11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Tres funcionaris de la presó de Picassent positius en coronavirus en el brot que afecta al centre penitenciari

 

Tres funcionaris d’Institucions Penitenciàries (IIPP) s’han contagiat de coronavirus en el brot que ha afectat 56 interns de la presó valenciana de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), segons ha informat en un comunicat Acaip-UGT.

 

Des de l’Administració no tenen encara les dades actualitzades dels funcionaris contagiats i han recordat que els encarregats de les proves diagnòstiques de Covid-19 als empleats públics no són ells, sinó la mútua corresponent i les CCAA.

 

No obstant això, des de la direcció del centre es va agilitar la realització de proves d’11 funcionaris en l’hospital corresponent. Segons les últimes dades conegudes pel sindicat, faltant el resultat de la prova feta a una treballadora a la que se li va fer a última hora, hi ha tres treballadors positius confirmats per PCR, ha indicat el sindicat.

A pesar d’això, Acaip-Ugt ha denunciat que l’empresa contractada per la Secretaria General de IIPP per al seguiment de contactes ha actuat de manera negligent ja que «en cap moment ha prescrit que se’ls fera cap prova, no ha rastrejat els seus possibles contactes laborals i, en les crides fetes als treballadors han demostrat un total desconeixement de l’activitat que es fa en un centre penitenciari, tractant de tirar la culpa de la situació als propis treballadors afectats». Per això des del sindicat han requerit la rescissió del contracte, ja que és «tirar els diners».

 

Peticions fetes per la organització

Dilluns passat es va reunir el Comité de Seguretat i Salut laboral del centre penitenciari després de la sol·licitud de Acaip-Ugt i es va facilitar la informació que s’havia reclamat i es van analitzar les peticions fetes per esta organització: suspensió de totes les activitats del centre en les que participen interns de més d’un departament; suspensió de trasllats d’entrada i eixida d’interns; suspensió de permisos d’eixida d’interns.

 

«Esta petició és l’única acceptada pel centre penitenciari, que ha sol·licitat autorització per a això a la Secretaria General de IIPP. A pesar de la gravetat del brot, a pesar de que es continuen detectant més positius asimptomàtics entre interns que tornen de permís, a pesar de que el presumpte origen d’este brot estava en un intern que havia tornat després d’una eixida, en data de hui encara no s’ha rebut resposta a esta petició», han lamentat.

 

El sindicat ha sol·licitat este dimecres que s’inicien els tràmits administratius oportuns per a que es reconega com a accident en acte de servici el contagi dels companys.

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.