Detenen als dos autors d’un robatori amb habitants comés en Orihuela Costa

La Guàrdia Civil d’Alacant ha esclarit un robatori amb violència i intimidació en un domicili d’Orihuela Costa, en el qual els 
presumptes autors, esgrimint una pistola, van lligar de peus i mans i van emmordassar a les víctimes. Després van fugir amb el botí: 1.050 euros i diverses joies

 

Després de cometre’s un robatori amb violència i intimidació en un habitatge d’Orihuela Costa, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Pilar de la Horadada es va desplaçar al lloc per a realitzar una exhaustiva Inspecció Ocular. Els agents van prendre nombroses mostres per a la seua anàlisi, així com declaració a tots els testimonis que van ser localitzats. 

 

Segons va relatar als agents en la seua manifestació una de les víctimes, el dia que es va produir el robatori, la jove, de 17 anys, es va dirigir com era habitual fins al domicili d’una dona de 80, que viu sola, ja que ella treballa allí passejant al gos de la senyora cada matí. Després de posar-li la corretja i eixir amb ell al carrer, a la porta va ser abordada per dues persones que, segons relatava, mentre li apuntaven amb una pistola, la van obligar a tornar silenciosament a l’interior del domicili.

 

Una vegada dins, els autors van lligar i van emmordassar tant a la jove com a la senyora, i quan van aconseguir immobilitzar-les completament, del calaix d’una de les taules de nit del dormitori de l’anciana, van traure un sobre amb 800 euros i de la seua bossa, que estava penjat a l’habitació contigua, altres 280 euros. A més, van robar una cadena, una medalla i tres aliances d’or, amb alt valor econòmic i un important valor sentimental per a la propietària. 
 

 

Després van eixir fugint de la casa. En un moment donat, la menor va aconseguir escapolir-se de la cinta americana amb la qual l’havien emmanillada, i va avisar a la Guàrdia Civil que va acudir immediatament al lloc, podent rescatar totes les proves necessàries abans que s’alterara l’escenari. 

 

Després d’una laboriosa tasca d’estudi i anàlisi de les proves recopilades, els agents van aconseguir localitzar a un dels presumptes autors del robatori: un home que havia estat treballant feia dos anys en el domicili de la senyora major i que era ple coneixedor de les seues rutines, al qual, precisament, havien acomiadat arran de que la senyora va començar a sospitar que li robava. 

 

Els investigadors van localitzar llavors també a la dona que operava habitualment amb ell, les característiques físiques de la qual coincidien plenament amb les aportades per les dues víctimes

 

Una vegada identificats, i localitzat el seu parador, el passat 15 de juliol van ser detinguts a Torrevieja, realitzant els agents un exhaustiu registre en els seus domicilis, en el qual van trobar 1.300 euros en efectiu i diverses peces de joieria, de la qual els sospitosos no van poder acreditar la legítima procedència.

 

Detingudes dues persones

A més, van ser trobats diversos objectes com ara passamuntanyes i telèfons portàtils de comunicació a distància tipus walkie-talkies, possiblement emprats per a l’activitat delictiva. Entre els efectes intervinguts per la Guàrdia Civil, es troben les joies robades en el domicili d’Orihuela. L‘arma que, segons va relatar una de les víctimes, va ser emprada per a intimidar-les, de moment no ha sigut localitzada, si bé, les proves obtingudes apunten al fet que es tracta d’una arma simulada

 

Han sigut detingudes dues persones, un home de 37 anys, de nacionalitat equatoriana i una dona, de 19, de nacionalitat espanyola. Se’ls imputa un delicte de robatori amb violència i intimidació. Després de ser posats a la disposició del 
Jutjat d’Instrucció de Torrevieja, s’ha decretat per a tots dos l’ingrés a la presó sense fiança. 

 

Els agents continuen amb l’estudi de totes les proves recopilades, entre altres fins, amb el de localitzar als legítims propietaris de la resta de joieria localitzada en els registres, i que probablement procedeixen de la comissió d’altres robatoris.

Últimes notícies

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.

Mor un home de 80 anys en ser envestit per un bou en els bous al carrer de la Vilavella

Un veí de 80 anys ha mort després de rebre diverses envestides d un bou durant els bous al carrer de la Vilavella. L Ajuntament ha suspés tres dies els actes taurins i ha ajornat un concert previst.