Desarticulen un grup criminal que furtava bolsos per a comprar droga en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a 14 persones com a presumptes autores de 12 delictes de robatori, 2 robatoris amb violència, 3 robatoris amb força, 1 delicte contra la salut pública i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, en el marc de l’operació ‘Habitacle’, han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament al tràfic de drogues i a cometre robatoris contra persones, amb els que conseguir diners per a «finançar les seues dosis».

 

Fa prop d’un any es va donar inici a la investigació d’un clan familiar, per la seua suposada implicació en la venda de drogues a la menuda en esta localitat.

 

Durant el temps que va durar la vigilància, es va comprovar que tant esta família com els seus còmplices, eren extremadament violents amb aquells que contreien un deute per droga. Més d’un client va acabar ferit a conseqüència dels colps d’una pallissa, o amenaçat amb un ganivet de grans dimensions si no havia pagat en el temps estipulat.

 

Quatre registres

Arribada la fase de l’explotació de l’operació, feta el mes de desembre de 2019, es van fer quatre entrades i registres en les que es van intervindre 181 grams de marihuana, 200 grams d’haixix, 1’5 grams de cocaïna, 3 cotxes i 540 euros.

 

A més, es van trobar 22 telèfons mòbils, 2 ordinadors portàtils, 3 tauleta, 1 equip de música, 2 consoles de videojocs, 1 arma curta simulada de balins, 2 televisors i una bicicleta valorada en més de 5.000 euros.

 

Tots els detinguts, 4 d’ells família, 5 hòmens de nacionalitats algeriana, marroquina i espanyola, i 2 dones de nacionalitat espanyola, entre elles una menor de 17 anys, van ingressar en la presó, a excepció de la menor.

 

Segona fase de l’operació

L’elevada quantitat d’objectes trobats, com ho eren 22 mòbils, va fer sospitar que estigueren sostrets, per això es va donar principi a una segona fase de l’operació, per a localitzar als legítims propietaris.

 

Conforme van ser recopilant dades, es van adonar que estaven davant d’un nou grup format per addictes a les drogues, els qui no dubtaven a usar la violència per a robar qualsevol article amb la condició de poder pagar les dosis que compraven al primer grup criminal.

 

Solien furtar bolsos i pertinences pel procediment de l’estirada, o simplement creant una discussió absurda per a confondre a les seues víctimes i furtar-los. En el cas que s’enfrontaren amb ells, estos no dubtaven a usar armes blanques per a atemorir-les, arribant fins i tot a apunyalar, en una ocasió, a una de les víctimes en la zona abdominal.

 

En esta segona fase, acabada a finals de setembre, s’han detingut a 5 hòmens de nacionalitat algeriana, marroquina i espanyola, amb edats compreses entre els 27 i 37 anys, com a presumptes autors de 12 delictes de furt, 2 robatoris amb violència i 3 robatoris amb força.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.