Un xic detingut per obligar a un altre a portar droga en els seus genitals des de Cartagena fins a Monòver

 

La Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), ha detingut a un xic, de 34 anys, per obligar a un altre a transportar droga en els seus genitals i per coaccionar-lo de manera reiterada perquè li pagara diners en efectiu. En concret, l’autor va introduir a la víctima en un vehicle en contra de la seua voluntat per a transportar 400 grams de cocaïna des d’un poblat xabolista de Cartagena (Múrcia) fins a Monòver, en el Vinalopó Mitjà.

 

S’ha detingut a esta persona com a presumpte autor d’un delicte de detenció il·legal i un altre de coaccions, ja que la víctima va arribar a entregar un total de mil euros en un mes, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Les actuacions van començar quan una veïna de la localitat de Monòver va presentar el passat 1 de desembre una denúncia davant de la Guàrdia Civil per la desaparició del seu fill. El xic havia de tornar a mitjan matí d’un centre de dia, al que va diàriament, i en vore que no tornava, va decidir posar-ho en coneixement dels agents.

 

Entorn de la mitjanit, el desaparegut va tornar pels seus mitjans a la casa on conviu amb sa mare, manifestant que s’havia desorientat. Dos dies més tard, mare i fill es van personar de nou en dependències de la Guàrdia Civil per a posar en coneixement dels agents el que realment havia ocorregut el dia de la suposada desaparició.

 

El xic va ser segrestat

En esta ocasió la víctima va manifestar que «havia sigut segrestat» per un xic, del que coneixia només el seu sobrenom. Segons el denunciant, l’autor li havia amenaçat i el va obligar a introduir-se en un vehicle. Una volta en marxa, els dos xics es van dirigir cap a Cartagena per a comprar 400 grams de cocaïna. Va ser en eixe moment quan l’autor va obligar al denunciant a que portara en la seua zona genital la substància durant el trajecte de tornada.

 

Tot això davant de la possibilitat de trobar un control policial i en el cas que foren detectats, l’autor podria culpar al seu acompanyant. A demés, el denunciant va assegurar que era víctima de coaccions reiterades, ja que l’autor li havia intimidat amb la finalitat que li entregara diferents quantitats de diners en efectiu, un total de 1.000 euros en només un mes.

 

A causa d’esta nova denúncia, l’Àrea d’Investigació de Novelda va posar en marxa l’operació ‘Bokore’ per a esclarir els fets esdevinguts. Durant la investigació, els agents van conseguir identificar a un home d’Elda, la mateixa comarca, que des de feia mesos vivia en Monòver en un casa ocupada il·legalment. El fet que l’autor no tinguera una vivenda coneguda va dificultar les investigacions.

 

Els efectius van trobar i van detindre a l’acusat en els voltants de sa casa i després de passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, s’ha posat en llibertat amb càrrecs.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Segell de Patrimoni Europeu a la Nau reconeix el llegat valencià en l’humanisme europeu

La Nau de València rep el Segell de Patrimoni Europeu com a primer enclavament de la Comunitat, un reconeixement al seu paper històric en l'humanisme i la construcció cultural d'Europa.

Empat vibrant entre Elx i Atlètic després d’una primera part plena d’alternatives

Elx i Atlètic de Madrid firmen un empat 2-2 en un dol molt obert, amb remuntada local, doblet de Nico González i mitja hora de joc colchonero en inferioritat numèrica.

Un accident de camió provoca una gran apagada a Requena i Utiel i deixa sense llum a 14.000 usuaris

Un accident de camió a la província d'Albacete ha danyat una línia de molt alta tensió de 132 kV i ha deixat sense subministrament elèctric a uns 14.000 clients de Requena i Utiel des de les 16.30 hores.

La Generalitat garantix que la jutgessa de la dana mantindrà el seu equip de funcionaris a Catarroja

La Conselleria de Justícia assegura que el jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024 conservarà el mateix nombre de funcionaris després del procés d'estabilització de la plantilla.

Xàtiva marca la temperatura màxima d’Espanya amb 32,6 graus en un nou repunt de calor

Xàtiva registra 32,6 graus i se situa com la màxima d'Espanya en una jornada d'ascensos generalitzats en la Comunitat Valenciana, amb diverses localitats per damunt dels 30 graus.

Diana Morant s’oferix per a liderar el PSPV i veu un empat tècnic entre blocs en la Comunitat

Diana Morant anuncia que es presentarà per a encapçalar la llista del PSPV a la Generalitat quan el partit òbriga el procés i sosté que existix un empat tècnic entre els blocs d'esquerra i dreta en la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana al Govern que exigisca a la UE més flexibilitat en fitosanitaris per al camp valencià

Pérez Llorca urgix al Govern a reclamar a la Unió Europea més flexibilitat en l'ús de fitosanitaris perquè el camp valencià competisca en igualtat de condicions enfront dels productes extracomunitaris.

Pérez Llorca titlla d’estèril el debat sobre la prioritat nacional i reivindica la prioritat valenciana

Pérez Llorca considera estèril el debat sobre la prioritat nacional vinculat al pacte PP-Vox a Extremadura i defén prioritzar l'arrelament i la Comunitat Valenciana. Nega que estes polítiques suposen racisme i recorda que ja s'apliquen criteris similars en ajudes i vivenda.