Detenen als dos autors d’un robatori amb habitants comés en Orihuela Costa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un robatori amb violència i intimidació en un domicili d’Orihuela Costa, en el qual els 
presumptes autors, esgrimint una pistola, van lligar de peus i mans i van emmordassar a les víctimes. Després van fugir amb el botí: 1.050 euros i diverses joies

 

Després de cometre’s un robatori amb violència i intimidació en un habitatge d’Orihuela Costa, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pilar de la Horadada es va desplaçar al lloc per a realitzar una exhaustiva Inspecció Ocular. Els agents van prendre nombroses mostres per a la seua anàlisi, així com declaració a tots els testimonis que van ser localitzats. 

 

Segons va relatar als agents en la seua manifestació una de les víctimes, el dia que es va produir el robatori, la jove, de 17 anys, es va dirigir com era habitual fins al domicili d’una dona de 80, que viu sola, ja que ella treballa allí passejant al gos de la senyora cada matí. Després de posar-li la corretja i eixir amb ell al carrer, a la porta va ser abordada per dues persones que, segons relatava, mentre li apuntaven amb una pistola, la van obligar a tornar silenciosament a l’interior del domicili.

 

Una vegada dins, els autors van lligar i van emmordassar tant a la jove com a la senyora, i quan van aconseguir immobilitzar-les completament, del calaix d’una de les taules de nit del dormitori de l’anciana, van traure un sobre amb 800 euros i de la seua bossa, que estava penjat a l’habitació contigua, altres 280 euros. A més, van robar una cadena, una medalla i tres aliances d’or, amb alt valor econòmic i un important valor sentimental per a la propietària. 
 

 

Després van eixir fugint de la casa. En un moment donat, la menor va aconseguir escapolir-se de la cinta americana amb la qual l’havien emmanillada, i va avisar a la Guàrdia Civil que va acudir immediatament al lloc, podent rescatar totes les proves necessàries abans que s’alterara l’escenari. 

 

Després d’una laboriosa tasca d’estudi i anàlisi de les proves recopilades, els agents van aconseguir localitzar a un dels presumptes autors del robatori: un home que havia estat treballant feia dos anys en el domicili de la senyora major i que era ple coneixedor de les seues rutines, al qual, precisament, havien acomiadat arran de que la senyora va començar a sospitar que li robava. 

 

Els investigadors van localitzar llavors també a la dona que operava habitualment amb ell, les característiques físiques de la qual coincidien plenament amb les aportades per les dues víctimes

 

Una vegada identificats, i localitzat el seu parador, el passat 15 de juliol van ser detinguts a Torrevieja, realitzant els agents un exhaustiu registre en els seus domicilis, en el qual van trobar 1.300 euros en efectiu i diverses peces de joieria, de la qual els sospitosos no van poder acreditar la legítima procedència.

 

Detingudes dues persones

A més, van ser trobats diversos objectes com ara passamuntanyes i telèfons portàtils de comunicació a distància tipus walkie-talkies, possiblement emprats per a l’activitat delictiva. Entre els efectes intervinguts per la Guàrdia Civil, es troben les joies robades en el domicili d’Orihuela. L‘arma que, segons va relatar una de les víctimes, va ser emprada per a intimidar-les, de moment no ha sigut localitzada, si bé, les proves obtingudes apunten al fet que es tracta d’una arma simulada

 

Han sigut detingudes dues persones, un home de 37 anys, de nacionalitat equatoriana i una dona, de 19, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte de robatori amb violència i intimidació. Després de ser posats a la disposició del 
Jutjat d’Instrucció de Torrevieja, s’ha decretat per a tots dos l’ingrés a la presó sense fiança. 

 

Els agents continuen amb l’estudi de totes les proves recopilades, entre altres fins, amb el de localitzar als legítims propietaris de la resta de joieria localitzada en els registres, i que probablement procedeixen de la comissió d’altres robatoris.

Últimes notícies

La Generalitat adverteix del col·lapse dels centres de menors abans d’assumir nous xiquets de Ceuta

La consellera Elena Albalat avisa que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan col·lapsats i exigeix informació, recursos i finançament abans d’acceptar un nou repartiment de menors no acompanyats procedents de Ceuta.

Logan Costa decidix un amistós igualat entre Villarreal i Levante

Un gol de Logan Costa en la segona part ha donat el triomf al Villarreal en un amistós de preparació davant un Levante molt sòlid en defensa, marcat també pel debut del porter Péter Gulácsi i el retorn de Juan Foyth.

1,6 milions per a recuperar l’entorn cremat a la Vall d’Uixó

La Generalitat ha demanat al Govern reorientar 1,64 milions de fons europeus destinats a plans turístics de Castelló per a actuacions de prevenció, mitigació i restauració de l’entorn afectat per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha cremat 9.568 hectàrees, part d’elles al parc natural de la Serra d’Espadà. La petició inclou mesures com plans d’adaptació climàtica, sistemes d’alerta, cortafocs verds, restauració de senderes i reforestació.

Ferran Torres serà imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana

Ferran Torres signarà este divendres al Palau de la Generalitat un protocol per a exercir com a imatge i ambaixador de la Comunitat Valenciana després del gol que ha donat a Espanya el Mundial.

València es prepara per a estrenar el Spain Sail Grand Prix en només un mes

València acollirà per primera vegada el Spain Sail Grand Prix els dies 5 i 6 de setembre, amb 13 equips internacionals competint amb catamarans F50 d’alta velocitat. La ciutat ultima la logística i estrenarà condició de seu de SailGP durant almenys tres temporades.

Un home de 62 anys mata un jove en un local de València i truca a la Policia per a confessar-ho

Un home de 62 anys ha matat este dimecres un jove de 20 en un local de València amb un objecte metàl·lic i ha telefonat ell mateix al 091 per a confessar el crim, segons la Policia Nacional.

La gasolina frega el màxim de 2026 i Vinaròs marca el litre més barat d’Espanya

La gasolina ha tornat a pujar fins als 1,716 euros per litre, molt a prop del màxim de 2026, mentres el litre més barat d’Espanya es troba a Vinaròs, amb 1,429 euros. El dièsel també s’ha encarit amb força i omplir el dipòsit costa ja fins a 17 euros més que fa un mes.

Aemet activa avís groc per fortes tempestes i granís a l’interior de Castelló

Aemet ha activat per a este dijous un avís groc a l’interior de Castelló per pluges intenses, tempestes, granís i ratxes de vent molt fortes, i manté també una alerta similar per a este dimecres a la vesprada a l’interior nord.
FILMOTECA D'ESTIU