Tres funcionaris de la presó de Picassent positius en coronavirus en el brot que afecta al centre penitenciari

 

Tres funcionaris d’Institucions Penitenciàries (IIPP) s’han contagiat de coronavirus en el brot que ha afectat 56 interns de la presó valenciana de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), segons ha informat en un comunicat Acaip-UGT.

 

Des de l’Administració no tenen encara les dades actualitzades dels funcionaris contagiats i han recordat que els encarregats de les proves diagnòstiques de Covid-19 als empleats públics no són ells, sinó la mútua corresponent i les CCAA.

 

No obstant això, des de la direcció del centre es va agilitar la realització de proves d’11 funcionaris en l’hospital corresponent. Segons les últimes dades conegudes pel sindicat, faltant el resultat de la prova feta a una treballadora a la que se li va fer a última hora, hi ha tres treballadors positius confirmats per PCR, ha indicat el sindicat.

A pesar d’això, Acaip-Ugt ha denunciat que l’empresa contractada per la Secretaria General de IIPP per al seguiment de contactes ha actuat de manera negligent ja que «en cap moment ha prescrit que se’ls fera cap prova, no ha rastrejat els seus possibles contactes laborals i, en les crides fetes als treballadors han demostrat un total desconeixement de l’activitat que es fa en un centre penitenciari, tractant de tirar la culpa de la situació als propis treballadors afectats». Per això des del sindicat han requerit la rescissió del contracte, ja que és «tirar els diners».

 

Peticions fetes per la organització

Dilluns passat es va reunir el Comité de Seguretat i Salut laboral del centre penitenciari després de la sol·licitud de Acaip-Ugt i es va facilitar la informació que s’havia reclamat i es van analitzar les peticions fetes per esta organització: suspensió de totes les activitats del centre en les que participen interns de més d’un departament; suspensió de trasllats d’entrada i eixida d’interns; suspensió de permisos d’eixida d’interns.

 

«Esta petició és l’única acceptada pel centre penitenciari, que ha sol·licitat autorització per a això a la Secretaria General de IIPP. A pesar de la gravetat del brot, a pesar de que es continuen detectant més positius asimptomàtics entre interns que tornen de permís, a pesar de que el presumpte origen d’este brot estava en un intern que havia tornat després d’una eixida, en data de hui encara no s’ha rebut resposta a esta petició», han lamentat.

 

El sindicat ha sol·licitat este dimecres que s’inicien els tràmits administratius oportuns per a que es reconega com a accident en acte de servici el contagi dels companys.

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.