Les gavines són una potencial font d’infeccions i ens podrien contagiar

Les gavines ens amenacen amb contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació

Les gavines ens amenacen de contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació | Arxiu

 

Alguns bacteris molt perjudicials per a salut humana es transmeten per l’aigua del mar com hem descobert recentment, i ara coneixem la notícia que també unes aus molt populars com les gavines ens poden contagiar infeccions problemàtiques.

 

Les gavines poden paréixer inofensives si no les molestem, tot i que tenen molt de mal geni amb els altres pardals, i en les nostres ciutats s’estan tornant molt predadores i carronyeres. És potser per eixa raó que els humans ens hem de preocupar que no ens picotegen o que no hàgem d’estar molt a la vora d’elles.

 

En Austràlia, un estudi realitzat per la Universitat de Murdoch, en Perth, ha confirmat que les gavines d’esta illa estan infectades amb súper bacteris resistents als antibiòtics com l’I. Coli, cosa que està provocant preocupació per si estos microbis pogueren propagar-se de les aus als animals o als sers humans.

 

La investigació, publicada en el ‘Journal Antimicrobial Chemotherapy’, ha desvelat que esta infecció que transmetrien les aus podria derivar en greus contagis en les persones, com malalties del sistema urinari i sèpsia.

 

Els pardals que s’alimenten dels residus humans són potencials transmissors de bacteris

Imatge ampliada d'una bacetria

Els investigadors alerten de la necessitat de trobar l’origen d’eixos microbis resistents als medicaments | Cedida

 

Els autors de la trobada expliquen que, a partir d’analitzar 562 mostres fecals, van descobrir que «el 20% dels pardals del país eren portadores de súper bacteris resistents a antibiòtics i altres medicaments que ataquen als microbis en el sistema humà». El doctor Sam Abraham, líder de la investigació, conclou que és un problema molt escampat en Austràlia.

 

Afirma que «les gavines actuen com a esponges ecològiques (bioacumuladors) i les coneixem com un reservori potencial d’agents que poden causar malalties humanes». Un col·lega seu és més clar: els hàbits alimentaris de les gavines, que mengen les deixalles humanes, poden després propagar eixos bacteris resistents per totes les bandes.

 

Inquieta trobar l’origen de les infeccions que porten les gavines, per a conseguir-ho els experts demanen «un examen dels abocadors humans per a determinar a on estan adquirint eixos elements perillosos i si això es pot controlar, o no». Corre pressa descobrir-ho perquè els australians temen que estes aus marines afecten les seues granges i els productes agrícoles.

 

Això també podria passar en Europa, a on se sospita que des dels nostres productes químics transmetem patògens a la fauna i és probable que eixos microbis resistents als medicaments ens siguen retornats a través de l’aigua i aliments contaminats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Seixanta centres valencians es queden sense direcció després de la dimissió en bloc dels seus directors

Seixanta centres públics de la Comunitat Valenciana s'han quedat sense equip directiu després de registrar la dimissió d'unes 240 persones en suport a la vaga indefinida del professorat.

Tres anys i mig de presó per al capità del vaixell afonat a Indonèsia amb una família valenciana

Un tribunal indonesi condemna a tres anys i mig de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo amb una família valenciana a bord, de la que només van sobreviure una mare i la seua filla. El cap de màquines rep dos anys i mig pel seu paper en l'accident.

Olympiacos recupera el tron europeu en una final agònica davant el Reial Madrid

Olympiacos conquista la seua quarta Eurolliga a Atenes després de remuntar al Reial Madrid en una final de màxima tensió. València Basket s'estrena en la Final Four i Fenerbahce decep com a campió vigent.

Continuen buscant a un banyista desaparegut a la platja del Campello (Alacant)

Un ampli dispositiu de Salvament Marítim, Guàrdia Civil, Bombers i Creu Roja busca a un banyista desaparegut a la platja Carrer de la Mar del Campello després de deixar les seues pertinences en l'arena i no tornar de l'aigua.

Deu noms que revolucionen LaLiga 2025-26

Deu futbolistes es consoliden com a grans revelacions de LaLiga 2025-26, claus en la millora dels seus equips i en el gir competitiu del campionat.

Els sindicats docents entreguen a Educació un nou document i tornen a la taula de negociació a les 16 hores

Els sindicats STEPV, UGT i CCOO han presentat a la Conselleria de Educacion un nou document amb propostes en ple undecimo dia de vaga indefinida i estan citats a una nova reunion a les 16 hores.

Les nits d’hotel pugen un 2,7% fins a abril per l’estirada de la Setmana Santa

Les pernoctacions en hotels van créixer un 2,7% entre gener i abril, amb un fort impuls dels viatgers estrangers i de l'efecte calendari de la Setmana Santa. Els preus i la rendibilitat hotelera també van avançar amb força.

Estiu de rècord en ocupació: hostaleria i distribució oferixen milers de vacants qualificades

Hostaleria, supermercats i la indústria alimentària reforcen plantilles este estiu amb més de mig milió de contractes i noves escoles, beques i cursos per a captar personal qualificat.