Les gavines són una potencial font d’infeccions i ens podrien contagiar

Les gavines ens amenacen amb contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació

Les gavines ens amenacen de contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació | Arxiu

 

Alguns bacteris molt perjudicials per a salut humana es transmeten per l’aigua del mar com hem descobert recentment, i ara coneixem la notícia que també unes aus molt populars com les gavines ens poden contagiar infeccions problemàtiques.

 

Les gavines poden paréixer inofensives si no les molestem, tot i que tenen molt de mal geni amb els altres pardals, i en les nostres ciutats s’estan tornant molt predadores i carronyeres. És potser per eixa raó que els humans ens hem de preocupar que no ens picotegen o que no hàgem d’estar molt a la vora d’elles.

 

En Austràlia, un estudi realitzat per la Universitat de Murdoch, en Perth, ha confirmat que les gavines d’esta illa estan infectades amb súper bacteris resistents als antibiòtics com l’I. Coli, cosa que està provocant preocupació per si estos microbis pogueren propagar-se de les aus als animals o als sers humans.

 

La investigació, publicada en el ‘Journal Antimicrobial Chemotherapy’, ha desvelat que esta infecció que transmetrien les aus podria derivar en greus contagis en les persones, com malalties del sistema urinari i sèpsia.

 

Els pardals que s’alimenten dels residus humans són potencials transmissors de bacteris

Imatge ampliada d'una bacetria

Els investigadors alerten de la necessitat de trobar l’origen d’eixos microbis resistents als medicaments | Cedida

 

Els autors de la trobada expliquen que, a partir d’analitzar 562 mostres fecals, van descobrir que «el 20% dels pardals del país eren portadores de súper bacteris resistents a antibiòtics i altres medicaments que ataquen als microbis en el sistema humà». El doctor Sam Abraham, líder de la investigació, conclou que és un problema molt escampat en Austràlia.

 

Afirma que «les gavines actuen com a esponges ecològiques (bioacumuladors) i les coneixem com un reservori potencial d’agents que poden causar malalties humanes». Un col·lega seu és més clar: els hàbits alimentaris de les gavines, que mengen les deixalles humanes, poden després propagar eixos bacteris resistents per totes les bandes.

 

Inquieta trobar l’origen de les infeccions que porten les gavines, per a conseguir-ho els experts demanen «un examen dels abocadors humans per a determinar a on estan adquirint eixos elements perillosos i si això es pot controlar, o no». Corre pressa descobrir-ho perquè els australians temen que estes aus marines afecten les seues granges i els productes agrícoles.

 

Això també podria passar en Europa, a on se sospita que des dels nostres productes químics transmetem patògens a la fauna i és probable que eixos microbis resistents als medicaments ens siguen retornats a través de l’aigua i aliments contaminats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.