12.2 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Cau una organització que explotava sexualment a víctimes captades a Sud-amèrica

 

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació CHACAO, ha alliberat cinc dones, de nacionalitats sud-americanes, que estaven sent explotades sexualment. En l’operació s’ha detingut a deu persones, cinc homes i cinc dones (quatre de nacionalitat dominicana, tres veneçolanes, dues espanyoles i una colombiana) a les províncies de la Corunya, Toledo i  Alacant, integrants de l’organització delictiva, que realitzaven labors concretes de captació, trasllat i control de les víctimes. Se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i delicte contra la salut pública.

 

Igualment, s’han realitzat cinc registres domiciliaris en habitatges relacionats amb l’estructura criminal, intervenint-se gran quantitat de documentació i efectes d’interès. Entre els efectes intervinguts es troba una important quantitat de substàncies estupefaents, ja preparada per al seu lliurament i consum tant a les víctimes com als suposats clients. 

 

També van ser trobats nombrosos comprovants d’enviaments de diners a tercers països que evidenciaven, d’una banda, l’ingent muntant econòmic que a través de les víctimes guanyava l’organització criminal, i per un altre, el modus operandi que utilitzaven per a blanquejar aquests beneficis.

 

La investigació es va iniciar a la fi de 2019 sobre una organització criminal dedicada a la captació de dones en països de Sud-amèrica, en major mesura Veneçuela i Colòmbia, utilitzant per a això la fórmula de l’engany i abús de la situació de necessitat i vulnerabilitat en la qual es trobaven als seus països d’origen. Per a poder eludir els controls fronterers, les víctimes, recorrien llargs itineraris en diferents mitjans de transport (avions, autobusos, etc), per tercers països, fins a l’arribada a la seua destinació final a Espanya on eren explotades sexualment. 

 

Explotades en diferents províncies espanyoles

Si bé existeixen altres vinculacions a nivell nacional o internacional, l’organització operava a les províncies de la Corunya, Alacant, Toledo i Àlaba. Després de la seua arribada a Espanya, a les víctimes, li era retirada la documentació i les tancaven en habitacions sota clau, obligant-les sistemàticament a consumir substàncies estupefaents per a crear-los una major dependència cap als tractants i augmentar el suposat deute.

 

Per a dur a terme l’explotació de les víctimes, els tractants publicaven anuncis en diferents pàgines d’internet, més de 3.000, utilitzant per a això números de telèfon que obligaven a comprar a les mateixes víctimes. La publicació de part d’aquests anuncis es realitzava des de la República Dominicana. El nombre total de víctimes detectades i controlades per l’organització,  ascendeixen a més de trenta dones de diferents nacionalitats de Sud-amèrica, totes elles en clara situació de necessitat i vulnerabilitat.

 

La investigació ha sigut realitzada per agents de la Guàrdia Civil pertanyents a la Secció de Tràfic d’Éssers humans de la Unitat Central Operativa (UCO), especialitzats en aquesta mena de delictes, així com en el tracte i presa de contacte amb les víctimes d’aquesta tipologia delictiva, i de l’Equip Contra el Crim Organitzat (ECO) d’Alacant, havent sigut de gran importància l’aportació, propiciada pels habituals llits de col·laboració, dels diferents cossos policials dels països d’origen de les víctimes.

 

En la fase d’explotació de l’operació els investigadors han comptat amb el suport de personal de les Comandàncies de la Guàrdia Civil de la Corunya, Toledo i Alacant, així com de la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil.

Últimes notícies

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.