Detenen a dos hòmens en Xàtiva per robar i estafar a un familiar mentres es trobava ingressat per Covid-19

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Xàtiva, en la comarca de la Costera (València), a dos hòmens, de 35 i 43 anys, d’origen espanyol, com a presumptes autors dels delictes de furt i estafa, després de pel que pareix, sostraure-li a un familiar que estava ingressat a l’hospital per Covid-19, quatre cartilles bancàries de la seua casa i fer transferències i reintegraments per un valor de 27.300 euros.

 

Segons han explicat fonts policials, els detinguts també van demanar un préstec per valor de 21.000 euros, que va anul·lar l’entitat. Un d’ells també es va apropiar d’un vehicle de la víctima que l’usava com si fora seu.

 

La policia va iniciar una investigació a mitjan desembre, en tindre coneixement que una persona que es trobava ingressada per coronavirus des de principis d’octubre, podria estar sent víctima d’una estafa per part d’un familiar. 

 

Robatori de quatre llibretes bancàries

Durant les investigacions els agents van descobrir que, pel que pareix, un familiar de la víctima va accedir al domicili, ja que la seua germana posseïa claus del mateix per a fer-se càrrec de la mare d’este, i pel que pareix havia aprofitat per a robar-li quatre llibretes bancàries de dos entitats diferents, amb les que hauria efectuat 10 reintegraments de diners en caixers per un valor total de 5.500 euros, durant el mes de novembre.

 

Així mateix també van esbrinar que s’havien fet dos transferències bancàries: una de 6.000 euros i una altra de 9.800 euros que el titular no va dur a terme, i sol·licitat un préstec per un import de 21.000 euros que l’entitat va cancel·lar.

 

Dos familiars de la víctima, els autors dels fets

A conseqüència de les investigacions es va descobrir que les transaccions haurien sigut fetes per dos familiars de la víctima, i que a demés un d’ells havia usat un vehicle de la seua propietat amb el que havia circulat, arribant-li al propietari una notificació de denúncia per estacionar fora d’horari permès el dia 30 de novembre, data en la que es trobava ingressat en l’UCI.

 

Finalment i després de diferents gestions, els agents van localitzar als sospitosos que van ser detinguts com a presumptes autors d’un delicte d’estafa i a altra un d’ells com a presumpte autor d’un delicte de furt. Ara, els detinguts, amb antecedents policials, han passat a disposició judicial.

Últimes notícies

Consum tancarà a les 17.00 hores en les zones amb alerta roja per pluges

Els supermercats Consum de les zones amb alerta roja per fortes pluges a Castelló i València tancaran a les 17.00 hores i suspendran temporalment la botiga virtual. La mesura afectarà 219 establiments i 3 plataformes logístiques, amb 7.300 treballadors implicats.

El 9 d’Octubre retrà homenatge als 750 anys de la mort de Jaume I

La Generalitat ha dissenyat la campanya institucional del 9 d’Octubre al voltant del 750 aniversari de la mort de Jaume I, amb el lema ‘Un llegat infinit’ i un ampli programa d’actes culturals i festius.

Les famílies amb dos fills podran ser considerades nombroses en la Comunitat Valenciana

El Consell ha iniciat els tràmits per a donar protecció especial a les famílies amb dos fills i equiparar-les a les nombroses, amb ajudes i beneficis fiscals previstos en diversos àmbits.

Valencia Basket busca mantindre el ple de triomfs d’Euroliga en la pista de l’ASVEL

El Valencia Basket visitarà este divendres l’ASVEL Villeurbanne amb l’objectiu de sumar la tercera victòria seguida en l’Euroliga, reforçat pel bon joc mostrat davant el Kosner Baskonia i amb tota la plantilla disponible.

El Valencia Basket ix abans cap a França pel risc de pluges intenses

El Valencia Basket ha avançat unes hores el vol privat a Lió per a evitar possibles problemes en l’aeroport de Manises pel nivell roig d’alerta per pluges previst a partir de les 18.00 hores de dijous.

Mompó alerta que les infraestructures contra la DANA encara no estan preparades

Vicent Mompó assegura que les infraestructures hidriques per a evitar nous danys com els de la DANA continuen pendents i reclama més implicació institucional, mentres demana transmetre tranquil·litat davant les noves alertes per pluges.

Mompó nega conéixer el dosier sobre Pérez Llorca i acusa el PSOE de voler fer soroll

Vicent Mompó assegura que no sap de quin dosier parla el PSPV sobre Juanfran Pérez Llorca, insta a denunciar a la Fiscalia si hi ha delictes i acusa el PSOE de voler fer soroll i fer joc brut.

Així afectarà l’episodi de pluges extremes a l’aeroport de Castelló i al prelitoral

Les pluges i tempestes previstes des d’esta vesprada a la Comunitat Valenciana poden deixar fins a 300 l/m² a l’aeroport de Castelló i en zones del prelitoral, i es demana molta precaució per l’augment de cabal en rambles i barrancs.