Desarticulen un grup criminal que furtava bolsos per a comprar droga en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a 14 persones com a presumptes autores de 12 delictes de robatori, 2 robatoris amb violència, 3 robatoris amb força, 1 delicte contra la salut pública i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, en el marc de l’operació ‘Habitacle’, han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament al tràfic de drogues i a cometre robatoris contra persones, amb els que conseguir diners per a «finançar les seues dosis».

 

Fa prop d’un any es va donar inici a la investigació d’un clan familiar, per la seua suposada implicació en la venda de drogues a la menuda en esta localitat.

 

Durant el temps que va durar la vigilància, es va comprovar que tant esta família com els seus còmplices, eren extremadament violents amb aquells que contreien un deute per droga. Més d’un client va acabar ferit a conseqüència dels colps d’una pallissa, o amenaçat amb un ganivet de grans dimensions si no havia pagat en el temps estipulat.

 

Quatre registres

Arribada la fase de l’explotació de l’operació, feta el mes de desembre de 2019, es van fer quatre entrades i registres en les que es van intervindre 181 grams de marihuana, 200 grams d’haixix, 1’5 grams de cocaïna, 3 cotxes i 540 euros.

 

A més, es van trobar 22 telèfons mòbils, 2 ordinadors portàtils, 3 tauleta, 1 equip de música, 2 consoles de videojocs, 1 arma curta simulada de balins, 2 televisors i una bicicleta valorada en més de 5.000 euros.

 

Tots els detinguts, 4 d’ells família, 5 hòmens de nacionalitats algeriana, marroquina i espanyola, i 2 dones de nacionalitat espanyola, entre elles una menor de 17 anys, van ingressar en la presó, a excepció de la menor.

 

Segona fase de l’operació

L’elevada quantitat d’objectes trobats, com ho eren 22 mòbils, va fer sospitar que estigueren sostrets, per això es va donar principi a una segona fase de l’operació, per a localitzar als legítims propietaris.

 

Conforme van ser recopilant dades, es van adonar que estaven davant d’un nou grup format per addictes a les drogues, els qui no dubtaven a usar la violència per a robar qualsevol article amb la condició de poder pagar les dosis que compraven al primer grup criminal.

 

Solien furtar bolsos i pertinences pel procediment de l’estirada, o simplement creant una discussió absurda per a confondre a les seues víctimes i furtar-los. En el cas que s’enfrontaren amb ells, estos no dubtaven a usar armes blanques per a atemorir-les, arribant fins i tot a apunyalar, en una ocasió, a una de les víctimes en la zona abdominal.

 

En esta segona fase, acabada a finals de setembre, s’han detingut a 5 hòmens de nacionalitat algeriana, marroquina i espanyola, amb edats compreses entre els 27 i 37 anys, com a presumptes autors de 12 delictes de furt, 2 robatoris amb violència i 3 robatoris amb força.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana destruïx 8.900 ocupacions i suma 41.200 aturats en el primer trimestre

La Comunitat Valenciana va perdre 8.900 ocupats i va elevar el nombre d'aturats en 41.200 persones en el primer trimestre de l'any, amb una taxa d'atur del 11,75%, per damunt de la mitjana nacional.

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.