13 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

La Guàrdia Civil salva a un home de ser atropellat per un tràiler en València

 

El passat 31 de juliol a les 05.10 hores, uns agents de seguretat ciutadana, pertanyents al Lloc Principal de la Guàrdia Civil de Picassent, mentre realitzaven labors de prevenció de seguretat ciutadana, a l’altura del punt quilomètric 346,800 de l’autovia A-7, amb direcció a Tarragona-Algesires, van visualitzar a un ciutadà amb el seu turisme avariat.

 

Els agents es van detindre a auxiliar-ho i van prendre les mesures de seguretat pertinents, situant el vehicle oficial en el voral dret, en una zona visible i amb els prioritaris lluminoses enceses. A més d’utilitzar els jupetins reflectors i llanternes oficials.

 

Mentre els dos membres de la Guàrdia Civil es trobaven auxiliant al ciutadà, es van adonar que un tràiler es dirigia directes cap a ells. Els agents, sense perdre ni un instant, van avisar a l’auxiliat i tots van saltar per damunt de la barana cap a la cuneta, existint un vessant d’uns 15 metres per la qual van rodar. El camió articulat va col·lidir en primer lloc amb un lateral dret del vehicle oficial de la Guàrdia Civil i, a continuació, amb el turisme. 

 

Traslladats a diferents hospitals valencians

Els dos agents i el ciutadà, un home de 56 anys i de nacionalitat espanyola, van ser traslladats al Nou d’octubre i a l’Hospital General respectivament amb lesions lleus. El conductor del tràiler, un home de 41 anys i de nacionalitat espanyola, va eixir 
il·lés de l’accident. Després dels fets, es va entrevistar amb la Guàrdia Civil i els va fer saber que s’havia despistat en la carretera.

 

El punt quilomètric 346,800 de l’autovia A-7 amb direcció a Tarragona – Algesires, en el qual va ocórrer l’accident, és un tram de tres carrils per al seu sentit de la marxa, recte, sec i net i amb bona visibilitat. Aquesta zona pertany al terme municipal de Picassent. 

 

La Guàrdia Civil recomana la màxima precaució en circulació, sobretot en les carreteres principals i autovies. En situació d’avaria o accident, en la mesura del possible, els ocupants han d’esperar als serveis d’emergència a l’altre costat de la barana, d’aquesta manera, es correrà el menor risc possible. 

Últimes notícies

El Museu de Belles Arts de València supera les 250.000 visites en 2025

El MuBAV ha aconseguit 250.949 visites en 2025, un 5% més que l'any anterior. L'últim trimestre va ser el més concorregut i el 59% del públic va ser estranger.

La Va unir demana a Agricultura un estudi per la baixada de rendiment de la xufa

La Va unir ha detectat una caiguda sostinguda de la productivitat de la xufa i ha sol·licitat a la Generalitat un estudi integral per a identificar causes i solucions. L'organització alerta de riscos per a la viabilitat del cultiu en la DOP de València.

La Policia d’Indonèsia investiga possible negligència en el naufragi d’un vaixell turístic amb espanyols

La Policia ha obert una investigació per possible negligència després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en la zona de Komodo amb sis espanyols a bord. Una menor va morir i tres espanyols seguixen desapareguts després de huit dies de busca.

Condemnat a 2 anys i 9 mesos per patronejar una pastera amb 14 migrants en risc d’enfonsament

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 2 anys i 9 mesos per pilotar una pastera amb 14 compatriotes des d'Algèria, en condicions precàries i amb perill d'enfonsament. L'embarcació va quedar a la deriva i va ser localitzada per un veler abans del rescat per Salvament Marítim.

La Comunitat Valenciana va rebre 11,7 milions de turistes estrangers fins a novembre i el gasto va créixer quasi un 6%

La Comunitat Valenciana va sumar 11,7 milions de visitants internacionals entre gener i novembre de 2025 (+4,18%). El gasto turístic va avançar prop d'un 6%, amb fort repunt al novembre.

Tres detinguts, un menor, per 15 robatoris amb força a Albal, Catarroja i Massanassa

La Guàrdia Civil ha detingut a tres hòmens, un d'ells menor d'edat, per 15 robatoris amb força en comerços d'hostaleria i alimentació d'Albal, Catarroja i Massanassa. El presumpte capitost ha ingressat a la presó provisional.

Els càmpings valencians van liderar novembre amb un 3,2% més de pernoctacions i la major ocupació

La Comunitat Valenciana va encapçalar el turisme en càmpings al novembre amb més de 630.000 nits, un 3,2% més interanual, i va registrar la major ocupació, del 60,1%. La Costa Blanca va destacar amb 329.000 pernoctacions i un 81,2% d'ocupació.

El primer mes de Juanfran Pérez Llorca: perdó a les víctimes, nou Consell i diàleg

Es complix un mes des de la presa de possessió de Juanfran Pérez Llorca. Claus: disculpa a les víctimes de la dana, reordenació del Consell, comissió mixta amb el Govern, gestora en el PP i anomenada al diàleg.