13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Grups d’extrema dreta boicotegen la nova pel·lícula d’Amenabar en un cine del centre de València

Cines lys

Un instant del boicot | ValènciaDiari

 

Un grup de persones vinculats amb formacions d’ultradreta va intentar boicotejar la projecció, en la vesprada d’este dijous, en un cine de València, de la pel·lícula ‘Mentres dure la guerra’, del director Alejandro Amenábar.

 

El film reflectix el suport inicial de l’escriptor Miguel d’Unamuno al colp militar franquista i el replantejament d’esta postura davant la deriva sagnant del conflicte i l’empresonament d’alguns dels seus companys.

 

A l’inici de la projecció, un reduït grup de persones va desplegar una pancarta amb el lema ‘Unix-te a la resistència Espanya 2000’ i va proferir crits com ‘Viva Espanya’ i ‘Viva Crist Rei’, tal com es pot vore en alguns vídeos penjats en xarxes socials per la mateixa formació d’ultradreta, que diu que la pel·lícula està «plena d’errors històrics».

 

 

Alguns dels espectadors presents van mostrar el seu disgust per l’actuació dels radicals i els van manar callar. Uns altres, al voltant d’una quinzena, van abandonar la projecció, alguns d’ells «amb molta ansietat», i van ser atesos per personal de la sala, que va procedir a retornar l’import de les entrades, segons ha detallat el periòdic Levante.

 

A més, es va avisar a la Policia Local, que va identificar a cinc persones i va alçar acte per una presumpta infracció de la Llei de Seguretat Ciutadana. El procediment queda en mans ara de la Delegació del Govern.

 

Actes incívics

Des dels Cines Lys s’ha fet públic un comunicat en el que lamenten «profundament l’incident» i es desmarquen «d’estos actes incívics que vulneren la llibertat de les persones».

 

Els responsables de l’espai relaten que «al començament de la pel·lícula, algunes persones van alçar una bandera d’Espanya mentres cridaven ‘Visca Espanya’ i ‘Viva Crist Rey’. A pesar de què els nostres clients van reclamar el cessament d’eixa actitud, estes persones van continuar amb els crits».

 

Els fets van durar escassos minuts. En acabar este incident, alguns clients havien abandonat la sala i uns altres van decidir quedar-se, continuant la projecció amb normalitat».

 

 

Reconeixen «el bon treball dels empleats i de les forces de l’ordre, que van atendre immediatament els afectats i van anar a comprovar l’incident, verificant que la projecció continuava en normalitat. Afegixen que als clients que van decidir eixir de la sala se’ls va retornar l’import de l’entrada.

 

 

En la mateixa línia, la sala agraix «el bon comportament dels clients, tant dels que van abandonar la sala, com els que es van quedar a vore la pel·lícula, que no van participar en estes provocacions, evitant incidents majors».

 

«La nostra intenció és continuar projectant esta pel·lícula amb el mateix entusiasme amb el que projectem la resta de pel·lícules, i amb la finalitat de buscar la màxima satisfacció de la nostra audiència», han afegit. 

 

Amenabar es pronuncia

El director de cine, Alejandro Amenábar, ha agraït als espectadors que continuen acostant-se a vore el seu nou treball ‘Mentres dure la guerra’, en la que recupera el desafiament dialèctic de Miguel d’Unamuno davant els militars en la Universitat de Salamanca en 1936, al començament de la guerra civil, a pesar dels «anuncis de boicots» contra la pel·lícula, que «no han aconseguit de moment res».

 

El realitzador ha fet esta afirmació en una entrevista en Canal Sud Ràdio després de ser preguntat pel boicot a la projecció en el cine valencià. A més, ha indicat que «no el sorprén» i ha afegit que «ja estaven tardant».

 

«He vist anuncis de boicots contra la pel·lícula que no han aconseguit de moment res», ha detallat Amenabar i ha explicat que «l’única cosa que puc fer és agrair a la gent que s’està acostant a vore la pel·lícula».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.

La Diputació de València agraïx la solidaritat de les confessions religioses després de la dana

Vicent Mompó s'ha reunit amb una vintena de representants de diferents religions per a reconéixer la seua ajuda després de la dana. Les confessions han demanat més coordinació i ferramentes per a plasmar el pluralisme religiós.