21.1 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Un home deixa embarassada a la seua fillastra de 14 anys i l’absolen d’abusos sexuals

 

La Secció Segona de l’Audiència de Navarra ha absolt a un home d’haver abusat sexualment de la seua fillastra de 14 anys a Pamplona. La menor va exculpar al seu padrastre en el judici i va explicar que va ser ella qui, estant ell dormit i “borratxo” en el sofà, es va posar damunt seua i va mantindre la relació sexual sense que el processament s’adonés.

D’esta manera els magistrats van considerar finalment que no està provat que, el mes de març de 2018, el processament, “al qual la menor tractava com un pare, i aprofitant-se d’esta situació”, hagués mantingut relacions sexuals completes amb la seua fillastra. Tant la seua mare com el seu padrastre es van assabentar que la menor estava embarassada el mateix dia en què va donar a llum, l’1 de desembre de 2018.

En el moment de la seua detenció l’encausat va prestar el seu consentiment per a l’obtenció de mostres d’ADN. L’informe genètic realitzat pel laboratori de Nasertic va determinar que la probabilitat que siga el pare biològic del bebé és de 99,999999987%.

En la sentència, que pot ser recorreguda, el tribunal recull l’informe pericial forense, segons el qual, “des del punt de vista mèdic”, no es pot descartar “la possibilitat de tenir una erecció del pene en estat d’impregnació alcohòlica, en dosis moderades d’alcohol amb xifres d’alcoholèmia mitjanes”. De manera que, segons l’informe forense, “l’expressat nivell d’alcoholèmia no impedeix esta activitat/funció”.

En relació amb la prova practicada, el tribunal destaca que, des de la seua primera declaració, l’inculpat “ha mantingut una versió constant i uniforme” sobre els fets imputats, que sempre va negar.

Respecte de la menor, l’Audiència assenyala que, en la prova preconstituïda, a preguntes de la jutge instructora, va ser “incapaç de fer una acció lliure del succeït i durant la declaració va adoptar una postura corporal un poc encongida i tancada, va mantenir el cap i la mirada baixa“.

En qualsevol cas, conclouen els magistrats, “valorant el contingut íntegre de les expressades declaracions, no és possible obtindre els elements” de convicció “que permeten considerar la realitat d’una conducta penalment rellevant reprotxable” a l’acusat.

Últimes notícies

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.

Barcala desoïx les peticions de dimissió i promet mesures per les irregularitats en vivenda

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques en Platja de Sant Joan. Ha assegurat que se centra en la gestió i en mesures 'contundents' per a evitar la impunitat.

Martínez Munuera dirigirà l’Atlètic-Barcelona de semifinals de Copa

Juan Martínez Munuera serà el col·legiat del dol d'anada de semifinals entre Atlètic i Barcelona en el Riyadh Air Metropolità. Li assistiran Guadalupe Porras i Miguel Martínez; Guillermo Conejero serà el quart àrbitre i a la sala VOR estaran Pablo González Fuertes i Juan Luis Pulido.

Tres ferits per fum en un incendi en un pis de Vila-real

El foc es va declarar en l'última planta d'un edifici del carrer Hospital i va obligar a desallotjar l'immoble. Les flames van afectar la cuina i el fum va inundar la vivenda.

Dimecres de ratxes molt fortes de ponent en la Comunitat Valenciana

La borrasca Nils deixarà ratxes molt fortes d'oest, amb avisos taronja en el litoral i interior sud de València i groc a Castelló, interior nord de València i nord d'Alacant. S'esperen intervals nuvolosos i pluja feble i dispersa a la vesprada a l'interior de la mitat nord.