Les gavines són una potencial font d’infeccions i ens podrien contagiar

Les gavines ens amenacen amb contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació

Les gavines ens amenacen de contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació | Arxiu

 

Alguns bacteris molt perjudicials per a salut humana es transmeten per l’aigua del mar com hem descobert recentment, i ara coneixem la notícia que també unes aus molt populars com les gavines ens poden contagiar infeccions problemàtiques.

 

Les gavines poden paréixer inofensives si no les molestem, tot i que tenen molt de mal geni amb els altres pardals, i en les nostres ciutats s’estan tornant molt predadores i carronyeres. És potser per eixa raó que els humans ens hem de preocupar que no ens picotegen o que no hàgem d’estar molt a la vora d’elles.

 

En Austràlia, un estudi realitzat per la Universitat de Murdoch, en Perth, ha confirmat que les gavines d’esta illa estan infectades amb súper bacteris resistents als antibiòtics com l’I. Coli, cosa que està provocant preocupació per si estos microbis pogueren propagar-se de les aus als animals o als sers humans.

 

La investigació, publicada en el ‘Journal Antimicrobial Chemotherapy’, ha desvelat que esta infecció que transmetrien les aus podria derivar en greus contagis en les persones, com malalties del sistema urinari i sèpsia.

 

Els pardals que s’alimenten dels residus humans són potencials transmissors de bacteris

Imatge ampliada d'una bacetria

Els investigadors alerten de la necessitat de trobar l’origen d’eixos microbis resistents als medicaments | Cedida

 

Els autors de la trobada expliquen que, a partir d’analitzar 562 mostres fecals, van descobrir que «el 20% dels pardals del país eren portadores de súper bacteris resistents a antibiòtics i altres medicaments que ataquen als microbis en el sistema humà». El doctor Sam Abraham, líder de la investigació, conclou que és un problema molt escampat en Austràlia.

 

Afirma que «les gavines actuen com a esponges ecològiques (bioacumuladors) i les coneixem com un reservori potencial d’agents que poden causar malalties humanes». Un col·lega seu és més clar: els hàbits alimentaris de les gavines, que mengen les deixalles humanes, poden després propagar eixos bacteris resistents per totes les bandes.

 

Inquieta trobar l’origen de les infeccions que porten les gavines, per a conseguir-ho els experts demanen «un examen dels abocadors humans per a determinar a on estan adquirint eixos elements perillosos i si això es pot controlar, o no». Corre pressa descobrir-ho perquè els australians temen que estes aus marines afecten les seues granges i els productes agrícoles.

 

Això també podria passar en Europa, a on se sospita que des dels nostres productes químics transmetem patògens a la fauna i és probable que eixos microbis resistents als medicaments ens siguen retornats a través de l’aigua i aliments contaminats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.