La Guàrdia Civil rescata a tres joves i un gos en una zona de difícil accés prop de Xàtiva

 

En el dia d’ahir 6 de desembre, sobre les 19:00 hores la Guàrdia Civil de Xàtiva, a la comarca de la Costera, va tenir coneixement que tres joves i el gos d’un d’ells, es trobaven perduts després de desviar-se de la senda que seguien i sense poder tornar al punt d’inici de la seua ruta.

 

Immediatament efectius de la Guàrdia Civil de Xàtiva i l’Equip de Muntanya es van desplaçar fins a la zona aproximada on es trobaven aquestes persones, que través del mòbil comuniquen que no sabien tornar, per la qual cosa s’inicia la seua cerca i auxili.

  

Una vegada van arribar a les proximitats d’aquest paratge van començar les seues cerques i després de recórrer diversos camins i enviar-los diverses captures per Whatsapp perquè ells pogueren enviar la seua ubicació.

  

Els joves i el gos varen ser rescatats cap a les 23:00 hores de la nit

 

La Guàrdia Civil troba a aquests joves i al gos sobre les 23:00 hores de la nit del mateix dia, els quals mostren símptomes d’esgotament i alguns blaus i arrapades, sense precisar d’atenció mèdica, però molt espantats per la situació.

  

Posteriorment es traslladen als joves a la Caserna de la Guàrdia Civil de Xátiva per a la seua identificació i l’avís als familiars perquè acudiren a arreplegar-los. Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els Guàrdies Civils en aquestes actuacions van aconseguir auxiliar a aquestes persones evitant així un mal major.

 

Decàleg abans d’eixir a realitzar activitats a l’aire lliure

 

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la forma d’actuar davant una possible incidència: planificar l’activitat i consulta de la previsió meteorològica; no eixir sol a la muntanya; avisar a algú de l’activitat que es va a realitzar; portar indumentària adequada a l’activitat; no oblidar roba d’abric, aliments i medicaments; no sobreestimar les teues possibilitats; valorar les hores de llum; controlar sempre el lloc exacte en el què et trobes; portar el telèfon carregat i sobretot saber renunciar a temps.

  

 

 

Últimes notícies

El professorat valencià encadena 18 dies de vaga i manté l’acampada en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària en la Comunitat Valenciana suma 18 dies lectius de vaga indefinida mentres continua l'acampada reivindicativa en el centre de València i el conflicte amb Educació seguix bloquejat.

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.