La Fundació Pro-AVE demana accelerar les obres del Corredor Mediterrani

La Fundació Pro-AVE ha reclamat que avancen tant la inversió com l'execució del Corredor Mediterrani després dels «retards injustificats del passat» i per a superar «la lentitud de les obres». L'organització manté la seua esperança en les promeses del ministre de Foment, Íñigo de la Serna, però ha urgit al fet que el projecte arranque amb accions i «no solament amb paraules». «Ací podria dir-se que mai tants han sigut perjudicats per tan pocs», ha expressat en una missiva el president de Pro-AVE, Federico Félix, que ha advertit que «tant els retards injustificats del passat com la lentitud amb la qual s'estan duent a terme les obres en el present, representen un alt cost per a l'economia de l'arc Mediterrani i, per tant, d'Espanya».

Este retard es traduïx en «pèrdues significatives»

Félix ha relacionat així els retards en l'execució del Corredor amb «pèrdues i sobrecostos econòmics significatius», units a «grans perjudicis socials». Entre ells, ha destacat la repercussió en l'activitat tarongera exportadora, actualment «en plena campanya citrícola» i amb«més de 9.000 camions carregats creuant la frontera diàriament per a portar-la als mercats europeus». Es tracta d'una situació de congestió i «pressió per a l'aplicació de peatges» en carreteres europees que considera que es podria reduir amb els avanços en el Corredor, igual que «l'important augment de la contaminació», que ha unit amb l'aplicació de nous impostos en el futur i un «efecte reputació negatiu» dels productes valencians.

 

«Però l'efecte més immediat i de gran repercussió social, ha subratllat el titular de Pro-AVE, és que el diferencial de cost de transport entre el camió i el tren representen d'entre cinc i sis cèntims d'euros per quilo transportat a favor d'aquest últim». És a dir, segons ell, amb l'accés en ferrocarril en ample europeu, «l'estalvi en cost de transport seria molt considerable», mentre actualment «la seua absència ens costa una fortuna cada dia».

El president de l'organització empresarial ha indicat en la seua carta altres avantatges del tren des del punt de vista de seguretat d'accés als mercats, «especialment a l'hivern, per raons meteorològiques». «La situació actual no solament minva els ingressos del camp, sinó que propicia l'abandó del cultiu, la desaparició d'explotacions, la destrucció de l'ocupació i la degradació de les condicions de vida dels agricultors», ha advertit.

 

Malgrat açò, Félix ha lamentat que «l'absència de perspectiva econòmica, social i ecològica del Govern –que ha recordat que és l'encarregat del desenvolupament del Corredor i, per tant, "responsable dels imperdonables retards"– està generant no solament un seriós problema d'ineficiència econòmica, sinó considerables danys en l'economia i la societat del Mediterrani». De fet, segons ell, «amb les pèrdues acumulades amb el retard es podria haver pagat ja la inversió».

Últimes notícies

PSPV i Compromís exigixen que Pérez Llorca explique qui va pagar el seu viatge a la final del Mundial

PSPV i Compromís han demanat al president Juanfran Pérez Llorca que detalle qui va pagar el seu viatge i estada a Nova York per vore la final del Mundial de futbol, mentres PP i Vox resten importància a la polèmica destacant que no hi ha gasto públic.

Aemet activa avís taronja dijous a València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus

La nova ona de calor, la tercera de l’estiu a la Comunitat Valenciana, tindrà el seu punt àlgid entre dimarts i divendres, amb avís taronja dijous a València i Alacant per màximes de fins a 40 graus i avís groc a l’interior de Castelló.

Sangare i Affengruber tornaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF

Buba Sangare i David Affengruber s’incorporaran dissabte a la pretemporada de l’Elx CF, amb proves físiques prèvies, després de les seues cites internacionals.

València Basket s’enfrontarà al Barça en les semifinals de la Supercopa Endesa de Badalona

València Basket s’enfrontarà al Barça i el Kosner Baskonia jugarà contra l’Asisa Joventut en les semifinals de la Supercopa Endesa, que se celebraran el 19 i 20 de setembre al Palau Olímpic de Badalona.

El Valencia afronta contra l Eldense el segon amistós de la pretemporada a Paterna

El Valencia disputa este dimecres a les 20.00 hores, a l Estadi Antonio Puchades de Paterna, el segon amistós de la pretemporada contra l Eldense, nou equip de Segona Divisió.

Investiguen com a crim masclista la mort d’una dona en una vivenda d’Almoradí

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 56 anys en una vivenda del centre d’Almoradí i ha detingut el seu marit, de 61 anys, com a sospitós.

A presó provisional un jove de 21 anys per una onada de robatoris en vivendes de Torrevieja

Un jutge ha acordat l’ingrés a presó provisional d’un jove de 21 anys, detingut per una onada de robatoris en vivendes de zones residencials del extraradi de Torrevieja.

Tanquen al bany dos platges d’El Puig per un abocament d’aigües fecals

L’Ajuntament d’El Puig ha tancat temporalment al bany les platges de Medicalia i Puig-Val després de detectar-se un abocament d’aigües fecals causat per la ruptura d’una canonada de sanejament.