9.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Una funcionària en pràctiques vigila sola a 120 presos a Picassent, segons CSIF

Presó de Picassent

Imatge d’arxiu de la presó de Picassent | Europa Press

 

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dimecres que una funcionària en pràctiques vigila sola un mòdul amb 120 homes en la presó valenciana de Picassent, i ha avisat del «risc» i «incompliment» de la normativa de seguretat.

  

Segons ha denunciat la central sindical, aquesta circumstància «es produïx a pesar que, per normativa, sempre ha d’haver-hi una persona del mateix sexe dels reclusos en vigilància en cada mòdul i al fet que un funcionari en pràctiques ha d’anar acompanyat».

 

Alerten del risc de la situació per a una persona en pràctiques

  

CSIF ha alertat del «risc» que suposa aquesta situació per a la seguretat de la treballadora en pràctiques i ha instat a Institucions Penitenciàries que adopte «mesures urgents per a esmenar aquesta qüestió».

   

El sindicat recalca que «ser funcionari en pràctiques no significa haver de suportar decisions injustes o arbitràries». D’acord amb les seues xifres, el nombre de vacants de funcionaris ascendix a més de 3.000 en tota Espanya, i a Picassent s’acosta al centenar, per la qual cosa reclama una Oferta Pública d’Ocupació extraordinària que les cobrisca.

   

El sindicat, a més, va traslladar aquest dimarts una queixa a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries en la qual advertia de «la modificació unilateral de jornades i horaris de funcionaris i funcionaries en pràctiques i de carrera obviant el que es preveu en la instrucció 3/2013, que prohibix jornades de 24 hores continuades, unir les jornades de dos cadències seguides i treballar després de l’últim torn de nit de la cadència».

Denuncien les retallades en «el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral»

  

La central sindical ha manifestat la seua «condemna a l’actual exigència il·limitada de l’administració penitenciària a determinats funcionaris d’un major nombre d’hores de servei o de jornades de treball» i ha denunciat que s’està «retallant el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral, es restringix el dret a la lliure circulació, es limita el dret al descens i es retalla la seguretat jurídica».

 

Últimes notícies

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona, Alcoi, Ayora i Xert

Ratxes de fins a 122 km/h s'han mesurat a Xixona, Alcoi, Xert i Ayora, amb nombrosos municipis per damunt de 100 km/h. Bombers i carreteres, activats.