Un home condemnat per abusar sexualment de les seues filles discapacitades en la Vall d’Uixó

Un home de 63 anys, veí de la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa ha sigut acusat i sentenciat a set anys i mig de presó per abusar sexualment de les seues dos filles, les quals patien una discapacitat. L'Audiència Provincial de Castelló l'ha condemnat a més a altres deu anys de llibertat vigilada i li prohibix residir en la Vall durant dèsset anys i mig. Com ha informat 'El Periódico Mediterráneo' haurà d'abonar per altra banda, una indemnització de 6.000 euros per a cadascuna de les víctimes, les quals tenien un retard mental del 70% i 75% segons la sentència.

  

 

 

Els fets ocorregueren quan el processat va convéncer a una de les seues filles perquè dormira amb ell. La jove tenia una edat mental de sis anys a pesar dels seus dèneu anys. Segons relata la sentència, aprofitant eixe context d'intimitat i amb ànim libinidós, li va realitzar tocaments en els glutis i els pits, sense que la xica poguera evitar-ho, ja que «no era capaç de raonar la seua voluntat ni tampoc d'oposar-se a les accions del seu pare». A la seua altra filla de 13 anys, que també patia un retard mental, li demanava que l'acompanyara a l'habitació i li demanava a la menor que es despullara o ho feia ell mateix, i també li realitzava tocaments en les mateixes zones, incitant a que la menor el tocara a ell. La víctima estava condicionada, segons han explicat els jutges, per la por que sentia cap al pare, ja que era un maltractador que havia mostrat sovint actituds violentes contra la seua filla o les seues germanes. La víctima tenia per tant un sentiment de respecte i submissió i no podia raonar la seua voluntat ni comprendre la transcendència del que estava passant.

 

  

Estos fets els han deixat seqüeles mentals tals com un gran cost psicològic, ansietat durant la nit, apatia i tristor que interferències en el seu desenvolupament. Qui va denunciar els fets va ser una altra germana que sospitava que el seu pare poguera estar abusant de les seues germanes. El fiscal per la seua banda sosté que han existit penetració entre els abusos, el tribunal no ho considera acreditat, ja que a més una de les filles al ser preguntada va dir que el seu pare l'havia «violat» però va admetre conéixer eixe terme. El pare serà condemnat a set anys i mig de presó i a altres deu de llibertat vigilada.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.