La Guàrdia Civil deté a quatre persones per fer-se passar per víctimes de la DANA

 

La Guàrdia Civil d’Alacant ha desarticulat un grup criminal que, aprofitant els estralls causats pel temporal de la DANA de l’any passat 2019, va intentar d’estafar 250.000 euros al Consorci de Compensació d’Assegurances, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

 

Els fets es remunten a setembre de 2019, quan un temporal de pluges torrencials conegut com a DANA o gota freda va portar com a conseqüència greus danys personals i materials, que es van concentrar, en la seua majoria, en localitats de la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Les víctimes de la DANA van reclamar a les seues companyies asseguradores indemnitzacions per a pal·liar les conseqüències del temporal. Les indemnitzacions van ser a càrrec del Consorci de Compensació d’Assegurances, una entitat pública empresarial dependent de l’Administració Central.

 

A finals de setembre de 2019, va arribar al consorci una reclamació d’una indemnització per valor de 250.000 euros, en favor d’una empresa alacantina. Al·legaven que havien perdut 200.000 quilograms de mercaderia, entre llimes i creïlles, 3.000 caixes de fusta i un miler de palets, que es trobaven emmagatzemats dins d’una nau.

 

Mai ha existit eixa activitat

El consorci va estimar que la indemnització sol·licitada no era conforme als danys al·legats i els va valorar 160.000 euros. Dels que, els perjudicats van sol·licitar un avançament de 100.000 euros per a poder fer front a la precària situació en la que, presumptament, havia quedat l’empresa.

 

Una volta tramitat l’expedient indemnitzatori i abonat el total de la indemnització, durant un expedient de revisió dut a terme davant d’algunes incongruències detectades en la documentació aportada, el Consorci va sospitar que podia tractar-se d’una estafa. En juliol d’este any 2020, el Consorci va formalitzar una denúncia davant de la Guàrdia Civil.

 

De l’estudi de la documentació dut a terme pels agents es va concloure la inexistència de la producció hortofructícola, de les caixes, ni dels palets que suposadament s’haurien danyat. Els presumptes perjudicats havien falsificat pressupostos, factures i albarans, i havien emprat matrícules que també eren de l’empresa per a fingir els intercanvis de la mercaderia, que va poder constatar-se que realment mai va existir.

Els investigadors han seguit el rastre dels diners i han comprovat que la indemnització percebuda havia sigut repartida de manera equitativa entre els cinc autors. La Guàrdia Civil ha detingut a quatre persones i ha investigat a una altra més. Els detinguts són tres hòmens d’entre 22 i 60 anys i una dona de 58. La quinta persona que ha sigut investigada és una dona de 44. 

 

Se’ls imputa un delicte d’estafa, un delicte de falsedat documental i un delicte de pertinença a organització criminal. Alguns dels autors compten amb antecedents per fets pareguts, tenen en l’actualitat causes pendents per eixos fets. Els presumptes autors han sigut posats a disposició judicial i han quedat en llibertat amb càrrecs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla

Emotiva sexta mascletà ‘in memoriam’ a Javi Nadal sota la pluja a València

La sexta mascletà de les Falles 2026 ha retut homenatge 'in memoriam' a Javi Nadal amb 194 quilos de pólvora, traca i 21 salves i un final aeri. Malgrat la pluja, el públic s'ha acollit sota paraigua i les autoritats han seguit el tret des del balcó.