Un xic detingut per obligar a un altre a portar droga en els seus genitals des de Cartagena fins a Monòver

 

La Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), ha detingut a un xic, de 34 anys, per obligar a un altre a transportar droga en els seus genitals i per coaccionar-lo de manera reiterada perquè li pagara diners en efectiu. En concret, l’autor va introduir a la víctima en un vehicle en contra de la seua voluntat per a transportar 400 grams de cocaïna des d’un poblat xabolista de Cartagena (Múrcia) fins a Monòver, en el Vinalopó Mitjà.

 

S’ha detingut a esta persona com a presumpte autor d’un delicte de detenció il·legal i un altre de coaccions, ja que la víctima va arribar a entregar un total de mil euros en un mes, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Les actuacions van començar quan una veïna de la localitat de Monòver va presentar el passat 1 de desembre una denúncia davant de la Guàrdia Civil per la desaparició del seu fill. El xic havia de tornar a mitjan matí d’un centre de dia, al que va diàriament, i en vore que no tornava, va decidir posar-ho en coneixement dels agents.

 

Entorn de la mitjanit, el desaparegut va tornar pels seus mitjans a la casa on conviu amb sa mare, manifestant que s’havia desorientat. Dos dies més tard, mare i fill es van personar de nou en dependències de la Guàrdia Civil per a posar en coneixement dels agents el que realment havia ocorregut el dia de la suposada desaparició.

 

El xic va ser segrestat

En esta ocasió la víctima va manifestar que «havia sigut segrestat» per un xic, del que coneixia només el seu sobrenom. Segons el denunciant, l’autor li havia amenaçat i el va obligar a introduir-se en un vehicle. Una volta en marxa, els dos xics es van dirigir cap a Cartagena per a comprar 400 grams de cocaïna. Va ser en eixe moment quan l’autor va obligar al denunciant a que portara en la seua zona genital la substància durant el trajecte de tornada.

 

Tot això davant de la possibilitat de trobar un control policial i en el cas que foren detectats, l’autor podria culpar al seu acompanyant. A demés, el denunciant va assegurar que era víctima de coaccions reiterades, ja que l’autor li havia intimidat amb la finalitat que li entregara diferents quantitats de diners en efectiu, un total de 1.000 euros en només un mes.

 

A causa d’esta nova denúncia, l’Àrea d’Investigació de Novelda va posar en marxa l’operació ‘Bokore’ per a esclarir els fets esdevinguts. Durant la investigació, els agents van conseguir identificar a un home d’Elda, la mateixa comarca, que des de feia mesos vivia en Monòver en un casa ocupada il·legalment. El fet que l’autor no tinguera una vivenda coneguda va dificultar les investigacions.

 

Els efectius van trobar i van detindre a l’acusat en els voltants de sa casa i després de passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, s’ha posat en llibertat amb càrrecs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla