La Generalitat assumix la tutela provisional de la bebé ingressada en La Fe en coma induït

Després de la detenció dels dos progenitors de la bebé en coma induït en La Fe, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha assumit la tutela de la bebé. Aquesta decisió es pren de manera provisional després que la menuda de dos mesos patira una fractura cranial. El pare i la mare de la menor, els dos de 28 anys i de nacionalitat espanyola, van ser arrestats per la Policia Nacional la setmana passada després d'observar els metges que les lesions que presentava la menuda podrien ser degudes a maltractaments en l'àmbit familiar. Com ja va informar ahir aquest diari, aquestes lesions han portat a la bebé de dos mesos de vida a un estat de coma induït en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'Hospital La fe de València. El seu pronòstic és reservat i en el millor dels casos perdrà la visió d'un dels ulls com a conseqüència del traumatisme, però no està clar quins altres danys cerebrals haurà patit si ix d'aquest estat.

La Policia es torba aleshores a l'espera del que dictaminen els metges forenses de l'institut de Medicina Legal de València, però es considera com a primera hipòtesi que un dels pares llançara a terra a la menor de forma deliberada i amb força. Per la seua part els dos arrestats sostenen la seua innocència i es van negar a declarar davant el jutge. La parella va ser detinguda el passat dijous per agents de la Policia Nacional després de ser alertats pel centre hospitalari del tipus de lesions que presentava la bebé. Els metges li van detectar una fractura cranioencefàlica i hematomes en el pòmul, la qual cosa descartaria inicialment la caiguda accidental. El passat divendres els dos passaren al Jutjat d'Instrucció número 4 de València, després d'acordar una ordre d'allunyament de 200 metres, se'ls va deixar en llibertat amb càrrecs. Finalment el jutjat de Torrent serà qui es faça càrrec del cas al produir-se els fets en el seu terme municipal. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi.

Últimes notícies

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.