22.6 C
València
Diumenge, 7 desembre, 2025

Tres funcionaris de la presó de Picassent positius en coronavirus en el brot que afecta al centre penitenciari

 

Tres funcionaris d’Institucions Penitenciàries (IIPP) s’han contagiat de coronavirus en el brot que ha afectat 56 interns de la presó valenciana de Picassent, en la comarca de l’Horta Sud (València), segons ha informat en un comunicat Acaip-UGT.

 

Des de l’Administració no tenen encara les dades actualitzades dels funcionaris contagiats i han recordat que els encarregats de les proves diagnòstiques de Covid-19 als empleats públics no són ells, sinó la mútua corresponent i les CCAA.

 

No obstant això, des de la direcció del centre es va agilitar la realització de proves d’11 funcionaris en l’hospital corresponent. Segons les últimes dades conegudes pel sindicat, faltant el resultat de la prova feta a una treballadora a la que se li va fer a última hora, hi ha tres treballadors positius confirmats per PCR, ha indicat el sindicat.

A pesar d’això, Acaip-Ugt ha denunciat que l’empresa contractada per la Secretaria General de IIPP per al seguiment de contactes ha actuat de manera negligent ja que «en cap moment ha prescrit que se’ls fera cap prova, no ha rastrejat els seus possibles contactes laborals i, en les crides fetes als treballadors han demostrat un total desconeixement de l’activitat que es fa en un centre penitenciari, tractant de tirar la culpa de la situació als propis treballadors afectats». Per això des del sindicat han requerit la rescissió del contracte, ja que és «tirar els diners».

 

Peticions fetes per la organització

Dilluns passat es va reunir el Comité de Seguretat i Salut laboral del centre penitenciari després de la sol·licitud de Acaip-Ugt i es va facilitar la informació que s’havia reclamat i es van analitzar les peticions fetes per esta organització: suspensió de totes les activitats del centre en les que participen interns de més d’un departament; suspensió de trasllats d’entrada i eixida d’interns; suspensió de permisos d’eixida d’interns.

 

«Esta petició és l’única acceptada pel centre penitenciari, que ha sol·licitat autorització per a això a la Secretaria General de IIPP. A pesar de la gravetat del brot, a pesar de que es continuen detectant més positius asimptomàtics entre interns que tornen de permís, a pesar de que el presumpte origen d’este brot estava en un intern que havia tornat després d’una eixida, en data de hui encara no s’ha rebut resposta a esta petició», han lamentat.

 

El sindicat ha sol·licitat este dimecres que s’inicien els tràmits administratius oportuns per a que es reconega com a accident en acte de servici el contagi dels companys.

Últimes notícies

Marcelino es convertix en el tècnic del Vila-real amb més victòries en Lliga: 93

La victòria davant el Getafe situa a Marcelino com l'entrenador del Vila-real amb més triomfs en Primera, amb 93, per davant de Pellegrini. La ratxa de lliga de l'equip encadena sis victòries i suma onze en quinze jornades.

3-0: L’Elx es retroba amb la victòria davant un Girona fràgil

L'Elx va tallar la seua mala ratxa huit jornades després amb un 3-0 sòlid davant el Girona. Valera va obrir el marcador i Rafa Mir va sentenciar amb dos punts després del descans, en un dol marcat per fallades del porter visitant.

Lisci avisa: demà és un partit de guanyar sí o sí davant el Llevant

El tècnic d'Osasuna ha qualificat el dol davant el cuer com el més important de la temporada. Recupera a Budimir i a Rosier i demana màxima atenció en les àrees.

Osasuna i Llevant, dol directe per a fugir de la zona baixa en l’estrena de lliga de De el Moral i Iborra

Osasuna rep a un Llevant cuer en un xoc clau per la permanència. El tàndem Del Moral-Iborra s'estrena en Lliga després de la destitució de Julián Calero.

Investiguen una agressió amb arma blanca a un home al Jardí del Túria de València

La Policia investiga l'agressió amb arma blanca patida de matinada per un home trobat al Jardí del Túria. Roman ingressat amb pronòstic reservat i indocumentat.

Investiguen una agressió amb arma blanca al Jardí del Túria de València

La Policia Nacional investiga una agressió amb arma blanca ocorreguda de matinada al Jardí del Túria. La víctima, sense documentació, està hospitalitzada amb pronòstic reservat.

John Korir s’imposa amb autoritat en la Marató de València

John Korir ha guanyat la 45 edició de la Marató de València amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any. La victòria s'ha construït amb un canvi de ritme decisiu en el km 25.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any i bat el rècord de la Marató de València

Joyciline Jepkosgei es va imposar amb 2.14:00 en la 45 edició, rècord de la prova i millor marca mundial de 2025. Peres Jepchirchir va ser segona i Meritxell Soler novena.