Un home condemnat per abusar sexualment de les seues filles discapacitades en la Vall d’Uixó

Un home de 63 anys, veí de la Vall d'Uixó, a la Plana Baixa ha sigut acusat i sentenciat a set anys i mig de presó per abusar sexualment de les seues dos filles, les quals patien una discapacitat. L'Audiència Provincial de Castelló l'ha condemnat a més a altres deu anys de llibertat vigilada i li prohibix residir en la Vall durant dèsset anys i mig. Com ha informat 'El Periódico Mediterráneo' haurà d'abonar per altra banda, una indemnització de 6.000 euros per a cadascuna de les víctimes, les quals tenien un retard mental del 70% i 75% segons la sentència.

  

 

 

Els fets ocorregueren quan el processat va convéncer a una de les seues filles perquè dormira amb ell. La jove tenia una edat mental de sis anys a pesar dels seus dèneu anys. Segons relata la sentència, aprofitant eixe context d'intimitat i amb ànim libinidós, li va realitzar tocaments en els glutis i els pits, sense que la xica poguera evitar-ho, ja que «no era capaç de raonar la seua voluntat ni tampoc d'oposar-se a les accions del seu pare». A la seua altra filla de 13 anys, que també patia un retard mental, li demanava que l'acompanyara a l'habitació i li demanava a la menor que es despullara o ho feia ell mateix, i també li realitzava tocaments en les mateixes zones, incitant a que la menor el tocara a ell. La víctima estava condicionada, segons han explicat els jutges, per la por que sentia cap al pare, ja que era un maltractador que havia mostrat sovint actituds violentes contra la seua filla o les seues germanes. La víctima tenia per tant un sentiment de respecte i submissió i no podia raonar la seua voluntat ni comprendre la transcendència del que estava passant.

 

  

Estos fets els han deixat seqüeles mentals tals com un gran cost psicològic, ansietat durant la nit, apatia i tristor que interferències en el seu desenvolupament. Qui va denunciar els fets va ser una altra germana que sospitava que el seu pare poguera estar abusant de les seues germanes. El fiscal per la seua banda sosté que han existit penetració entre els abusos, el tribunal no ho considera acreditat, ja que a més una de les filles al ser preguntada va dir que el seu pare l'havia «violat» però va admetre conéixer eixe terme. El pare serà condemnat a set anys i mig de presó i a altres deu de llibertat vigilada.

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.