Un home deixa embarassada a la seua fillastra de 14 anys i l’absolen d’abusos sexuals

 

La Secció Segona de l’Audiència de Navarra ha absolt a un home d’haver abusat sexualment de la seua fillastra de 14 anys a Pamplona. La menor va exculpar al seu padrastre en el judici i va explicar que va ser ella qui, estant ell dormit i «borratxo» en el sofà, es va posar damunt seua i va mantindre la relació sexual sense que el processament s’adonés.

D’esta manera els magistrats van considerar finalment que no està provat que, el mes de març de 2018, el processament, «al qual la menor tractava com un pare, i aprofitant-se d’esta situació», hagués mantingut relacions sexuals completes amb la seua fillastra. Tant la seua mare com el seu padrastre es van assabentar que la menor estava embarassada el mateix dia en què va donar a llum, l’1 de desembre de 2018.

En el moment de la seua detenció l’encausat va prestar el seu consentiment per a l’obtenció de mostres d’ADN. L’informe genètic realitzat pel laboratori de Nasertic va determinar que la probabilitat que siga el pare biològic del bebé és de 99,999999987%.

En la sentència, que pot ser recorreguda, el tribunal recull l’informe pericial forense, segons el qual, «des del punt de vista mèdic», no es pot descartar «la possibilitat de tenir una erecció del pene en estat d’impregnació alcohòlica, en dosis moderades d’alcohol amb xifres d’alcoholèmia mitjanes». De manera que, segons l’informe forense, «l’expressat nivell d’alcoholèmia no impedeix esta activitat/funció».

En relació amb la prova practicada, el tribunal destaca que, des de la seua primera declaració, l’inculpat «ha mantingut una versió constant i uniforme» sobre els fets imputats, que sempre va negar.

Respecte de la menor, l’Audiència assenyala que, en la prova preconstituïda, a preguntes de la jutge instructora, va ser «incapaç de fer una acció lliure del succeït i durant la declaració va adoptar una postura corporal un poc encongida i tancada, va mantenir el cap i la mirada baixa«.

En qualsevol cas, conclouen els magistrats, «valorant el contingut íntegre de les expressades declaracions, no és possible obtindre els elements» de convicció «que permeten considerar la realitat d’una conducta penalment rellevant reprotxable» a l’acusat.

Últimes notícies

Soterren prompte un incendi de canyars que ha amenaçat les Salines de Santa Pola

El consorci provincial de Bombers d'Alacant ha donat per extingit l'incendi declarat esta vesprada en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha arribat a amenaçar el Parc Natural de les Salines de Santa Pola, sense causar ferits ni una gran afectació de superfície.

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.