Detenen a dos hòmens en Xàtiva per robar i estafar a un familiar mentres es trobava ingressat per Covid-19

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), a dos hòmens, de 35 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de furt i estafa, després de pel que pareix, sostraure-li a un familiar que estava ingressat a l’hospital per Covid-19, quatre cartilles bancàries de la seua casa i fer transferències i reintegraments per un valor de 27.300 euros.

 

Segons han explicat fonts policials, els detinguts també van demanar un préstec per valor de 21.000 euros, que va anul·lar l’entitat. Un d’ells també es va apropiar d’un vehicle de la víctima que l’usava com si fora seu.

 

La policia va iniciar una investigació a mitjan desembre, en tindre coneixement que una persona que es trobava ingressada per coronavirus des de principis d’octubre, podria estar sent víctima d’una estafa per part d’un familiar

 

Robatori de quatre llibretes bancàries

Durant les investigacions els agents van descobrir que, pel que pareix, un familiar de la víctima va accedir al domicili, ja que la seua germana posseïa claus del mateix per a fer-se càrrec de la mare d’este, i pel que pareix havia aprofitat per a robar-li quatre llibretes bancàries de dos entitats diferents, amb les que hauria efectuat 10 reintegraments de diners en caixers per un valor total de 5.500 euros, durant el mes de novembre.

 

Així mateix també van esbrinar que s’havien fet dos transferències bancàries: una de 6.000 euros i una altra de 9.800 euros que el titular no va dur a terme, i sol·licitat un préstec per un import de 21.000 euros que l’entitat va cancel·lar.

 

Dos familiars de la víctima, els autors dels fets

A conseqüència de les investigacions es va descobrir que les transaccions haurien sigut fetes per dos familiars de la víctima, i que a demés un d’ells havia usat un vehicle de la seua propietat amb el que havia circulat, arribant-li al propietari una notificació de denúncia per estacionar fora d’horari permès el dia 30 de novembre, data en la que es trobava ingressat en l’UCI.

 

Finalment i després de diferents gestions, els agents van localitzar als sospitosos que van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte d’estafa i a altra un d’ells com a presumpte autor d’un delicte de furt. Ara, els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.

El Consell dona llum verda a tres grans contractes sanitaris per més de 1.100 milions

El Consell autoritza tres grans contractes sanitaris per 1.106,8 milions per a neteja de centres, compra de medicaments i analítiques clíniques en La Fe, a més d'adaptar la normativa d'establiments de productes sanitaris.

El Consell obri la negociació per a aplicar la jornada de 35 hores a partir de 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària. Sindicats com a CCOO i UGT reclamen concreció, homogeneïtat i més rapidesa en Sanitat.

Arranca a Orihuela la Senda del Poeta més reivindicativa i polèmica

La Senda del Poeta dedicada a Miguel Hernández comença a Orihuela marcada per la retirada de fons de l'IVAJ, un reforç del suport estatal i un fort pols polític i memorialista.

La Fundació Bancaixa i ABANCA recorren un segle d’art a València amb un diàleg de 59 artistes

La Fundació Bancaixa i ABANCA presenten a València una exposició conjunta amb 86 obres de 59 artistes, que repassa més d'un segle d'art, de 1913 a 2023, des de les avantguardes fins a la pintura contemporània.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a implantar la jornada setmanal de 35 hores en l'Administració valenciana a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària.