Una funcionària en pràctiques vigila sola a 120 presos a Picassent, segons CSIF

Presó de Picassent

Imatge d’arxiu de la presó de Picassent | Europa Press

 

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dimecres que una funcionària en pràctiques vigila sola un mòdul amb 120 homes en la presó valenciana de Picassent, i ha avisat del «risc» i «incompliment» de la normativa de seguretat.

  

Segons ha denunciat la central sindical, aquesta circumstància «es produïx a pesar que, per normativa, sempre ha d’haver-hi una persona del mateix sexe dels reclusos en vigilància en cada mòdul i al fet que un funcionari en pràctiques ha d’anar acompanyat».

 

Alerten del risc de la situació per a una persona en pràctiques

  

CSIF ha alertat del «risc» que suposa aquesta situació per a la seguretat de la treballadora en pràctiques i ha instat a Institucions Penitenciàries que adopte «mesures urgents per a esmenar aquesta qüestió».

   

El sindicat recalca que «ser funcionari en pràctiques no significa haver de suportar decisions injustes o arbitràries». D’acord amb les seues xifres, el nombre de vacants de funcionaris ascendix a més de 3.000 en tota Espanya, i a Picassent s’acosta al centenar, per la qual cosa reclama una Oferta Pública d’Ocupació extraordinària que les cobrisca.

   

El sindicat, a més, va traslladar aquest dimarts una queixa a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries en la qual advertia de «la modificació unilateral de jornades i horaris de funcionaris i funcionaries en pràctiques i de carrera obviant el que es preveu en la instrucció 3/2013, que prohibix jornades de 24 hores continuades, unir les jornades de dos cadències seguides i treballar després de l’últim torn de nit de la cadència».

Denuncien les retallades en «el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral»

  

La central sindical ha manifestat la seua «condemna a l’actual exigència il·limitada de l’administració penitenciària a determinats funcionaris d’un major nombre d’hores de servei o de jornades de treball» i ha denunciat que s’està «retallant el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral, es restringix el dret a la lliure circulació, es limita el dret al descens i es retalla la seguretat jurídica».

 

Últimes notícies

Lladró dona una nova vida a Mickey i Donald en porcellana artística

Lladró ha llançat a València una nova col·lecció artesanal de figures de Mickey Mouse i el Pato Donald en porcellana, amb un llenguatge visual renovat i influències de l’art pop. La peça estrella és Mickey Mouse Doodle, de 58 centímetres i més de 600 hores de treball entre tècnica i ornamentació.

Extingit l’incendi forestal d’Aras de los Olmos després d’una nit de treball

L’incendi declarat diumenge a la nit a Aras de los Olmos, prop de la CV-35, s’ha donat per extingit este dilluns a les 12.30 hores després d’una nit d’intens treball dels bombers i efectius forestals. L’origen del foc podria estar relacionat amb la caiguda d’un llamp, segons ha assenyalat l’alcalde del municipi, Rafael Giménez.

249 efectius vigilaran les carreteres valencianes durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Un dispositiu especial amb 2.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil controlaran la mobilitat el 12 d’agost a la Comunitat Valenciana per l’eclipsi solar, amb parcs naturals tancats i recomanacions d’extrema precaució per risc d’incendis.

Mor ofegat un home de 39 anys a la platja de Puçol

Un home de 39 anys ha mort ofegat este diumenge a la platja de Puçol. Els servicis sanitaris no han pogut reanimar-lo malgrat els intents.

11 anys de presó per violar una menor i amenaçar-la amb difondre fotos íntimes

La Secció Segona de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a 11 anys de presó un home que va agredir sexualment una menor de 15 anys i la va coaccionar amb fotos íntimes. La sentència, fruit de la conformitat entre les parts, també inclou llibertat vigilada, inhabilitació i indemnització.

Tres homes de Paterna intenten robar un banc a Benifaió amb el mètode del butró

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de Paterna quan presumptament intentaven atracar una sucursal bancària a Benifaió amb el mètode del butró. Un dels sospitosos ha resultat ferit en intentar fugir i ha hagut de rebre atenció mèdica.

Pirotècnia Vulcano lamenta l’incident del Castell de l’Olla i col·labora per aclarir-lo

Pirotècnia Vulcano ha expressat el seu pesar per l’incident al Castell de l’Olla d’Altea, amb diversos ferits, i ha obert una investigació interna mentre col·labora amb les autoritats.

L’Elx encadena dotze estrenes sense guanyar en Primera Divisió

L’Elx debutarà dilluns a Abanca-Riazor davant el Deportivo després d’encadenar dotze jornades inaugurals sense victòria en Primera. L’últim triomf en un estrena a la màxima categoria es remunta a fa 53 anys.