Detenen als dos autors d’un robatori amb habitants comés en Orihuela Costa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un robatori amb violència i intimidació en un domicili d’Orihuela Costa, en el qual els 
presumptes autors, esgrimint una pistola, van lligar de peus i mans i van emmordassar a les víctimes. Després van fugir amb el botí: 1.050 euros i diverses joies

 

Després de cometre’s un robatori amb violència i intimidació en un habitatge d’Orihuela Costa, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pilar de la Horadada es va desplaçar al lloc per a realitzar una exhaustiva Inspecció Ocular. Els agents van prendre nombroses mostres per a la seua anàlisi, així com declaració a tots els testimonis que van ser localitzats. 

 

Segons va relatar als agents en la seua manifestació una de les víctimes, el dia que es va produir el robatori, la jove, de 17 anys, es va dirigir com era habitual fins al domicili d’una dona de 80, que viu sola, ja que ella treballa allí passejant al gos de la senyora cada matí. Després de posar-li la corretja i eixir amb ell al carrer, a la porta va ser abordada per dues persones que, segons relatava, mentre li apuntaven amb una pistola, la van obligar a tornar silenciosament a l’interior del domicili.

 

Una vegada dins, els autors van lligar i van emmordassar tant a la jove com a la senyora, i quan van aconseguir immobilitzar-les completament, del calaix d’una de les taules de nit del dormitori de l’anciana, van traure un sobre amb 800 euros i de la seua bossa, que estava penjat a l’habitació contigua, altres 280 euros. A més, van robar una cadena, una medalla i tres aliances d’or, amb alt valor econòmic i un important valor sentimental per a la propietària. 
 

 

Després van eixir fugint de la casa. En un moment donat, la menor va aconseguir escapolir-se de la cinta americana amb la qual l’havien emmanillada, i va avisar a la Guàrdia Civil que va acudir immediatament al lloc, podent rescatar totes les proves necessàries abans que s’alterara l’escenari. 

 

Després d’una laboriosa tasca d’estudi i anàlisi de les proves recopilades, els agents van aconseguir localitzar a un dels presumptes autors del robatori: un home que havia estat treballant feia dos anys en el domicili de la senyora major i que era ple coneixedor de les seues rutines, al qual, precisament, havien acomiadat arran de que la senyora va començar a sospitar que li robava. 

 

Els investigadors van localitzar llavors també a la dona que operava habitualment amb ell, les característiques físiques de la qual coincidien plenament amb les aportades per les dues víctimes

 

Una vegada identificats, i localitzat el seu parador, el passat 15 de juliol van ser detinguts a Torrevieja, realitzant els agents un exhaustiu registre en els seus domicilis, en el qual van trobar 1.300 euros en efectiu i diverses peces de joieria, de la qual els sospitosos no van poder acreditar la legítima procedència.

 

Detingudes dues persones

A més, van ser trobats diversos objectes com ara passamuntanyes i telèfons portàtils de comunicació a distància tipus walkie-talkies, possiblement emprats per a l’activitat delictiva. Entre els efectes intervinguts per la Guàrdia Civil, es troben les joies robades en el domicili d’Orihuela. L‘arma que, segons va relatar una de les víctimes, va ser emprada per a intimidar-les, de moment no ha sigut localitzada, si bé, les proves obtingudes apunten al fet que es tracta d’una arma simulada

 

Han sigut detingudes dues persones, un home de 37 anys, de nacionalitat equatoriana i una dona, de 19, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte de robatori amb violència i intimidació. Després de ser posats a la disposició del 
Jutjat d’Instrucció de Torrevieja, s’ha decretat per a tots dos l’ingrés a la presó sense fiança. 

 

Els agents continuen amb l’estudi de totes les proves recopilades, entre altres fins, amb el de localitzar als legítims propietaris de la resta de joieria localitzada en els registres, i que probablement procedeixen de la comissió d’altres robatoris.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.