Cau una organització que explotava sexualment a víctimes captades a Sud-amèrica

 

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació CHACAO, ha alliberat cinc dones, de nacionalitats sud-americanes, que estaven sent explotades sexualment. En l’operació s’ha detingut a deu persones, cinc homes i cinc dones (quatre de nacionalitat dominicana, tres veneçolanes, dues espanyoles i una colombiana) a les províncies de la Corunya, Toledo i  Alacant, integrants de l’organització delictiva, que realitzaven labors concretes de captació, trasllat i control de les víctimes. Se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i delicte contra la salut pública.

 

Igualment, s’han realitzat cinc registres domiciliaris en habitatges relacionats amb l’estructura criminal, intervenint-se gran quantitat de documentació i efectes d’interès. Entre els efectes intervinguts es troba una important quantitat de substàncies estupefaents, ja preparada per al seu lliurament i consum tant a les víctimes com als suposats clients. 

 

També van ser trobats nombrosos comprovants d’enviaments de diners a tercers països que evidenciaven, d’una banda, l’ingent muntant econòmic que a través de les víctimes guanyava l’organització criminal, i per un altre, el modus operandi que utilitzaven per a blanquejar aquests beneficis.

 

La investigació es va iniciar a la fi de 2019 sobre una organització criminal dedicada a la captació de dones en països de Sud-amèrica, en major mesura Veneçuela i Colòmbia, utilitzant per a això la fórmula de l’engany i abús de la situació de necessitat i vulnerabilitat en la qual es trobaven als seus països d’origen. Per a poder eludir els controls fronterers, les víctimes, recorrien llargs itineraris en diferents mitjans de transport (avions, autobusos, etc), per tercers països, fins a l’arribada a la seua destinació final a Espanya on eren explotades sexualment. 

 

Explotades en diferents províncies espanyoles

Si bé existeixen altres vinculacions a nivell nacional o internacional, l’organització operava a les províncies de la Corunya, Alacant, Toledo i Àlaba. Després de la seua arribada a Espanya, a les víctimes, li era retirada la documentació i les tancaven en habitacions sota clau, obligant-les sistemàticament a consumir substàncies estupefaents per a crear-los una major dependència cap als tractants i augmentar el suposat deute.

 

Per a dur a terme l’explotació de les víctimes, els tractants publicaven anuncis en diferents pàgines d’internet, més de 3.000, utilitzant per a això números de telèfon que obligaven a comprar a les mateixes víctimes. La publicació de part d’aquests anuncis es realitzava des de la República Dominicana. El nombre total de víctimes detectades i controlades per l’organització,  ascendeixen a més de trenta dones de diferents nacionalitats de Sud-amèrica, totes elles en clara situació de necessitat i vulnerabilitat.

 

La investigació ha sigut realitzada per agents de la Guàrdia Civil pertanyents a la Secció de Tràfic d’Éssers humans de la Unitat Central Operativa (UCO), especialitzats en aquesta mena de delictes, així com en el tracte i presa de contacte amb les víctimes d’aquesta tipologia delictiva, i de l’Equip Contra el Crim Organitzat (ECO) d’Alacant, havent sigut de gran importància l’aportació, propiciada pels habituals llits de col·laboració, dels diferents cossos policials dels països d’origen de les víctimes.

 

En la fase d’explotació de l’operació els investigadors han comptat amb el suport de personal de les Comandàncies de la Guàrdia Civil de la Corunya, Toledo i Alacant, així com de la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.