La Guàrdia Civil deté a quatre persones per fer-se passar per víctimes de la DANA

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal que, aprofitant els estralls causats pel temporal de la DANA de l’any passat 2019, va intentar d’estafar 250.000 euros al Consorci de Compensació d’Assegurances, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

Els fets es remunten a setembre de 2019, quan un temporal de pluges torrencials conegut com a DANA o gota freda va portar com a conseqüència greus danys personals i materials, que es van concentrar, en la seua majoria, en localitats de la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Les víctimes de la DANA van reclamar a les seues companyies asseguradores indemnitzacions per a pal·liar les conseqüències del temporal. Les indemnitzacions van ser a càrrec del Consorci de Compensació d’Assegurances, una entitat pública empresarial dependent de l’Administració Central.

 

A finals de setembre de 2019, va arribar al consorci una reclamació d’una indemnització per valor de 250.000 euros, en favor d’una empresa alacantina. Al·legaven que havien perdut 200.000 quilograms de mercaderia, entre llimes i creïlles, 3.000 caixes de fusta i un miler de palets, que es trobaven emmagatzemats dins d’una nau.

 

Mai ha existit eixa activitat

El consorci va estimar que la indemnització sol·licitada no era conforme als danys al·legats i els va valorar 160.000 euros. Dels que, els perjudicats van sol·licitar un avançament de 100.000 euros per a poder fer front a la precària situació en la que, presumptament, havia quedat l’empresa.

 

Una volta tramitat l’expedient indemnitzatori i abonat el total de la indemnització, durant un expedient de revisió dut a terme davant d’algunes incongruències detectades en la documentació aportada, el Consorci va sospitar que podia tractar-se d’una estafa. En juliol d’este any 2020, el Consorci va formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil.

 

De l’estudi de la documentació dut a terme pels agents es va concloure la inexistència de la producció hortofructícola, de les caixes, ni dels palets que suposadament s’haurien danyat. Els presumptes perjudicats havien falsificat pressupostos, factures i albarans, i havien emprat matrícules que també eren de l’empresa per a fingir els intercanvis de la mercaderia, que va poder constatar-se que realment mai va existir.

Els investigadors han seguit el rastre dels diners i han comprovat que la indemnització percebuda havia sigut repartida de manera equitativa entre els cinc autors. La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones i ha investigat a una altra més. Els detinguts són tres hòmens d’entre 22 i 60 anys i una dona de 58. La quinta persona que ha sigut investigada és una dona de 44. 

 

Se’ls imputa un delicte d’estafa, un delicte de falsedat documental i un delicte de pertinença a organització criminal. Alguns dels autors compten amb antecedents per fets pareguts, tenen en l’actualitat causes pendents per eixos fets. Els presumptes autors han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Acció Ecologista-Agró alerta d’abocaments d’aigües residuals a l’Albufera any i mig després de la dana

Acció Ecologista-Agró denúncia que les aigües residuals de Catarroja i altres municipis continuen abocant-se de manera contínua a l'Albufera any i mig després de la dana de 2024 i reclama actuacions urgents a totes les administracions.

Les exportacions valencianes s’estancen en 6.238 milions malgrat l’estirada europea

Les vendes a l'exterior de la Comunitat Valenciana es mantenen en 6.238 milions al gener i febrer, amb un saldo comercial a la baixa i forta dependència d'Europa.

Pérez Llorca demana al Govern que finance el Pla Viu valencià i que s’estenga a altres regions

Juanfran Pérez Llorca reclama al Govern que aporte fons al Pla Viu valencià, que suma més de 5.000 vivendes en marxa, i que es prenga com a model en altres comunitats.

Condemnades sis persones per traficar amb cocaïna a València i Castelló

L'Audiència de Castelló condemna a sis integrants d'una organització de tràfic de cocaïna a València i Castelló a penes d'entre dos mesos i sis anys i mig de presó, a més d'elevades multes i l'expulsió de dos capitostos.

València reforça els seus servicis socials amb 1 milió per a afrontar la regularització de migrants

L'Ajuntament de València contractarà d'urgència a 39 persones per a agilitzar la regularització extraordinària de migrants i reclama finançament al Govern central.

Folgat i Alonso preveuen màxima igualtat en el GP d’Espanya de Moto2 a Jerez

Daniel Holgado i David Alonso, companys en Moto2 en l'equip de Jorge Martínez Aspar, anticipen una carrera molt igualada en el circuit Ángel Nieto de Jerez, on destaquen la importància de cada dècima.

Pérez Llorca avisa de caos als ajuntaments per la regularització extraordinària d’immigrants

Juanfran Pérez Llorca critica la regularització extraordinària d'immigrants i alerta de caos en molts ajuntaments per la falta de planificació del Govern central.

València entra en el mercat immobiliari premium després de pujar la vivenda un 19%

El preu de la vivenda a València puja un 19,1% interanual fins als 3.570 euros per metre quadrat i situa a la ciutat entre els mercats residencials premium, impulsada per la demanda internacional i l'escassetat d'oferta.