Un xic detingut per obligar a un altre a portar droga en els seus genitals des de Cartagena fins a Monòver

 

La Guàrdia Civil de Novelda, en el Vinalopó Mitjà (Alacant), ha detingut a un xic, de 34 anys, per obligar a un altre a transportar droga en els seus genitals i per coaccionar-lo de manera reiterada perquè li pagara diners en efectiu. En concret, l’autor va introduir a la víctima en un vehicle en contra de la seua voluntat per a transportar 400 grams de cocaïna des d’un poblat xabolista de Cartagena (Múrcia) fins a Monòver, en el Vinalopó Mitjà.

 

S’ha detingut a esta persona com a presumpte autor d’un delicte de detenció il·legal i un altre de coaccions, ja que la víctima va arribar a entregar un total de mil euros en un mes, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Les actuacions van començar quan una veïna de la localitat de Monòver va presentar el passat 1 de desembre una denúncia davant de la Guàrdia Civil per la desaparició del seu fill. El xic havia de tornar a mitjan matí d’un centre de dia, al que va diàriament, i en vore que no tornava, va decidir posar-ho en coneixement dels agents.

 

Entorn de la mitjanit, el desaparegut va tornar pels seus mitjans a la casa on conviu amb sa mare, manifestant que s’havia desorientat. Dos dies més tard, mare i fill es van personar de nou en dependències de la Guàrdia Civil per a posar en coneixement dels agents el que realment havia ocorregut el dia de la suposada desaparició.

 

El xic va ser segrestat

En esta ocasió la víctima va manifestar que «havia sigut segrestat» per un xic, del que coneixia només el seu sobrenom. Segons el denunciant, l’autor li havia amenaçat i el va obligar a introduir-se en un vehicle. Una volta en marxa, els dos xics es van dirigir cap a Cartagena per a comprar 400 grams de cocaïna. Va ser en eixe moment quan l’autor va obligar al denunciant a que portara en la seua zona genital la substància durant el trajecte de tornada.

 

Tot això davant de la possibilitat de trobar un control policial i en el cas que foren detectats, l’autor podria culpar al seu acompanyant. A demés, el denunciant va assegurar que era víctima de coaccions reiterades, ja que l’autor li havia intimidat amb la finalitat que li entregara diferents quantitats de diners en efectiu, un total de 1.000 euros en només un mes.

 

A causa d’esta nova denúncia, l’Àrea d’Investigació de Novelda va posar en marxa l’operació ‘Bokore’ per a esclarir els fets esdevinguts. Durant la investigació, els agents van conseguir identificar a un home d’Elda, la mateixa comarca, que des de feia mesos vivia en Monòver en un casa ocupada il·legalment. El fet que l’autor no tinguera una vivenda coneguda va dificultar les investigacions.

 

Els efectius van trobar i van detindre a l’acusat en els voltants de sa casa i després de passar a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Novelda, s’ha posat en llibertat amb càrrecs.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.