Les gavines són una potencial font d’infeccions i ens podrien contagiar

Les gavines ens amenacen amb contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació

Les gavines ens amenacen de contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació | Arxiu

 

Alguns bacteris molt perjudicials per a salut humana es transmeten per l’aigua del mar com hem descobert recentment, i ara coneixem la notícia que també unes aus molt populars com les gavines ens poden contagiar infeccions problemàtiques.

 

Les gavines poden paréixer inofensives si no les molestem, tot i que tenen molt de mal geni amb els altres pardals, i en les nostres ciutats s’estan tornant molt predadores i carronyeres. És potser per eixa raó que els humans ens hem de preocupar que no ens picotegen o que no hàgem d’estar molt a la vora d’elles.

 

En Austràlia, un estudi realitzat per la Universitat de Murdoch, en Perth, ha confirmat que les gavines d’esta illa estan infectades amb súper bacteris resistents als antibiòtics com l’I. Coli, cosa que està provocant preocupació per si estos microbis pogueren propagar-se de les aus als animals o als sers humans.

 

La investigació, publicada en el ‘Journal Antimicrobial Chemotherapy’, ha desvelat que esta infecció que transmetrien les aus podria derivar en greus contagis en les persones, com malalties del sistema urinari i sèpsia.

 

Els pardals que s’alimenten dels residus humans són potencials transmissors de bacteris

Imatge ampliada d'una bacetria

Els investigadors alerten de la necessitat de trobar l’origen d’eixos microbis resistents als medicaments | Cedida

 

Els autors de la trobada expliquen que, a partir d’analitzar 562 mostres fecals, van descobrir que «el 20% dels pardals del país eren portadores de súper bacteris resistents a antibiòtics i altres medicaments que ataquen als microbis en el sistema humà». El doctor Sam Abraham, líder de la investigació, conclou que és un problema molt escampat en Austràlia.

 

Afirma que «les gavines actuen com a esponges ecològiques (bioacumuladors) i les coneixem com un reservori potencial d’agents que poden causar malalties humanes». Un col·lega seu és més clar: els hàbits alimentaris de les gavines, que mengen les deixalles humanes, poden després propagar eixos bacteris resistents per totes les bandes.

 

Inquieta trobar l’origen de les infeccions que porten les gavines, per a conseguir-ho els experts demanen «un examen dels abocadors humans per a determinar a on estan adquirint eixos elements perillosos i si això es pot controlar, o no». Corre pressa descobrir-ho perquè els australians temen que estes aus marines afecten les seues granges i els productes agrícoles.

 

Això també podria passar en Europa, a on se sospita que des dels nostres productes químics transmetem patògens a la fauna i és probable que eixos microbis resistents als medicaments ens siguen retornats a través de l’aigua i aliments contaminats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.

La moda ompli de llum el passeig de les Estreles de l’Alfàs este dissabte

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfilada gratuït 'Sorolla, mar y luz', de la firma valenciana Cache Croche, inspirat en l’obra del pintor Joaquín Sorolla.

Quasi 400 alumnes estrenen el campus xinés de la UPV a Hangzhou

El campus internacional de la Universitat Politècnica de València a Hangzhou ha encetat el seu primer curs amb 383 estudiants i viurà la inauguració institucional el 19 de setembre.

El passeig de les Estreles de l’Alfàs es convertix en passarel·la amb el desfile ‘Sorolla, mar y luz’

El passeig de les Estreles de l’Alfàs del Pi acollirà este dissabte el desfile ‘Sorolla, mar y luz’ de la firma valenciana Cache Croche, dins del 38 Festival de Cine de l’Alfàs. La col·lecció de la dissenyadora Alba García ret homenatge a l’univers mediterrani de Joaquín Sorolla amb peces sostenibles pintades a mà.

València provarà en 2027 noves eines europees contra ciberatacs a servicis essencials

València acollirà en 2027 una prova pilot del projecte europeu GANNDALF que simularà un ciberatac al Centre Integral de Seguretat i Emergències per a testar noves eines de resposta. El programa, finançat al 100 % per la Unió Europea, inclou també accions de formació ciutadana en ciberseguretat.

Cau a València un grup que enviava 172 quilos de droga a mig món per missatgeria

La Guàrdia Civil ha detingut cinc persones a València acusades d’enviar, per paqueteria postal, més de 172 quilos de drogues a tot Espanya i a 45 països. Quatre han ingressat en presó provisional i s’ha desmantellat un laboratori a la Costera i la Canal de Navarrés.

Quatre detinguts en desmantellar una gran plantació de marihuana en una nau d’Elx

La Policia Nacional ha desmantellat a Elx una plantació interior de marihuana amb 255 plantes i ha detingut quatre persones relacionades també amb el tràfic de cocaïna i el frau elèctric.