11.2 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

Un home deixa embarassada a la seua fillastra de 14 anys i l’absolen d’abusos sexuals

 

La Secció Segona de l’Audiència de Navarra ha absolt a un home d’haver abusat sexualment de la seua fillastra de 14 anys a Pamplona. La menor va exculpar al seu padrastre en el judici i va explicar que va ser ella qui, estant ell dormit i “borratxo” en el sofà, es va posar damunt seua i va mantindre la relació sexual sense que el processament s’adonés.

D’esta manera els magistrats van considerar finalment que no està provat que, el mes de març de 2018, el processament, “al qual la menor tractava com un pare, i aprofitant-se d’esta situació”, hagués mantingut relacions sexuals completes amb la seua fillastra. Tant la seua mare com el seu padrastre es van assabentar que la menor estava embarassada el mateix dia en què va donar a llum, l’1 de desembre de 2018.

En el moment de la seua detenció l’encausat va prestar el seu consentiment per a l’obtenció de mostres d’ADN. L’informe genètic realitzat pel laboratori de Nasertic va determinar que la probabilitat que siga el pare biològic del bebé és de 99,999999987%.

En la sentència, que pot ser recorreguda, el tribunal recull l’informe pericial forense, segons el qual, “des del punt de vista mèdic”, no es pot descartar “la possibilitat de tenir una erecció del pene en estat d’impregnació alcohòlica, en dosis moderades d’alcohol amb xifres d’alcoholèmia mitjanes”. De manera que, segons l’informe forense, “l’expressat nivell d’alcoholèmia no impedeix esta activitat/funció”.

En relació amb la prova practicada, el tribunal destaca que, des de la seua primera declaració, l’inculpat “ha mantingut una versió constant i uniforme” sobre els fets imputats, que sempre va negar.

Respecte de la menor, l’Audiència assenyala que, en la prova preconstituïda, a preguntes de la jutge instructora, va ser “incapaç de fer una acció lliure del succeït i durant la declaració va adoptar una postura corporal un poc encongida i tancada, va mantenir el cap i la mirada baixa“.

En qualsevol cas, conclouen els magistrats, “valorant el contingut íntegre de les expressades declaracions, no és possible obtindre els elements” de convicció “que permeten considerar la realitat d’una conducta penalment rellevant reprotxable” a l’acusat.

Últimes notícies

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.

Jaime Pradilla supera els 2.000 punts amb el València Basket

En el dol davant Paris Basketball, l'ala pivot va superar la barrera dels 2.000 punts des de 2020 i es va convertir en el 15é anotador històric del club. Als seus 25 anys també destaca en rebot i experiència europea.

Un estudi conclou que el part en l’aigua reduïx intervencions i millora els resultats

Un estudi de l'UJI i Fisabio a l'Hospital de La Plana associa el part en l'aigua amb més parts vaginals espontanis, menys instrumental i millors resultats neonatals enfront de l'epidural. Les dades reforcen que la immersió afavorix la fisiologia del part i reduïx la medicalització en embarassos de baix risc

Pérez Llorca insistix al Govern que autoritze la Llei de Costas valenciana després del temporal

El president ha reiterat en FITUR la seua petició perquè l'Executiu done llum verda a la norma i poder actuar davant els danys en el litoral. També ha anunciat 2 milions per a un pla de millora de platges.

Pérez Llorca lamenta que en la Comunitat no s’hagen complit més de la mitat de les millores ferroviàries

El president ha assegurat que en la Comunitat Valenciana no s'han complit més de la mitat de les previsions de millora ferroviària i ha reclamat complir els compromisos, amb especial focus en Rodalia.