Demanen 14 anys per haver intentat matar a la dona amb un martell i punyalades en València

 

Un home s’enfronta a una pena de 14 anys de presó per intentar matar a la seua parella de fet en la vivenda que compartien en el Perellonet, una pedania de la Ciutat de València. Els fets van passar el divendres 12 de juliol de 2019, tal com ja vam explicar en València Diari. En aquell moment, l’agressor li va pegar un colp al cap amb un martell i li va clavar un descaragolador al pit a la víctima.

 

La Fiscalia acusa l’home d’un delicte d’assassinat, en grau de temptativa, amb la circumstància agreujant de parentiu i de discriminació per gènere, segons arreplega la qualificació provisional remesa al Jutjat de Violència sobre la Dona número 3 de València, firmada per Susana Gisbert.

 

Aquell dia, l’acusat va arribar a casa de vesprada, cap a les 18.30 hores, i va començar a pegar-li crits a la seua parella perquè no havia fet el dinar, segons l’escrit del fiscal. Després d’això, la va acusar de tindre relacions amb altres hòmens i va començar a pegar colps als mobles i a les portes.

 

Tot seguit, va agarrar un martell i li va pegar un colp al cap (per sorpresa i amb totes les seues forces), mentres ella estava assentada en el sofà: volia matar-la. Com que la víctima pegava crits de dolor, l’home la va agarrar del coll i li va clavar els dits per la gola. Després, encara li va clavar un descaragolador en el pit per a, definitivament, matar-la.

 

L’home va estar a punt de conseguir el seu objectiu, però diversos veïns van arribar al lloc dels fets en sentir els crits i van arriar a tirar la porta en terra per a poder entrar a la vivenda i protegir a la víctima.

 

Seqüeles greus des de l’agressió

Després de l’atac, la dona té diverses lesions que han necessitat tractament mèdic i operacions. Per a curar-se, la víctima ha necessitat set mesos. Un d’eixos mesos, de fet, ha sigut d’ingrés hospitalari. Ara per ara, li han quedat com a seqüeles diverses cicatrius (algunes li provoquen molèsties doloroses per a dormir) i la síndrome del muscle esquerre dolorós, que la patix en grau moderat.

 

Per eixos fets, la Fiscalia demana 14 anys de presó per a l’home i 15 anys de prohibició d’aproximació i comunicació respecte de la víctima en un radi de 500 metres. També li reclama llibertat vigilada durant cinc anys, després del compliment de la condemna. A demés, també es reclama una indemnització d’11.830 euros per les lesions patides, 12.000 euros per les seqüeles i uns altres 12.000 euros pel dany moral.

Últimes notícies

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.

El guàrdia civil il·licità ferit a Huelva seguix ingressat i espera el seu trasllat a Alacant

El guàrdia civil il·licità de 37 anys ferit en una persecució a una narcolancha enfront de Huelva continua ingressat a Cadis a l'espera de ser traslladat a Alacant, mentres l'altre agent ferit greu continua recuperant-se.

L’alcalde d’Utiel defén que tancar els col·legis va evitar una tragèdia en la dana

L'alcalde d'Utiel sosté davant la jutgessa que el tancament dels centres educatius durant la dana va evitar una tragèdia major en un institut situat al costat del riu Magre, on van morir sis persones en el municipi.

Els contactes negatius per hantavirus podran rebre visites des de la proxima setmana

Els pacients espanyols amb resultat negatiu en hantavirus, inclosos els aïllats a l'Hospital Gomez Ulla i dos dones ingressades a Barcelona i Alacant, podran rebre visites des de la proxima setmana si una nova PCR confirma el negatiu.

La Diputació reforça amb més de 124.000 euros la prevenció d’incendis en les muntanyes d’Enguera

La Diputació de València destina este any més de 124.000 euros a la prevenció d'incendis i gestió forestal en les muntanyes d'Enguera, el municipi amb major superfície de muntanya pública de la província, i impulsa a més diversos projectes del Pla Obert d’Inversions.

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.