Ford manté els 630 acomiadaments a Almussafes

La segona reunió per a negociar l’ERE plantejat per Ford a Almussafes sense acord, ja que la direcció planteja que totes les eixides siguen per a majors de 57 anys o incentivades, però encara està lluny del que demanen els treballadors.

Dels 630 treballadors de Ford afectats per l’ERE entre el 40% i el 50% seran majors de 57 anys, mentre que la resta de personal rebrien baixes incentives, segons la proposta presentada per la direcció de la companyia.

Uns 300 empleats majors de 57 anys tindran un pla d’acompanyament que contempla un complement salarial de fins al 80%, en lloc del 85% de l’últim ERE (2020), segons han informat fonts sindicals.

Per a la resta d’afectats per l’ERE es buscaran fórmules per a aplicar baixes incentivades, alguna cosa que per a UGT és «complicadíssim» venint d’un altre ERE d’extinció que va tenir lloc l’any passat.

A la volta de Setmana Santa la producció de vehicles es rebaixarà en 280 unitats al dia.

La pròxima reunió entre la direcció de Ford Almussafes i el comité d’empresa serà després de les vacances de Setmana Santa, el 13 d’abril. La multinacional insisteix a executar els acomiadaments abans de l’estiu, però els sindicats consideren que «no hi ha pressa» i que l’important és arribar a un acord que evite eixides traumàtiques.

Últimes notícies

Ezequiel Ponce torna a l’Elx amb contracte fins 2027

L’argentí Ezequiel Ponce torna a l’Elx després del seu pas pel Houston Dynamo i firma fins juny de 2027, ampliable dos anys més.

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.