Un home simula un robatori per a lucrar-se d’una entitat asseguradora a Oliva

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Oliva, a la Safor, per presumptament haver fingit un delicte i haver estafat dos entitats asseguradores. L’home, de 39 anys, i de nacionalitat espanyola va dur a terme una estafa i va simular un delicte per a aconseguir lucrar-se de les dos entitats. L’arrest s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Cabut’, desenvolupada per la Guàrdia Civil d’Oliva, que després de les perquisicions ha permés identificar l’autor dels fets. 

L’afectat va interposar una denúncia a principis d’any, manifestant ser víctima d’un delicte de robatori amb violència pel procediment del tiró, on li van sostraure diversos objectes de valor, ulleres de sol, clar de vehicles, documentació, targetes de crèdit/dèbit i una gran quantitat de diners. Els agents abans d’iniciar la fase d’investigació judicial van advertir documentalment per segona volta al denunciant de les obligacions que podia vore’s implicat en cas de simular ser víctima d’un delicte sabent de la seua falsedat, però, malgrat això el denunciant va ratificar la totalitat de la seua denúncia.

Posteriorment, després de les gestions realitzades i de les pistes obtingudes pels agents especialitzats en l’operatiu, es va poder demostrar l’autoria d’estos fets il·lícits i que la persona realitzava estafes per al propi benefici. Les dades es van esclarir després d’un temps d’investigació i van concloure que el denunciant havia mentit, la qual cosa va propiciar la seua detenció. En el moment de l’arrest, va reconéixer que tot havia sigut una invenció d’un amic ser, qui li va dir que en lloc de denunciar una pèrdua, denunciara un robatori, ja que açò sí estava cobert pel segur i que també afegira que li havien furtat diners que en realitat no portava. Per tant, la Guàrdia Civil recorda que simular este tipus de fets per a lucrar-se pot ser constitutiu d’una infracció penal. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia. 

 

 

 

 

Últimes notícies

El PP aplaudix que el Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre el cas Oltra

El PP en Les Corts valora que la Comissió de Peticions del Parlament Europeu mantinga oberta la investigació sobre la gestió del cas d'abusos a una menor tutelada vinculat a l'entorn de Mónica Oltra mentres seguisca el procediment judicial a Espanya.

Paco Roca explora les relacions de parella en el seu nou còmic El viatge, que saltarà al cinema

El viatge, la nova novel·la gràfica de Paco Roca, indaga en les ruptures i les relacions de parella a llarg termini, ambientades a la Patagònia i amb adaptació al cinema en marxa.

Detingut a València per cobrar per empadronar il·legalment a estrangers

La Policia Nacional deté a València a un home de 42 anys acusat de falsedat documental i d'afavorir la immigració irregular mitjançant contractes de lloguer falsos per a empadronar a estrangers a canvi de diners.

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.