Un home simula un robatori per a lucrar-se d’una entitat asseguradora a Oliva

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Oliva, a la Safor, per presumptament haver fingit un delicte i haver estafat dos entitats asseguradores. L’home, de 39 anys, i de nacionalitat espanyola va dur a terme una estafa i va simular un delicte per a aconseguir lucrar-se de les dos entitats. L’arrest s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Cabut’, desenvolupada per la Guàrdia Civil d’Oliva, que després de les perquisicions ha permés identificar l’autor dels fets. 

L’afectat va interposar una denúncia a principis d’any, manifestant ser víctima d’un delicte de robatori amb violència pel procediment del tiró, on li van sostraure diversos objectes de valor, ulleres de sol, clar de vehicles, documentació, targetes de crèdit/dèbit i una gran quantitat de diners. Els agents abans d’iniciar la fase d’investigació judicial van advertir documentalment per segona volta al denunciant de les obligacions que podia vore’s implicat en cas de simular ser víctima d’un delicte sabent de la seua falsedat, però, malgrat això el denunciant va ratificar la totalitat de la seua denúncia.

Posteriorment, després de les gestions realitzades i de les pistes obtingudes pels agents especialitzats en l’operatiu, es va poder demostrar l’autoria d’estos fets il·lícits i que la persona realitzava estafes per al propi benefici. Les dades es van esclarir després d’un temps d’investigació i van concloure que el denunciant havia mentit, la qual cosa va propiciar la seua detenció. En el moment de l’arrest, va reconéixer que tot havia sigut una invenció d’un amic ser, qui li va dir que en lloc de denunciar una pèrdua, denunciara un robatori, ja que açò sí estava cobert pel segur i que també afegira que li havien furtat diners que en realitat no portava. Per tant, la Guàrdia Civil recorda que simular este tipus de fets per a lucrar-se pot ser constitutiu d’una infracció penal. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia. 

 

 

 

 

Últimes notícies

UGT porta al Govern central la denúncia per la ‘policia del pensament’ educativa del Consell

UGT Serveis Públics PV ha demanat empara a l’Alta Inspecció Educativa de l’Estat davant els nous rols assignats pel Consell a la inspecció educativa, que el sindicat veu com una ‘policia del pensament’ en la Comunitat Valenciana.

Les festes de Moros i Cristians de Calp ja són d’Interés Turístic Nacional

El Ministeri d’Indústria i Turisme ha declarat les festes de Moros i Cristians de Calp Festa d’Interés Turístic Nacional, en reconeixement al seu valor històric, cultural i festiu.

Els alcaldes d’Alacant es reuniran en un fòrum provincial el 14 d’octubre

El Fòrum dels Alcaldes de la Província d’Alacant se celebrarà el 14 d’octubre, després del debat al ple de la Diputació sobre la seua periodicitat, que PP i Vox han mantingut com a anual. El ple també ha aprovat el crèdit per a comprar un immoble a Benidorm com a nova seu comarcal de la institució.

Noves accions contra la violència en el futbol base valencià

La Direcció General de l’Esport i la FFCV han acordat noves mesures de prevenció, formació i sanció per a reduir la violència en el futbol base de la Comunitat Valenciana.

El professorat de la pública alçarà la veu dijous i dissabte contra la falta de canvis

Docents i famílies han convocat protestes dijous a les portes dels centres i manifestacions dissabte a les tres capitals per denunciar que les condicions de l’escola pública valenciana continuen igual i que els avanços són insuficients.

Volotea connectarà Alacant i la Corunya amb una nova ruta anual des de desembre

Volotea ha anunciat una nova connexió directa entre Alacant i la Corunya a partir del 2 de desembre, amb dos vols setmanals tot l’any i més de 26.000 seients previstos el primer any.

Controlat l’incendi forestal de Polop després de calcinar 36 hectàrees

Els bombers han donat per controlat l’incendi forestal declarat dimarts en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina, que ha cremat unes 36 hectàrees. Les brigades continuen treballant a la zona per a apagar punts calents i evitar reproduccions.

El València afronta la visita a Sevilla amb fins a nou baixes

El València viatja este divendres al camp del Sevilla obligat a reaccionar en LALIGA EA Sports i ho farà amb fins a nou baixes per lesió si no hi ha canvis d’última hora.