Demanen 14 anys per haver intentat matar a la dona amb un martell i punyalades en València

 

Un home s’enfronta a una pena de 14 anys de presó per intentar matar a la seua parella de fet en la vivenda que compartien en el Perellonet, una pedania de la Ciutat de València. Els fets van passar el divendres 12 de juliol de 2019, tal com ja vam explicar en València Diari. En aquell moment, l’agressor li va pegar un colp al cap amb un martell i li va clavar un descaragolador al pit a la víctima.

 

La Fiscalia acusa l’home d’un delicte d’assassinat, en grau de temptativa, amb la circumstància agreujant de parentiu i de discriminació per gènere, segons arreplega la qualificació provisional remesa al Jutjat de Violència sobre la Dona número 3 de València, firmada per Susana Gisbert.

 

Aquell dia, l’acusat va arribar a casa de vesprada, cap a les 18.30 hores, i va començar a pegar-li crits a la seua parella perquè no havia fet el dinar, segons l’escrit del fiscal. Després d’això, la va acusar de tindre relacions amb altres hòmens i va començar a pegar colps als mobles i a les portes.

 

Tot seguit, va agarrar un martell i li va pegar un colp al cap (per sorpresa i amb totes les seues forces), mentres ella estava assentada en el sofà: volia matar-la. Com que la víctima pegava crits de dolor, l’home la va agarrar del coll i li va clavar els dits per la gola. Després, encara li va clavar un descaragolador en el pit per a, definitivament, matar-la.

 

L’home va estar a punt de conseguir el seu objectiu, però diversos veïns van arribar al lloc dels fets en sentir els crits i van arriar a tirar la porta en terra per a poder entrar a la vivenda i protegir a la víctima.

 

Seqüeles greus des de l’agressió

Després de l’atac, la dona té diverses lesions que han necessitat tractament mèdic i operacions. Per a curar-se, la víctima ha necessitat set mesos. Un d’eixos mesos, de fet, ha sigut d’ingrés hospitalari. Ara per ara, li han quedat com a seqüeles diverses cicatrius (algunes li provoquen molèsties doloroses per a dormir) i la síndrome del muscle esquerre dolorós, que la patix en grau moderat.

 

Per eixos fets, la Fiscalia demana 14 anys de presó per a l’home i 15 anys de prohibició d’aproximació i comunicació respecte de la víctima en un radi de 500 metres. També li reclama llibertat vigilada durant cinc anys, després del compliment de la condemna. A demés, també es reclama una indemnització d’11.830 euros per les lesions patides, 12.000 euros per les seqüeles i uns altres 12.000 euros pel dany moral.

Últimes notícies

Intervingudes quatre pintures falses venudes en línia com a obres de Pinazo i Hernández Mompó

La Policia de la Generalitat ha intervingut quatre quadres falsos, atribuïts a Pinazo i Hernández Mompó, que es venien en una plataforma en línia per fins a 6.500 euros.

Elx mostra a Londres el seu ‘Mediterranean Oasis’ per conquistar el turisme britànic

Elx ha presentat al Instituto Cervantes de Londres la seua oferta turística ‘Mediterranean Oasis’ davant d’un centenar de professionals britànics per reforçar el seu atractiu com a destinació singular del Mediterrani.

Falsos lloguers en línia deixen més de 20.000 euros estafats en diverses ciutats, entre elles València

La Guàrdia Civil ha detingut en Almería i Alcantarilla un home i una dona acusats d’estafar més de 20.000 euros amb falsos lloguers en internet en ciutats com València, dins d’una investigació iniciada a San Vicente del Raspeig.

La jutgessa del cas de la dana exigix totes les telefonades d’Emergències amb ajuntaments de matinada

La jutgessa que investiga la DANA ha demanat a l’AVSRE totes les comunicacions del Centre d’Emergències amb ajuntaments de la província de València el 29 d’octubre de 2024, així com aclarir qui va fer i atendre diverses cridades clau i citar una periodista com a testimoni.

València destina 100.000 euros a ajuda humanitària per a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

LAjuntament de València ha aprovat una línia especial de 100.000 euros per a projectes durgència en Veneçuela després del terratrémol de juny, i reforça alhora ajudes socials en la ciutat.

La nova Llei del sòl agilita els tràmits urbanístics i dona més seguretat jurídica

El Consell ha aprovat l’avantprojecte de la nova Llei del sòl, que reforça la planificació territorial, simplifica tràmits, impulsa l’oferta d’habitatge i dona més seguretat jurídica a ajuntaments, empreses i ciutadania.

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana en mitat juliol superen ja totes les de juliol de 2025

Les morts per calor a la Comunitat Valenciana entre l’1 i el 16 de juliol de 2026 arriben a 160, per damunt de tot juliol de 2025, quan se’n van comptar 155. La província d’Alacant concentra més de la mitat de les defuncions estimades pel sistema MoMo.

El Levante UD cau amb bona imatge davant el Sheffield United en el segon amistós (1-2)

El Levante UD ha perdut 1-2 contra el Sheffield United en el seu segon amistós de pretemporada, en un partit on ha deixat bones sensacions malgrat la derrota.