La Generalitat assumix la tutela provisional de la bebé ingressada en La Fe en coma induït

Després de la detenció dels dos progenitors de la bebé en coma induït en La Fe, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha assumit la tutela de la bebé. Aquesta decisió es pren de manera provisional després que la menuda de dos mesos patira una fractura cranial. El pare i la mare de la menor, els dos de 28 anys i de nacionalitat espanyola, van ser arrestats per la Policia Nacional la setmana passada després d'observar els metges que les lesions que presentava la menuda podrien ser degudes a maltractaments en l'àmbit familiar. Com ja va informar ahir aquest diari, aquestes lesions han portat a la bebé de dos mesos de vida a un estat de coma induït en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'Hospital La fe de València. El seu pronòstic és reservat i en el millor dels casos perdrà la visió d'un dels ulls com a conseqüència del traumatisme, però no està clar quins altres danys cerebrals haurà patit si ix d'aquest estat.

La Policia es torba aleshores a l'espera del que dictaminen els metges forenses de l'institut de Medicina Legal de València, però es considera com a primera hipòtesi que un dels pares llançara a terra a la menor de forma deliberada i amb força. Per la seua part els dos arrestats sostenen la seua innocència i es van negar a declarar davant el jutge. La parella va ser detinguda el passat dijous per agents de la Policia Nacional després de ser alertats pel centre hospitalari del tipus de lesions que presentava la bebé. Els metges li van detectar una fractura cranioencefàlica i hematomes en el pòmul, la qual cosa descartaria inicialment la caiguda accidental. El passat divendres els dos passaren al Jutjat d'Instrucció número 4 de València, després d'acordar una ordre d'allunyament de 200 metres, se'ls va deixar en llibertat amb càrrecs. Finalment el jutjat de Torrent serà qui es faça càrrec del cas al produir-se els fets en el seu terme municipal. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi.

Últimes notícies

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.

Hosbec alerta que pujar l’IVA turístic seria com posar-se aranzels a un mateix

La patronal hotelera Hosbec rebutja qualsevol pujada de l’IVA en allotjament i restauració, adverteix de la pèrdua de competitivitat internacional i subratlla l’impacte sobre ocupació i inversió a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca alerta de danys irreparables al camp valencià pels retalls de la UE en la PAC

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, advertix a Brussel·les que els possibles retalls en els fons de la futura PAC podrien causar danys irreparables al camp valencià i reclama protecció per a joves, jubilats i sectors clau com la ceràmica.

Els sindicats reclamen a Educació el document final abans de tornar a negociar la vaga docent

STEPV, CCOO i UGT demanen a la Conselleria d'Educació que els remeta el text complet amb els huit punts de l'acord abans de la reunió d'este divendres a les 14.00 hores per a abordar la vaga indefinida del professorat públic.

Pérez Llorca espera que la nova proposta siga solvent per a posar fi a la vaga docent

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, confia que el nou oferiment que el Consell farà este divendres als sindicats de professorat valencià siga tècnicament solvent i suficient per a desconvocar la vaga indefinida que ja porta dinou dies. La proposta arribarà sense detalls avançats i enmig de la divisió sindical, especialment pel bloqueig en matèria retributiva.

La criminalitat puja un 4,7 % en el primer trimestre a la Comunitat Valenciana

La criminalitat creix un 4,7 % a la Comunitat Valenciana entre gener i març respecte a 2025, per damunt de la mitjana estatal de l’1 %, amb augments especials en homicidis, segrests i delictes sexuals.

Presó provisional per a l’home detingut pel crim masclista de Callosa de Segura

La Secció de Violència sobre la Dona del Tribunal d’Instància d’Orihuela decreta presó provisional, comunicada i sense fiança per a l’home que va matar presumptament la seua parella Patricia en el seu domicili de Callosa de Segura.