Demanen 14 anys per haver intentat matar a la dona amb un martell i punyalades en València

 

Un home s’enfronta a una pena de 14 anys de presó per intentar matar a la seua parella de fet en la vivenda que compartien en el Perellonet, una pedania de la Ciutat de València. Els fets van passar el divendres 12 de juliol de 2019, tal com ja vam explicar en València Diari. En aquell moment, l’agressor li va pegar un colp al cap amb un martell i li va clavar un descaragolador al pit a la víctima.

 

La Fiscalia acusa l’home d’un delicte d’assassinat, en grau de temptativa, amb la circumstància agreujant de parentiu i de discriminació per gènere, segons arreplega la qualificació provisional remesa al Jutjat de Violència sobre la Dona número 3 de València, firmada per Susana Gisbert.

 

Aquell dia, l’acusat va arribar a casa de vesprada, cap a les 18.30 hores, i va començar a pegar-li crits a la seua parella perquè no havia fet el dinar, segons l’escrit del fiscal. Després d’això, la va acusar de tindre relacions amb altres hòmens i va començar a pegar colps als mobles i a les portes.

 

Tot seguit, va agarrar un martell i li va pegar un colp al cap (per sorpresa i amb totes les seues forces), mentres ella estava assentada en el sofà: volia matar-la. Com que la víctima pegava crits de dolor, l’home la va agarrar del coll i li va clavar els dits per la gola. Després, encara li va clavar un descaragolador en el pit per a, definitivament, matar-la.

 

L’home va estar a punt de conseguir el seu objectiu, però diversos veïns van arribar al lloc dels fets en sentir els crits i van arriar a tirar la porta en terra per a poder entrar a la vivenda i protegir a la víctima.

 

Seqüeles greus des de l’agressió

Després de l’atac, la dona té diverses lesions que han necessitat tractament mèdic i operacions. Per a curar-se, la víctima ha necessitat set mesos. Un d’eixos mesos, de fet, ha sigut d’ingrés hospitalari. Ara per ara, li han quedat com a seqüeles diverses cicatrius (algunes li provoquen molèsties doloroses per a dormir) i la síndrome del muscle esquerre dolorós, que la patix en grau moderat.

 

Per eixos fets, la Fiscalia demana 14 anys de presó per a l’home i 15 anys de prohibició d’aproximació i comunicació respecte de la víctima en un radi de 500 metres. També li reclama llibertat vigilada durant cinc anys, després del compliment de la condemna. A demés, també es reclama una indemnització d’11.830 euros per les lesions patides, 12.000 euros per les seqüeles i uns altres 12.000 euros pel dany moral.

Últimes notícies

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.

L’aeroport de Castelló bat rècord al juliol amb quasi 50.000 passatgers

L’aeroport de Castelló ha tancat el juliol amb 49.250 passatgers, el millor registre mensual de la seua història, i encadena un creixement sostingut que fa preveure un nou rècord anual el 2026.

Més de 7.200 milions del Pla de Recuperació arriben ja a la Comunitat Valenciana

El Pla de Recuperació ha mobilitzat 7.208 milions d’euros a la Comunitat Valenciana fins al 30 de juny, amb 166.064 beneficiaris i inversions clau en ferrocarrils, ports, carreteres, indústria i transició verda.

Consell per a vore l’eclipsi del 12 d’agost sense fer-se mal als ulls

El Ministeri de Consum recorda que l’eclipsi solar del 12 d’agost només s’ha de vore amb gafes certificades, comprades en canals oficials, i mantindre-les sempre posades durant l’observació.
FILMOTECA D'ESTIU