9.7 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

La Fundació Pro-AVE demana accelerar les obres del Corredor Mediterrani

La Fundació Pro-AVE ha reclamat que avancen tant la inversió com l'execució del Corredor Mediterrani després dels «retards injustificats del passat» i per a superar «la lentitud de les obres». L'organització manté la seua esperança en les promeses del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, però ha urgit al fet que el projecte arranque amb accions i «no solament amb paraules». «Ací podria dir-se que mai tants han sigut perjudicats per tan pocs», ha expressat en una missiva el president de Pro-AVE, Federico Félix, que ha advertit que «tant els retards injustificats del passat com la lentitud amb la qual s'estan duent a terme les obres en el present, representen un alt cost per a l'economia de l'arc Mediterrani i, per tant, d'Espanya».

Este retard es traduïx en «pèrdues significatives»

Félix ha relacionat així els retards en l'execució del Corredor amb «pèrdues i sobrecostos econòmics significatius», units a «grans perjudicis socials». Entre ells, ha destacat la repercussió en l'activitat tarongera exportadora, actualment «en plena campanya citrícola» i amb«més de 9.000 camions carregats creuant la frontera diàriament per a portar-la als mercats europeus». Es tracta d'una situació de congestió i «pressió per a l'aplicació de peatges» en carreteres europees que considera que es podria reduir amb els avanços en el Corredor, igual que «l'important augment de la contaminació», que ha unit amb l'aplicació de nous impostos en el futur i un «efecte reputació negatiu» dels productes valencians.

 

«Però l'efecte més immediat i de gran repercussió social, ha subratllat el titular de Pro-AVE, és que el diferencial de cost de transport entre el camió i el tren representen d'entre cinc i sis cèntims d'euros per quilo transportat a favor d'aquest últim». És a dir, segons ell, amb l'accés en ferrocarril en ample europeu, «l'estalvi en cost de transport seria molt considerable», mentre actualment «la seua absència ens costa una fortuna cada dia».

El president de l'organització empresarial ha indicat en la seua carta altres avantatges del tren des del punt de vista de seguretat d'accés als mercats, «especialment a l'hivern, per raons meteorològiques». «La situació actual no solament minva els ingressos del camp, sinó que propicia l'abandó del cultiu, la desaparició d'explotacions, la destrucció de l'ocupació i la degradació de les condicions de vida dels agricultors», ha advertit.

 

Malgrat açò, Félix ha lamentat que «l'absència de perspectiva econòmica, social i ecològica del Govern –que ha recordat que és l'encarregat del desenvolupament del Corredor i, per tant, "responsable dels imperdonables retards"– està generant no solament un seriós problema d'ineficiència econòmica, sinó considerables danys en l'economia i la societat del Mediterrani». De fet, segons ell, «amb les pèrdues acumulades amb el retard es podria haver pagat ja la inversió».

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.