Ford manté els 630 acomiadaments a Almussafes

La segona reunió per a negociar l’ERE plantejat per Ford a Almussafes sense acord, ja que la direcció planteja que totes les eixides siguen per a majors de 57 anys o incentivades, però encara està lluny del que demanen els treballadors.

Dels 630 treballadors de Ford afectats per l’ERE entre el 40% i el 50% seran majors de 57 anys, mentre que la resta de personal rebrien baixes incentives, segons la proposta presentada per la direcció de la companyia.

Uns 300 empleats majors de 57 anys tindran un pla d’acompanyament que contempla un complement salarial de fins al 80%, en lloc del 85% de l’últim ERE (2020), segons han informat fonts sindicals.

Per a la resta d’afectats per l’ERE es buscaran fórmules per a aplicar baixes incentivades, alguna cosa que per a UGT és «complicadíssim» venint d’un altre ERE d’extinció que va tenir lloc l’any passat.

A la volta de Setmana Santa la producció de vehicles es rebaixarà en 280 unitats al dia.

La pròxima reunió entre la direcció de Ford Almussafes i el comité d’empresa serà després de les vacances de Setmana Santa, el 13 d’abril. La multinacional insisteix a executar els acomiadaments abans de l’estiu, però els sindicats consideren que «no hi ha pressa» i que l’important és arribar a un acord que evite eixides traumàtiques.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.