La Guàrdia Civil detén tres persones per robatori de joies a la Vall d’Uixó

 

Tres persones han sigut detingudes per la Guàrdia Civil per un presumpte delicte de robatori, recaptació i estafa. Una de les persones detingudes és un jove menor d’edat. Tots tres estan acusats de tres robatoris, tres delictes de receptació i altres tres d’estafa. Aquesta detenció s’emmarca dins dels serveis que la Guàrdia Civil té establerts per a combatre aquests tipus de robatoris i delictes en establiments comercials en la província. Un operatiu que es va posar en marxa només saber que s’havien produït diversos furts en domicilis i tendes de la localitat de la Vall d’Uixó a la Plana Baixa, on els sospitosos s’emportaven fonamentalment joies de gran valor.

La investigació es va iniciar aleshores arran de les diverses denúncies dels propietaris de les vivendes i comerciants afectats, entre ells joieries i tendes de compravenda d’or. La recerca va portar els agents després de nombroses gestions, a identificar a tres persones. Es va comprovar que una d’elles era menor d’edat i que totes eren residents en la localitat; que havien entrat en comerços i domicilis on havien sostret joies per valor de més de 3.000 euros.

A part del menor, dos altres joves, de 19 i 21 han sigut detinguts, no sols per robatori sinó també per tres delictes de receptació, per vendre les joies a terceres persones i uns altres tres delictes d’estafa. Els agents de la Guàrdia Civil van poder recuperar finalment les joies furtades i va ser tornat de seguida als seus propietaris. El jutjat d’Instrucció de Nules es fa càrrec ara de les diligències instruïdes per la Guàrdia Civil, pel que fa als joves de 19 i 21 anys, i per altra banda la Fiscalia de Menors de Castelló determinarà si el menor ha d’ingressar en un centre especialitzat.

 

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.