Desarticulen un grup criminal que furtava bolsos per a comprar droga en Torrevieja

 

La Guàrdia Civil ha detingut en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant), a 14 persones com a presumptes autores de 12 delictes de robatori, 2 robatoris amb violència, 3 robatoris amb força, 1 delicte contra la salut pública i un delicte de pertinença a grup criminal.

 

Agents de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil de Torrevieja, en el marc de l’operació ‘Habitacle’, han desmantellat una organització criminal dedicada presumptament al tràfic de drogues i a cometre robatoris contra persones, amb els que conseguir diners per a «finançar les seues dosis».

 

Fa prop d’un any es va donar inici a la investigació d’un clan familiar, per la seua suposada implicació en la venda de drogues a la menuda en esta localitat.

 

Durant el temps que va durar la vigilància, es va comprovar que tant esta família com els seus còmplices, eren extremadament violents amb aquells que contreien un deute per droga. Més d’un client va acabar ferit a conseqüència dels colps d’una pallissa, o amenaçat amb un ganivet de grans dimensions si no havia pagat en el temps estipulat.

 

Quatre registres

Arribada la fase de l’explotació de l’operació, feta el mes de desembre de 2019, es van fer quatre entrades i registres en les que es van intervindre 181 grams de marihuana, 200 grams d’haixix, 1’5 grams de cocaïna, 3 cotxes i 540 euros.

 

A més, es van trobar 22 telèfons mòbils, 2 ordinadors portàtils, 3 tauleta, 1 equip de música, 2 consoles de videojocs, 1 arma curta simulada de balins, 2 televisors i una bicicleta valorada en més de 5.000 euros.

 

Tots els detinguts, 4 d’ells família, 5 hòmens de nacionalitats algeriana, marroquina i espanyola, i 2 dones de nacionalitat espanyola, entre elles una menor de 17 anys, van ingressar en la presó, a excepció de la menor.

 

Segona fase de l’operació

L’elevada quantitat d’objectes trobats, com ho eren 22 mòbils, va fer sospitar que estigueren sostrets, per això es va donar principi a una segona fase de l’operació, per a localitzar als legítims propietaris.

 

Conforme van ser recopilant dades, es van adonar que estaven davant d’un nou grup format per addictes a les drogues, els qui no dubtaven a usar la violència per a robar qualsevol article amb la condició de poder pagar les dosis que compraven al primer grup criminal.

 

Solien furtar bolsos i pertinences pel procediment de l’estirada, o simplement creant una discussió absurda per a confondre a les seues víctimes i furtar-los. En el cas que s’enfrontaren amb ells, estos no dubtaven a usar armes blanques per a atemorir-les, arribant fins i tot a apunyalar, en una ocasió, a una de les víctimes en la zona abdominal.

 

En esta segona fase, acabada a finals de setembre, s’han detingut a 5 hòmens de nacionalitat algeriana, marroquina i espanyola, amb edats compreses entre els 27 i 37 anys, com a presumptes autors de 12 delictes de furt, 2 robatoris amb violència i 3 robatoris amb força.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.