La Generalitat assumix la tutela provisional de la bebé ingressada en La Fe en coma induït

Després de la detenció dels dos progenitors de la bebé en coma induït en La Fe, la Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives ha assumit la tutela de la bebé. Aquesta decisió es pren de manera provisional després que la menuda de dos mesos patira una fractura cranial. El pare i la mare de la menor, els dos de 28 anys i de nacionalitat espanyola, van ser arrestats per la Policia Nacional la setmana passada després d'observar els metges que les lesions que presentava la menuda podrien ser degudes a maltractaments en l'àmbit familiar. Com ja va informar ahir aquest diari, aquestes lesions han portat a la bebé de dos mesos de vida a un estat de coma induït en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica de l'Hospital La fe de València. El seu pronòstic és reservat i en el millor dels casos perdrà la visió d'un dels ulls com a conseqüència del traumatisme, però no està clar quins altres danys cerebrals haurà patit si ix d'aquest estat.

La Policia es torba aleshores a l'espera del que dictaminen els metges forenses de l'institut de Medicina Legal de València, però es considera com a primera hipòtesi que un dels pares llançara a terra a la menor de forma deliberada i amb força. Per la seua part els dos arrestats sostenen la seua innocència i es van negar a declarar davant el jutge. La parella va ser detinguda el passat dijous per agents de la Policia Nacional després de ser alertats pel centre hospitalari del tipus de lesions que presentava la bebé. Els metges li van detectar una fractura cranioencefàlica i hematomes en el pòmul, la qual cosa descartaria inicialment la caiguda accidental. El passat divendres els dos passaren al Jutjat d'Instrucció número 4 de València, després d'acordar una ordre d'allunyament de 200 metres, se'ls va deixar en llibertat amb càrrecs. Finalment el jutjat de Torrent serà qui es faça càrrec del cas al produir-se els fets en el seu terme municipal. A priori se'ls ha detingut per un presumpte delicte de lesions però l'evolució de la menor i de les investigacions podria fer que acabaren sent acusats d'una temptativa d'homicidi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.