Detenen als dos autors d’un robatori amb habitants comés en Orihuela Costa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un robatori amb violència i intimidació en un domicili d’Orihuela Costa, en el qual els 
presumptes autors, esgrimint una pistola, van lligar de peus i mans i van emmordassar a les víctimes. Després van fugir amb el botí: 1.050 euros i diverses joies

 

Després de cometre’s un robatori amb violència i intimidació en un habitatge d’Orihuela Costa, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pilar de la Horadada es va desplaçar al lloc per a realitzar una exhaustiva Inspecció Ocular. Els agents van prendre nombroses mostres per a la seua anàlisi, així com declaració a tots els testimonis que van ser localitzats. 

 

Segons va relatar als agents en la seua manifestació una de les víctimes, el dia que es va produir el robatori, la jove, de 17 anys, es va dirigir com era habitual fins al domicili d’una dona de 80, que viu sola, ja que ella treballa allí passejant al gos de la senyora cada matí. Després de posar-li la corretja i eixir amb ell al carrer, a la porta va ser abordada per dues persones que, segons relatava, mentre li apuntaven amb una pistola, la van obligar a tornar silenciosament a l’interior del domicili.

 

Una vegada dins, els autors van lligar i van emmordassar tant a la jove com a la senyora, i quan van aconseguir immobilitzar-les completament, del calaix d’una de les taules de nit del dormitori de l’anciana, van traure un sobre amb 800 euros i de la seua bossa, que estava penjat a l’habitació contigua, altres 280 euros. A més, van robar una cadena, una medalla i tres aliances d’or, amb alt valor econòmic i un important valor sentimental per a la propietària. 
 

 

Després van eixir fugint de la casa. En un moment donat, la menor va aconseguir escapolir-se de la cinta americana amb la qual l’havien emmanillada, i va avisar a la Guàrdia Civil que va acudir immediatament al lloc, podent rescatar totes les proves necessàries abans que s’alterara l’escenari. 

 

Després d’una laboriosa tasca d’estudi i anàlisi de les proves recopilades, els agents van aconseguir localitzar a un dels presumptes autors del robatori: un home que havia estat treballant feia dos anys en el domicili de la senyora major i que era ple coneixedor de les seues rutines, al qual, precisament, havien acomiadat arran de que la senyora va començar a sospitar que li robava. 

 

Els investigadors van localitzar llavors també a la dona que operava habitualment amb ell, les característiques físiques de la qual coincidien plenament amb les aportades per les dues víctimes

 

Una vegada identificats, i localitzat el seu parador, el passat 15 de juliol van ser detinguts a Torrevieja, realitzant els agents un exhaustiu registre en els seus domicilis, en el qual van trobar 1.300 euros en efectiu i diverses peces de joieria, de la qual els sospitosos no van poder acreditar la legítima procedència.

 

Detingudes dues persones

A més, van ser trobats diversos objectes com ara passamuntanyes i telèfons portàtils de comunicació a distància tipus walkie-talkies, possiblement emprats per a l’activitat delictiva. Entre els efectes intervinguts per la Guàrdia Civil, es troben les joies robades en el domicili d’Orihuela. L‘arma que, segons va relatar una de les víctimes, va ser emprada per a intimidar-les, de moment no ha sigut localitzada, si bé, les proves obtingudes apunten al fet que es tracta d’una arma simulada

 

Han sigut detingudes dues persones, un home de 37 anys, de nacionalitat equatoriana i una dona, de 19, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte de robatori amb violència i intimidació. Després de ser posats a la disposició del 
Jutjat d’Instrucció de Torrevieja, s’ha decretat per a tots dos l’ingrés a la presó sense fiança. 

 

Els agents continuen amb l’estudi de totes les proves recopilades, entre altres fins, amb el de localitzar als legítims propietaris de la resta de joieria localitzada en els registres, i que probablement procedeixen de la comissió d’altres robatoris.

Últimes notícies

Nit sufocant a la Comunitat Valenciana abans de l’avís roig per calor extrema

La passada nit moltes localitats de la Comunitat Valenciana no han baixat dels 20 graus, amb fins a 27,4 a Alcoi, en la vespra d’un avís roig per màximes que poden arribar als 44 graus al litoral de València i Alacant.

Una agent de la Policia Local d’El Campello salva la vida d’un motorista amb RCP

Una agent de la Policia Local d’El Campello ha salvat la vida d’un motorista accidentat a la N-332 practicant-li maniobres de RCP fins a l’arribada dels servicis sanitaris.

Mor un home en xocar dos camions a l’A-3 a Requena

Un home de 55 anys ha mort i un altre de 41 ha resultat ferit en una col·lisió entre dos camions a l’A-3, al terme de Requena. El tram ja està obert i sense complicacions per al trànsit.

Borkowoska encapçala l’arribada dels fitxatges del València Basket per a la pretemporada

L’aterratge a València de la polonesa Kamila Borkowoska obri l’arribada escalonada dels nous reforços del Valencia Basket femení per al primer projecte de Javi Torralba, vigent campió de Lliga i Copa.

Avis roig per calor extrema en el litoral de València i el nord d’Alacant

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València i al nord d’Alacant per temperatures de fins a 44 graus, amb altres zones de la Comunitat Valenciana en nivell taronja i groc.

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.