Gabriel i María, els seguidors dels ‘Illuminati’ detinguts per la mort dels seus fills a Godella

Godella

Imatge dels efectius de criminalística de la Guàrdia Civil | Cedida

 

Tota la Comunitat Valenciana, així com el conjunt d’Espanya, quedaven ahir consternades en ser trobats els cossos sense vida dels dos menuts desapareguts a Godella, a la comarca de l’Horta Nord.

 

Els menors, un xiquet de tres anys i mig, i una xiqueta de cinc mesos, van ser trobats soterrats en dos fosses pels investigadors del cas, després que la mare, que va ser detinguda ahir, els indicara la ubicació on havien sepultat els cossos dels menuts.

 

Comportaments estranys

Sobre el comportament dels pares dels menuts ja existien diferents sospites, que havien arribat fins i tot a dur als serveis socials a obrir un expedient. Aquest estava motivat en els possibles problemes mentals dels progenitors i la desatenció cap als menors, situacions que podien comportar la retirada de la custòdia.

 

A través de la investigació s’ha conegut que els pares, Maria i Gabriel, es confessaven seguidors dels ‘Illuminati’, una organització formada a Baviera en el segle XVIII, caracteritzada per oposar-se a la influència religiosa i els abusos de poder.

 

A més, també es definien com a antisistema i segons sembla, era comú el consum de diferents tipus de droga, com marihuana o bolets al·lucinògens, per part de la parella a casa.

 

També era estranya la conducta del pare. Segons informava Levante-EMV, aquest solia recollir animals morts, i recentment havia ubicat un crani d’animal a casa, amb l’objectiu de ‘protegir-los’.

 

Una frase de comiat desencadena l’operatiu

Maria, mare dels xiquets, detinguda des d’ahir, va escriure de matí una nota a sa mare, dient «Me’n vaig amb el Creador». Aquesta afirmació va fer saltar totes les alarmes per part de l’àvia dels xiquets, qui va intentar trobar als pares dels menors sense èxit, per a veure que estava passant.

 

Així mateix, una veïna de la família va alertar al voltant de les 8.30 hores del matí de dijous a la Policia Local, després de veure el pare córrer armat darrere de la mare, que anava mig nua.

 

Agents de la Policia es van personar en la zona per a parlar amb Gabriel, pare dels xiquets. L’home, que semblava desorientat, va afirmar que ell ja no tenia res a fer, perquè «Estan tots morts».

 

A partir d’ací es va posar en marxa un operatiu de recerca dels menuts. Amb el pas de les hores es van desplegar a la zona uns 110 efectius, entre membres de Guàrdia Civil, Policia Nacional i Local, voluntaris de Protecció Civil i bombers amb gossos de cerca especialitzats a trobar persones.

 

Búsqueda menores Godella

Imatge del dispositiu de recerca | EFE

 

 

Els progenitors, per la seua banda, van ser traslladats per a prestar-los declaració en la caserna de la Guàrdia Civil de Montcada.

 

Inicialment, les declaracions dels dos es van caracteritzar per ser contradictòries, inconnexes i plenes de qüestions incomprensibles. A més, segons va confirmar als mitjans de comunicació el delegat del Govern a València, Juan Carlos Fulgencio, els progenitors no van ser col·laboradors en les primeres hores.

 

Segons la versió del pare, la mare dels dos xiquets va tractar d’ofegar-los dimecres a la nit després que la parella tinguera una forta discussió. Justament dimecres havia sigut l’última vegada que els xiquets havien sigut vistos per algú. Es tractava d’una amiga de la família, que va anar a portar-los menjar.

 

Finalment, la mare va dur als efectius de l’operatiu al lloc on estaven soterrats els dos menuts, en dos ubicacions separades al voltant de la casa. La dona va ser aleshores detinguda. Posteriorment, aquest matí el pare també ha quedat confirmat com a detingut, ja que fins al moment només estava investigat.

 

De moment, fins a aquest matí cap dels dos ha confessat ser l’autor de les morts. Tot i això, estan detinguts com a presumptes autors de dos delictes d’homicidi, i es mantindran a la caserna de la Guàrdia Civil de Montcada fins que passen a disposició judicial, previsiblement aquest dissabte.

 

El Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Paterna, en funcions de guàrdia, ha assumit el cas. Així mateix, ha decretat el secret de les actuacions.

 

Una vivenda en una zona abandonada

La família estava com a ocupa en una casa que presentava males condicions. La parella i els menuts vivien en una zona pràcticament abandonada, situada entre urbanitzacions, i a la qual s’accedia per un camí de pedres, sense asfaltar i entre matolls i camps d’arbres abandonats, segons apuntava el diari Las Provincias.

 

Godella

Imatge de la nau abandonada junt a la casa de la família | Cedida

 

 

La vivenda estava al costat d’una nau en ruïnes, i en l’exterior hi havia diverses cadires de plàstic repartides, així com una xicoteta zona de jocs amb un tobogan.

 

Entre els testimonis recollits per Las Provincias s’assenyalava que la imatge que mostraven els xiquets era descuidada, ja que de vegades anaven bruts i el major caminava descalç per la zona. Tot i això, el xiquet sí que havia sigut escolaritzat, a Rocafort.

 

Dol a Godella i Rocafort

Tant l’Ajuntament de Godella com el de Rocafort, a l’Horta Nord, han decretat des de hui divendres tres dies de dol oficial per la mort dels dos menuts. Així mateix, s’han concentrat a les 12 hores del migdia a les portes dels consistoris per guardar minuts de silenci en record dels menuts.

 

El president del Govern espanyol, Pedro Sánchez, també ha volgut tindre unes paraules de record per als dos menuts. Sánchez ha transmés el seu condol per la tràgica pèrdua dels menuts, i ha agraït la tasca realitzada per tots els voluntaris i efectius de l’operatiu de recerca dels xiquets organitzat ahir.

Últimes notícies

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.

El PP manté la gestora del partit a la Comunitat Valenciana i reserva decisions sobre candidats

El PP ha decidit prorrogar la gestora a la Comunitat Valenciana i ajornar la convocatòria del congrés autonòmic, mentre posa Sergio Sayas al capdavant de la gestora de Navarra després de la dimissió de Javier García.

Ford tanca el marge per a més concessions salarials a Almussafes fins a 2030

Ford Espanya ha comunicat a la plantilla d'Almussafes que el marge per a augmentar concessions o costos fins a 2030 s'ha esgotat i que presentarà esta setmana el document definitiu de l'Acord 2030 en una reunió final.

Baldoví acusa Pérez Llorca de viure agenollat a Vox i sotmés a Feijóo

Joan Baldoví ha acusat Juanfran Pérez Llorca de no estar a l'altura de la Presidència de la Generalitat, de viure agenollat a Vox i d'arrossegar-se davant el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, durant el debat de política general en Les Corts.

Villena activa una comissió especial per aclarir el robatori del seu tresor de l’Edat del Bronze

L’Ajuntament de Villena constituïx este dimarts una comissió especial per investigar el robatori del Tresor de Villena al Muvi, sostret en quatre minuts la matinada del 27 d’agost. L’òrgan analitzarà la seguretat del museu, la documentació i demanarà compareixences de responsables polítics i tècnics.