Il·lesa una dona després d’incendiar-se la cuina del seu xalet a La Canyada de Paterna

A les 13.00 hores d’este dimarts ha arribat un avís d’un incendi en un xalet situat en La Canyada de Paterna. Ràpidament s’han desplaçat bombers de Paterna i L’Eliana per a actuar i sufocar les flames. La zona cremada ha sigut la cuina i ha quedat afectat per fum la resta de l’habitatge. La dona que estava dins ha resultat il·lesa.

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

-

Incendi de l’habitatge de Paterna | Bombers

 

Un incendi deixa sense electricitat un col·legi d’Elx

Efectius del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant han extingit este dilluns un incendi que ha afectat el comptador de la llum situat en l’exterior del col·legi Julio Manà Orozco d’Elx. Les flames han deixat sense subministrament al centre educatiu i a diversos habitatges confrontants. Segons ha informat el Consorci este dilluns, s’ha donat avís de les flames a les 11.20 hores. El foc s’ha iniciat per causes que encara es desconeixen, tot i que s’estan investigant. La intervenció dels bombers ha evitat que l’incendi es propagara i s’ha evitat evacuar la zona. No obstant això, a més del col·legi, diversos habitatges s’han vist afectats pel tall del subministrament elèctric. En l’incendi han intervingut tres vehicles del parc de bombers d’Elx.

1’8 milions de la Generalitat per als afectats de l’incendi a Marxuquera

L’incendi forestal que va arrasar 1.200 hectàrees l’estiu passat al paratge natural de Marxuquera (Gandia, La Safor) va tindre conseqüències fatals per a un nombre considerable de veïns i veïnes d’aquesta comarca costanera valenciana. Per eixe motiu, la Generalitat Valenciana ha anunciat ajudes per valor d’1’8 milions d’euros que es destinaran a les persones afectades del municipi de Gandia, un dels més colpejats per la situació.

En eixe sentit, el President de la Generalitat, Ximo Puig, ha fet pública la intenció de la màxima institució valenciana d’anar «més enllà» de les ajudes anunciades pel govern espanyol, ja que aquestes, ja aprovades i publicades al Butlletí Oficial de l’Estat, consisteixen en exempcions fiscals per a les persones afectades, que es duran a terme en funció dels nivells de renda i altres qüestions. Tanmateix, la resposta de la Generalitat a les conseqüències de la que ha estat l’incendi més tràgic dels ocorreguts l’any 2018 al llarg i ample de la geografia valenciana, té com a principal finalitat ajudar les famílies afectades a recuperar part dels béns perduts en la catàstrofe. 

Últimes notícies

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.

El Consell reforça el gasto social en els Pressupostos de la Generalitat per a 2026

Els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 augmenten el gasto en sanitat, educació, servicis socials, vivenda, ocupació, emergències i justícia, amb especial focus en jóvens i famílies.