Un home condemnat per abusar sexualment de les seues filles discapacitades en la Vall d’Uixó

Un home de 63 anys, veí de la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa ha sigut acusat i sentenciat a set anys i mig de presó per abusar sexualment de les seues dos filles, les quals patien una discapacitat. L'Audiència Provincial de Castelló l'ha condemnat a més a altres deu anys de llibertat vigilada i li prohibix residir en la Vall durant dèsset anys i mig. Com ha informat 'El Periódico Mediterráneo' haurà d'abonar per altra banda, una indemnització de 6.000 euros per a cadascuna de les víctimes, les quals tenien un retard mental del 70% i 75% segons la sentència.

  

 

 

Els fets ocorregueren quan el processat va convéncer a una de les seues filles perquè dormira amb ell. La jove tenia una edat mental de sis anys a pesar dels seus dèneu anys. Segons relata la sentència, aprofitant eixe context d'intimitat i amb ànim libinidós, li va realitzar tocaments en els glutis i els pits, sense que la xica poguera evitar-ho, ja que «no era capaç de raonar la seua voluntat ni tampoc d'oposar-se a les accions del seu pare». A la seua altra filla de 13 anys, que també patia un retard mental, li demanava que l'acompanyara a l'habitació i li demanava a la menor que es despullara o ho feia ell mateix, i també li realitzava tocaments en les mateixes zones, incitant a que la menor el tocara a ell. La víctima estava condicionada, segons han explicat els jutges, per la por que sentia cap al pare, ja que era un maltractador que havia mostrat sovint actituds violentes contra la seua filla o les seues germanes. La víctima tenia per tant un sentiment de respecte i submissió i no podia raonar la seua voluntat ni comprendre la transcendència del que estava passant.

 

  

Estos fets els han deixat seqüeles mentals tals com un gran cost psicològic, ansietat durant la nit, apatia i tristor que interferències en el seu desenvolupament. Qui va denunciar els fets va ser una altra germana que sospitava que el seu pare poguera estar abusant de les seues germanes. El fiscal per la seua banda sosté que han existit penetració entre els abusos, el tribunal no ho considera acreditat, ja que a més una de les filles al ser preguntada va dir que el seu pare l'havia «violat» però va admetre conéixer eixe terme. El pare serà condemnat a set anys i mig de presó i a altres deu de llibertat vigilada.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.