Un fugitiu buscat en Alemanya detingut per transportar droga en l’Aeroport d’Alacant

 

Els agents de la Policia Nacional han detingut en l’Aeroport d’Alacant-Elx, més conegut com l’aeroport de l’Altet, a un xic de 31 anys buscat per les autoritats alemanyes per organitzar el transport de més de 30 quilos de marihuana des de Barcelona fins a Heidelberg.

 

Els efectius del Grup de Crim Organitzat de la Brigada de Policia de Judicial d’Alacant van rebre del Grup de Fugitius de Madrid una Ordre Europea de Detenció i Lliurament (OEDE) dictada per Alemanya sobre una persona que podia estar residint en la província d’Alacant.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Els agents han fet les primeres investigacions, que han donat prompte els seus fruits i han permés descobrir que el presumpte fugitiu anava a personar-se en l’aeroport d’Alacant-Elx un dia en concret.

 

Este dia es va establir un ampli dispositiu policial que ha permés localitzar-lo quan acabava d’entrar en l’aeroport amb el seu cotxe, procedint a la seua detenció.

 

Estava fugint de la justícia

Els fets pels que ha de sigut jutjat en Alemanya es remunten a principis de l’any 2018 quan, presumptament i formant part d’una organització criminal dedicada al tràfic de drogues, el detingut va organitzar un transport de més de 30 quilos de marihuana entre Barcelona i la ciutat alemanya de Heidelberg, en el que va usar una furgoneta amb un buit ocult i dos vehicles llançadora. No obstant això, el transport va ser frustrat per la policia alemanya, que va detindre a dos persones de l’organització.

 

En relació a estos fets l’arrestat ha de ser jutjat en Alemanya, enfrontant-se a una pena de presó de fins a deu anys. Des de l’any 2019 estava fugint de la justícia fins a esta setmana que ha sigut localitzat i detingut.

 

El detingut, de 31 anys d’edat, ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional, que serà l’encarregat de fer els tràmits d’extradició.

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.