Anuncios

Si has compartit una fotografia de ‘La Manada’, podries ser denunciat

 

Esta setmana s’ha iniciat el judici contra els membres de ‘La Manada’, cinc joves acusats presumptament violar de forma grupal a una jove en un portal durant la celebració dels Sanfermines l’any 2016. Durant estos dies, tant els sospitosos, com la víctima i fins i tot alguns agents que van trobar a la jove després d’haver sigut presumptament agredida sexualment, han anat passant davant el jutge per a explicar les seues versions dels fets que van ocórrer aquella matinada.

 

 

Les xarxes socials són el principal motor de l’opinió pública en este tipus de casos i tot el món pot donar el seu punt de vista, però el que no està tan clar és si en fer-ho, s’està cometent algun tipus de delicte. Molts són els usuaris que estan criticant durament a ‘La Manada’ amb insults de tot tipus i també iniciant campanyes en contra seua amb la imatge dels membres, alguna cosa que vulneraria al principi el dret d’honor i a la intimitat dels acusats.

Anuncios

 

 El delicte que s’estaria cometent 

Segons apunta ‘La Información’, compartir fotografies privades de ‘La Manada’ no estaria permés en este tipus de casos. D’esta manera, no es pot compartir en els perfils de les xarxes socials qualsevol fotografia dels cinc homes acusats presumptament de violar a una jove en els Sanfermines. Tampoc s’hauria d’utilitzar fotografies que hagen sigut pujades i compartides per ells mateixos.

Solament es poden usar les imatges facilitades per la policia o en llocs públics com per exemple entrant en els jutjats. Si no es fera açò, es vulneraria la llei 15/1999 la qual especifica que no es poden usar fotos de persones obtingudes en les xarxes socials, solament quan hi haja un interès públic que justifique la difusió dels seus rostres i imatges privades. Tot açò seria considerat un il·lícit civil. 

 

Però també insultar o realitzar ‘memes’ dels presumptes violadors, ja siguen o no culpables. D’esta manera s’estaria cometent un delicte contra els drets d’honor d’estes persones, per la qual cosa els advocats, si així ho consideraren, poden plantejar-se accions civils contra els usuaris que hagen realitzat estos tipus de comentaris i hagen difós les seues imatges privades. En el cas dels mitjans de comunicació i periodistes solament estaria permès difondre informació que fóra veraç i d’interès públic.

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.

Educació proposa als docents una pujada salarial de 1.050 euros anuals abans de la vaga

La Conselleria d'Educació planteja una pujada lineal de 1.050 euros bruts anuals per a tot el professorat no universitari, equivalent a uns 75 euros al mes, oferta que els sindicats consideren insuficient i poc ambiciosa.

Corberán firma el pitjor balanç golejador entre els 20 tècnics amb més partits del València en Primera

Carlos Corberán presenta la pitjor diferència de gols entre els vint entrenadors amb més partits dirigits al València en Primera, amb un balanç de -13 punts en 55 partits.
Anuncios