Huit detinguts per cultivar més de 500 quilos de marihuana en el territori valencià

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en el territori valencià a huit persones d’origen lituà, grec, albanés i espanyol, com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública, pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric. Dins del operatiu anomenat ‘Green Day’ s’han desmantellat quatre plantacions de marihuana i confiscat 485 quilos de la droga en 2.721 plantes.

 

Els cultius s’han localitzat en Castelló, Llíria i Burjassot. En els registres els agents han comprovat que les plantes es trobaven en diferents etapes de maduració per a garantir el constant subministrament al mercat. A demés, els investigadors van confiscar diferents quantitats de marihuana llesta per a la seua distribució i posterior consum, una volta superat el procés de selecció i assecat.

 

Canvis d’ubicació

En l’operació, que va començar l’any passat, els agents van conéixer el canvi d’ubicació dels cultius, passant de trobar-se en zones rurals i cases antigues deshabitades en xalets de luxe en urbanitzacions. En estos llocs, els presumptes autors feien importants inversions econòmiques per a evitar que es coneguera l’activitat delictiva que es feia dins. A demés, els habitants protegien les seues cases amb armes, reals o simulades, i amb gossos perillosos per a evitar que persones alienes s’acostaren a la propietat.

 

El sistema de cultiu era ‘indoor’ i disposava de tots els elements necessaris per a garantir la collita permanent per a la seua posterior venda en el mercat. Les plantacions estaven dotades de complexos equips d’il·luminació, extractors per a traure l’aire viciat, filtre d’olors, ventiladors per a facilitar el moviment de l’aire, temporitzadors amb els que es controlava el funcionament del sistema, estacions meteorològiques i termohigròmetres destinade a mesurar la temperatura i la humitat.

 

Complexitat de l’organització delictiva

En el transcurs de les investigacions, els agents es van enfrontar a l’especial complexitat d’estos grups organitzats, en este sentit, en un dels registres van recuperar dos cotxes d’alta gamma BMW, que es trobaven sense plaques de matrícula, sostrets en novembre d’un concessionari de Manises, en l’Horta Oest (València). Estos cotxes van ser robats pel mètode del butró.

 

En els registres efectuats es van intervindre un revòlver Magnum, una escopeta de perdigons, un matxet de 50 centímetres de fulla, sistemes de videovigilàncies per infrarojos, 189 llums, 100 ventiladors, 22 aparells d’aire condicionats, extractors, deu telèfons mòbils, transformadors, estacions meteorològiques i bolses d’envasament al buit.

 

Com a conseqüència de les investigacions, els agents han detingut a huit persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i pertinença a grup criminal, robatori i defraudació de fluid elèctric.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.