10.4 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Huit detinguts per cultivar més de 500 quilos de marihuana en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el territori valencià a huit persones d’origen lituà, grec, albanés i espanyol, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric. Dins del operatiu anomenat ‘Green Day’ s’han desmantellat quatre plantacions de marihuana i confiscat 485 quilos de la droga en 2.721 plantes.

 

Els cultius s’han localitzat en Castelló, Llíria i Burjassot. En els registres els agents han comprovat que les plantes es trobaven en diferents etapes de maduració per a garantir el constant subministrament al mercat. A demés, els investigadors van confiscar diferents quantitats de marihuana llesta per a la seua distribució i posterior consum, una volta superat el procés de selecció i assecat.

 

Canvis d’ubicació

En l’operació, que va començar l’any passat, els agents van conéixer el canvi d’ubicació dels cultius, passant de trobar-se en zones rurals i cases antigues deshabitades en xalets de luxe en urbanitzacions. En estos llocs, els presumptes autors feien importants inversions econòmiques per a evitar que es coneguera l’activitat delictiva que es feia dins. A demés, els habitants protegien les seues cases amb armes, reals o simulades, i amb gossos perillosos per a evitar que persones alienes s’acostaren a la propietat.

 

El sistema de cultiu era ‘indoor’ i disposava de tots els elements necessaris per a garantir la collita permanent per a la seua posterior venda en el mercat. Les plantacions estaven dotades de complexos equips d’il·luminació, extractors per a traure l’aire viciat, filtre d’olors, ventiladors per a facilitar el moviment de l’aire, temporitzadors amb els que es controlava el funcionament del sistema, estacions meteorològiques i termohigròmetres destinade a mesurar la temperatura i la humitat.

 

Complexitat de l’organització delictiva

En el transcurs de les investigacions, els agents es van enfrontar a l’especial complexitat d’estos grups organitzats, en este sentit, en un dels registres van recuperar dos cotxes d’alta gamma BMW, que es trobaven sense plaques de matrícula, sostrets en novembre d’un concessionari de Manises, en l’Horta Oest (València). Estos cotxes van ser robats pel mètode del butró.

 

En els registres efectuats es van intervindre un revòlver Magnum, una escopeta de perdigons, un matxet de 50 centímetres de fulla, sistemes de videovigilàncies per infrarojos, 189 llums, 100 ventiladors, 22 aparells d’aire condicionats, extractors, deu telèfons mòbils, transformadors, estacions meteorològiques i bolses d’envasament al buit.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han detingut a huit persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs