2.4 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Detenen a dos hòmens en Xàtiva per robar i estafar a un familiar mentres es trobava ingressat per Covid-19

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), a dos hòmens, de 35 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de furt i estafa, després de pel que pareix, sostraure-li a un familiar que estava ingressat a l’hospital per Covid-19, quatre cartilles bancàries de la seua casa i fer transferències i reintegraments per un valor de 27.300 euros.

 

Segons han explicat fonts policials, els detinguts també van demanar un préstec per valor de 21.000 euros, que va anul·lar l’entitat. Un d’ells també es va apropiar d’un vehicle de la víctima que l’usava com si fora seu.

 

La policia va iniciar una investigació a mitjan desembre, en tindre coneixement que una persona que es trobava ingressada per coronavirus des de principis d’octubre, podria estar sent víctima d’una estafa per part d’un familiar

 

Robatori de quatre llibretes bancàries

Durant les investigacions els agents van descobrir que, pel que pareix, un familiar de la víctima va accedir al domicili, ja que la seua germana posseïa claus del mateix per a fer-se càrrec de la mare d’este, i pel que pareix havia aprofitat per a robar-li quatre llibretes bancàries de dos entitats diferents, amb les que hauria efectuat 10 reintegraments de diners en caixers per un valor total de 5.500 euros, durant el mes de novembre.

 

Així mateix també van esbrinar que s’havien fet dos transferències bancàries: una de 6.000 euros i una altra de 9.800 euros que el titular no va dur a terme, i sol·licitat un préstec per un import de 21.000 euros que l’entitat va cancel·lar.

 

Dos familiars de la víctima, els autors dels fets

A conseqüència de les investigacions es va descobrir que les transaccions haurien sigut fetes per dos familiars de la víctima, i que a demés un d’ells havia usat un vehicle de la seua propietat amb el que havia circulat, arribant-li al propietari una notificació de denúncia per estacionar fora d’horari permès el dia 30 de novembre, data en la que es trobava ingressat en l’UCI.

 

Finalment i després de diferents gestions, els agents van localitzar als sospitosos que van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte d’estafa i a altra un d’ells com a presumpte autor d’un delicte de furt. Ara, els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.