14 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Detenen a dos hòmens en Xàtiva per robar i estafar a un familiar mentres es trobava ingressat per Covid-19

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), a dos hòmens, de 35 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de furt i estafa, després de pel que pareix, sostraure-li a un familiar que estava ingressat a l’hospital per Covid-19, quatre cartilles bancàries de la seua casa i fer transferències i reintegraments per un valor de 27.300 euros.

 

Segons han explicat fonts policials, els detinguts també van demanar un préstec per valor de 21.000 euros, que va anul·lar l’entitat. Un d’ells també es va apropiar d’un vehicle de la víctima que l’usava com si fora seu.

 

La policia va iniciar una investigació a mitjan desembre, en tindre coneixement que una persona que es trobava ingressada per coronavirus des de principis d’octubre, podria estar sent víctima d’una estafa per part d’un familiar

 

Robatori de quatre llibretes bancàries

Durant les investigacions els agents van descobrir que, pel que pareix, un familiar de la víctima va accedir al domicili, ja que la seua germana posseïa claus del mateix per a fer-se càrrec de la mare d’este, i pel que pareix havia aprofitat per a robar-li quatre llibretes bancàries de dos entitats diferents, amb les que hauria efectuat 10 reintegraments de diners en caixers per un valor total de 5.500 euros, durant el mes de novembre.

 

Així mateix també van esbrinar que s’havien fet dos transferències bancàries: una de 6.000 euros i una altra de 9.800 euros que el titular no va dur a terme, i sol·licitat un préstec per un import de 21.000 euros que l’entitat va cancel·lar.

 

Dos familiars de la víctima, els autors dels fets

A conseqüència de les investigacions es va descobrir que les transaccions haurien sigut fetes per dos familiars de la víctima, i que a demés un d’ells havia usat un vehicle de la seua propietat amb el que havia circulat, arribant-li al propietari una notificació de denúncia per estacionar fora d’horari permès el dia 30 de novembre, data en la que es trobava ingressat en l’UCI.

 

Finalment i després de diferents gestions, els agents van localitzar als sospitosos que van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte d’estafa i a altra un d’ells com a presumpte autor d’un delicte de furt. Ara, els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.

València Basket obri 2026 en la quasi inexpugnable pista del Surne Bilbao

València obri l'any en una pista on el Bilbao ha guanyat 5 de 6 i amb un calendari que comprimix 12 partits en 28 dies entre Lliga Endesa i Eurolliga. Ponsarnau i la defensa local marquen el repte.

Desmantellen un entramat d’estafes a Alacant amb 200.000 euros defraudats i quasi 200 víctimes

La Guàrdia Civil ha desmantellat una xarxa de 'smishing' amb abast en tota Espanya, amb 14 detinguts, 986 estafes esclarides i quasi 200 víctimes. La investigació continua oberta.

Luis Castro, vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera Divisió

El tècnic portugués debutarà el diumenge davant el Sevilla i es convertix en el vint-i-uné entrenador del Llevant en Primera. Arriba amb contracte fins a 2027.

La Nit de cap d’any valenciana deixa 89 intoxicacions i 32 agressions en una nit amb 959 incidents

El CICU ha gestionat 959 incidents entre les 20.00 de Nit de cap d'any i les 8.00 de l'1 de gener, amb 89 intoxicacions, 32 agressions i 9 accidents de trànsit.