La Generalitat assumix la tutela provisional de la bebé ingressada en La Fe en coma induït

Després de la detenció dels dos progenitors de la bebé en coma induït en La Fe, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha assumit la tutela de la bebé. Aquesta decisió es pren de manera provisional després que la menuda de dos mesos patira una fractura cranial. El pare i la mare de la menor, els dos de 28 anys i de nacionalitat espanyola, van ser arrestats per la Policia Nacional la setmana passada després d'observar els metges que les lesions que presentava la menuda podrien ser degudes a maltractaments en l'àmbit familiar. Com ja va informar ahir aquest diari, aquestes lesions han portat a la bebé de dos mesos de vida a un estat de coma induït en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'Hospital La fe de València. El seu pronòstic és reservat i en el millor dels casos perdrà la visió d'un dels ulls com a conseqüència del traumatisme, però no està clar quins altres danys cerebrals haurà patit si ix d'aquest estat.

La Policia es torba aleshores a l'espera del que dictaminen els metges forenses de l'institut de Medicina Legal de València, però es considera com a primera hipòtesi que un dels pares llançara a terra a la menor de forma deliberada i amb força. Per la seua part els dos arrestats sostenen la seua innocència i es van negar a declarar davant el jutge. La parella va ser detinguda el passat dijous per agents de la Policia Nacional després de ser alertats pel centre hospitalari del tipus de lesions que presentava la bebé. Els metges li van detectar una fractura cranioencefàlica i hematomes en el pòmul, la qual cosa descartaria inicialment la caiguda accidental. El passat divendres els dos passaren al Jutjat d'Instrucció número 4 de València, després d'acordar una ordre d'allunyament de 200 metres, se'ls va deixar en llibertat amb càrrecs. Finalment el jutjat de Torrent serà qui es faça càrrec del cas al produir-se els fets en el seu terme municipal. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.