20.4 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

Un xiquet de 5 anys acaba ferit per un gos i els seus amos peguen a fugir en Xirivella

 

El passat dissabte, 12 de desembre, un gos de raça American Stafford, va atacar a Rafa, un xiquet de 5 anys, en Xirivella, en la comarca de l’Horta de València (València).

 

Segons ha avançat el diari ‘Levante-EMV’, l’animal va mossegar al xiquet i li va provocar diferents ferides per a les que ha precisat huit grapes. Tal com pareix, el xiquet es trobava passejant amb el seu iaio pel polígon industrial de Xirivella.

 

L’ancià va decidir llogar unes bicicletes per a passejar amb el seu nét per la zona industrial de Xirivella, ja que és una àrea molt tranquil·la. Cap a les 17.50 hores, quan ja anaven a tornar a casa, va tindre lloc l’inesperat incident.

 

Un animal de raça perillosa

Cèsar, el iaio de Rafa -el xiquet de 5 anys-, es va donar compte que un gos corria cap a  ells i que darrere d’ell, un home cridava al seu gos sense èxit. Es tractava d’un animal de raça American Staffordshire -considerada potencialment perillosa, i que obliga als seus amos, per llei, a portar-lo amb corretja de menys de dos metres i boç-.

 

En arribar al lloc a on es trobaven l’home i el xiquet, el gos es va abalançar sobre el menor: «Per sort, el meu nét portava casc que és a on es va emportar el primer colp», ha explicat l’ancià al citat mitjà. Davant esta situació, Cèsar va agafar en braços al menor d’edat mentres el gos botava per a tractar d’atacar a Rafa de nou.

 

«El gos va conseguir agarrar-li del braç i això em va desestabilitzar i ens vam anar els dos a terra. És que va passar tot tan ràpid…», ha explicat Cèsar encara en xoc.

Els amos del gos van pegar a fugir

Tal com ha manifestat l’ancià, el propietari del gos anava al costat d’una dona i un altre gos, en este cas una femella també d’esta raça considerada molt perillosa. «La gossa per sort no ens va atacar, només es va quedar al costat de nosaltres mirant, mentres la propietària deia que la femella no era agressiva», continua narrant Cèsar.

 

Després de l’atac del gos al xiquet de 5 anys, el seu propietari va córrer cap a on estaven el iaio i el seu nét i va agarrar a l’animal del collar per a separar-lo de la víctima. Després, la parella va pujar al seu cotxe, posa als animals dins i van pegar a fugir sense auxiliar als ferits.

 

«He sigut camioner durant 27 anys de la meua vida i estic molt habituat a quedar-me amb els detalls dels vehicles, així que vaig memoritzar part de la matrícula, el model del cotxe i el color, i això que la parella es va preocupar d’alçar el maleter del cotxe per a evitar deixar la matrícula a la vista», ha relatat l’home.

 

Troben als propietaris del gos

Posteriorment, el iaio del xiquet agredit va telefonar a la policia per demanar ajuda. Una hora després de l’agressió, les autoritats trobaren als amos del gos, ja que eren coneguts per la Policia.

 

El menor d’edat té ferides en l’avantbraç dret, a on el gos va conseguir clavar-li les dents i a la cama a conseqüència de la caiguda, i el seu iaio té algunes contusions en la cama i el colze també del colp que van patir quan van caure a terra.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor una infermera apunyalada per la seua exparella en un centre de salut de Benicàssim

Una dona de 64 anys ha mort després de ser apunyalada en el seu lloc de treball a Benicàssim. La seua exparella, de 70 anys, ha sigut detingut i la Guàrdia Civil investiga.

La jutgessa demana a Telegram i WhatsApp els missatges de l’excap de gabinet de Mazón del 29-O

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha demanat a Telegram i WhatsApp els missatges del 29-O de l'excap de Gabinet de Mazón i amplia les diligències. A més, cita a testimonis i rebutja investigar la presa de Forata per falta de relació amb les defuncions.

Aemet activa l’avís groc per vent de fins a 80 km/h a Alacant i l’interior nord de Castelló fins a la matinada del dimarts

Aemet ha activat l'avís groc per vent a Alacant i l'interior nord de Castelló fins a les 6.00 del dimarts, amb ratxes de fins a 80 km/h. També hi ha avisos a València per vent i fenòmens costaners.

El Llevant investigarà de manera interna el botellazo a Cömert

El club anuncia una revisió interna dels incidents després del derbi davant el València, inclòs el botellazo a Eray Cömert, i reforça el seu missatge de respecte.

La jutgessa de la DANA demana a Telegram i WhatsApp els missatges de Conca del 29-O

La magistrada demana per via internacional a Telegram i a WhatsApp els missatges de José Manuel Cuenca del 29-O. La mesura seguix a un informe de la Guàrdia Civil sobre les dificultats per a recuperar-los.

Bernabé espera que Pérez Llorca anuncie el cessament de Barcala este dimecres

La delegada del Govern reclama al president que demane la dimissió de Luis Barcala i l'a part de tots els seus càrrecs orgànics en la primera sessió de control. Emmarca la seua exigència en la polèmica per l'adjudicació de vivenda pública i critica el model del PP.

Ramazani passa de l’ostracisme als gols decisius al València

L'extrem belga, cedit pel Leeds, ha transformat el seu rol amb dos punts clau en la segona volta. De suplent habitual a tercer màxim golejador del València.

El fill de la viuda de la CAM recorre a Estrasburg l’absolució de Miguel López

El primogènit de María del Carmen Martínez ha elevat al Tribunal Europeu de Drets Humans l'absolució del seu cunyat Miguel López. La demanda s'ha presentat després de la fallada del Constitucional, que ha deixat sense efecte la repetició del juí que havia ordenat el Suprem.