Huit detinguts per cultivar més de 500 quilos de marihuana en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el territori valencià a huit persones d’origen lituà, grec, albanés i espanyol, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric. Dins del operatiu anomenat ‘Green Day’ s’han desmantellat quatre plantacions de marihuana i confiscat 485 quilos de la droga en 2.721 plantes.

 

Els cultius s’han localitzat en Castelló, Llíria i Burjassot. En els registres els agents han comprovat que les plantes es trobaven en diferents etapes de maduració per a garantir el constant subministrament al mercat. A demés, els investigadors van confiscar diferents quantitats de marihuana llesta per a la seua distribució i posterior consum, una volta superat el procés de selecció i assecat.

 

Canvis d’ubicació

En l’operació, que va començar l’any passat, els agents van conéixer el canvi d’ubicació dels cultius, passant de trobar-se en zones rurals i cases antigues deshabitades en xalets de luxe en urbanitzacions. En estos llocs, els presumptes autors feien importants inversions econòmiques per a evitar que es coneguera l’activitat delictiva que es feia dins. A demés, els habitants protegien les seues cases amb armes, reals o simulades, i amb gossos perillosos per a evitar que persones alienes s’acostaren a la propietat.

 

El sistema de cultiu era ‘indoor’ i disposava de tots els elements necessaris per a garantir la collita permanent per a la seua posterior venda en el mercat. Les plantacions estaven dotades de complexos equips d’il·luminació, extractors per a traure l’aire viciat, filtre d’olors, ventiladors per a facilitar el moviment de l’aire, temporitzadors amb els que es controlava el funcionament del sistema, estacions meteorològiques i termohigròmetres destinade a mesurar la temperatura i la humitat.

 

Complexitat de l’organització delictiva

En el transcurs de les investigacions, els agents es van enfrontar a l’especial complexitat d’estos grups organitzats, en este sentit, en un dels registres van recuperar dos cotxes d’alta gamma BMW, que es trobaven sense plaques de matrícula, sostrets en novembre d’un concessionari de Manises, en l’Horta Oest (València). Estos cotxes van ser robats pel mètode del butró.

 

En els registres efectuats es van intervindre un revòlver Magnum, una escopeta de perdigons, un matxet de 50 centímetres de fulla, sistemes de videovigilàncies per infrarojos, 189 llums, 100 ventiladors, 22 aparells d’aire condicionats, extractors, deu telèfons mòbils, transformadors, estacions meteorològiques i bolses d’envasament al buit.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han detingut a huit persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric.

Últimes notícies

Investiguen set persones, una d’elles valenciana, per estafar 243.700 euros amb correus fraudulents a La Rioja

La Guàrdia Civil ha investigat set persones, entre elles un veí de València, acusades d’estafar 243.718 euros a una empresa i a una entitat religiosa de La Rioja mitjançant el mètode de correu corporatiu compromés (BEC). Els diners s’han recuperat íntegrament després de rastrejar una complexa xarxa de comptes bancaris.

Més protecció per a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan

La Generalitat ha reforçat el dispositiu de protecció a les víctimes de violència sexual durant les Fogueres de Sant Joan d'Alacant amb un punt violeta itinerant i polseres que detecten drogues de submissió química.

La UPV lidera l’impacte social i econòmic universitari a Espanya segons el rànquing THE

La Universitat Politècnica de València encapçala a Espanya l’Impact Rankings 2026 de Times Higher Education, que mesura l’impacte social i econòmic segons els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU.

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.