14.6 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Si has compartit una fotografia de ‘La Manada’, podries ser denunciat

 

Esta setmana s’ha iniciat el judici contra els membres de ‘La Manada’, cinc joves acusats presumptament violar de forma grupal a una jove en un portal durant la celebració dels Sanfermines l’any 2016. Durant estos dies, tant els sospitosos, com la víctima i fins i tot alguns agents que van trobar a la jove després d’haver sigut presumptament agredida sexualment, han anat passant davant el jutge per a explicar les seues versions dels fets que van ocórrer aquella matinada.

 

 

Les xarxes socials són el principal motor de l’opinió pública en este tipus de casos i tot el món pot donar el seu punt de vista, però el que no està tan clar és si en fer-ho, s’està cometent algun tipus de delicte. Molts són els usuaris que estan criticant durament a ‘La Manada’ amb insults de tot tipus i també iniciant campanyes en contra seua amb la imatge dels membres, alguna cosa que vulneraria al principi el dret d’honor i a la intimitat dels acusats.

 

 El delicte que s’estaria cometent 

Segons apunta ‘La Información’, compartir fotografies privades de ‘La Manada’ no estaria permés en este tipus de casos. D’esta manera, no es pot compartir en els perfils de les xarxes socials qualsevol fotografia dels cinc homes acusats presumptament de violar a una jove en els Sanfermines. Tampoc s’hauria d’utilitzar fotografies que hagen sigut pujades i compartides per ells mateixos.

Solament es poden usar les imatges facilitades per la policia o en llocs públics com per exemple entrant en els jutjats. Si no es fera açò, es vulneraria la llei 15/1999 la qual especifica que no es poden usar fotos de persones obtingudes en les xarxes socials, solament quan hi haja un interès públic que justifique la difusió dels seus rostres i imatges privades. Tot açò seria considerat un il·lícit civil. 

 

Però també insultar o realitzar ‘memes’ dels presumptes violadors, ja siguen o no culpables. D’esta manera s’estaria cometent un delicte contra els drets d’honor d’estes persones, per la qual cosa els advocats, si així ho consideraren, poden plantejar-se accions civils contra els usuaris que hagen realitzat estos tipus de comentaris i hagen difós les seues imatges privades. En el cas dels mitjans de comunicació i periodistes solament estaria permès difondre informació que fóra veraç i d’interès públic.

 

 

Últimes notícies

El dofí mular trobat a Nules registra la major supervivència amb amputacions severes

Un estudi de la Universitat de València documenta el cas de major duració d'un cetaci en llibertat amb amputacions greus: un dofí mular trobat a Nules. Va sobreviure més de dos anys sense aleta cabal i amb una pectoral danyada; va adaptar el seu nade i la seua alimentació, però va morir després d'una nova interacció pesquera.

Assumixen 5 anys i mig de presó per segrestar un home i demanar 350.000 euros de rescat

Els cinc processaments han admés el segrest i han pactat amb la Fiscalia penes de 5 anys i 6 mesos cada un. L'Audiència va dictar sentència 'in voce' i va fixar 37.000 euros d'indemnització.

Congrés i Senat suspenen les comissions de la DANA per la tragèdia ferroviària

Les comissions sobre la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 s'han suspés després de l'accident ferroviari de Adamuz. Congrés i Senat han paralitzat tres dies la seua activitat i ajornen compareixences clau.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El València s'enfrontarà a l'Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa del Rei, a partit únic entre el 3 i el 5 de febrer. El sorteig també va aparellar Albacete-Barcelona, Alabés-Reial Societat i Betis-Atlètic.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per alt risc de fugida

El Suprem ha confirmat la presó provisional de José Luis Ábalos i Koldo García en apreciar un alt risc de fugida i la proximitat del juí. Les peticions de pena i el creixement dels indicis pesen en la decisió.

Basset afirma que l’És-Alert per la DANA del 29-O es va retardar després de moltes voltes

L'excap dels bombers de València ha declarat que el text de l'avís es va debatre en excés i va arribar tard. Critica la falta de dades i un comandament poc clar.

La borrasca Harry deixarà en el Mediterrani ones de més de 6 metres, pluges i neu

Harry assotarà el Mediterrani amb ones de més de 6 metres, pluges intenses i neu des de 1.000 metres. El dimecres remetrà, però s'esperen nous fronts atlàntics.

El València rebrà a l’Athletic a Mestalla en els quarts de la Copa

El sorteig de la Copa del Rei va aparellar al València amb l'Athletic a Mestalla en quarts, ronda a partit únic prevista entre el 3 i el 5 de febrer. Bossio va anticipar un encreuament exigent i va destacar l'empenyiment de l'afició.