Grups d’extrema dreta boicotegen la nova pel·lícula d’Amenabar en un cine del centre de València

Cines lys

Un instant del boicot | ValènciaDiari

 

Un grup de persones vinculats amb formacions d’ultradreta va intentar boicotejar la projecció, en la vesprada d’este dijous, en un cine de València, de la pel·lícula ‘Mentres dure la guerra’, del director Alejandro Amenábar.

 

El film reflectix el suport inicial de l’escriptor Miguel d’Unamuno al colp militar franquista i el replantejament d’esta postura davant la deriva sagnant del conflicte i l’empresonament d’alguns dels seus companys.

 

A l’inici de la projecció, un reduït grup de persones va desplegar una pancarta amb el lema ‘Unix-te a la resistència Espanya 2000’ i va proferir crits com ‘Viva Espanya’ i ‘Viva Crist Rei’, tal com es pot vore en alguns vídeos penjats en xarxes socials per la mateixa formació d’ultradreta, que diu que la pel·lícula està «plena d’errors històrics».

 

 

Alguns dels espectadors presents van mostrar el seu disgust per l’actuació dels radicals i els van manar callar. Uns altres, al voltant d’una quinzena, van abandonar la projecció, alguns d’ells «amb molta ansietat», i van ser atesos per personal de la sala, que va procedir a retornar l’import de les entrades, segons ha detallat el periòdic Levante.

 

A més, es va avisar a la Policia Local, que va identificar a cinc persones i va alçar acte per una presumpta infracció de la Llei de Seguretat Ciutadana. El procediment queda en mans ara de la Delegació del Govern.

 

Actes incívics

Des dels Cines Lys s’ha fet públic un comunicat en el que lamenten «profundament l’incident» i es desmarquen «d’estos actes incívics que vulneren la llibertat de les persones».

 

Els responsables de l’espai relaten que «al començament de la pel·lícula, algunes persones van alçar una bandera d’Espanya mentres cridaven ‘Visca Espanya’ i ‘Viva Crist Rey’. A pesar de què els nostres clients van reclamar el cessament d’eixa actitud, estes persones van continuar amb els crits».

 

Els fets van durar escassos minuts. En acabar este incident, alguns clients havien abandonat la sala i uns altres van decidir quedar-se, continuant la projecció amb normalitat».

 

 

Reconeixen «el bon treball dels empleats i de les forces de l’ordre, que van atendre immediatament els afectats i van anar a comprovar l’incident, verificant que la projecció continuava en normalitat. Afegixen que als clients que van decidir eixir de la sala se’ls va retornar l’import de l’entrada.

 

 

En la mateixa línia, la sala agraix «el bon comportament dels clients, tant dels que van abandonar la sala, com els que es van quedar a vore la pel·lícula, que no van participar en estes provocacions, evitant incidents majors».

 

«La nostra intenció és continuar projectant esta pel·lícula amb el mateix entusiasme amb el que projectem la resta de pel·lícules, i amb la finalitat de buscar la màxima satisfacció de la nostra audiència», han afegit. 

 

Amenabar es pronuncia

El director de cine, Alejandro Amenábar, ha agraït als espectadors que continuen acostant-se a vore el seu nou treball ‘Mentres dure la guerra’, en la que recupera el desafiament dialèctic de Miguel d’Unamuno davant els militars en la Universitat de Salamanca en 1936, al començament de la guerra civil, a pesar dels «anuncis de boicots» contra la pel·lícula, que «no han aconseguit de moment res».

 

El realitzador ha fet esta afirmació en una entrevista en Canal Sud Ràdio després de ser preguntat pel boicot a la projecció en el cine valencià. A més, ha indicat que «no el sorprén» i ha afegit que «ja estaven tardant».

 

«He vist anuncis de boicots contra la pel·lícula que no han aconseguit de moment res», ha detallat Amenabar i ha explicat que «l’única cosa que puc fer és agrair a la gent que s’està acostant a vore la pel·lícula».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.