11.2 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

La Guàrdia Civil detén tres persones per robatori de joies a la Vall d’Uixó

 

Tres persones han sigut detingudes per la Guàrdia Civil per un presumpte delicte de robatori, recaptació i estafa. Una de les persones detingudes és un jove menor d’edat. Tots tres estan acusats de tres robatoris, tres delictes de receptació i altres tres d’estafa. Aquesta detenció s’emmarca dins dels serveis que la Guàrdia Civil té establerts per a combatre aquests tipus de robatoris i delictes en establiments comercials en la província. Un operatiu que es va posar en marxa només saber que s’havien produït diversos furts en domicilis i tendes de la localitat de la Vall d’Uixó a la Plana Baixa, on els sospitosos s’emportaven fonamentalment joies de gran valor.

La investigació es va iniciar aleshores arran de les diverses denúncies dels propietaris de les vivendes i comerciants afectats, entre ells joieries i tendes de compravenda d’or. La recerca va portar els agents després de nombroses gestions, a identificar a tres persones. Es va comprovar que una d’elles era menor d’edat i que totes eren residents en la localitat; que havien entrat en comerços i domicilis on havien sostret joies per valor de més de 3.000 euros.

A part del menor, dos altres joves, de 19 i 21 han sigut detinguts, no sols per robatori sinó també per tres delictes de receptació, per vendre les joies a terceres persones i uns altres tres delictes d’estafa. Els agents de la Guàrdia Civil van poder recuperar finalment les joies furtades i va ser tornat de seguida als seus propietaris. El jutjat d’Instrucció de Nules es fa càrrec ara de les diligències instruïdes per la Guàrdia Civil, pel que fa als joves de 19 i 21 anys, i per altra banda la Fiscalia de Menors de Castelló determinarà si el menor ha d’ingressar en un centre especialitzat.

 

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.