La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil dins dels serveis establits de forma permanent, en el marc del pla d’actuacions per a la prevenció de robatoris en habitatges i establiments comercials ha procedit contra 10 persones en dos operacions diferents.

La Guàrdia Civil de Bétera va iniciar l’operació ‘Spyglass’ a la fi de poder identificar i detenir a l’autor o autors de fets delictius relacionats amb robatoris en diferents municipis de València i Castelló. Fruit de les gestions realitzades pels responsables d’aquest operatiu es va aconseguir esclarir diversos fets i procedir contra els presumptes autors.

  

La fase d’explotació d’aquesta operació culmina amb la detenció de sis persones i recerca d’una setena, dos dones i cinc homes, de nacionalitat espanyola i d’edats compreses entre els 18 i 21 anys, i un dels detinguts menor d’edat.

A aquestes persones se’ls atribuixen els delictes de robatori amb força, amenaces, coaccions, lesions i pertinença a organització criminal.

Més de 40 robatoris resolts ocurreguts en València i Castelló  

Els robatoris eren comesos principalment a la nit i mitjançant l’escala o el tall de la tanca perimetral accedien fins als habitatges, i després forçant la porta d’entrada o les reixes de les finestres s’introduïen en el seu interior i sostreien els efectes de valor. També en els establiments forçaven les maquines existents.

 

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló

La Guàrdia Civil procedix contra 10 persones implicades en més de 40 robatoris amb força a València i Castelló | Guàrdia Civil

 

Els agents fins al moment han aconseguit resoldre més de 40 robatoris ocorreguts en localitats de València i Castelló. En el registre realitzat pels agents es van confiscar gran quantitat d’objectes d’origen il·lícit com a ordinadors portàtils, televisions, telèfons mòbils, electrodomèstics, una pistola d’aire comprimit i 12 cartutxos del calibre 22.

 

Altres 3 detinguts per tràfic de drogues

  

D’altra banda la Guàrdia Civil de Xelva i Lliria, a la comarca dels Serrans i Camp de Túria respectivament, en el marc de l’operació “Gallinica” ha va procedir a la detenció de 3 persones per delictes de robatori amb força i contra la salut publica. Els detinguts disposava de locals per al cultiu i assecament de plantes de cànnabis, per a posteriorment presumptament vendre aquestes substàncies en les localitats de Lliria, Tuejar i Xelva.

 

A més dos d’aquestes persones, presumptament perpetraven robatoris amb força en habitatges, aprofitant l’absència dels propietaris, mitjançant forçament de portes i finestres del domicili. La fase d’explotació d’aquest operatiu culmina amb la detenció d’aquestes persones d’edats compreses entre els 23 i 48 anys d’edat de nacionalitat espanyola, pels delictes de robatori amb força i contra la salut publica.

 

En els registres realitzats s’ha pogut recuperar diferents objectes com a televisions, ferramentes i joies per valor de 1.000 euros i intervenir 49 plantes de marihuana i 1 quilo d’aquesta droga seca. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de primera instància número 4 de Lliria.

 

Últimes notícies

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.

Queda a disposició judicial el presumpte autor del ciberatac a Bicielx

El presumpte responsable del ciberatac del 3 de setembre a la plataforma de Bicielx, a Elx, ha quedat a disposició judicial. Pimesa ha detallat l’ús d’un agent d’intel·ligència artificial i prepara noves mesures de seguretat.

La medalla de València a Ceuta enfortix un llaç en un moment límit

La ciutat de València ha concedit la Medalla d’Honor al poble de Ceuta en el marc del 9 d’Octubre. Juan Jesús Vivas ha agraït el reconeixement en una situació que ha qualificat de límit per a la ciutat autònoma.