Si has compartit una fotografia de ‘La Manada’, podries ser denunciat

 

Esta setmana s’ha iniciat el judici contra els membres de ‘La Manada’, cinc joves acusats presumptament violar de forma grupal a una jove en un portal durant la celebració dels Sanfermines l’any 2016. Durant estos dies, tant els sospitosos, com la víctima i fins i tot alguns agents que van trobar a la jove després d’haver sigut presumptament agredida sexualment, han anat passant davant el jutge per a explicar les seues versions dels fets que van ocórrer aquella matinada.

 

 

Les xarxes socials són el principal motor de l’opinió pública en este tipus de casos i tot el món pot donar el seu punt de vista, però el que no està tan clar és si en fer-ho, s’està cometent algun tipus de delicte. Molts són els usuaris que estan criticant durament a ‘La Manada’ amb insults de tot tipus i també iniciant campanyes en contra seua amb la imatge dels membres, alguna cosa que vulneraria al principi el dret d’honor i a la intimitat dels acusats.

 

 El delicte que s’estaria cometent 

Segons apunta ‘La Información’, compartir fotografies privades de ‘La Manada’ no estaria permés en este tipus de casos. D’esta manera, no es pot compartir en els perfils de les xarxes socials qualsevol fotografia dels cinc homes acusats presumptament de violar a una jove en els Sanfermines. Tampoc s’hauria d’utilitzar fotografies que hagen sigut pujades i compartides per ells mateixos.

Solament es poden usar les imatges facilitades per la policia o en llocs públics com per exemple entrant en els jutjats. Si no es fera açò, es vulneraria la llei 15/1999 la qual especifica que no es poden usar fotos de persones obtingudes en les xarxes socials, solament quan hi haja un interès públic que justifique la difusió dels seus rostres i imatges privades. Tot açò seria considerat un il·lícit civil. 

 

Però també insultar o realitzar ‘memes’ dels presumptes violadors, ja siguen o no culpables. D’esta manera s’estaria cometent un delicte contra els drets d’honor d’estes persones, per la qual cosa els advocats, si així ho consideraren, poden plantejar-se accions civils contra els usuaris que hagen realitzat estos tipus de comentaris i hagen difós les seues imatges privades. En el cas dels mitjans de comunicació i periodistes solament estaria permès difondre informació que fóra veraç i d’interès públic.

 

 

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.