Grups d’extrema dreta boicotegen la nova pel·lícula d’Amenabar en un cine del centre de València

Cines lys

Un instant del boicot | ValènciaDiari

 

Un grup de persones vinculats amb formacions d’ultradreta va intentar boicotejar la projecció, en la vesprada d’este dijous, en un cine de València, de la pel·lícula ‘Mentres dure la guerra’, del director Alejandro Amenábar.

 

El film reflectix el suport inicial de l’escriptor Miguel d’Unamuno al colp militar franquista i el replantejament d’esta postura davant la deriva sagnant del conflicte i l’empresonament d’alguns dels seus companys.

 

A l’inici de la projecció, un reduït grup de persones va desplegar una pancarta amb el lema ‘Unix-te a la resistència Espanya 2000’ i va proferir crits com ‘Viva Espanya’ i ‘Viva Crist Rei’, tal com es pot vore en alguns vídeos penjats en xarxes socials per la mateixa formació d’ultradreta, que diu que la pel·lícula està «plena d’errors històrics».

 

 

Alguns dels espectadors presents van mostrar el seu disgust per l’actuació dels radicals i els van manar callar. Uns altres, al voltant d’una quinzena, van abandonar la projecció, alguns d’ells «amb molta ansietat», i van ser atesos per personal de la sala, que va procedir a retornar l’import de les entrades, segons ha detallat el periòdic Levante.

 

A més, es va avisar a la Policia Local, que va identificar a cinc persones i va alçar acte per una presumpta infracció de la Llei de Seguretat Ciutadana. El procediment queda en mans ara de la Delegació del Govern.

 

Actes incívics

Des dels Cines Lys s’ha fet públic un comunicat en el que lamenten «profundament l’incident» i es desmarquen «d’estos actes incívics que vulneren la llibertat de les persones».

 

Els responsables de l’espai relaten que «al començament de la pel·lícula, algunes persones van alçar una bandera d’Espanya mentres cridaven ‘Visca Espanya’ i ‘Viva Crist Rey’. A pesar de què els nostres clients van reclamar el cessament d’eixa actitud, estes persones van continuar amb els crits».

 

Els fets van durar escassos minuts. En acabar este incident, alguns clients havien abandonat la sala i uns altres van decidir quedar-se, continuant la projecció amb normalitat».

 

 

Reconeixen «el bon treball dels empleats i de les forces de l’ordre, que van atendre immediatament els afectats i van anar a comprovar l’incident, verificant que la projecció continuava en normalitat. Afegixen que als clients que van decidir eixir de la sala se’ls va retornar l’import de l’entrada.

 

 

En la mateixa línia, la sala agraix «el bon comportament dels clients, tant dels que van abandonar la sala, com els que es van quedar a vore la pel·lícula, que no van participar en estes provocacions, evitant incidents majors».

 

«La nostra intenció és continuar projectant esta pel·lícula amb el mateix entusiasme amb el que projectem la resta de pel·lícules, i amb la finalitat de buscar la màxima satisfacció de la nostra audiència», han afegit. 

 

Amenabar es pronuncia

El director de cine, Alejandro Amenábar, ha agraït als espectadors que continuen acostant-se a vore el seu nou treball ‘Mentres dure la guerra’, en la que recupera el desafiament dialèctic de Miguel d’Unamuno davant els militars en la Universitat de Salamanca en 1936, al començament de la guerra civil, a pesar dels «anuncis de boicots» contra la pel·lícula, que «no han aconseguit de moment res».

 

El realitzador ha fet esta afirmació en una entrevista en Canal Sud Ràdio després de ser preguntat pel boicot a la projecció en el cine valencià. A més, ha indicat que «no el sorprén» i ha afegit que «ja estaven tardant».

 

«He vist anuncis de boicots contra la pel·lícula que no han aconseguit de moment res», ha detallat Amenabar i ha explicat que «l’única cosa que puc fer és agrair a la gent que s’està acostant a vore la pel·lícula».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Martínez Mus defén el treball amb taxis i VTC i remarca que la prioritat són els ciutadans

Vicente Martínez Mus subratlla que la Generalitat treballa amb taxis i VTC per a aprovar un decret llei de mobilitat centrat en les necessitats dels ciutadans, encara que veu impossible satisfer al cent per cent als dos sectors.

Pérez Llorca afronta a Les Corts una nova sessió de control amb crítiques de PSPV i Compromís i una pregunta de Vox sobre immigració

El president respondrà dimecres a qüestions sobre la seua gestió al capdavant de la Generalitat i sobre l’impacte econòmic de la immigració en els serveis públics

Les Arts estrena ‘Les filles de Bernarda’, una nova coproducció de dansa amb Taiat Dansa

Les Arts estrena el 17 d’abril ‘Les filles de Bernarda’, una proposta de dansa, música en viu i documental dins de Dansa València.

La Comunitat Valenciana lidera la compra d’habitatge per part d’estrangers no residents a Espanya

La Comunitat Valenciana va concentrar el 40 % de les compres d’habitatge de persones estrangeres no residents en el segon semestre de 2025.

L’incendi de Tibi evoluciona favorablement després de calcinar entre 8 i 10 hectàrees

Els bombers continuen treballant en l’incendi de Tibi, ja controlat, després de cremar entre 8 i 10 hectàrees al Maigmó.

El temps a la Comunitat Valenciana: pujen les temperatures i es manté l’oratge estable

La Comunitat Valenciana viurà dijous i divendres amb cel poc núvol i temperatures a l’alça, amb brumes al litoral i vent fluix.

Intervingut un patinet elèctric que arribava a quasi 90 km/h i conduït per un menor

La Policia Local de Castelló intervé un patinet elèctric que arribava a 89,9 km/h i tramita tres sancions al conductor menor d’edat.

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.