Cau una organització que explotava sexualment a víctimes captades a Sud-amèrica

 

La Guàrdia Civil en el marc de l’operació CHACAO, ha alliberat cinc dones, de nacionalitats sud-americanes, que estaven sent explotades sexualment. En l’operació s’ha detingut a deu persones, cinc homes i cinc dones (quatre de nacionalitat dominicana, tres veneçolanes, dues espanyoles i una colombiana) a les províncies de la Corunya, Toledo i  Alacant, integrants de l’organització delictiva, que realitzaven labors concretes de captació, trasllat i control de les víctimes. Se’ls imputen els delictes de tràfic d’éssers humans amb finalitats d’explotació sexual, blanqueig de capitals, pertinença a organització criminal i delicte contra la salut pública.

 

Igualment, s’han realitzat cinc registres domiciliaris en habitatges relacionats amb l’estructura criminal, intervenint-se gran quantitat de documentació i efectes d’interès. Entre els efectes intervinguts es troba una important quantitat de substàncies estupefaents, ja preparada per al seu lliurament i consum tant a les víctimes com als suposats clients. 

 

També van ser trobats nombrosos comprovants d’enviaments de diners a tercers països que evidenciaven, d’una banda, l’ingent muntant econòmic que a través de les víctimes guanyava l’organització criminal, i per un altre, el modus operandi que utilitzaven per a blanquejar aquests beneficis.

 

La investigació es va iniciar a la fi de 2019 sobre una organització criminal dedicada a la captació de dones en països de Sud-amèrica, en major mesura Veneçuela i Colòmbia, utilitzant per a això la fórmula de l’engany i abús de la situació de necessitat i vulnerabilitat en la qual es trobaven als seus països d’origen. Per a poder eludir els controls fronterers, les víctimes, recorrien llargs itineraris en diferents mitjans de transport (avions, autobusos, etc), per tercers països, fins a l’arribada a la seua destinació final a Espanya on eren explotades sexualment. 

 

Explotades en diferents províncies espanyoles

Si bé existeixen altres vinculacions a nivell nacional o internacional, l’organització operava a les províncies de la Corunya, Alacant, Toledo i Àlaba. Després de la seua arribada a Espanya, a les víctimes, li era retirada la documentació i les tancaven en habitacions sota clau, obligant-les sistemàticament a consumir substàncies estupefaents per a crear-los una major dependència cap als tractants i augmentar el suposat deute.

 

Per a dur a terme l’explotació de les víctimes, els tractants publicaven anuncis en diferents pàgines d’internet, més de 3.000, utilitzant per a això números de telèfon que obligaven a comprar a les mateixes víctimes. La publicació de part d’aquests anuncis es realitzava des de la República Dominicana. El nombre total de víctimes detectades i controlades per l’organització,  ascendeixen a més de trenta dones de diferents nacionalitats de Sud-amèrica, totes elles en clara situació de necessitat i vulnerabilitat.

 

La investigació ha sigut realitzada per agents de la Guàrdia Civil pertanyents a la Secció de Tràfic d’Éssers humans de la Unitat Central Operativa (UCO), especialitzats en aquesta mena de delictes, així com en el tracte i presa de contacte amb les víctimes d’aquesta tipologia delictiva, i de l’Equip Contra el Crim Organitzat (ECO) d’Alacant, havent sigut de gran importància l’aportació, propiciada pels habituals llits de col·laboració, dels diferents cossos policials dels països d’origen de les víctimes.

 

En la fase d’explotació de l’operació els investigadors han comptat amb el suport de personal de les Comandàncies de la Guàrdia Civil de la Corunya, Toledo i Alacant, així com de la Unitat Tècnica de Policia Judicial de la Guàrdia Civil.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.