Desarticulen un grup criminal que furtava bolsos per a comprar droga en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a 14 persones com a presumptes autores de 12 delictes de robatori, 2 robatoris amb violència, 3 robatoris amb força, 1 delicte contra la salut pública i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, en el marc de l’operació ‘Habitacle’, han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament al tràfic de drogues i a cometre robatoris contra persones, amb els que conseguir diners per a «finançar les seues dosis».

 

Fa prop d’un any es va donar inici a la investigació d’un clan familiar, per la seua suposada implicació en la venda de drogues a la menuda en esta localitat.

 

Durant el temps que va durar la vigilància, es va comprovar que tant esta família com els seus còmplices, eren extremadament violents amb aquells que contreien un deute per droga. Més d’un client va acabar ferit a conseqüència dels colps d’una pallissa, o amenaçat amb un ganivet de grans dimensions si no havia pagat en el temps estipulat.

 

Quatre registres

Arribada la fase de l’explotació de l’operació, feta el mes de desembre de 2019, es van fer quatre entrades i registres en les que es van intervindre 181 grams de marihuana, 200 grams d’haixix, 1’5 grams de cocaïna, 3 cotxes i 540 euros.

 

A més, es van trobar 22 telèfons mòbils, 2 ordinadors portàtils, 3 tauleta, 1 equip de música, 2 consoles de videojocs, 1 arma curta simulada de balins, 2 televisors i una bicicleta valorada en més de 5.000 euros.

 

Tots els detinguts, 4 d’ells família, 5 hòmens de nacionalitats algeriana, marroquina i espanyola, i 2 dones de nacionalitat espanyola, entre elles una menor de 17 anys, van ingressar en la presó, a excepció de la menor.

 

Segona fase de l’operació

L’elevada quantitat d’objectes trobats, com ho eren 22 mòbils, va fer sospitar que estigueren sostrets, per això es va donar principi a una segona fase de l’operació, per a localitzar als legítims propietaris.

 

Conforme van ser recopilant dades, es van adonar que estaven davant d’un nou grup format per addictes a les drogues, els qui no dubtaven a usar la violència per a robar qualsevol article amb la condició de poder pagar les dosis que compraven al primer grup criminal.

 

Solien furtar bolsos i pertinences pel procediment de l’estirada, o simplement creant una discussió absurda per a confondre a les seues víctimes i furtar-los. En el cas que s’enfrontaren amb ells, estos no dubtaven a usar armes blanques per a atemorir-les, arribant fins i tot a apunyalar, en una ocasió, a una de les víctimes en la zona abdominal.

 

En esta segona fase, acabada a finals de setembre, s’han detingut a 5 hòmens de nacionalitat algeriana, marroquina i espanyola, amb edats compreses entre els 27 i 37 anys, com a presumptes autors de 12 delictes de furt, 2 robatoris amb violència i 3 robatoris amb força.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.