22.5 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

La Guàrdia Civil deté a dos persones per atracar a una persona amb mobilitat reduïda a l’eixida d’un local d’oci a Oliva

 

La Guàrdia Civil d’Oliva-Gandia, a la comarca de la Safor, ha detingut a dos homes, veïns d’Oliva, com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb violència a un home de 40 anys amb mobilitat reduïda.

 

Els fets es van registrar sobre les 04:00 de la matinada del passat 22 d’octubre, quan la mata eixia d’un conegut local de la localitat d’Oliva de maquines recreatives on havia guanyat 350 euros.

  

Una vegada la víctima va eixir del local ja en la via pública, un jove se li va acostar per l’esquena, agarrant-lo del coll, intentant realitzar una tècnica de judo coneguda com ‘mata lleó’, la qual consistix en un estrangulament amb els braços al voltant del coll, provocant la falta d’aire de la persona que rep la tècnica.

Els agressors varen eixir corrents i deixaren la víctima en la vorera

  

Mentre el perjudicat intentava escapar-se de l’agressió, un segon jove procedia a llevar-li la cartera amb els diners guanyats per la víctima prèviament, així com la seua documentació. Una vegada aconseguit el seu objectiu els autors van fugir corrent, deixant a la víctima tirada en la vorera.

  

Després de tenir coneixement dels fets, els Agents van centrar la recerca, en els clients habituals d’aquest tipus d’establiments, aconseguint aconseguir la identificació dels mateixos a través de les càmeres de seguretat, els quals van ser identificats pels investigadors i posteriorment per la víctima. 

 

Detinguts dos homes de nacionalitat espanyola i marroquina

 

Per tot açò el passat 27 de novembre es va procedir per la Guàrdia Civil d’Oliva a la detenció de dos homes, de nacionalitat espanyola i marroquina, amb edats compreses entre els 25 i 27 anys, com a suposats autors d’un delicte de robatori amb violència.

   

Gràcies a la recerca duta a terme, s’ha aconseguit recuperar la documentació de la víctima i efectes personals a excepció dels diners.

 

Últimes notícies

L’Ajuntament d’Alacant anuncia que exclourà a regidors, càrrecs i assessors dels processos de VPP

L'equip de govern ha comunicat que restringirà a regidors, càrrecs i personal de confiança concórrer a les VPP. La decisió arriba després de la crisi dels Naus.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

L'Executiu ha aprovat un decret llei que limita pujades en béns i servicis durant emergències. La mesura fixa referències de 30 dies i obliga a informar.

Dimarts amb pluges febles, mínimes a l’alça i vent molt fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts amb cels nuvolosos, pluges febles ocasionals i un ascens notable de les mínimes. El vent d'oest bufarà fort amb ratxes molt fortes a l'interior.

València tanca parcs, jardins i cementeris i suspén activitats a l’aire lliure per alerta taronja de vent

L'Ajuntament de València ha tancat parcs, jardins i cementeris i ha suspés les activitats a l'aire lliure este dimarts després d'activar-se l'alerta taronja per vent de Aemet. Es demana evitar zones arbrades i bastides, assegurar vivendes i seguir els avisos oficials.

El 75,6% dels jóvens espanyols usa IA generativa, per damunt de la mitjana de la UE

En 2025, el 75,56% dels jóvens de 16 a 24 anys a Espanya van utilitzar ferramentes d'IA generativa, superant la mitjana de la UE, situada en el 63,8%.

El Govern aprova un decret llei per a topar preus en situacions d’emergència

El Consell de Ministres ha aprovat un decret llei que limita pujades de béns i servicis en situacions excepcionals. El topall no permet superar el màxim dels últims 30 dies ni depassar en un 50% la mitjana d'eixe període.

El PP advertix que qui va comprar VPP per a especular no podrà lucrar-se

El govern municipal avisa que no permetrà guanys per revenda irregular de VPP a la Platja de Sant Joan i anuncia mesures com a tanteig i retracte. La investigació per la promoció Els Naus ja ha provocat dimissions i l'encreuament de dades amb funcionaris s'ha remés a la Conselleria.

El València firmarà la seua pitjor ratxa de derrotes en Lliga si cau en el Ciutat

L'equip de Carlos Corberán arriba amb dos caigudes de lliga i es juga evitar tres seguides davant el Llevant. Una ensopegada també podria ficar-li en descens si guanya el Raig.