La Generalitat assumix la tutela provisional de la bebé ingressada en La Fe en coma induït

Després de la detenció dels dos progenitors de la bebé en coma induït en La Fe, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha assumit la tutela de la bebé. Aquesta decisió es pren de manera provisional després que la menuda de dos mesos patira una fractura cranial. El pare i la mare de la menor, els dos de 28 anys i de nacionalitat espanyola, van ser arrestats per la Policia Nacional la setmana passada després d'observar els metges que les lesions que presentava la menuda podrien ser degudes a maltractaments en l'àmbit familiar. Com ja va informar ahir aquest diari, aquestes lesions han portat a la bebé de dos mesos de vida a un estat de coma induït en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'Hospital La fe de València. El seu pronòstic és reservat i en el millor dels casos perdrà la visió d'un dels ulls com a conseqüència del traumatisme, però no està clar quins altres danys cerebrals haurà patit si ix d'aquest estat.

La Policia es torba aleshores a l'espera del que dictaminen els metges forenses de l'institut de Medicina Legal de València, però es considera com a primera hipòtesi que un dels pares llançara a terra a la menor de forma deliberada i amb força. Per la seua part els dos arrestats sostenen la seua innocència i es van negar a declarar davant el jutge. La parella va ser detinguda el passat dijous per agents de la Policia Nacional després de ser alertats pel centre hospitalari del tipus de lesions que presentava la bebé. Els metges li van detectar una fractura cranioencefàlica i hematomes en el pòmul, la qual cosa descartaria inicialment la caiguda accidental. El passat divendres els dos passaren al Jutjat d'Instrucció número 4 de València, després d'acordar una ordre d'allunyament de 200 metres, se'ls va deixar en llibertat amb càrrecs. Finalment el jutjat de Torrent serà qui es faça càrrec del cas al produir-se els fets en el seu terme municipal. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.