Grups d’extrema dreta boicotegen la nova pel·lícula d’Amenabar en un cine del centre de València

Cines lys

Un instant del boicot | ValènciaDiari

 

Un grup de persones vinculats amb formacions d’ultradreta va intentar boicotejar la projecció, en la vesprada d’este dijous, en un cine de València, de la pel·lícula ‘Mentres dure la guerra’, del director Alejandro Amenábar.

 

El film reflectix el suport inicial de l’escriptor Miguel d’Unamuno al colp militar franquista i el replantejament d’esta postura davant la deriva sagnant del conflicte i l’empresonament d’alguns dels seus companys.

 

A l’inici de la projecció, un reduït grup de persones va desplegar una pancarta amb el lema ‘Unix-te a la resistència Espanya 2000’ i va proferir crits com ‘Viva Espanya’ i ‘Viva Crist Rei’, tal com es pot vore en alguns vídeos penjats en xarxes socials per la mateixa formació d’ultradreta, que diu que la pel·lícula està «plena d’errors històrics».

 

 

Alguns dels espectadors presents van mostrar el seu disgust per l’actuació dels radicals i els van manar callar. Uns altres, al voltant d’una quinzena, van abandonar la projecció, alguns d’ells «amb molta ansietat», i van ser atesos per personal de la sala, que va procedir a retornar l’import de les entrades, segons ha detallat el periòdic Levante.

 

A més, es va avisar a la Policia Local, que va identificar a cinc persones i va alçar acte per una presumpta infracció de la Llei de Seguretat Ciutadana. El procediment queda en mans ara de la Delegació del Govern.

 

Actes incívics

Des dels Cines Lys s’ha fet públic un comunicat en el que lamenten «profundament l’incident» i es desmarquen «d’estos actes incívics que vulneren la llibertat de les persones».

 

Els responsables de l’espai relaten que «al començament de la pel·lícula, algunes persones van alçar una bandera d’Espanya mentres cridaven ‘Visca Espanya’ i ‘Viva Crist Rey’. A pesar de què els nostres clients van reclamar el cessament d’eixa actitud, estes persones van continuar amb els crits».

 

Els fets van durar escassos minuts. En acabar este incident, alguns clients havien abandonat la sala i uns altres van decidir quedar-se, continuant la projecció amb normalitat».

 

 

Reconeixen «el bon treball dels empleats i de les forces de l’ordre, que van atendre immediatament els afectats i van anar a comprovar l’incident, verificant que la projecció continuava en normalitat. Afegixen que als clients que van decidir eixir de la sala se’ls va retornar l’import de l’entrada.

 

 

En la mateixa línia, la sala agraix «el bon comportament dels clients, tant dels que van abandonar la sala, com els que es van quedar a vore la pel·lícula, que no van participar en estes provocacions, evitant incidents majors».

 

«La nostra intenció és continuar projectant esta pel·lícula amb el mateix entusiasme amb el que projectem la resta de pel·lícules, i amb la finalitat de buscar la màxima satisfacció de la nostra audiència», han afegit. 

 

Amenabar es pronuncia

El director de cine, Alejandro Amenábar, ha agraït als espectadors que continuen acostant-se a vore el seu nou treball ‘Mentres dure la guerra’, en la que recupera el desafiament dialèctic de Miguel d’Unamuno davant els militars en la Universitat de Salamanca en 1936, al començament de la guerra civil, a pesar dels «anuncis de boicots» contra la pel·lícula, que «no han aconseguit de moment res».

 

El realitzador ha fet esta afirmació en una entrevista en Canal Sud Ràdio després de ser preguntat pel boicot a la projecció en el cine valencià. A més, ha indicat que «no el sorprén» i ha afegit que «ja estaven tardant».

 

«He vist anuncis de boicots contra la pel·lícula que no han aconseguit de moment res», ha detallat Amenabar i ha explicat que «l’única cosa que puc fer és agrair a la gent que s’està acostant a vore la pel·lícula».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.

Buonanotte valora l’empat de l’Elche a San Mamés: “Este punt ens servix de molt”

Facundo Buonanotte ha destacat el valor de l’empat 1-1 de l’Elche a San Mamés davant l’Athletic Club i ha assegurat que l’equip afronta amb confiança el pròxim partit a casa.

L’Elx arranca un punt valuós i talla la ratxa de l’Athletic

Athletic Club i Elx han empatat 1-1 a San Mamés. Buonanotte ha avançat els il·licitans de penal i Iñaki Williams ha igualat al tram final.

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.