Huit detinguts per cultivar més de 500 quilos de marihuana en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el territori valencià a huit persones d’origen lituà, grec, albanés i espanyol, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric. Dins del operatiu anomenat ‘Green Day’ s’han desmantellat quatre plantacions de marihuana i confiscat 485 quilos de la droga en 2.721 plantes.

 

Els cultius s’han localitzat en Castelló, Llíria i Burjassot. En els registres els agents han comprovat que les plantes es trobaven en diferents etapes de maduració per a garantir el constant subministrament al mercat. A demés, els investigadors van confiscar diferents quantitats de marihuana llesta per a la seua distribució i posterior consum, una volta superat el procés de selecció i assecat.

 

Canvis d’ubicació

En l’operació, que va començar l’any passat, els agents van conéixer el canvi d’ubicació dels cultius, passant de trobar-se en zones rurals i cases antigues deshabitades en xalets de luxe en urbanitzacions. En estos llocs, els presumptes autors feien importants inversions econòmiques per a evitar que es coneguera l’activitat delictiva que es feia dins. A demés, els habitants protegien les seues cases amb armes, reals o simulades, i amb gossos perillosos per a evitar que persones alienes s’acostaren a la propietat.

 

El sistema de cultiu era ‘indoor’ i disposava de tots els elements necessaris per a garantir la collita permanent per a la seua posterior venda en el mercat. Les plantacions estaven dotades de complexos equips d’il·luminació, extractors per a traure l’aire viciat, filtre d’olors, ventiladors per a facilitar el moviment de l’aire, temporitzadors amb els que es controlava el funcionament del sistema, estacions meteorològiques i termohigròmetres destinade a mesurar la temperatura i la humitat.

 

Complexitat de l’organització delictiva

En el transcurs de les investigacions, els agents es van enfrontar a l’especial complexitat d’estos grups organitzats, en este sentit, en un dels registres van recuperar dos cotxes d’alta gamma BMW, que es trobaven sense plaques de matrícula, sostrets en novembre d’un concessionari de Manises, en l’Horta Oest (València). Estos cotxes van ser robats pel mètode del butró.

 

En els registres efectuats es van intervindre un revòlver Magnum, una escopeta de perdigons, un matxet de 50 centímetres de fulla, sistemes de videovigilàncies per infrarojos, 189 llums, 100 ventiladors, 22 aparells d’aire condicionats, extractors, deu telèfons mòbils, transformadors, estacions meteorològiques i bolses d’envasament al buit.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han detingut a huit persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.