La Guàrdia Civil rescata a tres joves i un gos en una zona de difícil accés prop de Xàtiva

 

En el dia d’ahir 6 de desembre, sobre les 19:00 hores la Guàrdia Civil de Xàtiva, a la comarca de la Costera, va tenir coneixement que tres joves i el gos d’un d’ells, es trobaven perduts després de desviar-se de la senda que seguien i sense poder tornar al punt d’inici de la seua ruta.

 

Immediatament efectius de la Guàrdia Civil de Xàtiva i l’Equip de Muntanya es van desplaçar fins a la zona aproximada on es trobaven aquestes persones, que través del mòbil comuniquen que no sabien tornar, per la qual cosa s’inicia la seua cerca i auxili.

  

Una vegada van arribar a les proximitats d’aquest paratge van començar les seues cerques i després de recórrer diversos camins i enviar-los diverses captures per Whatsapp perquè ells pogueren enviar la seua ubicació.

  

Els joves i el gos varen ser rescatats cap a les 23:00 hores de la nit

 

La Guàrdia Civil troba a aquests joves i al gos sobre les 23:00 hores de la nit del mateix dia, els quals mostren símptomes d’esgotament i alguns blaus i arrapades, sense precisar d’atenció mèdica, però molt espantats per la situació.

  

Posteriorment es traslladen als joves a la Caserna de la Guàrdia Civil de Xátiva per a la seua identificació i l’avís als familiars perquè acudiren a arreplegar-los. Gràcies a la professionalitat i determinació que van demostrar els Guàrdies Civils en aquestes actuacions van aconseguir auxiliar a aquestes persones evitant així un mal major.

 

Decàleg abans d’eixir a realitzar activitats a l’aire lliure

 

Des de la Guàrdia Civil de València es vol informar mitjançant el següent decàleg sobre la importància de la prevenció d’accidents i la forma d’actuar davant una possible incidència: planificar l’activitat i consulta de la previsió meteorològica; no eixir sol a la muntanya; avisar a algú de l’activitat que es va a realitzar; portar indumentària adequada a l’activitat; no oblidar roba d’abric, aliments i medicaments; no sobreestimar les teues possibilitats; valorar les hores de llum; controlar sempre el lloc exacte en el què et trobes; portar el telèfon carregat i sobretot saber renunciar a temps.

  

 

 

Últimes notícies

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa hàbitats protegits a la Serra d’Espadà

L’incendi declarat en juliol a la Vall d’Uixó ha cremat més de 9.500 hectàrees i ha afectat greument espais Red Natura 2000 i el Parc Natural de la Serra d’Espadà, segons SEO/BirdLife. L’entitat alerta del risc d’erosió, de la pèrdua d’hàbitats per a aus rapinyaires i forestals i reclama una recuperació basada en criteris científics.

Un estudi de la UPV desvela quan va començar a cremar la ‘Porta de l’Infern’ de Darvaza

Un equip del grup LARS-IIAMA de la UPV ha reconstruit per primera vegada la història del cràter de gas de Darvaza, a Turkmenistan, i ha quantificat que ha emés més de 900.000 tones de metà en cinc dècades. El treball situa l’inici del foc entre setembre de 1987 i febrer de 1988 i destaca este punt com una de les fonts persistents de metà més importants detectades des de satèl·lit.