Un home condemnat per abusar sexualment de les seues filles discapacitades en la Vall d’Uixó

Un home de 63 anys, veí de la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa ha sigut acusat i sentenciat a set anys i mig de presó per abusar sexualment de les seues dos filles, les quals patien una discapacitat. L'Audiència Provincial de Castelló l'ha condemnat a més a altres deu anys de llibertat vigilada i li prohibix residir en la Vall durant dèsset anys i mig. Com ha informat 'El Periódico Mediterráneo' haurà d'abonar per altra banda, una indemnització de 6.000 euros per a cadascuna de les víctimes, les quals tenien un retard mental del 70% i 75% segons la sentència.

  

 

 

Els fets ocorregueren quan el processat va convéncer a una de les seues filles perquè dormira amb ell. La jove tenia una edat mental de sis anys a pesar dels seus dèneu anys. Segons relata la sentència, aprofitant eixe context d'intimitat i amb ànim libinidós, li va realitzar tocaments en els glutis i els pits, sense que la xica poguera evitar-ho, ja que «no era capaç de raonar la seua voluntat ni tampoc d'oposar-se a les accions del seu pare». A la seua altra filla de 13 anys, que també patia un retard mental, li demanava que l'acompanyara a l'habitació i li demanava a la menor que es despullara o ho feia ell mateix, i també li realitzava tocaments en les mateixes zones, incitant a que la menor el tocara a ell. La víctima estava condicionada, segons han explicat els jutges, per la por que sentia cap al pare, ja que era un maltractador que havia mostrat sovint actituds violentes contra la seua filla o les seues germanes. La víctima tenia per tant un sentiment de respecte i submissió i no podia raonar la seua voluntat ni comprendre la transcendència del que estava passant.

 

  

Estos fets els han deixat seqüeles mentals tals com un gran cost psicològic, ansietat durant la nit, apatia i tristor que interferències en el seu desenvolupament. Qui va denunciar els fets va ser una altra germana que sospitava que el seu pare poguera estar abusant de les seues germanes. El fiscal per la seua banda sosté que han existit penetració entre els abusos, el tribunal no ho considera acreditat, ja que a més una de les filles al ser preguntada va dir que el seu pare l'havia «violat» però va admetre conéixer eixe terme. El pare serà condemnat a set anys i mig de presó i a altres deu de llibertat vigilada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.