La Fundació Pro-AVE demana accelerar les obres del Corredor Mediterrani

La Fundació Pro-AVE ha reclamat que avancen tant la inversió com l'execució del Corredor Mediterrani després dels «retards injustificats del passat» i per a superar «la lentitud de les obres». L'organització manté la seua esperança en les promeses del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, però ha urgit al fet que el projecte arranque amb accions i «no solament amb paraules». «Ací podria dir-se que mai tants han sigut perjudicats per tan pocs», ha expressat en una missiva el president de Pro-AVE, Federico Félix, que ha advertit que «tant els retards injustificats del passat com la lentitud amb la qual s'estan duent a terme les obres en el present, representen un alt cost per a l'economia de l'arc Mediterrani i, per tant, d'Espanya».

Este retard es traduïx en «pèrdues significatives»

Félix ha relacionat així els retards en l'execució del Corredor amb «pèrdues i sobrecostos econòmics significatius», units a «grans perjudicis socials». Entre ells, ha destacat la repercussió en l'activitat tarongera exportadora, actualment «en plena campanya citrícola» i amb«més de 9.000 camions carregats creuant la frontera diàriament per a portar-la als mercats europeus». Es tracta d'una situació de congestió i «pressió per a l'aplicació de peatges» en carreteres europees que considera que es podria reduir amb els avanços en el Corredor, igual que «l'important augment de la contaminació», que ha unit amb l'aplicació de nous impostos en el futur i un «efecte reputació negatiu» dels productes valencians.

 

«Però l'efecte més immediat i de gran repercussió social, ha subratllat el titular de Pro-AVE, és que el diferencial de cost de transport entre el camió i el tren representen d'entre cinc i sis cèntims d'euros per quilo transportat a favor d'aquest últim». És a dir, segons ell, amb l'accés en ferrocarril en ample europeu, «l'estalvi en cost de transport seria molt considerable», mentre actualment «la seua absència ens costa una fortuna cada dia».

El president de l'organització empresarial ha indicat en la seua carta altres avantatges del tren des del punt de vista de seguretat d'accés als mercats, «especialment a l'hivern, per raons meteorològiques». «La situació actual no solament minva els ingressos del camp, sinó que propicia l'abandó del cultiu, la desaparició d'explotacions, la destrucció de l'ocupació i la degradació de les condicions de vida dels agricultors», ha advertit.

 

Malgrat açò, Félix ha lamentat que «l'absència de perspectiva econòmica, social i ecològica del Govern –que ha recordat que és l'encarregat del desenvolupament del Corredor i, per tant, "responsable dels imperdonables retards"– està generant no solament un seriós problema d'ineficiència econòmica, sinó considerables danys en l'economia i la societat del Mediterrani». De fet, segons ell, «amb les pèrdues acumulades amb el retard es podria haver pagat ja la inversió».

Últimes notícies

Detenen a Alcoi una dona per explotar sexualment altres dones en un pis

Una dona de 34 anys ha sigut detinguda a Alcoi per gestionar un pis on explotava sexualment dones estrangeres, aprofitant la seua vulnerabilitat i situació irregular.

El CGPJ ajorna la decisió sobre les queixes contra la jutgessa de la DANA de València

La Comissió Permanent del CGPJ ha decidit ajornar la resolució sobre les tres queixes disciplinàries contra la jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA de València per a estudiar amb més detall la voluminosa documentació del cas. Les queixes provenen de la exconsellera Salomé Pradas, de l’ex secretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso i de l’advocat Rubén Gisbert.

Rafael Rubio nega ser ‘RR’ i reclama arxivar la seua imputació en el cas Azud

L’exsubdelegat del Govern i exregidor socialista Rafael Rubio ha sol·licitat al jutjat l’arxiu dels delictes de suborn i blanqueig que se li atribuïxen en el cas Azud, en considerar que els indicis són insuficients, especialment la suposada associació a les sigles ‘RR’.

Aemet activa avís taronja dimecres a València per fortes pluges i pedra gran

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís taronja a la província de València per ruixats intensos de fins a 40 l/m2 en una hora i pedra de fins a 4 centímetres, sobretot en l’interior i el prelitoral.

Tancat el transvasament Tajo-Segura per una greu rotura del canal a Liétor

La Confederación Hidrográfica del Tajo ha tancat el transvasament Tajo-Segura després de detectar-se una greu rotura del canal al terme de Liétor (Albacete), fet que obliga a buidar el tram afectat i avaluar-ne els danys.

Retirats 1.500 quilos de peixos morts del riu Magre i els treballs acabaran dijous

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha arreplegat uns 1.500 quilos de peixos morts al riu Magre, entre Montserrat, Montroi i Llombai, i preveu completar els treballs este dijous.

Els quatre equips valencians només han guanyat un partit i tres ja estan en descens

Villarreal, Elche i València ocupen els tres llocs de descens després de cinc jornades, en un inici històricament negatiu per al futbol de la Comunitat Valenciana, que només ha celebrat una victòria entre els seus quatre equips.

Un any de Pablo Hernández al Castelló: del pou del descens a liderar LaLiga Hypermotion

Es complix un any de l’arribada de Pablo Hernández a la banqueta del Castelló, període en què ha passat del descens al liderat i ha jugat una promoció d’ascens.