Si has compartit una fotografia de ‘La Manada’, podries ser denunciat

 

Esta setmana s’ha iniciat el judici contra els membres de ‘La Manada’, cinc joves acusats presumptament violar de forma grupal a una jove en un portal durant la celebració dels Sanfermines l’any 2016. Durant estos dies, tant els sospitosos, com la víctima i fins i tot alguns agents que van trobar a la jove després d’haver sigut presumptament agredida sexualment, han anat passant davant el jutge per a explicar les seues versions dels fets que van ocórrer aquella matinada.

 

 

Les xarxes socials són el principal motor de l’opinió pública en este tipus de casos i tot el món pot donar el seu punt de vista, però el que no està tan clar és si en fer-ho, s’està cometent algun tipus de delicte. Molts són els usuaris que estan criticant durament a ‘La Manada’ amb insults de tot tipus i també iniciant campanyes en contra seua amb la imatge dels membres, alguna cosa que vulneraria al principi el dret d’honor i a la intimitat dels acusats.

 

 El delicte que s’estaria cometent 

Segons apunta ‘La Información’, compartir fotografies privades de ‘La Manada’ no estaria permés en este tipus de casos. D’esta manera, no es pot compartir en els perfils de les xarxes socials qualsevol fotografia dels cinc homes acusats presumptament de violar a una jove en els Sanfermines. Tampoc s’hauria d’utilitzar fotografies que hagen sigut pujades i compartides per ells mateixos.

Solament es poden usar les imatges facilitades per la policia o en llocs públics com per exemple entrant en els jutjats. Si no es fera açò, es vulneraria la llei 15/1999 la qual especifica que no es poden usar fotos de persones obtingudes en les xarxes socials, solament quan hi haja un interès públic que justifique la difusió dels seus rostres i imatges privades. Tot açò seria considerat un il·lícit civil. 

 

Però també insultar o realitzar ‘memes’ dels presumptes violadors, ja siguen o no culpables. D’esta manera s’estaria cometent un delicte contra els drets d’honor d’estes persones, per la qual cosa els advocats, si així ho consideraren, poden plantejar-se accions civils contra els usuaris que hagen realitzat estos tipus de comentaris i hagen difós les seues imatges privades. En el cas dels mitjans de comunicació i periodistes solament estaria permès difondre informació que fóra veraç i d’interès públic.

 

 

Últimes notícies

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.

Una marxa recorre València contra el genocidi en Palestina i reclama boicot a Israel

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar el genocidi en Palestina, reclamar el boicot a Israel i exigir polítiques fermes de dret a la vivenda.

Corberán insistix que el València ha d’anar pels tres punts davant la Reial Societat

Carlos Corberán subratlla que, malgrat que al València li basta un punt per a la salvació matemàtica, l'equip té la responsabilitat de buscar la victòria davant la Reial Societat.

Troben morts a un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores

Un agent de la Guàrdia Civil, la seua dona i el seu fill han sigut trobats morts en una vivenda de la caserna de Dolores, a Alacant, on residia la família. L'Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial i ha suspés tots els actes festius previstos.

Jean Montero, MVP dels quarts de l’Eurolliga i líder del València Basket cap a la Final Four

Jean Montero ha sigut triat MVP dels quarts de final de l'Eurolliga després de liderar la històrica remuntada del València Basket davant el Panathinaikos i classificar a l'equip per a la Final Four.

El València Basket es juga la segona plaça davant un Bilbao que defén el seu octau lloc

València Basket rep al Surne Bilbao Basket en el Roig Arena amb la segona plaça de la Lliga Endesa en l'horitzó, mentres el conjunt basc baralla per afermar la seua presència en el playoff.