18.3 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

La Guàrdia Civil rescata a tres joves i un gos en una zona de difícil accés prop de Xàtiva

 

En el dia d’ahir 6 de desembre, sobre les 19:00 hores la Guàrdia Civil de Xàtiva, a la comarca de la Costera, va tenir coneixement que tres joves i el gos d’un d’ells, es trobaven perduts després de desviar-se de la senda que seguien i sense poder tornar al punt d’inici de la seua ruta.

 

Immediatament efectius de la Guàrdia Civil de Xàtiva i l’Equip de Muntanya es van desplaçar fins a la zona aproximada on es trobaven aquestes persones, que través del mòbil comuniquen que no sabien tornar, per la qual cosa s’inicia la seua cerca i auxili.

  

Una vegada van arribar a les proximitats d’aquest paratge van començar les seues cerques i després de recórrer diversos camins i enviar-los diverses captures per Whatsapp perquè ells pogueren enviar la seua ubicació.

  

Els joves i el gos varen ser rescatats cap a les 23:00 hores de la nit

 

La Guàrdia Civil troba a aquests joves i al gos sobre les 23:00 hores de la nit del mateix dia, els quals mostren símptomes d’esgotament i alguns blaus i arrapades, sense precisar d’atenció mèdica, però molt espantats per la situació.

  

Posteriorment es traslladen als joves a la Caserna de la Guàrdia Civil de Xátiva per a la seua identificació i l’avís als familiars perquè acudiren a arreplegar-los. Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els Guàrdies Civils en aquestes actuacions van aconseguir auxiliar a aquestes persones evitant així un mal major.

 

Decàleg abans d’eixir a realitzar activitats a l’aire lliure

 

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la forma d’actuar davant una possible incidència: planificar l’activitat i consulta de la previsió meteorològica; no eixir sol a la muntanya; avisar a algú de l’activitat que es va a realitzar; portar indumentària adequada a l’activitat; no oblidar roba d’abric, aliments i medicaments; no sobreestimar les teues possibilitats; valorar les hores de llum; controlar sempre el lloc exacte en el què et trobes; portar el telèfon carregat i sobretot saber renunciar a temps.

  

 

 

Últimes notícies

El Vila-real s’acomiada de la Champions amb la seua pitjor ratxa europea i una sequera a domicili

El 3-0 en Leverkusen va tancar la participació del Vila-real en la Lliga de Campions i ha confirmat la seua pitjor ratxa europea: huit partits sense guanyar. L'equip va encadenar la seua quinta derrota a domicili i suma 460 minuts sense marcar fora.

L’Elx s’exercita amb cinc absències abans de rebre al Barcelona

L'Elx s'ha exercitat este dijous amb cinc absències per a preparar la visita del Barcelona del dissabte. Vàries són per precaució i gestió de càrregues.

Almenys 200 tractors se sumen a la manifestació agrària de València contra els acords de la UE

Almenys 200 tractors s'han unit este dijous a València per a protestar contra els acords comercials de la Unió Europea firmats sense reciprocitat, amb el pacte amb Mercosur en el punt de mira. La marxa avança des de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer cap a la Delegació del Govern després de provocar retencions a primera hora.

Marató València firma un acord per a reparar la pista de la UPV amb 120.000 euros i obrir-la a clubs i federats

La Marató València ha acordat amb la UPV aportar 120.000 euros per a reparar la seua pista i obrir-la a clubs i federats. La instal·lació serà homologada després de les obres previstes fins a 2026.

La compravenda de vivendes va caure un 4,1% al novembre en la Comunitat Valenciana i els preus van pujar un 12,7%

Al novembre, la Comunitat Valenciana va registrar un 4,1% menys d'operacions mentres el preu de la vivenda va escalar un 12,7%. A Espanya, les compravendes van baixar un 2,4% i les hipoteques van créixer un 6,5%

71 carreteres seguixen afectades per la borrasca, cap en la xarxa principal

El temporal de neu i pluja manté 71 carreteres amb problemes, amb 19 tancaments i 21 trams amb cadenes, sense afecció en la xarxa principal. Aragó, Astúries, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana concentren les majors incidències.

Alacant acull la Game Jam 2026, una marató de 48 hores per a crear videojocs

La Game Jam 2026 reunix al Parc Científic d'Alacant a uns 70 creadors durant 48 hores per a dissenyar videojocs a partir d'una temàtica sorpresa i amb mentors. L'esdeveniment s'integra en la Global Game Jam i conclourà amb jurat professional i premis.

Danys i talls de trànsit per vents de 118 km/h a Xàtiva

Vents de fins a 118 km/h han provocat nombrosos incidents a Xàtiva, amb talls de vies i tancament del pavelló de voleibol. No consten ferits.