Il·lesa una dona després d’incendiar-se la cuina del seu xalet a La Canyada de Paterna

A les 13.00 hores d’este dimarts ha arribat un avís d’un incendi en un xalet situat en La Canyada de Paterna. Ràpidament s’han desplaçat bombers de Paterna i L’Eliana per a actuar i sufocar les flames. La zona cremada ha sigut la cuina i ha quedat afectat per fum la resta de l’habitatge. La dona que estava dins ha resultat il·lesa.

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

Un incendi deixa sense electricitat un col·legi d’Elx

Efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant han extingit este dilluns un incendi que ha afectat el comptador de la llum situat en l’exterior del col·legi Julio Manà Orozco d’Elx. Les flames han deixat sense subministrament al centre educatiu i a diversos habitatges confrontants. Segons ha informat el Consorci este dilluns, s’ha donat avís de les flames a les 11.20 hores. El foc s’ha iniciat per causes que encara es desconeixen, tot i que s’estan investigant. La intervenció dels bombers ha evitat que l’incendi es propagara i s’ha evitat evacuar la zona. No obstant això, a més del col·legi, diversos habitatges s’han vist afectats pel tall del subministrament elèctric. En l’incendi han intervingut tres vehicles del parc de bombers d’Elx.

1’8 milions de la Generalitat per als afectats de l’incendi a Marxuquera

L’incendi forestal que va arrasar 1.200 hectàrees l’estiu passat al paratge natural de Marxuquera (Gandia, La Safor) va tindre conseqüències fatals per a un nombre considerable de veïns i veïnes d’aquesta comarca costanera valenciana. Per eixe motiu, la Generalitat Valenciana ha anunciat ajudes per valor d’1’8 milions d’euros que es destinaran a les persones afectades del municipi de Gandia, un dels més colpejats per la situació.

En eixe sentit, el President de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet pública la intenció de la màxima institució valenciana d’anar «més enllà» de les ajudes anunciades pel govern espanyol, ja que aquestes, ja aprovades i publicades al Butlletí Oficial de l’Estat, consisteixen en exempcions fiscals per a les persones afectades, que es duran a terme en funció dels nivells de renda i altres qüestions. Tanmateix, la resposta de la Generalitat a les conseqüències de la que ha estat l’incendi més tràgic dels ocorreguts l’any 2018 al llarg i ample de la geografia valenciana, té com a principal finalitat ajudar les famílies afectades a recuperar part dels béns perduts en la catàstrofe. 

Últimes notícies

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.