21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un xiquet de 5 anys acaba ferit per un gos i els seus amos peguen a fugir en Xirivella

 

El passat dissabte, 12 de desembre, un gos de raça American Stafford, va atacar a Rafa, un xiquet de 5 anys, en Xirivella, en la comarca de l’Horta de València (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’animal va mossegar al xiquet i li va provocar diferents ferides per a les que ha precisat huit grapes. Tal com pareix, el xiquet es trobava passejant amb el seu iaio pel polígon industrial de Xirivella.

 

L’ancià va decidir llogar unes bicicletes per a passejar amb el seu nét per la zona industrial de Xirivella, ja que és una àrea molt tranquil·la. Cap a les 17.50 hores, quan ja anaven a tornar a casa, va tindre lloc l’inesperat incident.

 

Un animal de raça perillosa

Cèsar, el iaio de Rafa -el xiquet de 5 anys-, es va donar compte que un gos corria cap a  ells i que darrere d’ell, un home cridava al seu gos sense èxit. Es tractava d’un animal de raça American Staffordshire -considerada potencialment perillosa, i que obliga als seus amos, per llei, a portar-lo amb corretja de menys de dos metres i boç-.

 

En arribar al lloc a on es trobaven l’home i el xiquet, el gos es va abalançar sobre el menor: «Per sort, el meu nét portava casc que és a on es va emportar el primer colp», ha explicat l’ancià al citat mitjà. Davant esta situació, Cèsar va agafar en braços al menor d’edat mentres el gos botava per a tractar d’atacar a Rafa de nou.

 

«El gos va conseguir agarrar-li del braç i això em va desestabilitzar i ens vam anar els dos a terra. És que va passar tot tan ràpid…», ha explicat Cèsar encara en xoc.

Els amos del gos van pegar a fugir

Tal com ha manifestat l’ancià, el propietari del gos anava al costat d’una dona i un altre gos, en este cas una femella també d’esta raça considerada molt perillosa. «La gossa per sort no ens va atacar, només es va quedar al costat de nosaltres mirant, mentres la propietària deia que la femella no era agressiva», continua narrant Cèsar.

 

Després de l’atac del gos al xiquet de 5 anys, el seu propietari va córrer cap a on estaven el iaio i el seu nét i va agarrar a l’animal del collar per a separar-lo de la víctima. Després, la parella va pujar al seu cotxe, posa als animals dins i van pegar a fugir sense auxiliar als ferits.

 

«He sigut camioner durant 27 anys de la meua vida i estic molt habituat a quedar-me amb els detalls dels vehicles, així que vaig memoritzar part de la matrícula, el model del cotxe i el color, i això que la parella es va preocupar d’alçar el maleter del cotxe per a evitar deixar la matrícula a la vista», ha relatat l’home.

 

Troben als propietaris del gos

Posteriorment, el iaio del xiquet agredit va telefonar a la policia per demanar ajuda. Una hora després de l’agressió, les autoritats trobaren als amos del gos, ja que eren coneguts per la Policia.

 

El menor d’edat té ferides en l’avantbraç dret, a on el gos va conseguir clavar-li les dents i a la cama a conseqüència de la caiguda, i el seu iaio té algunes contusions en la cama i el colze també del colp que van patir quan van caure a terra.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.