16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

Desarticulen un grup criminal que furtava bolsos per a comprar droga en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a 14 persones com a presumptes autores de 12 delictes de robatori, 2 robatoris amb violència, 3 robatoris amb força, 1 delicte contra la salut pública i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, en el marc de l’operació ‘Habitacle’, han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament al tràfic de drogues i a cometre robatoris contra persones, amb els que conseguir diners per a «finançar les seues dosis».

 

Fa prop d’un any es va donar inici a la investigació d’un clan familiar, per la seua suposada implicació en la venda de drogues a la menuda en esta localitat.

 

Durant el temps que va durar la vigilància, es va comprovar que tant esta família com els seus còmplices, eren extremadament violents amb aquells que contreien un deute per droga. Més d’un client va acabar ferit a conseqüència dels colps d’una pallissa, o amenaçat amb un ganivet de grans dimensions si no havia pagat en el temps estipulat.

 

Quatre registres

Arribada la fase de l’explotació de l’operació, feta el mes de desembre de 2019, es van fer quatre entrades i registres en les que es van intervindre 181 grams de marihuana, 200 grams d’haixix, 1’5 grams de cocaïna, 3 cotxes i 540 euros.

 

A més, es van trobar 22 telèfons mòbils, 2 ordinadors portàtils, 3 tauleta, 1 equip de música, 2 consoles de videojocs, 1 arma curta simulada de balins, 2 televisors i una bicicleta valorada en més de 5.000 euros.

 

Tots els detinguts, 4 d’ells família, 5 hòmens de nacionalitats algeriana, marroquina i espanyola, i 2 dones de nacionalitat espanyola, entre elles una menor de 17 anys, van ingressar en la presó, a excepció de la menor.

 

Segona fase de l’operació

L’elevada quantitat d’objectes trobats, com ho eren 22 mòbils, va fer sospitar que estigueren sostrets, per això es va donar principi a una segona fase de l’operació, per a localitzar als legítims propietaris.

 

Conforme van ser recopilant dades, es van adonar que estaven davant d’un nou grup format per addictes a les drogues, els qui no dubtaven a usar la violència per a robar qualsevol article amb la condició de poder pagar les dosis que compraven al primer grup criminal.

 

Solien furtar bolsos i pertinences pel procediment de l’estirada, o simplement creant una discussió absurda per a confondre a les seues víctimes i furtar-los. En el cas que s’enfrontaren amb ells, estos no dubtaven a usar armes blanques per a atemorir-les, arribant fins i tot a apunyalar, en una ocasió, a una de les víctimes en la zona abdominal.

 

En esta segona fase, acabada a finals de setembre, s’han detingut a 5 hòmens de nacionalitat algeriana, marroquina i espanyola, amb edats compreses entre els 27 i 37 anys, com a presumptes autors de 12 delictes de furt, 2 robatoris amb violència i 3 robatoris amb força.

Últimes notícies

El detingut per la mort d’un menor a Sueca passarà el dimarts a disposició judicial

L'home de 48 anys que es va entregar i va confessar l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts. L'autòpsia i el suport emocional en l'institut centren la resposta institucional.

La Diputació de València reclama un calendari per a transferir l’Hospital General a la Generalitat

Vicent Mompó ha demanat fixar terminis i crear una comissió mixta per a integrar l'Hospital General en la xarxa autonòmica. També ha defés mesures per a la llengua i la pilota i ha anomenat a la coordinació institucional.

El PSPV oferirà a Pérez Llorca 26 mesures urgents en finançament, educació i vivenda

El PSPV-PSOE presentarà a Juanfran Pérez Llorca un paquet de 26 propostes urgents que abasten reformes institucionals, finançament, educació, vivenda i sanitat.

L’estand valencià en Fitur supera 100.000 visites en cap de setmana i suma 206.796 en total

Més de 100.000 persones han passat per l'estand de la Comunitat Valenciana durant el cap de setmana en Fitur. En els cinc dies del certamen s'han registrat 206.796 visites, amb rècord de reunions i alta interacció digital.

Les ratxes de vent han aconseguit 128 km/h a l’interior de la Comunitat Valenciana

Les ratxes de vent han arribat a 128 km/h a Xixona i a 118 km/h a La Pobla de Benifassà i La Font de la Figuera. Poques incidències, amb un arbre caigut a Castelló.

Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut, creus de quarts de la Copa

El sorteig va fixar els encreuaments: Reial Madrid-Unicaja i València Basket-Joventut. El Barcelona anirà amb UCAM Murcia o Kosner Baskonia i el que quede es mesurarà a la Llacuna Tenerife.

Morant defén que el Govern ha assumit responsabilitats en l’accident de Adamuz

Diana Morant ha sostingut que l'Executiu atén víctimes i familiars i que la investigació en marxa permetrà evitar que es repetisca. També ha reivindicat que la confiança en el sistema ferroviari es recompon amb veritat i transparència.

Benavent nega ser un treballador zombi i assegura que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha defés a la seua arribada a la Ciutat de la Justícia que no és un treballador zombi i que ell sí que treballava. S'enfronta a una petició fiscal de 6 anys i 6 mesos pel suposat tripijoc de contractes en Cultura entre 2003 i 2008.