Un grup de feixistes insulta a Gabriel Rufián (ERC) en Dénia

Gabriel Rufián en Dénia custodiat per la policia

 

El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre «El 15M facha, ideas para un futuro en disputa«, en l’auditori del centre social de Dénia.

Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en tot moment.

Amb diverses proclames feixistes i vives a Espanya, el portaveu d’ERC en el Congrés, s’ha dirigit a ells abans d’entrar, amb la mà dreta aixecada i el puny tancat, això si separats per un cordó policial. Posteriorment ha entrat a l’Auditori del Centre Social de Dénia per a presentar la seua novel·la.

Rufián en declaracions als periodistes ha assegurat que actualment «tota l’esquerra està assenyalada» i ha reconegut que en estos temps «el nazisme està més embravit que mai». De fet, ha comentat que porta «més de dos anys treballant amb 52 diputats que els representen i que defensen idees terribles, per exemple que a les dones no són assassinades per desenes cada any».

El portaveu d’ERC ha indicat que el seu llibre «parla una mica d’esta eclosió», alguna cosa així com una «indignació mal articulada, potser manipulada, que està barrejada amb una maquinària mediàtica molt forta», i que arriba a molta gent «com la que està fora cobren el Salari Mínim Interprofessional», encara que prenen decisions com votar en contra de pujar este índex de referència. Una actitud davant la qual desconeix les raons.

A preguntes dels periodistes, Rufián ha desvinculat l’acte celebrat a Dénia amb la data del dia de les Corts Valencianes, «hem vingut quan hem pogut», encara així ha remarcat que és un dia «molt important per al valencianisme» i ha declarat «humil hereu» de la feina que va realitzar el seu antecessor en el càrrec, l’històric portaveu republicà en el Congrés, Joan Tardà.

Finalment Rufián ha presentat el seu llibre a Dénia, davant un gran nombre de fidels i simpatitzants que li han abrigallat i posteriorment han guardat cua i restriccions sanitàries perquè els signés un exemplar.

 

Gabriel Rufián presentant el seu llibre dalt l'escenari en Dénia

La consellera demanarà la identificació dels manifestants

 

Després d’estos fets ocorreguts a Dénia, la consellera de Participació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, ha anunciat a través del seu perfil de twitter que este mateix dilluns reclamarà a la Delegació del Govern, les «identificacions realitzades per possibles sancions per vulnerar la Llei de Memòria Democràtica. L’exaltació del franquisme vulnera la nostra Llei. Al nazisme se li combat».

<

>

Últimes notícies

Morante emociona Alacant però se’n va a peu en una vesprada de revolució taurina

Morante de la Puebla ha firmat una actuació de somni amb dos orelles a Alacant, però ha eixit a peu per la permissivitat del palco amb Talavante en una gran correguda de Santiago Domecq.

Incendi en un abocador de Caudete de las Fuentes amb diversos mitjans treballant per a controlar-lo

Un incendi declarat esta vesprada en un abocador de Caudete de las Fuentes obliga a desplegar mitjans aeris, terrestres i maquinària pesada, encara que la seua evolució és positiva.

Paco Roca brillara a Itàlia en el 60 aniversari del festival de còmic Lucca Comics & Games

El veterà dibuixant Paco Roca participarà en la 60 edició del prestigiós festival Lucca Comics & Games, a Itàlia, amb un cartell ple de grans figures del còmic, el manga i els videojocs.

Ferit un camioner en caure per un terraplén a Forcall amb més de 200 porcs

Un home de 68 anys ha resultat ferit en caure per un terraplén a Forcall (Castelló) amb un camió que transportava 205 porcs, molts dels quals han mort per l'accident.

Anna frega els 40 graus en una nova jornada de calor extrema a la Comunitat

L’ona de calor ha deixat este dimarts fins a 39,6 graus en Anna i més de 38 graus en diversos municipis de la província de València, segons Avamet i Aemet.

Inditex manté la millor reputació empresarial i Juan Roig encapçala els líders més valorats

Inditex ha revalidat el primer lloc com a empresa amb millor reputació a Espanya segons Merco 2026, mentre que el president de Mercadona, el valencià Juan Roig, lidera el llistat dels 100 directius millor valorats.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés que Mazón deixe de ser aforat

Associacions de familiars de víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l'aforament de Carlos Mazón i que puga ser investigat a Catarroja pels fets del 29 d'octubre de 2024.

Les víctimes de la dana reclamen al Congrés la fi de l’aforament de Carlos Mazón

Familiars de les víctimes de la dana de València han demanat davant el Congrés que es retire l’aforament a l’expresident Carlos Mazón i han defensat que ha de declarar com a investigat a Catarroja.