Tres funcionaris de la presó de Picassent positius en coronavirus en el brot que afecta al centre penitenciari

 

Tres funcionaris d’Institucions Penitenciàries (IIPP) s’han contagiat de coronavirus en el brot que ha afectat 56 interns de la presó valenciana de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), segons ha informat en un comunicat Acaip-UGT.

 

Des de l’Administració no tenen encara les dades actualitzades dels funcionaris contagiats i han recordat que els encarregats de les proves diagnòstiques de Covid-19 als empleats públics no són ells, sinó la mútua corresponent i les CCAA.

 

No obstant això, des de la direcció del centre es va agilitar la realització de proves d’11 funcionaris en l’hospital corresponent. Segons les últimes dades conegudes pel sindicat, faltant el resultat de la prova feta a una treballadora a la que se li va fer a última hora, hi ha tres treballadors positius confirmats per PCR, ha indicat el sindicat.

A pesar d’això, Acaip-Ugt ha denunciat que l’empresa contractada per la Secretaria General de IIPP per al seguiment de contactes ha actuat de manera negligent ja que «en cap moment ha prescrit que se’ls fera cap prova, no ha rastrejat els seus possibles contactes laborals i, en les crides fetes als treballadors han demostrat un total desconeixement de l’activitat que es fa en un centre penitenciari, tractant de tirar la culpa de la situació als propis treballadors afectats». Per això des del sindicat han requerit la rescissió del contracte, ja que és «tirar els diners».

 

Peticions fetes per la organització

Dilluns passat es va reunir el Comité de Seguretat i Salut laboral del centre penitenciari després de la sol·licitud de Acaip-Ugt i es va facilitar la informació que s’havia reclamat i es van analitzar les peticions fetes per esta organització: suspensió de totes les activitats del centre en les que participen interns de més d’un departament; suspensió de trasllats d’entrada i eixida d’interns; suspensió de permisos d’eixida d’interns.

 

«Esta petició és l’única acceptada pel centre penitenciari, que ha sol·licitat autorització per a això a la Secretaria General de IIPP. A pesar de la gravetat del brot, a pesar de que es continuen detectant més positius asimptomàtics entre interns que tornen de permís, a pesar de que el presumpte origen d’este brot estava en un intern que havia tornat després d’una eixida, en data de hui encara no s’ha rebut resposta a esta petició», han lamentat.

 

El sindicat ha sol·licitat este dimecres que s’inicien els tràmits administratius oportuns per a que es reconega com a accident en acte de servici el contagi dels companys.

Últimes notícies

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.

El dispositiu de prevenció i extinció d’incendis de la Generalitat compta amb 1.700 efectius

724 professionals formen part de l’equip per a la província de València, 470 per a Castelló i 434 per a Alacant, a més d’altres 65 que operen en el conjunt de la Comunitat Valenciana.

Tres detinguts per una estafa massiva amb SMS falsos de bancs a València i altres províncies

Tres hòmens de 24 a 28 anys han sigut detinguts a Torrevieja per integrar, presumptament, un grup que enviava SMS falsos de bancs i telefonava a les víctimes per obtindre les seues claus i estafar-les, amb afectats a València i altres set províncies.

Enganyen una comunitat de veïns amb una falsa retirada d’amiant i estafen 12.500 euros

Un administrador de finques i el gerent d’una constructora han sigut detinguts per organitzar una retirada il·legal d’amiant en una finca de València, enganyar la comunitat de propietaris i estafar 12.500 euros.