11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Grups d’extrema dreta boicotegen la nova pel·lícula d’Amenabar en un cine del centre de València

Cines lys

Un instant del boicot | ValènciaDiari

 

Un grup de persones vinculats amb formacions d’ultradreta va intentar boicotejar la projecció, en la vesprada d’este dijous, en un cine de València, de la pel·lícula ‘Mentres dure la guerra’, del director Alejandro Amenábar.

 

El film reflectix el suport inicial de l’escriptor Miguel d’Unamuno al colp militar franquista i el replantejament d’esta postura davant la deriva sagnant del conflicte i l’empresonament d’alguns dels seus companys.

 

A l’inici de la projecció, un reduït grup de persones va desplegar una pancarta amb el lema ‘Unix-te a la resistència Espanya 2000’ i va proferir crits com ‘Viva Espanya’ i ‘Viva Crist Rei’, tal com es pot vore en alguns vídeos penjats en xarxes socials per la mateixa formació d’ultradreta, que diu que la pel·lícula està «plena d’errors històrics».

 

 

Alguns dels espectadors presents van mostrar el seu disgust per l’actuació dels radicals i els van manar callar. Uns altres, al voltant d’una quinzena, van abandonar la projecció, alguns d’ells «amb molta ansietat», i van ser atesos per personal de la sala, que va procedir a retornar l’import de les entrades, segons ha detallat el periòdic Levante.

 

A més, es va avisar a la Policia Local, que va identificar a cinc persones i va alçar acte per una presumpta infracció de la Llei de Seguretat Ciutadana. El procediment queda en mans ara de la Delegació del Govern.

 

Actes incívics

Des dels Cines Lys s’ha fet públic un comunicat en el que lamenten «profundament l’incident» i es desmarquen «d’estos actes incívics que vulneren la llibertat de les persones».

 

Els responsables de l’espai relaten que «al començament de la pel·lícula, algunes persones van alçar una bandera d’Espanya mentres cridaven ‘Visca Espanya’ i ‘Viva Crist Rey’. A pesar de què els nostres clients van reclamar el cessament d’eixa actitud, estes persones van continuar amb els crits».

 

Els fets van durar escassos minuts. En acabar este incident, alguns clients havien abandonat la sala i uns altres van decidir quedar-se, continuant la projecció amb normalitat».

 

 

Reconeixen «el bon treball dels empleats i de les forces de l’ordre, que van atendre immediatament els afectats i van anar a comprovar l’incident, verificant que la projecció continuava en normalitat. Afegixen que als clients que van decidir eixir de la sala se’ls va retornar l’import de l’entrada.

 

 

En la mateixa línia, la sala agraix «el bon comportament dels clients, tant dels que van abandonar la sala, com els que es van quedar a vore la pel·lícula, que no van participar en estes provocacions, evitant incidents majors».

 

«La nostra intenció és continuar projectant esta pel·lícula amb el mateix entusiasme amb el que projectem la resta de pel·lícules, i amb la finalitat de buscar la màxima satisfacció de la nostra audiència», han afegit. 

 

Amenabar es pronuncia

El director de cine, Alejandro Amenábar, ha agraït als espectadors que continuen acostant-se a vore el seu nou treball ‘Mentres dure la guerra’, en la que recupera el desafiament dialèctic de Miguel d’Unamuno davant els militars en la Universitat de Salamanca en 1936, al començament de la guerra civil, a pesar dels «anuncis de boicots» contra la pel·lícula, que «no han aconseguit de moment res».

 

El realitzador ha fet esta afirmació en una entrevista en Canal Sud Ràdio després de ser preguntat pel boicot a la projecció en el cine valencià. A més, ha indicat que «no el sorprén» i ha afegit que «ja estaven tardant».

 

«He vist anuncis de boicots contra la pel·lícula que no han aconseguit de moment res», ha detallat Amenabar i ha explicat que «l’única cosa que puc fer és agrair a la gent que s’està acostant a vore la pel·lícula».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.