Rescaten a un home de morir ofegat en un barranc de Pedralba durant les intenses pluges

 

El Consorci Provincial de Bombers de València va rescatar anit a un home en perill de morir ofegat en un barranc de Pedralba (València) durant les intenses pluges caigudes a la província.

Pel que sembla, un matrimoni circulava per una carretera de Pedralba quan les intenses pluges els van bloquejar el vehicle sense poder continuar.

La dona va aconseguir eixir i donar avís als serveis d’emergència prop de les deu de la nit, però el marit va ser arrossegat pel corrent per la forta aigua que baixava pel barranc.

Ràpidament el Consorci Provincial de Bombers de València va establir un ampli dispositiu de recerca i rescat, amb bombers de L’Eliana, Paterna i Xiva i sergent de bombers de Paterna, així com una unitat de bombers forestals de Generalitat.

L’home va ser localitzat a una distància d’entre dos-cents i tres-cents metres d’on es trobava la seua esposa, agarrat a unes branques dins del barranc, amb evidents signes d’hipotèrmia, ferides, i trobant-se esgotat.

Els bombers del Consorci Provincial, equipats amb vestits de rescat aquàtic, es van introduir nadant en el barranc per a arribar al punt on es trobava l’home, i des d’allí, amb grans esforços, van aconseguir rescatar-lo i portar-lo a terra ferma.

Els efectius del Consorci van aconseguir salvar-li la vida en unes condicions molt complicades, enmig de l’aiguat que no deixava de caure i en situació d’escassa visibilitat.

Efectius de Guàrdia Civil i Policia Local van brindar suport des de terra i van ajudar els bombers a transportar a l’home en llitera niu fins que els serveis sanitaris es van fer càrrec del ferit. Els efectius del Consorci van finalitzar el seu servei prop de la una de la matinada.

Últimes notícies

Les operadores de telecomunicacions garantixen la connexió en les zones arrasades pels incendis

MasOrange, Telefónica i Vodafone han reforçat les seues xarxes i han desplegat unitats mòbils i equips tècnics per a mantindre la connectivitat en les zones afectades pels incendis forestals, coordinats amb autoritats i emergències. Més de 100.000 persones han sigut evacuades o confinades en diversos punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana.

Veïns de la Vall d’Uixó tornen a casa intacta i parlen de miracle

Diversos veïns desallotjats per l'incendi forestal de la Vall d'Uixó han pogut tornar ja a vivendes que no han sigut cremades i asseguren que és un miracle. El foc ha calcinat més de 8.500 hectàrees, però les cases s'han salvat i només patixen fum i brutícia.

Presó provisional per a l’home detingut per una brutal pallissa a València que ha deixat una víctima en coma

Un jutjat de València ha ordenat l’ingrés en presó provisional, comunicada i sense fiança, d’un home investigat per una brutal agressió al barri de Sant Marcel·lí que ha deixat la víctima en coma.

València afronta fins a 39 graus en l’inici de la quarta ona de calor

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís groc per calor extrema a la província de València, amb màximes previstes de fins a 39 graus en l’interior sud.

Eray Cömert s’acomiada del València amb una emotiva carta als aficionats

El central suís Eray Cömert s’ha acomiadat del València CF amb una carta emotiva en què admet que sempre va voler triomfar en Mestalla i agraïx el suport de l’afició en una etapa que definix com a meravellosa.

Els científics demanen analitzar primer els sòls cremats abans d’actuar-hi

Especialistes en sòls advertixen que, un colp extingit l’incendi, la prioritat és avaluar l’estat del terreny cremat abans de reforestar o aplicar mesures. Alerten que intervencions precipitades poden causar més dany que benefici.

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.
FILMOTECA D'ESTIU