Huit detinguts per cultivar més de 500 quilos de marihuana en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el territori valencià a huit persones d’origen lituà, grec, albanés i espanyol, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric. Dins del operatiu anomenat ‘Green Day’ s’han desmantellat quatre plantacions de marihuana i confiscat 485 quilos de la droga en 2.721 plantes.

 

Els cultius s’han localitzat en Castelló, Llíria i Burjassot. En els registres els agents han comprovat que les plantes es trobaven en diferents etapes de maduració per a garantir el constant subministrament al mercat. A demés, els investigadors van confiscar diferents quantitats de marihuana llesta per a la seua distribució i posterior consum, una volta superat el procés de selecció i assecat.

 

Canvis d’ubicació

En l’operació, que va començar l’any passat, els agents van conéixer el canvi d’ubicació dels cultius, passant de trobar-se en zones rurals i cases antigues deshabitades en xalets de luxe en urbanitzacions. En estos llocs, els presumptes autors feien importants inversions econòmiques per a evitar que es coneguera l’activitat delictiva que es feia dins. A demés, els habitants protegien les seues cases amb armes, reals o simulades, i amb gossos perillosos per a evitar que persones alienes s’acostaren a la propietat.

 

El sistema de cultiu era ‘indoor’ i disposava de tots els elements necessaris per a garantir la collita permanent per a la seua posterior venda en el mercat. Les plantacions estaven dotades de complexos equips d’il·luminació, extractors per a traure l’aire viciat, filtre d’olors, ventiladors per a facilitar el moviment de l’aire, temporitzadors amb els que es controlava el funcionament del sistema, estacions meteorològiques i termohigròmetres destinade a mesurar la temperatura i la humitat.

 

Complexitat de l’organització delictiva

En el transcurs de les investigacions, els agents es van enfrontar a l’especial complexitat d’estos grups organitzats, en este sentit, en un dels registres van recuperar dos cotxes d’alta gamma BMW, que es trobaven sense plaques de matrícula, sostrets en novembre d’un concessionari de Manises, en l’Horta Oest (València). Estos cotxes van ser robats pel mètode del butró.

 

En els registres efectuats es van intervindre un revòlver Magnum, una escopeta de perdigons, un matxet de 50 centímetres de fulla, sistemes de videovigilàncies per infrarojos, 189 llums, 100 ventiladors, 22 aparells d’aire condicionats, extractors, deu telèfons mòbils, transformadors, estacions meteorològiques i bolses d’envasament al buit.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han detingut a huit persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.