Un home simula un robatori per a lucrar-se d’una entitat asseguradora a Oliva

Moment de la detenció

Moment de la detenció | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Oliva, a la Safor, per presumptament haver fingit un delicte i haver estafat dos entitats asseguradores. L’home, de 39 anys, i de nacionalitat espanyola va dur a terme una estafa i va simular un delicte per a aconseguir lucrar-se de les dos entitats. L’arrest s’ha dut a terme en el marc de l’operació ‘Cabut’, desenvolupada per la Guàrdia Civil d’Oliva, que després de les perquisicions ha permés identificar l’autor dels fets. 

L’afectat va interposar una denúncia a principis d’any, manifestant ser víctima d’un delicte de robatori amb violència pel procediment del tiró, on li van sostraure diversos objectes de valor, ulleres de sol, clar de vehicles, documentació, targetes de crèdit/dèbit i una gran quantitat de diners. Els agents abans d’iniciar la fase d’investigació judicial van advertir documentalment per segona volta al denunciant de les obligacions que podia vore’s implicat en cas de simular ser víctima d’un delicte sabent de la seua falsedat, però, malgrat això el denunciant va ratificar la totalitat de la seua denúncia.

Posteriorment, després de les gestions realitzades i de les pistes obtingudes pels agents especialitzats en l’operatiu, es va poder demostrar l’autoria d’estos fets il·lícits i que la persona realitzava estafes per al propi benefici. Les dades es van esclarir després d’un temps d’investigació i van concloure que el denunciant havia mentit, la qual cosa va propiciar la seua detenció. En el moment de l’arrest, va reconéixer que tot havia sigut una invenció d’un amic ser, qui li va dir que en lloc de denunciar una pèrdua, denunciara un robatori, ja que açò sí estava cobert pel segur i que també afegira que li havien furtat diners que en realitat no portava. Per tant, la Guàrdia Civil recorda que simular este tipus de fets per a lucrar-se pot ser constitutiu d’una infracció penal. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 3 de Gandia. 

 

 

 

 

Últimes notícies

El turisme valencià davant la seua major transformació: sostenibilitat, ocupació de qualitat i futur

La Comunitat Valenciana impulsa un model turístic més equilibrat, innovador i compromés amb el benestar de les persones

Investigat un conductor per circular en sentit contrari i provocar un greu xoc en l’A-7 a Tibi

Un conductor de 65 anys que circulava en sentit contrari per la A-7 a Tibi està sent investigat per conducció temerària i tres delictes de lesions greus després d'un xoc frontal que va deixar a quatre persones ferides.

La Comunitat Valenciana concentra un terç de les sol·licituds al fons estatal de l’amiant

La Comunitat Valenciana acumula 100 de les 323 sol·licituds presentades en tota Espanya al fons de compensació per a víctimes de l'amiant, però només s'han aprovat 82 expedients en el conjunt del país. Sindicats i associacions reclamen més quantia, canvis en el reglament i exempcions fiscals.

Picasso i Genovés protagonitzen a Teheran una mostra sobre el sofriment de la guerra

El Museu d'Art Contemporani de Teheran exhibix onze obres de Picasso, Tàpies, Genovés i Motherwell que exploren l'opressió, el dolor i la petjada emocional de la guerra, en un país marcat per un recent conflicte i una fràgil treva amb els Estats Units.

Lleones, el documental que visibilitza als menors hospitalitzats en soledat

Lleones arriba als cinemes per a mostrar la realitat dels menors sense tutela que passen llargues estades en hospitals sense companyia i la labor de la asociacion Mames en Accion.

Cap de setmana en la Comunitat Valenciana amb vent fort, ruixats i millora progressiva

El cap de setmana arriba a la Comunitat Valenciana amb vent molt fort a l'interior de Castelló i ruixats en el sud, abans de donar pas a un ambient més estable amb núvols i clars.

Jesús Lancis arrasa i serà el nou rector de l’UJI amb el 86% del vot ponderat

Jesús Lancis s'imposa en les eleccions al Rectorat de la Universitat Jaume I amb el 86,32% del vot ponderat i un ampli suport de tots els col·lectius universitaris.

Pérez Llorca insta els docents valencians en vaga a pensar en l’alumnat

El president de la Generalitat reclama als docents valencians en vaga que prioritzen l'interés de l'alumnat i continuen negociant per a tancar el conflicte educatiu.