Una funcionària en pràctiques vigila sola a 120 presos a Picassent, segons CSIF

Presó de Picassent

Imatge d’arxiu de la presó de Picassent | Europa Press

 

El sindicat CSIF ha denunciat aquest dimecres que una funcionària en pràctiques vigila sola un mòdul amb 120 homes en la presó valenciana de Picassent, i ha avisat del «risc» i «incompliment» de la normativa de seguretat.

  

Segons ha denunciat la central sindical, aquesta circumstància «es produïx a pesar que, per normativa, sempre ha d’haver-hi una persona del mateix sexe dels reclusos en vigilància en cada mòdul i al fet que un funcionari en pràctiques ha d’anar acompanyat».

 

Alerten del risc de la situació per a una persona en pràctiques

  

CSIF ha alertat del «risc» que suposa aquesta situació per a la seguretat de la treballadora en pràctiques i ha instat a Institucions Penitenciàries que adopte «mesures urgents per a esmenar aquesta qüestió».

   

El sindicat recalca que «ser funcionari en pràctiques no significa haver de suportar decisions injustes o arbitràries». D’acord amb les seues xifres, el nombre de vacants de funcionaris ascendix a més de 3.000 en tota Espanya, i a Picassent s’acosta al centenar, per la qual cosa reclama una Oferta Pública d’Ocupació extraordinària que les cobrisca.

   

El sindicat, a més, va traslladar aquest dimarts una queixa a la Secretaria General d’Institucions Penitenciàries en la qual advertia de «la modificació unilateral de jornades i horaris de funcionaris i funcionaries en pràctiques i de carrera obviant el que es preveu en la instrucció 3/2013, que prohibix jornades de 24 hores continuades, unir les jornades de dos cadències seguides i treballar després de l’últim torn de nit de la cadència».

Denuncien les retallades en «el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral»

  

La central sindical ha manifestat la seua «condemna a l’actual exigència il·limitada de l’administració penitenciària a determinats funcionaris d’un major nombre d’hores de servei o de jornades de treball» i ha denunciat que s’està «retallant el dret a la conciliació de la vida familiar i laboral, es restringix el dret a la lliure circulació, es limita el dret al descens i es retalla la seguretat jurídica».

 

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.