El foc ha cremat un 3% del paratge natural de las Hoces del Cabriel

Aquest matí, dotacions de bombers i brigades forestals romanen treballant en la zona de l’incendi forestal de Venta del Moro, que evoluciona favorablement, segons ha informat el ‘112 Comunitat Valenciana’.

Al voltant de les 7 hores d’aquesta jornada treballaven sobre el terreny cinc dotacions de bombers i cinc brigades forestals. A més, s’han incorporat altres mitjans com quatre unitats de bombers forestals de la Generalitat i dos autobombes. A les 9 hores ha eixit un helicòpter a la zona.

Es preveu que el foc que ha afectat Venta del Moro (Plana d’Utiel-Requena) puga donar-se per estabilitzat aquest mateix dijous. En les últimes hores no hi ha hagut rebrots i no queda flama des de les 18 hores de la vesprada del dimarts.

L’incendi forestal es va declarar diumenge passat i ha devorat en total 1.300 hectàrees de terreny, sobretot de pins i matolls. Un miler pertanyen al parc natural de las Hoces del Cabriel.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha confirmat que s’ha cremat un 3% del paratge, però afortunadament les flames no han aconseguit arribar a la zona de més alta protecció, la reserva de la biosfera declarada per la Unesco.

Durant la matinada 75 efectius han continuat refredant els punts calents del perímetre que s’han anat detectant a través d’un dron dotat amb una càmera d’infrarojos.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Wizz Air reforçarà en 2026 les seues rutes a València i obrirà una connexió directa amb Torí

Wizz Air incrementarà un 43% la seua capacitat de places en l'aeroport de València en 2026 i llançarà una nova ruta directa amb Torí a partir d'octubre, reforçant la connexió amb el mercat italià.

L’atur juvenil baixa en la Comunitat Valenciana al 28,59% però seguix per damunt de la mitjana

La taxa de desocupació entre els menors de 25 anys en la Comunitat Valenciana descendix 0,63 punts en el primer trimestre de 2026 i se situa en el 28,59%, encara quatre punts per damunt de la mitjana nacional.

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.