Una funcionària en pràctiques vigila sola a 120 presos a Picassent, segons CSIF

Presó de Picassent

Imatge d’arxiu de la presó de Picassent | Europa Press

 

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dimecres que una funcionària en pràctiques vigila sola un mòdul amb 120 homes en la presó valenciana de Picassent, i ha avisat del «risc» i «incompliment» de la normativa de seguretat.

  

Segons ha denunciat la central sindical, aquesta circumstància «es produïx a pesar que, per normativa, sempre ha d’haver-hi una persona del mateix sexe dels reclusos en vigilància en cada mòdul i al fet que un funcionari en pràctiques ha d’anar acompanyat».

 

Alerten del risc de la situació per a una persona en pràctiques

  

CSIF ha alertat del «risc» que suposa aquesta situació per a la seguretat de la treballadora en pràctiques i ha instat a Institucions Penitenciàries que adopte «mesures urgents per a esmenar aquesta qüestió».

   

El sindicat recalca que «ser funcionari en pràctiques no significa haver de suportar decisions injustes o arbitràries». D’acord amb les seues xifres, el nombre de vacants de funcionaris ascendix a més de 3.000 en tota Espanya, i a Picassent s’acosta al centenar, per la qual cosa reclama una Oferta Pública d’Ocupació extraordinària que les cobrisca.

   

El sindicat, a més, va traslladar aquest dimarts una queixa a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries en la qual advertia de «la modificació unilateral de jornades i horaris de funcionaris i funcionaries en pràctiques i de carrera obviant el que es preveu en la instrucció 3/2013, que prohibix jornades de 24 hores continuades, unir les jornades de dos cadències seguides i treballar després de l’últim torn de nit de la cadència».

Denuncien les retallades en «el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral»

  

La central sindical ha manifestat la seua «condemna a l’actual exigència il·limitada de l’administració penitenciària a determinats funcionaris d’un major nombre d’hores de servei o de jornades de treball» i ha denunciat que s’està «retallant el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral, es restringix el dret a la lliure circulació, es limita el dret al descens i es retalla la seguretat jurídica».

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.