16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

La Guàrdia Civil d’Alacant realitza tres serveis contra el tràfic de drogues

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha realitzat, a la comarca de l’Alt Vinalopó, dos serveis relacionats amb el tràfic de drogues. En el primer, es va detindre a un home de 49 anys que portava 46 dosis de cocaïna, mentre caminava per un carrer de Sax. En el segon, es va detindre a dos joves de 24 anys, a l’interior d’un habitatge on es cultivava marihuana.

 

D’altra banda, a la comarca de la Marina Baixa, es va detindre a un home que va pujar al TRAM a la Vila Joiosa amb 12 grams de speed. Caminant al costat de la Guàrdia Civil amb prop de 50 grams de cocaïna en la butxaca.

 

A mitjan setmana passada, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (USECIC), mentre realitzaven un servei de prevenció de la delinqüència en la localitat de Sax, van identificar a un individu que havia passat pel seu costat amb una actitud sospitosa

 

En identificar-ho, van descobrir que portava 46 dosi del que semblava cocaïna (prop de 50 grams), 710 euros en efectiu i 2 telèfons mòbils. L’home, un espanyol de 49 anys, va ser detingut immediatament com a presumpte 
autor d’un delicte de tràfic de drogues

Dos joves de 24 anys amb 510 plantes de marihuana a Villena

En la localitat de Villena, agents de la Guàrdia Civil van detindre a dos homes, tots dos de 24 anys i de nacionalitat albanesa, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric. A la propietària de l’habitatge també se li va investigar pels mateixos fets.

 

Va ser l’avís d’un veí, la qual cosa va fer que la Guàrdia Civil iniciarà unes vigilàncies discretes sobre un habitatge d’una partida de Villena, de la qual eixia una forta olor de marihuana, tenia les finestres tapades amb material aïllant (des de les quals s’apreciaven unes llums similars a les dels llums de calor de creixement de cultius), i un fort soroll d’extractor o similar. És més, a través del buit d’una d’aqueixes finestres, es va poder confirmar que, efectivament, hi havia algunes plantes de marihuana en creixement avançat.

 

Davant el temor que el tall i recol·lecta de les plantes fora imminent, es va sol·licitar una entrada i registre al jutjat, que va ser autoritzada i va culminar amb la detenció dels dos joves, que es trobaven en el seu interior, per un presumpte delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric, ja que la companyia elèctrica havia corroborat que la llum estava enganxada fraudulentament i tenia un consum molt elevat.

 

Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 del Partit Judicial de Villena (A), qui va dictaminar la llibertat provisional d’un d’ells i presó provisional per al segon. La propietària de l’habitatge, una vegada localitzada, també va ser investigada pels mateixos fets. 

 

12 grams de speed ocults en un paquet de tabac

Finalment, de nou la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil d’Alacant, mentre realitzava un servei de vigilància en el TRAM sentit Benidorm, va detindre ahir dia 16 d’agost a la vesprada a un home espanyol de 69 
anys. 

 

Aquesta persona es va pujar al tren en l’estació de la Vila Joiosa, i en adonar-se de la presència policial va començar a mostrar bastant nerviosisme. Quan els agents ho van identificar, van trobar ocult en el seu paquet de tabac prop de 12 grams de pasta de speed.

Últimes notícies

L’alcalde afirma que l’edil d’Urbanisme va ser adjudicatària d’una vivenda social abans d’entrar en política

Barcala ha sostingut que Rocío Gómez va obtindre la condició d'adjudicatària en 2018, cinc anys abans de ser regidor, i ha ordenat un expedient per a aclarir l'ocorregut. Ha promés màxima contundència i transparència, amb informació a l'oposició i possibles actuacions davant fiscalia.

Llopis apunta al rècord d’Espanya a València però evita la pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord nacional de 60 m barres en el punt de mira. Compartix la plusmarca de 7.48 amb Orlando Ortega i assegura que arriba sense pressió.

Costello estarà deu dies de baixa i el València Basket confia que arribe a la Copa

L'interior patix molèsties en el genoll esquerre i es detindrà uns deu dies. El club confia que estiga llest per a la Copa del Rei del 19 de febrer en el Roig Arena.

Marató València patrocinarà el Gran Premi Internacional de València d’atletisme

Marató València patrocinarà des de 2026 el Gran Premi Internacional de València d'atletisme. L'objectiu és elevar el míting 'indoor' fins a l'elit, amb possibles canvis de data per a atraure a les grans figures.

Barrachina acusa a Sánchez de donar a les víctimes valencianes de la dana només la tercera part en ajudes

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha denunciat un tracte desigual en les ajudes després de la dana. Ha comparat 72.000 euros per a víctimes valencianes amb 210.000 en l'accident de Adamuz i ha exigit igualtat.

La Generalitat defén que lidera amb serietat el Pla Endavant i reclama corresponsabilitat al Govern

Martínez Mus ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança amb 176 de 343 actuacions en marxa o completades i el ritme d'execució duplicat. Ha reclamat corresponsabilitat i comissió mixta al Govern.

Gortázar afirma que la renovació de Fainé aporta estabilitat a la Fundació La Caixa

Gonzalo Gortázar ha recolzat la continuïtat d'Isidre Fainé al capdavant de la Fundació La Caixa i ha remarcat que aporta estabilitat i continuïtat. També ha subratllat el pes de l'Obra Social i el caràcter fundacional de CaixaBank.

La Generalitat reivindica el lideratge del Pla Endavant i demana corresponsabilitat al Govern

La Generalitat ha assegurat que la reconstrucció després de la DANA avança gràcies al Pla Endavant i ha reclamat corresponsabilitat al Govern per a completar les obres. El Consell ha detallat avanços socials, econòmics, ambientals i de prevenció amb objectius calendarizados.