Si has compartit una fotografia de ‘La Manada’, podries ser denunciat

 

Esta setmana s’ha iniciat el judici contra els membres de ‘La Manada’, cinc joves acusats presumptament violar de forma grupal a una jove en un portal durant la celebració dels Sanfermines l’any 2016. Durant estos dies, tant els sospitosos, com la víctima i fins i tot alguns agents que van trobar a la jove després d’haver sigut presumptament agredida sexualment, han anat passant davant el jutge per a explicar les seues versions dels fets que van ocórrer aquella matinada.

 

 

Les xarxes socials són el principal motor de l’opinió pública en este tipus de casos i tot el món pot donar el seu punt de vista, però el que no està tan clar és si en fer-ho, s’està cometent algun tipus de delicte. Molts són els usuaris que estan criticant durament a ‘La Manada’ amb insults de tot tipus i també iniciant campanyes en contra seua amb la imatge dels membres, alguna cosa que vulneraria al principi el dret d’honor i a la intimitat dels acusats.

 

 El delicte que s’estaria cometent 

Segons apunta ‘La Información’, compartir fotografies privades de ‘La Manada’ no estaria permés en este tipus de casos. D’esta manera, no es pot compartir en els perfils de les xarxes socials qualsevol fotografia dels cinc homes acusats presumptament de violar a una jove en els Sanfermines. Tampoc s’hauria d’utilitzar fotografies que hagen sigut pujades i compartides per ells mateixos.

Solament es poden usar les imatges facilitades per la policia o en llocs públics com per exemple entrant en els jutjats. Si no es fera açò, es vulneraria la llei 15/1999 la qual especifica que no es poden usar fotos de persones obtingudes en les xarxes socials, solament quan hi haja un interès públic que justifique la difusió dels seus rostres i imatges privades. Tot açò seria considerat un il·lícit civil. 

 

Però també insultar o realitzar ‘memes’ dels presumptes violadors, ja siguen o no culpables. D’esta manera s’estaria cometent un delicte contra els drets d’honor d’estes persones, per la qual cosa els advocats, si així ho consideraren, poden plantejar-se accions civils contra els usuaris que hagen realitzat estos tipus de comentaris i hagen difós les seues imatges privades. En el cas dels mitjans de comunicació i periodistes solament estaria permès difondre informació que fóra veraç i d’interès públic.

 

 

Últimes notícies

Vaga dels vigilants de prevenció d’incendis en Vaersa el 30 i 31 d’agost

STAS-Intersindical, UGT i CCOO han convocat vaga del personal vigilant-operari de prevenció d'incendis forestals en Vaersa els dies 30 i 31 d'agost i mantindran demà una nova protesta davant el Palau de la Generalitat per exigir millores laborals i de servei.

Xàtiva, Alzira i Guadasséquies baten rècords de calor amb més de 44 graus

Xàtiva ha marcat este dimecres 44,1 graus i s’ha situat com la temperatura més alta d’Espanya, mentre que Alzira ha arribat als 44,7 graus i Guadasséquies als 44,2, segons Aemet i Avamet.

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.