Ford manté els 630 acomiadaments a Almussafes

La segona reunió per a negociar l’ERE plantejat per Ford a Almussafes sense acord, ja que la direcció planteja que totes les eixides siguen per a majors de 57 anys o incentivades, però encara està lluny del que demanen els treballadors.

Dels 630 treballadors de Ford afectats per l’ERE entre el 40% i el 50% seran majors de 57 anys, mentre que la resta de personal rebrien baixes incentives, segons la proposta presentada per la direcció de la companyia.

Uns 300 empleats majors de 57 anys tindran un pla d’acompanyament que contempla un complement salarial de fins al 80%, en lloc del 85% de l’últim ERE (2020), segons han informat fonts sindicals.

Per a la resta d’afectats per l’ERE es buscaran fórmules per a aplicar baixes incentivades, alguna cosa que per a UGT és «complicadíssim» venint d’un altre ERE d’extinció que va tenir lloc l’any passat.

A la volta de Setmana Santa la producció de vehicles es rebaixarà en 280 unitats al dia.

La pròxima reunió entre la direcció de Ford Almussafes i el comité d’empresa serà després de les vacances de Setmana Santa, el 13 d’abril. La multinacional insisteix a executar els acomiadaments abans de l’estiu, però els sindicats consideren que «no hi ha pressa» i que l’important és arribar a un acord que evite eixides traumàtiques.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.