Un home deixa embarassada a la seua fillastra de 14 anys i l’absolen d’abusos sexuals

 

La Secció Segona de l’Audiència de Navarra ha absolt a un home d’haver abusat sexualment de la seua fillastra de 14 anys a Pamplona. La menor va exculpar al seu padrastre en el judici i va explicar que va ser ella qui, estant ell dormit i “borratxo” en el sofà, es va posar damunt seua i va mantindre la relació sexual sense que el processament s’adonés.

D’esta manera els magistrats van considerar finalment que no està provat que, el mes de març de 2018, el processament, “al qual la menor tractava com un pare, i aprofitant-se d’esta situació”, hagués mantingut relacions sexuals completes amb la seua fillastra. Tant la seua mare com el seu padrastre es van assabentar que la menor estava embarassada el mateix dia en què va donar a llum, l’1 de desembre de 2018.

En el moment de la seua detenció l’encausat va prestar el seu consentiment per a l’obtenció de mostres d’ADN. L’informe genètic realitzat pel laboratori de Nasertic va determinar que la probabilitat que siga el pare biològic del bebé és de 99,999999987%.

En la sentència, que pot ser recorreguda, el tribunal recull l’informe pericial forense, segons el qual, “des del punt de vista mèdic”, no es pot descartar “la possibilitat de tenir una erecció del pene en estat d’impregnació alcohòlica, en dosis moderades d’alcohol amb xifres d’alcoholèmia mitjanes”. De manera que, segons l’informe forense, “l’expressat nivell d’alcoholèmia no impedeix esta activitat/funció”.

En relació amb la prova practicada, el tribunal destaca que, des de la seua primera declaració, l’inculpat “ha mantingut una versió constant i uniforme” sobre els fets imputats, que sempre va negar.

Respecte de la menor, l’Audiència assenyala que, en la prova preconstituïda, a preguntes de la jutge instructora, va ser “incapaç de fer una acció lliure del succeït i durant la declaració va adoptar una postura corporal un poc encongida i tancada, va mantenir el cap i la mirada baixa“.

En qualsevol cas, conclouen els magistrats, “valorant el contingut íntegre de les expressades declaracions, no és possible obtindre els elements” de convicció “que permeten considerar la realitat d’una conducta penalment rellevant reprotxable” a l’acusat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.