Un grup de feixistes insulta a Gabriel Rufián (ERC) en Dénia

Gabriel Rufián en Dénia custodiat per la policia

 

El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre «El 15M facha, ideas para un futuro en disputa«, en l’auditori del centre social de Dénia.

Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en tot moment.

Amb diverses proclames feixistes i vives a Espanya, el portaveu d’ERC en el Congrés, s’ha dirigit a ells abans d’entrar, amb la mà dreta aixecada i el puny tancat, això si separats per un cordó policial. Posteriorment ha entrat a l’Auditori del Centre Social de Dénia per a presentar la seua novel·la.

Rufián en declaracions als periodistes ha assegurat que actualment «tota l’esquerra està assenyalada» i ha reconegut que en estos temps «el nazisme està més embravit que mai». De fet, ha comentat que porta «més de dos anys treballant amb 52 diputats que els representen i que defensen idees terribles, per exemple que a les dones no són assassinades per desenes cada any».

El portaveu d’ERC ha indicat que el seu llibre «parla una mica d’esta eclosió», alguna cosa així com una «indignació mal articulada, potser manipulada, que està barrejada amb una maquinària mediàtica molt forta», i que arriba a molta gent «com la que està fora cobren el Salari Mínim Interprofessional», encara que prenen decisions com votar en contra de pujar este índex de referència. Una actitud davant la qual desconeix les raons.

A preguntes dels periodistes, Rufián ha desvinculat l’acte celebrat a Dénia amb la data del dia de les Corts Valencianes, «hem vingut quan hem pogut», encara així ha remarcat que és un dia «molt important per al valencianisme» i ha declarat «humil hereu» de la feina que va realitzar el seu antecessor en el càrrec, l’històric portaveu republicà en el Congrés, Joan Tardà.

Finalment Rufián ha presentat el seu llibre a Dénia, davant un gran nombre de fidels i simpatitzants que li han abrigallat i posteriorment han guardat cua i restriccions sanitàries perquè els signés un exemplar.

 

Gabriel Rufián presentant el seu llibre dalt l'escenari en Dénia

La consellera demanarà la identificació dels manifestants

 

Després d’estos fets ocorreguts a Dénia, la consellera de Participació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, ha anunciat a través del seu perfil de twitter que este mateix dilluns reclamarà a la Delegació del Govern, les «identificacions realitzades per possibles sancions per vulnerar la Llei de Memòria Democràtica. L’exaltació del franquisme vulnera la nostra Llei. Al nazisme se li combat».

<

>

Últimes notícies

Triomf aclaparador de Samuel Navalón a Alacant amb una gran eixida per la porta gran

El torero d'Ayora Samuel Navalón ha arrasat en la tercera de la Fira de Fogueres d'Alacant, on ha obert la porta gran amb dues orelles. Marco Pérez ha tallat un trofeu i Víctor Hernández ha sigut ovacionat davant una corrida mansota del Puerto de San Lorenzo i La Ventana del Puerto.

La foto de la dana a Alfafar que dona a Óscar Corral el Premi Rei d’Espanya

El fotoperiodista Óscar Corral ha sigut guardonat amb el Premi Rei d’Espanya de fotografia per una imatge de la dana de 2024 a Alfafar, que ell mateix definix com un reflex de la força dels servicis públics i de la societat davant una tragèdia.

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.