La Guàrdia Civil detén tres persones per robatori de joies a la Vall d’Uixó

 

Tres persones han sigut detingudes per la Guàrdia Civil per un presumpte delicte de robatori, recaptació i estafa. Una de les persones detingudes és un jove menor d’edat. Tots tres estan acusats de tres robatoris, tres delictes de receptació i altres tres d’estafa. Aquesta detenció s’emmarca dins dels serveis que la Guàrdia Civil té establerts per a combatre aquests tipus de robatoris i delictes en establiments comercials en la província. Un operatiu que es va posar en marxa només saber que s’havien produït diversos furts en domicilis i tendes de la localitat de la Vall d’Uixó a la Plana Baixa, on els sospitosos s’emportaven fonamentalment joies de gran valor.

La investigació es va iniciar aleshores arran de les diverses denúncies dels propietaris de les vivendes i comerciants afectats, entre ells joieries i tendes de compravenda d’or. La recerca va portar els agents després de nombroses gestions, a identificar a tres persones. Es va comprovar que una d’elles era menor d’edat i que totes eren residents en la localitat; que havien entrat en comerços i domicilis on havien sostret joies per valor de més de 3.000 euros.

A part del menor, dos altres joves, de 19 i 21 han sigut detinguts, no sols per robatori sinó també per tres delictes de receptació, per vendre les joies a terceres persones i uns altres tres delictes d’estafa. Els agents de la Guàrdia Civil van poder recuperar finalment les joies furtades i va ser tornat de seguida als seus propietaris. El jutjat d’Instrucció de Nules es fa càrrec ara de les diligències instruïdes per la Guàrdia Civil, pel que fa als joves de 19 i 21 anys, i per altra banda la Fiscalia de Menors de Castelló determinarà si el menor ha d’ingressar en un centre especialitzat.

 

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.