Un grup de feixistes insulta a Gabriel Rufián (ERC) en Dénia

Gabriel Rufián en Dénia custodiat per la policia

 

El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre “El 15M facha, ideas para un futuro en disputa“, en l’auditori del centre social de Dénia.

Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en tot moment.

Amb diverses proclames feixistes i vives a Espanya, el portaveu d’ERC en el Congrés, s’ha dirigit a ells abans d’entrar, amb la mà dreta aixecada i el puny tancat, això si separats per un cordó policial. Posteriorment ha entrat a l’Auditori del Centre Social de Dénia per a presentar la seua novel·la.

Rufián en declaracions als periodistes ha assegurat que actualment “tota l’esquerra està assenyalada” i ha reconegut que en estos temps “el nazisme està més embravit que mai”. De fet, ha comentat que porta “més de dos anys treballant amb 52 diputats que els representen i que defensen idees terribles, per exemple que a les dones no són assassinades per desenes cada any”.

El portaveu d’ERC ha indicat que el seu llibre “parla una mica d’esta eclosió”, alguna cosa així com una “indignació mal articulada, potser manipulada, que està barrejada amb una maquinària mediàtica molt forta”, i que arriba a molta gent “com la que està fora cobren el Salari Mínim Interprofessional”, encara que prenen decisions com votar en contra de pujar este índex de referència. Una actitud davant la qual desconeix les raons.

A preguntes dels periodistes, Rufián ha desvinculat l’acte celebrat a Dénia amb la data del dia de les Corts Valencianes, “hem vingut quan hem pogut”, encara així ha remarcat que és un dia “molt important per al valencianisme” i ha declarat “humil hereu” de la feina que va realitzar el seu antecessor en el càrrec, l’històric portaveu republicà en el Congrés, Joan Tardà.

Finalment Rufián ha presentat el seu llibre a Dénia, davant un gran nombre de fidels i simpatitzants que li han abrigallat i posteriorment han guardat cua i restriccions sanitàries perquè els signés un exemplar.

 

Gabriel Rufián presentant el seu llibre dalt l'escenari en Dénia

La consellera demanarà la identificació dels manifestants

 

Després d’estos fets ocorreguts a Dénia, la consellera de Participació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, ha anunciat a través del seu perfil de twitter que este mateix dilluns reclamarà a la Delegació del Govern, les “identificacions realitzades per possibles sancions per vulnerar la Llei de Memòria Democràtica. L’exaltació del franquisme vulnera la nostra Llei. Al nazisme se li combat”.

<

>

Últimes notícies

Un bebé de cinc mesos, greu després de ser mossegat al cap per un gos a Abanilla

Un bebé de cinc mesos roman ingressat en l'UCI de l'Hospital Doctor Balmis d'Alacant després de patir una mossegada en el crani per part d'un gos de raça potencialment perillosa en un paratge rural d'Abanilla.

Compromís acusa a Camps de gastar 15.000 euros en gasolina del seu cotxe oficial en 2025

Compromís acusa a Francisco Camps d'usar 15.000 euros públics en combustible del seu cotxe oficial per a la seua campanya interna en el PP, xifra que l'entorn del expresident nega i tatxa d'errònia.

S’entrega l’home atrinxerat en la seua vivenda després de ser acusat de violència masclista a Teulada

Un home de 45 anys acusat de violència masclista s'entrega després de romandre prop d'una hora atrinxerat en la seua vivenda de Teulada. La Guàrdia Civil aconseguix la seua detenció sense ferits i amb la zona acordonada.

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.