Rescaten a un home de morir ofegat en un barranc de Pedralba durant les intenses pluges

 

El Consorci Provincial de Bombers de València va rescatar anit a un home en perill de morir ofegat en un barranc de Pedralba (València) durant les intenses pluges caigudes a la província.

Pel que sembla, un matrimoni circulava per una carretera de Pedralba quan les intenses pluges els van bloquejar el vehicle sense poder continuar.

La dona va aconseguir eixir i donar avís als serveis d’emergència prop de les deu de la nit, però el marit va ser arrossegat pel corrent per la forta aigua que baixava pel barranc.

Ràpidament el Consorci Provincial de Bombers de València va establir un ampli dispositiu de recerca i rescat, amb bombers de L’Eliana, Paterna i Xiva i sergent de bombers de Paterna, així com una unitat de bombers forestals de Generalitat.

L’home va ser localitzat a una distància d’entre dos-cents i tres-cents metres d’on es trobava la seua esposa, agarrat a unes branques dins del barranc, amb evidents signes d’hipotèrmia, ferides, i trobant-se esgotat.

Els bombers del Consorci Provincial, equipats amb vestits de rescat aquàtic, es van introduir nadant en el barranc per a arribar al punt on es trobava l’home, i des d’allí, amb grans esforços, van aconseguir rescatar-lo i portar-lo a terra ferma.

Els efectius del Consorci van aconseguir salvar-li la vida en unes condicions molt complicades, enmig de l’aiguat que no deixava de caure i en situació d’escassa visibilitat.

Efectius de Guàrdia Civil i Policia Local van brindar suport des de terra i van ajudar els bombers a transportar a l’home en llitera niu fins que els serveis sanitaris es van fer càrrec del ferit. Els efectius del Consorci van finalitzar el seu servei prop de la una de la matinada.

Últimes notícies

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU