La Guàrdia Civil rescata a tres joves i un gos en una zona de difícil accés prop de Xàtiva

 

En el dia d’ahir 6 de desembre, sobre les 19:00 hores la Guàrdia Civil de Xàtiva, a la comarca de la Costera, va tenir coneixement que tres joves i el gos d’un d’ells, es trobaven perduts després de desviar-se de la senda que seguien i sense poder tornar al punt d’inici de la seua ruta.

 

Immediatament efectius de la Guàrdia Civil de Xàtiva i l’Equip de Muntanya es van desplaçar fins a la zona aproximada on es trobaven aquestes persones, que través del mòbil comuniquen que no sabien tornar, per la qual cosa s’inicia la seua cerca i auxili.

  

Una vegada van arribar a les proximitats d’aquest paratge van començar les seues cerques i després de recórrer diversos camins i enviar-los diverses captures per Whatsapp perquè ells pogueren enviar la seua ubicació.

  

Els joves i el gos varen ser rescatats cap a les 23:00 hores de la nit

 

La Guàrdia Civil troba a aquests joves i al gos sobre les 23:00 hores de la nit del mateix dia, els quals mostren símptomes d’esgotament i alguns blaus i arrapades, sense precisar d’atenció mèdica, però molt espantats per la situació.

  

Posteriorment es traslladen als joves a la Caserna de la Guàrdia Civil de Xátiva per a la seua identificació i l’avís als familiars perquè acudiren a arreplegar-los. Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els Guàrdies Civils en aquestes actuacions van aconseguir auxiliar a aquestes persones evitant així un mal major.

 

Decàleg abans d’eixir a realitzar activitats a l’aire lliure

 

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la forma d’actuar davant una possible incidència: planificar l’activitat i consulta de la previsió meteorològica; no eixir sol a la muntanya; avisar a algú de l’activitat que es va a realitzar; portar indumentària adequada a l’activitat; no oblidar roba d’abric, aliments i medicaments; no sobreestimar les teues possibilitats; valorar les hores de llum; controlar sempre el lloc exacte en el què et trobes; portar el telèfon carregat i sobretot saber renunciar a temps.

  

 

 

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.