Ford manté els 630 acomiadaments a Almussafes

La segona reunió per a negociar l’ERE plantejat per Ford a Almussafes sense acord, ja que la direcció planteja que totes les eixides siguen per a majors de 57 anys o incentivades, però encara està lluny del que demanen els treballadors.

Dels 630 treballadors de Ford afectats per l’ERE entre el 40% i el 50% seran majors de 57 anys, mentre que la resta de personal rebrien baixes incentives, segons la proposta presentada per la direcció de la companyia.

Uns 300 empleats majors de 57 anys tindran un pla d’acompanyament que contempla un complement salarial de fins al 80%, en lloc del 85% de l’últim ERE (2020), segons han informat fonts sindicals.

Per a la resta d’afectats per l’ERE es buscaran fórmules per a aplicar baixes incentivades, alguna cosa que per a UGT és «complicadíssim» venint d’un altre ERE d’extinció que va tenir lloc l’any passat.

A la volta de Setmana Santa la producció de vehicles es rebaixarà en 280 unitats al dia.

La pròxima reunió entre la direcció de Ford Almussafes i el comité d’empresa serà després de les vacances de Setmana Santa, el 13 d’abril. La multinacional insisteix a executar els acomiadaments abans de l’estiu, però els sindicats consideren que «no hi ha pressa» i que l’important és arribar a un acord que evite eixides traumàtiques.

Últimes notícies

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.

Cauen dues plantacions de marihuana a Sax i Petrer amb dos detinguts

La Guàrdia Civil ha desmantellat dues plantacions de marihuana en vivendes de Sax i Petrer i ha detingut dos hòmens de 34 i 37 anys, investigats també per defraudació de fluït elèctric.

Els bombers apaguen de matinada un incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes

Els bombers del Consorci Provincial de València han apagat de matinada un incendi declarat dimarts en un abocador de Caudete de las Fuentes, després de diverses hores de treball.

Més de cent atesos en la Nit de Sant Joan a les platges de València, amb sis hospitalitzats

Cruz Roja ha atés 114 persones en la Nit de Sant Joan a les platges de València, sobretot per intoxicacions i cremades, i sis han acabat a l’hospital.

Brussel·les injecta 846 milions per a la reconstrucció després de la dana del 2024 a la Comunitat Valenciana

La Comissió Europea ha autoritzat el pagament de 846 milions del Fons de Solidaritat de la UE per a reparar els danys de la dana d’octubre del 2024 a la Comunitat Valenciana, que va causar 230 morts i greus destrosses en infraestructures bàsiques.

La dana de 2024 inspira art i reflexió col·lectiva en un nou projecte de la UPV

La Universitat Politècnica de València presenta el projecte DANAda, amb un vídeo i una exposició que transformen l’impacte de la dana d’octubre de 2024 en una reflexió artística sobre resiliència i adaptació al canvi climàtic, amb connexió al projecte europeu The HuT.

De Larrea acabarà als Mavericks després d’un traspàs múltiple en el draft de l’NBA

Sergio De Larrea, base del Valencia Basket, ha acabat als Dallas Mavericks després de ser triat pels Lakers i traspassat als Knicks; Aday Mara ha sigut número 12 pels Thunder i Karim López ha fet història per a Mèxic com a primer nascut al país escollit en una primera ronda de l’NBA.

Biblioteques i centres culturals: els refugis climàtics que molts valencians ja usen sense saber-ho

Veïns del Cabanyal i d'altres barris de València han convertit biblioteques i centres culturals en refugis climàtics quotidians per a escapar de les onades de calor, tot i que molts encara desconeixen esta etiqueta oficial.