Un grup de feixistes insulta a Gabriel Rufián (ERC) en Dénia

Ejemplo de shortcode con estilo
  El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre «El 15M facha, ideas para un futuro en disputa«, en l’auditori del centre social de Dénia. Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en […]
Gabriel Rufián en Dénia custodiat per la policia

 

El portaveu d’ERC en el Congrés dels Diputats, Gabriel Rufián ha presentat este diumenge el seu llibre «El 15M facha, ideas para un futuro en disputa«, en l’auditori del centre social de Dénia.

Una presentació que ha estat marcada per la presència d’un grup de feixistes, l’han rebut amb banderes preconstitucionals, i xillits de viva Espanya. La policia ha estat allí en tot moment.

Amb diverses proclames feixistes i vives a Espanya, el portaveu d’ERC en el Congrés, s’ha dirigit a ells abans d’entrar, amb la mà dreta aixecada i el puny tancat, això si separats per un cordó policial. Posteriorment ha entrat a l’Auditori del Centre Social de Dénia per a presentar la seua novel·la.

Rufián en declaracions als periodistes ha assegurat que actualment «tota l’esquerra està assenyalada» i ha reconegut que en estos temps «el nazisme està més embravit que mai». De fet, ha comentat que porta «més de dos anys treballant amb 52 diputats que els representen i que defensen idees terribles, per exemple que a les dones no són assassinades per desenes cada any».

El portaveu d’ERC ha indicat que el seu llibre «parla una mica d’esta eclosió», alguna cosa així com una «indignació mal articulada, potser manipulada, que està barrejada amb una maquinària mediàtica molt forta», i que arriba a molta gent «com la que està fora cobren el Salari Mínim Interprofessional», encara que prenen decisions com votar en contra de pujar este índex de referència. Una actitud davant la qual desconeix les raons.

A preguntes dels periodistes, Rufián ha desvinculat l’acte celebrat a Dénia amb la data del dia de les Corts Valencianes, «hem vingut quan hem pogut», encara així ha remarcat que és un dia «molt important per al valencianisme» i ha declarat «humil hereu» de la feina que va realitzar el seu antecessor en el càrrec, l’històric portaveu republicà en el Congrés, Joan Tardà.

Finalment Rufián ha presentat el seu llibre a Dénia, davant un gran nombre de fidels i simpatitzants que li han abrigallat i posteriorment han guardat cua i restriccions sanitàries perquè els signés un exemplar.

 

Gabriel Rufián presentant el seu llibre dalt l'escenari en Dénia

La consellera demanarà la identificació dels manifestants

 

Després d’estos fets ocorreguts a Dénia, la consellera de Participació i Qualitat Democràtica, Rosa Pérez, ha anunciat a través del seu perfil de twitter que este mateix dilluns reclamarà a la Delegació del Govern, les «identificacions realitzades per possibles sancions per vulnerar la Llei de Memòria Democràtica. L’exaltació del franquisme vulnera la nostra Llei. Al nazisme se li combat».

<

>

Últimes notícies

València ha passat una vesprada sense incidents destacats

El centre de València ha viscut una vesprada tranquil·la, tot i la vigilància policial davant d’una convocatòria de disturbis vinculada a Blocus.

Detenen un menor per difondre missatges de Blocus Valencia

Un menor ha sigut detingut per difondre missatges de Blocus Valencia que convidaven a entrar en altres aplicacions i xats. És la cinquena detenció davant d’una convocatòria de possibles disturbis.

El buit de les víctimes mortals de la dana de 2024 centra la manifestació pel segon aniversari

Més de 3.500 persones han recorregut el centre de València en el segon aniversari de la dana, en homenatge a les 234 víctimes mortals.

Presó provisional sense fiança per a un altre detingut a Valencia per la seua relació amb Blocus

Un jutjat de Catarroja ha decretat presó provisional sense fiança per a un detingut a Alfafar, investigat per la seua vinculació amb Blocus.

València recorda les víctimes de la dana amb una pancarta de 233 morts

La marxa pel segon aniversari de la dana ha començat a València amb el record de les 233 persones mortes i la reclamació de responsabilitats.

Pau Navarro demana disculpes i reivindica el suport de l’afició del Vila-real

El defensa ha demanat disculpes a qui s’haja sentit molest i ha insistit que la marxa d’aficionats no justifica els mals resultats del Vila-real.

Comerços del centre de València abaixen la persiana davant el risc de disturbis

Nombrosos establiments del centre de València han tancat esta vesprada per precaució davant de possibles saquejos i disturbis convocats pel canal Blocus.

València manté un ampli dispositiu policial durant la nit de Halloween

El reforç policial al centre de València continuarà fins a les primeres hores de diumenge davant de les crides a provocar altercats i saquejos.