Les gavines són una potencial font d’infeccions i ens podrien contagiar

Les gavines ens amenacen amb contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació

Les gavines ens amenacen de contagiar-nos E. Coli i altres infeccions, segons una investigació | Arxiu

 

Alguns bacteris molt perjudicials per a salut humana es transmeten per l’aigua del mar com hem descobert recentment, i ara coneixem la notícia que també unes aus molt populars com les gavines ens poden contagiar infeccions problemàtiques.

 

Les gavines poden paréixer inofensives si no les molestem, tot i que tenen molt de mal geni amb els altres pardals, i en les nostres ciutats s’estan tornant molt predadores i carronyeres. És potser per eixa raó que els humans ens hem de preocupar que no ens picotegen o que no hàgem d’estar molt a la vora d’elles.

 

En Austràlia, un estudi realitzat per la Universitat de Murdoch, en Perth, ha confirmat que les gavines d’esta illa estan infectades amb súper bacteris resistents als antibiòtics com l’I. Coli, cosa que està provocant preocupació per si estos microbis pogueren propagar-se de les aus als animals o als sers humans.

 

La investigació, publicada en el ‘Journal Antimicrobial Chemotherapy’, ha desvelat que esta infecció que transmetrien les aus podria derivar en greus contagis en les persones, com malalties del sistema urinari i sèpsia.

 

Els pardals que s’alimenten dels residus humans són potencials transmissors de bacteris

Imatge ampliada d'una bacetria

Els investigadors alerten de la necessitat de trobar l’origen d’eixos microbis resistents als medicaments | Cedida

 

Els autors de la trobada expliquen que, a partir d’analitzar 562 mostres fecals, van descobrir que «el 20% dels pardals del país eren portadores de súper bacteris resistents a antibiòtics i altres medicaments que ataquen als microbis en el sistema humà». El doctor Sam Abraham, líder de la investigació, conclou que és un problema molt escampat en Austràlia.

 

Afirma que «les gavines actuen com a esponges ecològiques (bioacumuladors) i les coneixem com un reservori potencial d’agents que poden causar malalties humanes». Un col·lega seu és més clar: els hàbits alimentaris de les gavines, que mengen les deixalles humanes, poden després propagar eixos bacteris resistents per totes les bandes.

 

Inquieta trobar l’origen de les infeccions que porten les gavines, per a conseguir-ho els experts demanen «un examen dels abocadors humans per a determinar a on estan adquirint eixos elements perillosos i si això es pot controlar, o no». Corre pressa descobrir-ho perquè els australians temen que estes aus marines afecten les seues granges i els productes agrícoles.

 

Això també podria passar en Europa, a on se sospita que des dels nostres productes químics transmetem patògens a la fauna i és probable que eixos microbis resistents als medicaments ens siguen retornats a través de l’aigua i aliments contaminats.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.