Un home condemnat per abusar sexualment de les seues filles discapacitades en la Vall d’Uixó

Un home de 63 anys, veí de la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa ha sigut acusat i sentenciat a set anys i mig de presó per abusar sexualment de les seues dos filles, les quals patien una discapacitat. L'Audiència Provincial de Castelló l'ha condemnat a més a altres deu anys de llibertat vigilada i li prohibix residir en la Vall durant dèsset anys i mig. Com ha informat 'El Periódico Mediterráneo' haurà d'abonar per altra banda, una indemnització de 6.000 euros per a cadascuna de les víctimes, les quals tenien un retard mental del 70% i 75% segons la sentència.

  

 

 

Els fets ocorregueren quan el processat va convéncer a una de les seues filles perquè dormira amb ell. La jove tenia una edat mental de sis anys a pesar dels seus dèneu anys. Segons relata la sentència, aprofitant eixe context d'intimitat i amb ànim libinidós, li va realitzar tocaments en els glutis i els pits, sense que la xica poguera evitar-ho, ja que «no era capaç de raonar la seua voluntat ni tampoc d'oposar-se a les accions del seu pare». A la seua altra filla de 13 anys, que també patia un retard mental, li demanava que l'acompanyara a l'habitació i li demanava a la menor que es despullara o ho feia ell mateix, i també li realitzava tocaments en les mateixes zones, incitant a que la menor el tocara a ell. La víctima estava condicionada, segons han explicat els jutges, per la por que sentia cap al pare, ja que era un maltractador que havia mostrat sovint actituds violentes contra la seua filla o les seues germanes. La víctima tenia per tant un sentiment de respecte i submissió i no podia raonar la seua voluntat ni comprendre la transcendència del que estava passant.

 

  

Estos fets els han deixat seqüeles mentals tals com un gran cost psicològic, ansietat durant la nit, apatia i tristor que interferències en el seu desenvolupament. Qui va denunciar els fets va ser una altra germana que sospitava que el seu pare poguera estar abusant de les seues germanes. El fiscal per la seua banda sosté que han existit penetració entre els abusos, el tribunal no ho considera acreditat, ja que a més una de les filles al ser preguntada va dir que el seu pare l'havia «violat» però va admetre conéixer eixe terme. El pare serà condemnat a set anys i mig de presó i a altres deu de llibertat vigilada.

Últimes notícies

El Consell anirà al CPFF però votarà en contra del nou model de finançament

La Conselleria d’Hisenda ha confirmat que assistirà este divendres al Consell de Política Fiscal i Financera, on defensarà el vot en contra del nou model de finançament autonòmic, després que la Comunitat de Madrid haja anunciat que no acudirà.

L’interior de València crema: màximes per damunt dels 38 graus en ple setembre

L’interior de la província de València ha patit este dijous màximes de fins a 38,7 graus, amb avís groc per calor extrema segons Aemet. Les capitals de província han registrat valors més moderats, al voltant dels 31-32 graus.

Els 38 processats del cas Azud: així es repartixen els papers en la trama

La fi de la instrucció del cas Azud ha deixat una radiografia detallada dels 38 processats, el paper que haurien jugat en la trama i els delictes que la jutgessa els atribuïx de manera indiciària.

El Levante estrenarà una quarta equipació blau marí en homenatge al seu fundador

El Levante ha presentat una nova quarta equipació blau marí que ret homenatge al fundador del club, José Ballester Gozalvo, i a la seua esposa, Teresa Molins Gausach. L’equip estrenarà la camiseta este diumenge a La Rosaleda davant el Málaga, coincidint amb el 117é aniversari de la fundació del club.

Trobe de restes òssies d’un bebé en una casa de Tarragona després de la denúncia del seu iaio

Els Mossos d'Esquadra han localitzat restes òssies d’un bebé en una casa de Santa Bàrbara (Tarragona), on buscaven proves després que el iaio denunciara la desaparició del menut. Els pares han sigut detinguts a València en una causa per homicidi.

L’Eldense reforça la banda esquerra amb el fitxatge de Juan Larios

L’Eldense ha incorporat el lateral esquerre andalús Juan Larios, de 22 anys i ex del Real Zaragoza, amb contracte fins al 30 de juny de 2028. El defensa arriba lliure després de formar-se en clubs d’elit com Sevilla, Barcelona i Manchester City i de debutar amb el Southampton en la Premier League.

Deting per agredir i retenir la seua parella a València després que ella demanara ajuda

La Policia Local de València ha detingut de matinada un home acusat de maltractar i retenir la seua parella al domicili. La víctima va avisar una amiga per missatges i quatre agents han resultat ferits lleus en la intervenció.

Elias Valtonen es marca un objectiu clar amb el Valencia Basket

L’aler finés Elias Valtonen ha sigut presentat amb el Valencia Basket amb un contracte no garantit i ha deixat clar que el seu gran objectiu és quedar-se al club fins a final de temporada. El jugador afronta el repte d’aconseguir fitxa definitiva i d’estrenar-se en l’Eurolliga de la mà de l’equip taronja.