Un grup de feixistes insulta a Gabriel Rufián (ERC) en Dénia

Gabriel Rufián en Dénia custodiat per la policia

 

El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre «El 15M facha, ideas para un futuro en disputa«, en l’auditori del centre social de Dénia.

Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en tot moment.

Amb diverses proclames feixistes i vives a Espanya, el portaveu d’ERC en el Congrés, s’ha dirigit a ells abans d’entrar, amb la mà dreta aixecada i el puny tancat, això si separats per un cordó policial. Posteriorment ha entrat a l’Auditori del Centre Social de Dénia per a presentar la seua novel·la.

Rufián en declaracions als periodistes ha assegurat que actualment «tota l’esquerra està assenyalada» i ha reconegut que en estos temps «el nazisme està més embravit que mai». De fet, ha comentat que porta «més de dos anys treballant amb 52 diputats que els representen i que defensen idees terribles, per exemple que a les dones no són assassinades per desenes cada any».

El portaveu d’ERC ha indicat que el seu llibre «parla una mica d’esta eclosió», alguna cosa així com una «indignació mal articulada, potser manipulada, que està barrejada amb una maquinària mediàtica molt forta», i que arriba a molta gent «com la que està fora cobren el Salari Mínim Interprofessional», encara que prenen decisions com votar en contra de pujar este índex de referència. Una actitud davant la qual desconeix les raons.

A preguntes dels periodistes, Rufián ha desvinculat l’acte celebrat a Dénia amb la data del dia de les Corts Valencianes, «hem vingut quan hem pogut», encara així ha remarcat que és un dia «molt important per al valencianisme» i ha declarat «humil hereu» de la feina que va realitzar el seu antecessor en el càrrec, l’històric portaveu republicà en el Congrés, Joan Tardà.

Finalment Rufián ha presentat el seu llibre a Dénia, davant un gran nombre de fidels i simpatitzants que li han abrigallat i posteriorment han guardat cua i restriccions sanitàries perquè els signés un exemplar.

 

Gabriel Rufián presentant el seu llibre dalt l'escenari en Dénia

La consellera demanarà la identificació dels manifestants

 

Després d’estos fets ocorreguts a Dénia, la consellera de Participació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, ha anunciat a través del seu perfil de twitter que este mateix dilluns reclamarà a la Delegació del Govern, les «identificacions realitzades per possibles sancions per vulnerar la Llei de Memòria Democràtica. L’exaltació del franquisme vulnera la nostra Llei. Al nazisme se li combat».

<

>

Últimes notícies

Oltra i Rufián reclamen unitat de l’esquerra a València: ‘És negligent no unir-nos’

Mónica Oltra i Gabriel Rufián han defensat a València que les forces d’esquerra han de ‘ser intel·ligents’ i superar les sigles per a unir-se, perquè ‘és negligent no unir-nos’. L’acte Espai de Trobada ha reunit centenars de persones al Parc de Capçalera.

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.