La Guàrdia Civil rescata a tres joves i un gos en una zona de difícil accés prop de Xàtiva

 

En el dia d’ahir 6 de desembre, sobre les 19:00 hores la Guàrdia Civil de Xàtiva, a la comarca de la Costera, va tenir coneixement que tres joves i el gos d’un d’ells, es trobaven perduts després de desviar-se de la senda que seguien i sense poder tornar al punt d’inici de la seua ruta.

 

Immediatament efectius de la Guàrdia Civil de Xàtiva i l’Equip de Muntanya es van desplaçar fins a la zona aproximada on es trobaven aquestes persones, que través del mòbil comuniquen que no sabien tornar, per la qual cosa s’inicia la seua cerca i auxili.

  

Una vegada van arribar a les proximitats d’aquest paratge van començar les seues cerques i després de recórrer diversos camins i enviar-los diverses captures per Whatsapp perquè ells pogueren enviar la seua ubicació.

  

Els joves i el gos varen ser rescatats cap a les 23:00 hores de la nit

 

La Guàrdia Civil troba a aquests joves i al gos sobre les 23:00 hores de la nit del mateix dia, els quals mostren símptomes d’esgotament i alguns blaus i arrapades, sense precisar d’atenció mèdica, però molt espantats per la situació.

  

Posteriorment es traslladen als joves a la Caserna de la Guàrdia Civil de Xátiva per a la seua identificació i l’avís als familiars perquè acudiren a arreplegar-los. Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els Guàrdies Civils en aquestes actuacions van aconseguir auxiliar a aquestes persones evitant així un mal major.

 

Decàleg abans d’eixir a realitzar activitats a l’aire lliure

 

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la forma d’actuar davant una possible incidència: planificar l’activitat i consulta de la previsió meteorològica; no eixir sol a la muntanya; avisar a algú de l’activitat que es va a realitzar; portar indumentària adequada a l’activitat; no oblidar roba d’abric, aliments i medicaments; no sobreestimar les teues possibilitats; valorar les hores de llum; controlar sempre el lloc exacte en el què et trobes; portar el telèfon carregat i sobretot saber renunciar a temps.

  

 

 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.