14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

La Guàrdia Civil destruïx una caixa d’explosius abandonada en una casa de Villar de los Olmos

 

Este passat divendres 14 d’agost, una dona ha acudit a la caserna de la Guàrdia Civil de Requena, en la Plana d’Utiel (València), per a informar que havia trobat una caixa d’explosius en sa casa, situada en la pedania de Villar de los Olmos. Segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat, la dona l’ha trobat mentres netejava la casa.

 

Només conéixer la troballa, l’Equip de desactivació d’Explosius de la Guàrdia Civil de València, s’ha desplaçat al lloc, a on ha comprovat que es tracta d’explosius amb els etiquetatges caducats i deteriorats. En concret, 17,5 quilos d’AMONITA en format de cartutxos, 8,5 metres de metxa lenta embreada i 10 detonadors pirotècnics ordinaris.

 

Els explosius han sigut destruïts pels agents en una pedrera del terme municipal de Buñol, zona indicada per a estos casos.

 

Des de la Guàrdia Civil de València, recorden que la manera d’actuar davant la troballa d’algun artefacte explosiu consistix a no tocar, ni manipular l’objecte i avisar immediatament a la Guàrdia Civil a través del 062.

 

Últimes notícies

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.

Ajornen el lliurament del Premi Convivència de la Fundació Broseta a Edmundo González per un viatge

La Fundació Manuel Broseta ha ajornat el lliurament del Premi Convivència a Edmundo González prevista en el Palau de la Generalitat per un viatge de l'opositor. La cerimònia es reprogramarà i es manté l'ofrena floral del 15 de gener.

Pradas subratlla que Mazón no responia i Cuenca nega frenar avisos de confinament

Pradas afirma que no va aconseguir contactar amb Mazón quan es valorava un possible confinament durant la DANA. Cuenca nega frenar avisos i demana criteri jurídic.

Més del 82% dels docents valencians denuncien falta de suport a l’educació pública

Un 82,9% percep escàs suport institucional i un 78,3% veu recursos insuficients. L'estudi de STEs assenyala a més ràtios altes, més burocràcia i un clima d'aula més tibant.

Víctimes de la dana reben a Pradas i Cuenca amb crits de ‘assassins’ en el jutjat

Diverses desenes d'afectats per la dana s'han concentrat davant el jutjat de Catarroja i han increpat a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca abans del seu acarament. La jutgessa va acordar la diligència per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.

Pradas i l’excap de gabinet de Mazón confronten les seues versions davant la jutgessa per la gestió de la dana

La jutgessa celebra este dilluns un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre el confinament durant la dana. Un informe de l'Advocacia, que va avalar eixa mesura, xoca amb la versió de l'excap de gabinet.

Víctimes de la DANA increpen a Pradas i Cuenca en el jutjat amb crits de ‘assassins’

Diverses desenes de membres d'associacions de víctimes de la DANA s'han concentrat en el jutjat de Catarroja i han rebut a Salomé Pradas i José Manuel Cuenca amb crits de 'assassins'. La protesta ha precedit a l'acarament entre els dos, acordat per la jutgessa per a aclarir contradiccions sobre la gestió de l'emergència.