14 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Rescaten a un home de morir ofegat en un barranc de Pedralba durant les intenses pluges

 

El Consorci Provincial de Bombers de València va rescatar anit a un home en perill de morir ofegat en un barranc de Pedralba (València) durant les intenses pluges caigudes a la província.

Pel que sembla, un matrimoni circulava per una carretera de Pedralba quan les intenses pluges els van bloquejar el vehicle sense poder continuar.

La dona va aconseguir eixir i donar avís als serveis d’emergència prop de les deu de la nit, però el marit va ser arrossegat pel corrent per la forta aigua que baixava pel barranc.

Ràpidament el Consorci Provincial de Bombers de València va establir un ampli dispositiu de recerca i rescat, amb bombers de L’Eliana, Paterna i Xiva i sergent de bombers de Paterna, així com una unitat de bombers forestals de Generalitat.

L’home va ser localitzat a una distància d’entre dos-cents i tres-cents metres d’on es trobava la seua esposa, agarrat a unes branques dins del barranc, amb evidents signes d’hipotèrmia, ferides, i trobant-se esgotat.

Els bombers del Consorci Provincial, equipats amb vestits de rescat aquàtic, es van introduir nadant en el barranc per a arribar al punt on es trobava l’home, i des d’allí, amb grans esforços, van aconseguir rescatar-lo i portar-lo a terra ferma.

Els efectius del Consorci van aconseguir salvar-li la vida en unes condicions molt complicades, enmig de l’aiguat que no deixava de caure i en situació d’escassa visibilitat.

Efectius de Guàrdia Civil i Policia Local van brindar suport des de terra i van ajudar els bombers a transportar a l’home en llitera niu fins que els serveis sanitaris es van fer càrrec del ferit. Els efectius del Consorci van finalitzar el seu servei prop de la una de la matinada.

Últimes notícies

Pradas diu que es va sentir persuadida des de Presidència per a no confinar durant la dana

Pradas ha declarat que es va sentir persuadida des de Presidència per a no ordenar el confinament durant la dana. Cuenca ho ha negat en un acarament marcat per protestes.

El PP afirma que li agradaria un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per la dana

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Laura Chuliá, va demanar un acarament entre Pilar Bernabé i Miguel Polo per a aclarir la gestió de la dana. També va defendre que José Manuel Cuenca retornara el seu mòbil 'reinicialitzat' i va retraure que els dos responsables només es connectaren al Cecopi i rebutjaren acudir a la comissió d'investigació.

L’Hèrcules tanca una primera volta irregular i queda lluny de l’ascens

El 1-1 a Múrcia va tancar una primera volta de vaivens per a l'Hèrcules: nové amb 26 punts, a 4 del playoff i a 12 del líder, malgrat l'impuls de Company.

El Llevant de Luís Castro viu la seua millor ratxa del curs

Luís Castro ha sumat quatre punts en dos partits i ha enllaçat tres jornades sense perdre, la millor ratxa del Llevant este curs. L'equip continua penúltim amb 14 punts, a quatre de la salvació i amb un partit menys.

Compromís sosté que l’acarament per la dana ha de ser a tres i incloure a Mazón

Compromís ha reclamat que l'acarament judicial per la gestió de la dana no es limite a Pradas i Cuenca i incloga també a Mazón. Baldoví ha criticat l'esborrament del mòbil oficial de Conca i l'aforament del expresident.

Tosha Schareina acaba quart en l’etapa i s’allunya del podi en motos

Tosha Schareina va acabar quart de l'etapa, a 9.47 del guanyador Luciano Benavides, i veu com es complica el podi en motos: és quart de la general a 20.13. Benavides es va emportar la seua tercera etapa i va prendre el lideratge amb 10 segons sobre Daniel Sanders.

Pradas sosté davant la jutgessa que Conca va poder parlar amb Mazón o amb Presidència abans de rebutjar el confinament

Pradas ha afirmat davant la jutgessa que Conca va poder consultar amb Mazón o amb la Secretaria de Presidència abans de respondre-li 'de confinar res' durant la DANA. L'acarament busca aclarir si va haver-hi pressions o instruccions i la gestió dels mòbils centra part del debat.

Li demanen 17 anys i mig per quasi deu incendis en horts i zones rurals d’Elx

La fiscalia sol·licita 17 anys i mig de presó per a un acusat de provocar prop d'una desena d'incendis a Elx en la nit del 29 de juny de 2019. El juí se celebrarà el 13 de gener en la Secció Sèptima de l'Audiència Provincial amb seu a la ciutat.