Un home simula un robatori per a lucrar-se d’una entitat asseguradora a Oliva

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Oliva, a la Safor, per presumptament haver fingit un delicte i haver estafat dos entitats asseguradores. L’home, de 39 anys, i de nacionalitat espanyola va dur a terme una estafa i va simular un delicte per a aconseguir lucrar-se de les dos entitats. L’arrest s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Cabut’, desenvolupada per la Guàrdia Civil d’Oliva, que després de les perquisicions ha permés identificar l’autor dels fets. 

L’afectat va interposar una denúncia a principis d’any, manifestant ser víctima d’un delicte de robatori amb violència pel procediment del tiró, on li van sostraure diversos objectes de valor, ulleres de sol, clar de vehicles, documentació, targetes de crèdit/dèbit i una gran quantitat de diners. Els agents abans d’iniciar la fase d’investigació judicial van advertir documentalment per segona volta al denunciant de les obligacions que podia vore’s implicat en cas de simular ser víctima d’un delicte sabent de la seua falsedat, però, malgrat això el denunciant va ratificar la totalitat de la seua denúncia.

Posteriorment, després de les gestions realitzades i de les pistes obtingudes pels agents especialitzats en l’operatiu, es va poder demostrar l’autoria d’estos fets il·lícits i que la persona realitzava estafes per al propi benefici. Les dades es van esclarir després d’un temps d’investigació i van concloure que el denunciant havia mentit, la qual cosa va propiciar la seua detenció. En el moment de l’arrest, va reconéixer que tot havia sigut una invenció d’un amic ser, qui li va dir que en lloc de denunciar una pèrdua, denunciara un robatori, ja que açò sí estava cobert pel segur i que també afegira que li havien furtat diners que en realitat no portava. Per tant, la Guàrdia Civil recorda que simular este tipus de fets per a lucrar-se pot ser constitutiu d’una infracció penal. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia. 

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València blinda el 98% de les vivendes enfront dels pisos turístics i ultima la nova normativa

La Comissió d'Urbanisme de València aprova la normativa que protegix l'ús residencial del 98% de les vivendes per barri, limita els pisos turístics i prepara la seua aprovació definitiva en el ple del 31 de març.

El València Basket renova a Pedro Martínez fins a 2028

El València Basket amplia un any més el contracte de Pedro Martínez, artífex de la Lliga Endesa 2016-17, en plena etapa d'èxit esportiu en ACB i Eurolliga.

El rinoceront bebé Kairu es consolida en la sabana de Bioparc València

Kairu, el jove rinoceront nascut fa quasi cinc mesos en Bioparc València, ja es mou amb total soltesa en la sabana del parc i interactua amb zebres i aus.

Pet Shop Boys celebrarà 40 anys d’èxits en el Roig Arena el 23 de juliol

Pet Shop Boys oferirà el 23 de juliol en el Roig Arena de València el seu primer concert a Espanya de 2026, dins de la gira Dreamworld: The Greatest Hits Live i després de 19 anys sense actuar a la ciutat.

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.