El foc ha cremat un 3% del paratge natural de las Hoces del Cabriel

Aquest matí, dotacions de bombers i brigades forestals romanen treballant en la zona de l’incendi forestal de Venta del Moro, que evoluciona favorablement, segons ha informat el ‘112 Comunitat Valenciana’.

Al voltant de les 7 hores d’aquesta jornada treballaven sobre el terreny cinc dotacions de bombers i cinc brigades forestals. A més, s’han incorporat altres mitjans com quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i dos autobombes. A les 9 hores ha eixit un helicòpter a la zona.

Es preveu que el foc que ha afectat Venta del Moro (Plana d’Utiel-Requena) puga donar-se per estabilitzat aquest mateix dijous. En les últimes hores no hi ha hagut rebrots i no queda flama des de les 18 hores de la vesprada del dimarts.

L’incendi forestal es va declarar diumenge passat i ha devorat en total 1.300 hectàrees de terreny, sobretot de pins i matolls. Un miler pertanyen al parc natural de las Hoces del Cabriel.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha confirmat que s’ha cremat un 3% del paratge, però afortunadament les flames no han aconseguit arribar a la zona de més alta protecció, la reserva de la biosfera declarada per la Unesco.

Durant la matinada 75 efectius han continuat refredant els punts calents del perímetre que s’han anat detectant a través d’un dron dotat amb una càmera d’infrarojos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.