20.2 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Il·lesa una dona després d’incendiar-se la cuina del seu xalet a La Canyada de Paterna

A les 13.00 hores d’este dimarts ha arribat un avís d’un incendi en un xalet situat en La Canyada de Paterna. Ràpidament s’han desplaçat bombers de Paterna i L’Eliana per a actuar i sufocar les flames. La zona cremada ha sigut la cuina i ha quedat afectat per fum la resta de l’habitatge. La dona que estava dins ha resultat il·lesa.

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

Un incendi deixa sense electricitat un col·legi d’Elx

Efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant han extingit este dilluns un incendi que ha afectat el comptador de la llum situat en l’exterior del col·legi Julio Manà Orozco d’Elx. Les flames han deixat sense subministrament al centre educatiu i a diversos habitatges confrontants. Segons ha informat el Consorci este dilluns, s’ha donat avís de les flames a les 11.20 hores. El foc s’ha iniciat per causes que encara es desconeixen, tot i que s’estan investigant. La intervenció dels bombers ha evitat que l’incendi es propagara i s’ha evitat evacuar la zona. No obstant això, a més del col·legi, diversos habitatges s’han vist afectats pel tall del subministrament elèctric. En l’incendi han intervingut tres vehicles del parc de bombers d’Elx.

1’8 milions de la Generalitat per als afectats de l’incendi a Marxuquera

L’incendi forestal que va arrasar 1.200 hectàrees l’estiu passat al paratge natural de Marxuquera (Gandia, La Safor) va tindre conseqüències fatals per a un nombre considerable de veïns i veïnes d’aquesta comarca costanera valenciana. Per eixe motiu, la Generalitat Valenciana ha anunciat ajudes per valor d’1’8 milions d’euros que es destinaran a les persones afectades del municipi de Gandia, un dels més colpejats per la situació.

En eixe sentit, el President de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet pública la intenció de la màxima institució valenciana d’anar “més enllà” de les ajudes anunciades pel govern espanyol, ja que aquestes, ja aprovades i publicades al Butlletí Oficial de l’Estat, consisteixen en exempcions fiscals per a les persones afectades, que es duran a terme en funció dels nivells de renda i altres qüestions. Tanmateix, la resposta de la Generalitat a les conseqüències de la que ha estat l’incendi més tràgic dels ocorreguts l’any 2018 al llarg i ample de la geografia valenciana, té com a principal finalitat ajudar les famílies afectades a recuperar part dels béns perduts en la catàstrofe. 

Últimes notícies

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.

Tanquem Cofrents alerta d’un risc creixent en prorrogar la vida de les nuclears

La plataforma ha llançat una campanya contra la pròrroga de les centrals nuclears a Espanya i exigix el seu tancament. Advertix de riscos tècnics creixents i que el model nuclear frena la modernització del sistema

Arxiven la investigació contra el bisbe Munilla per defendre les teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat les diligències obertes per les declaracions del bisbe Josep Ignacio Munilla en defensa de les teràpies de conversió. El prelat va difondre el decret d'arxiu en el seu perfil de X.

La millora de la CV-679 suma carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer a la Safor

La Diputació de València ha licitat per 9,2 milions la millora de la CV-679 entre Almoines i l'Alqueria de la Comtessa, amb carril ciclopedestre i variant a Rafelcofer. El projecte reforça seguretat viària i connectivitat entre municipis de la Safor.

Ferides una menor i una dona de 39 anys en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una menor i una dona de 39 anys han resultat ferides este dijous en un incendi en una vivenda del carrer Sant Joan d'Orihuela. Han sigut ateses per inhalació de fum i traslladades a l'Hospital Vega Baixa i a la Fe, segons el Cicu.

L’oposició retrau que les víctimes de la dana seguisquen sense comparéixer en Les Corts 15 mesos després

Quinze mesos després de la dana que va causar 230 morts a la província de València, l'oposició ha censurat que les víctimes no hagen sigut escoltades encara en Les Corts. El PP ha assegurat que intentarà citar-les com més prompte millor i ha apuntat a la pròxima reunió de febrer.

La Generalitat licita més de 60 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona

La Generalitat, a través de la EVHA, ha licitat entre 60 i 70 vivendes de protecció pública a La Pobla de Vallbona dins del Pla VIU. El 10% se sumarà al parc públic i el 40% es reservarà a jóvens; el termini d'ofertes finalitza el 29 d'abril.