La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil dins dels serveis establits de forma permanent, en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris en habitatges i establiments comercials ha procedit contra 10 persones en dos operacions diferents.

La Guàrdia Civil de Bétera va iniciar l’operació ‘Spyglass’ a la fi de poder identificar i detenir a l’autor o autors de fets delictius relacionats amb robatoris en diferents municipis de València i Castelló. Fruit de les gestions realitzades pels responsables d’aquest operatiu es va aconseguir esclarir diversos fets i procedir contra els presumptes autors.

  

La fase d’explotació d’aquesta operació culmina amb la detenció de sis persones i recerca d’una setena, dos dones i cinc homes, de nacionalitat espanyola i d’edats compreses entre els 18 i 21 anys, i un dels detinguts menor d’edat.

A aquestes persones se’ls atribuixen els delictes de robatori amb força, amenaces, coaccions, lesions i pertinença a organització criminal.

Més de 40 robatoris resolts ocurreguts en València i Castelló  

Els robatoris eren comesos principalment a la nit i mitjançant l’escala o el tall de la tanca perimetral accedien fins als habitatges, i després forçant la porta d’entrada o les reixes de les finestres s’introduïen en el seu interior i sostreien els efectes de valor. També en els establiments forçaven les maquines existents.

 

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló | Guàrdia Civil

 

Els agents fins al moment han aconseguit resoldre més de 40 robatoris ocorreguts en localitats de València i Castelló. En el registre realitzat pels agents es van confiscar gran quantitat d’objectes d’origen il·lícit com a ordinadors portàtils, televisions, telèfons mòbils, electrodomèstics, una pistola d’aire comprimit i 12 cartutxos del calibre 22.

 

Altres 3 detinguts per tràfic de drogues

  

D’altra banda la Guàrdia Civil de Xelva i Lliria, a la comarca dels Serrans i Camp de Túria respectivament, en el marc de l’operació “Gallinica” ha va procedir a la detenció de 3 persones per delictes de robatori amb força i contra la salut publica. Els detinguts disposava de locals per al cultiu i assecament de plantes de cànnabis, per a posteriorment presumptament vendre aquestes substàncies en les localitats de Lliria, Tuejar i Xelva.

 

A més dos d’aquestes persones, presumptament perpetraven robatoris amb força en habitatges, aprofitant l’absència dels propietaris, mitjançant forçament de portes i finestres del domicili. La fase d’explotació d’aquest operatiu culmina amb la detenció d’aquestes persones d’edats compreses entre els 23 i 48 anys d’edat de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori amb força i contra la salut publica.

 

En els registres realitzats s’ha pogut recuperar diferents objectes com a televisions, ferramentes i joies per valor de 1.000 euros i intervenir 49 plantes de marihuana i 1 quilo d’aquesta droga seca. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera instància número 4 de Lliria.

 

Últimes notícies

Callosa de Segura declara tres dies de dol per l’últim crim masclista

L'Ajuntament de Callosa de Segura ha decretat tres dies de dol oficial per l'últim crim masclista i ha cridat la ciutadania a guardar un minut de silenci davant el consistori.

La Generalitat rebutja una negociació bilateral del finançament i reclama el CPFF

La Generalitat insistix que la reforma del finançament autonòmic ha de debatre's de manera multilateral en el Consell de Política Fiscal i Financera i descarta reunions bilaterals amb Hisenda.

Detinguda la parella de la dona assassinada per escanyament a Callosa de Segura

La Guàrdia Civil ha detingut a la parella d'una dona trobada morta per escanyament a Callosa de Segura, en un presumpte nou cas de violència masclista.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament convoca una vaga de famílies el 5 de juny

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic convoca una vaga de famílies el 5 de juny per a buidar les aules i recolzar al professorat en la quarta setmana de vaga indefinida.

Assassinada una dona per presumpta violència masclista a Callosa de Segura

Una dona va ser assassinada per escanyament a Callosa de Segura, Alacant, i el principal sospitós és la seua parella sentimental, investigat per un possible cas de violència masclista.

L’Estat eleva a 170.300 milions les transferències a comunitats i reforça el finançament autonòmic

L'Estat transferirà este any 170.300 milions a les comunitats autònomes, un 7,7% més, i 29.247 milions a les entitats locals, en màxims històrics, mentres diverses autonomies del PP rebutgen les reunions bilaterals propostes per Hisenda.

Díez reclama traure a l’AVL de la disputa política mentres el seu pressupost puja un 5,1% en 2026

El vicepresident segon José Díez defén en Les Corts que el pressupost de l'Acadèmia Valenciana de la Llengua augmente un 5,1% en 2026 i reclama mantindre-la al marge de la confrontació partidista.

Compromís reclama en el Congrés que Marlaska explique l’actuació policial en la vaga docent valenciana

Compromís i altres grups demanen que Marlaska rendisca comptes en el Congrés per l'actuació policial durant la vaga docent en la Comunitat Valenciana i per l'agressió a una professora.