18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La Guàrdia Civil d’Alacant realitza tres serveis contra el tràfic de drogues

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha realitzat, a la comarca de l’Alt Vinalopó, dos serveis relacionats amb el tràfic de drogues. En el primer, es va detindre a un home de 49 anys que portava 46 dosis de cocaïna, mentre caminava per un carrer de Sax. En el segon, es va detindre a dos joves de 24 anys, a l’interior d’un habitatge on es cultivava marihuana.

 

D’altra banda, a la comarca de la Marina Baixa, es va detindre a un home que va pujar al TRAM a la Vila Joiosa amb 12 grams de speed. Caminant al costat de la Guàrdia Civil amb prop de 50 grams de cocaïna en la butxaca.

 

A mitjan setmana passada, agents de la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Comandància de la Guàrdia Civil d’Alacant (USECIC), mentre realitzaven un servei de prevenció de la delinqüència en la localitat de Sax, van identificar a un individu que havia passat pel seu costat amb una actitud sospitosa

 

En identificar-ho, van descobrir que portava 46 dosi del que semblava cocaïna (prop de 50 grams), 710 euros en efectiu i 2 telèfons mòbils. L’home, un espanyol de 49 anys, va ser detingut immediatament com a presumpte 
autor d’un delicte de tràfic de drogues

Dos joves de 24 anys amb 510 plantes de marihuana a Villena

En la localitat de Villena, agents de la Guàrdia Civil van detindre a dos homes, tots dos de 24 anys i de nacionalitat albanesa, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric. A la propietària de l’habitatge també se li va investigar pels mateixos fets.

 

Va ser l’avís d’un veí, la qual cosa va fer que la Guàrdia Civil iniciarà unes vigilàncies discretes sobre un habitatge d’una partida de Villena, de la qual eixia una forta olor de marihuana, tenia les finestres tapades amb material aïllant (des de les quals s’apreciaven unes llums similars a les dels llums de calor de creixement de cultius), i un fort soroll d’extractor o similar. És més, a través del buit d’una d’aqueixes finestres, es va poder confirmar que, efectivament, hi havia algunes plantes de marihuana en creixement avançat.

 

Davant el temor que el tall i recol·lecta de les plantes fora imminent, es va sol·licitar una entrada i registre al jutjat, que va ser autoritzada i va culminar amb la detenció dels dos joves, que es trobaven en el seu interior, per un presumpte delicte de tràfic de drogues, per cultiu de marihuana, i un delicte de defraudació de fluid elèctric, ja que la companyia elèctrica havia corroborat que la llum estava enganxada fraudulentament i tenia un consum molt elevat.

 

Els detinguts van ser posats a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció 2 del Partit Judicial de Villena (A), qui va dictaminar la llibertat provisional d’un d’ells i presó provisional per al segon. La propietària de l’habitatge, una vegada localitzada, també va ser investigada pels mateixos fets. 

 

12 grams de speed ocults en un paquet de tabac

Finalment, de nou la Unitat de Seguretat Ciutadana de la Guàrdia Civil d’Alacant, mentre realitzava un servei de vigilància en el TRAM sentit Benidorm, va detindre ahir dia 16 d’agost a la vesprada a un home espanyol de 69 
anys. 

 

Aquesta persona es va pujar al tren en l’estació de la Vila Joiosa, i en adonar-se de la presència policial va començar a mostrar bastant nerviosisme. Quan els agents ho van identificar, van trobar ocult en el seu paquet de tabac prop de 12 grams de pasta de speed.

Últimes notícies

Compromís denuncia abandó i degradació del Jardí del Túria de València

Compromís ha denunciat la deterioració del Jardí del Túria i acusa el govern municipal d'ajornar el manteniment a 2027 i de privatitzar-lo amb un contracte de 35 milions.

L’oposició enlletgix 15 mesos sense víctimes de la dana en Les Corts i el PP promet accelerar les compareixences

PSOE i Compromís critiquen que les víctimes de la dana no hagen sigut escoltades en Les Corts després de 15 mesos. El PP assegura que no han sigut vetades i que podrien acudir al febrer; Vox carrega contra el PSOE i exigix responsabilitats.

La jutgessa rebutja ampliar la investigació sobre els missatges de l’excap de gabinet de Mazón

La magistrada ha denegat ampliar l'anàlisi del mòbil de José Manuel Cuenca sol·licitat per l'acusació popular Mai Més València. La perquisició es delimita a xats amb càrrecs i a missatges del 29 d'octubre de 2024 relacionats amb l'emergència.

El TSJCV ha confirmat l’absolució de la cuidadora acusada de saquejar els comptes d’una major

L'alt tribunal valencià ha desestimat el recurs de l'acusació particular, al qual es va adherir la Fiscalia, i ha ratificat l'absolució per falta de prova de càrrec.

Barcala ordena investigar l’adjudicació de vivendes públiques en La Condomina

Luis Barcala ha obert un expedient d'aclariment sobre l'adjudicació d'una promoció pública en La Condomina i ha avisat d'acudir a Fiscalia davant sospites.

L’avís groc per vent es manté divendres i dissabte en diverses zones de la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat este dijous l'avís groc per ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i el litoral sud de València. L'alerta continuarà el divendres i el dissabte en diferents punts, amb trams de costa d'Alacant baix onatge de 3 metres.

L’Elx prepara la visita del Barcelona amb cinc baixes i dos retorns

L'Elx s'ha exercitat amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona. Tornen Chust i Bigas; Febas és baixa per sanció i pot debutar Lucas Cepeda.

Baldoví refreda un front comú i reivindica l’obediència valenciana de Compromís

Baldoví ha afirmat que Compromís està disposat a dialogar, però ha subratllat que no hi ha res sobre la taula. Respon així a la proposta de Rufián d'un espai comú.