Una funcionària en pràctiques vigila sola a 120 presos a Picassent, segons CSIF

Presó de Picassent

Imatge d’arxiu de la presó de Picassent | Europa Press

 

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dimecres que una funcionària en pràctiques vigila sola un mòdul amb 120 homes en la presó valenciana de Picassent, i ha avisat del «risc» i «incompliment» de la normativa de seguretat.

  

Segons ha denunciat la central sindical, aquesta circumstància «es produïx a pesar que, per normativa, sempre ha d’haver-hi una persona del mateix sexe dels reclusos en vigilància en cada mòdul i al fet que un funcionari en pràctiques ha d’anar acompanyat».

 

Alerten del risc de la situació per a una persona en pràctiques

  

CSIF ha alertat del «risc» que suposa aquesta situació per a la seguretat de la treballadora en pràctiques i ha instat a Institucions Penitenciàries que adopte «mesures urgents per a esmenar aquesta qüestió».

   

El sindicat recalca que «ser funcionari en pràctiques no significa haver de suportar decisions injustes o arbitràries». D’acord amb les seues xifres, el nombre de vacants de funcionaris ascendix a més de 3.000 en tota Espanya, i a Picassent s’acosta al centenar, per la qual cosa reclama una Oferta Pública d’Ocupació extraordinària que les cobrisca.

   

El sindicat, a més, va traslladar aquest dimarts una queixa a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries en la qual advertia de «la modificació unilateral de jornades i horaris de funcionaris i funcionaries en pràctiques i de carrera obviant el que es preveu en la instrucció 3/2013, que prohibix jornades de 24 hores continuades, unir les jornades de dos cadències seguides i treballar després de l’últim torn de nit de la cadència».

Denuncien les retallades en «el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral»

  

La central sindical ha manifestat la seua «condemna a l’actual exigència il·limitada de l’administració penitenciària a determinats funcionaris d’un major nombre d’hores de servei o de jornades de treball» i ha denunciat que s’està «retallant el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral, es restringix el dret a la lliure circulació, es limita el dret al descens i es retalla la seguretat jurídica».

 

Últimes notícies

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.

Terremoto al Valencia CF: Corberán i Gourlay, destituïts i fi de l’actual àrea esportiva

El Valencia CF ha destituït l’entrenador Carlos Corberán, el CEO de futbol Ron Gourlay i tot el seu equip, enmig d’un inici de Lliga desastrós amb l’equip colista.

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.