13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Il·lesa una dona després d’incendiar-se la cuina del seu xalet a La Canyada de Paterna

A les 13.00 hores d’este dimarts ha arribat un avís d’un incendi en un xalet situat en La Canyada de Paterna. Ràpidament s’han desplaçat bombers de Paterna i L’Eliana per a actuar i sufocar les flames. La zona cremada ha sigut la cuina i ha quedat afectat per fum la resta de l’habitatge. La dona que estava dins ha resultat il·lesa.

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

Un incendi deixa sense electricitat un col·legi d’Elx

Efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant han extingit este dilluns un incendi que ha afectat el comptador de la llum situat en l’exterior del col·legi Julio Manà Orozco d’Elx. Les flames han deixat sense subministrament al centre educatiu i a diversos habitatges confrontants. Segons ha informat el Consorci este dilluns, s’ha donat avís de les flames a les 11.20 hores. El foc s’ha iniciat per causes que encara es desconeixen, tot i que s’estan investigant. La intervenció dels bombers ha evitat que l’incendi es propagara i s’ha evitat evacuar la zona. No obstant això, a més del col·legi, diversos habitatges s’han vist afectats pel tall del subministrament elèctric. En l’incendi han intervingut tres vehicles del parc de bombers d’Elx.

1’8 milions de la Generalitat per als afectats de l’incendi a Marxuquera

L’incendi forestal que va arrasar 1.200 hectàrees l’estiu passat al paratge natural de Marxuquera (Gandia, La Safor) va tindre conseqüències fatals per a un nombre considerable de veïns i veïnes d’aquesta comarca costanera valenciana. Per eixe motiu, la Generalitat Valenciana ha anunciat ajudes per valor d’1’8 milions d’euros que es destinaran a les persones afectades del municipi de Gandia, un dels més colpejats per la situació.

En eixe sentit, el President de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet pública la intenció de la màxima institució valenciana d’anar “més enllà” de les ajudes anunciades pel govern espanyol, ja que aquestes, ja aprovades i publicades al Butlletí Oficial de l’Estat, consisteixen en exempcions fiscals per a les persones afectades, que es duran a terme en funció dels nivells de renda i altres qüestions. Tanmateix, la resposta de la Generalitat a les conseqüències de la que ha estat l’incendi més tràgic dels ocorreguts l’any 2018 al llarg i ample de la geografia valenciana, té com a principal finalitat ajudar les famílies afectades a recuperar part dels béns perduts en la catàstrofe. 

Últimes notícies

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.