Un home s’enfronta a una pena de huit anys de presó per haver violat a la propietària del pis que llogava a València

Un home acusat d'haver violat a la propietària del pis que llogava en València, ha negat els fets en el judici i ha assegurat que no sap explicar per què li va demanar perdó després dels fets. Segons ha informat 'Levante-EMV' l'home havia violat presumptament de la seua casera i després li va enviar un missatge a la víctima demanant-li perdó perquè portava «una copa de més». En canvi, ha negat en el judici celebrat en l'Audiència Provincial de València que fóra una violació, ja que segons ell, va arribar fins on ella va permetre. Malgrat això davant les preguntes de la Fiscalia i de l'acusació particular no va saber explicar els motius d'este missatge en el qual ell pràcticament confessa el que ha ocorregut.

En la seua defensa ell ha argumentat amb poca consistència que no va passar res però que «se sentia incòmode» i per això va enviar eixe missatge. Cal dir que això es va produir una vegada la propietària del pis i víctima li va demanar per telèfon que eixira de sa casa al dia següent (de que ocorreguera l'agressió). Els fets van ser jutjats la setmana passada i ocorregueren fa un any, en la nit del 14 i 15 de juny, quan la dona tenia llogada una casa a l'acusat. Tot va succeir quan aquella nit ella va trobar a l'inquilí fent-se el sopar i li va insistir per a que es baixaren a prendre alguna cosa. Al cap d'una estona ell la va fer sentir incòmoda dient-li que li agradava la seua olor i els seus pits, segons declaracions de la víctima, va demanar que tornaren a casa.

Una vegada en el domicili ell va entrar en l'habitació mentre ella es canviava i es va llençar sobre ella per a violar-la. L'acusat va al·legar que ja que en casa estaven els dos fills d'ella, podria haver demanat ajuda. No obstant, ella va dir que no va cridat perquè si el seu fill entrava podria haver fet una bogeria. Quan va acabar el malson ella se'n va anar al bany a dutxar-se perquè, segons va dir, se sentia bruta i no parava de plorar. Com a conseqüència la dona sofrix des d'aleshores un trastorn d'estrés posttraumàtic i importants desajustos adaptatius.

  

 

No va haver cap consentiment 

Com sol ocórrer en estes ocasions la víctima es va sentir avergonyida del que va ocórrer i quan ho va explicar a la seua cunyada, li va demanar que no li ho contara a ningú per vergonya i que per això no volia denunciar. Este pensament de culpabilització de la víctima sol retardar la denúncia per les possibles conseqüències i la por que tenen les víctimes de la reacció del seu entorn. L'acusat admet que ella li va dir clarament que no volia i ell va tornar a insistir, posant-se damunt d'ella, ja que «donava per suposat que anava a tindre sexe eixa mateixa nit». L'agressor es podria enfrontar ara a una pena de huit anys de presó.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.