Tres imputats pels delictes d’estafa i blanqueig de capitals a una empresa de Navarra

 

La Guàrdia Civil de Navarra ha imputat en qualitat d’investigats a 3 persones, com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals, després d’haver-se comprovat que van realitzar una sèrie de fraus a una empresa situada a Navarra. Tot això amb la intenció d’aconseguir diners mitjançant l’aplicació de tècniques informàtiques malicioses

 

Dins de l’Operació denominada “Txokolatada”, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una jove de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia). Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals

 

La investigació va tindre el seu origen el mes d’abril passat del 2021, quan es va recepcionar una denúncia en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Civil en Beriaín (Navarra), en la qual el gerent d’una empresa de la zona posava en coneixement que havia efectuat dos pagaments amb una suma total de 4.561 euros via transferència bancària a un supòsit proveïdor. Va ser amb una tercera factura, la que li va produir dubtes que podia estar sent víctima d’una estafa i el va posar en coneixement de la Guàrdia Civil. 

 

Tres detinguts, entre ells, una xica valenciana

L’Equip de Policia Judicial de Pamplona es va fer càrrec de les perquisicions, i van esbrinar que els diners transferits per l’empresa víctima de l’estafa, havia anat a parar a 3 comptes bancaris els titulars dels quals resideixen a Astúries, València i 
Bilbao. Pel que es va comptar amb la cooperació de les Unitats Orgàniques de Policia Judicial de la Guàrdia Civil a València i Astúries per a la localització i investigació dels seus titulars dels comptes, així com la identificació de les persones que operaven amb elles. 

 

La investigació ha estat dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Pamplona. El qual, davant les proves presentades, va ordenar el bloqueig de les quantitats que fins i tot romanien en els comptes bancaris d’ús delictiu i amb això recuperar part de l’estafat a l’empresa navarresa

 

Després de reunir les proves necessàries i localitzar als suposats autors, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una xica de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia).

 

“Man in the Middle”

Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals. Les indagacions realitzades van permetre corroborar com els autors de l’estafa havien utilitzat un mètode conegut com el “Man in the Middle”, on el ciberdelinquent introdueix un virus troià en l’equip informàtic del destinatari de l’email. Aquest troià està dissenyat per al robatori de dades i credencials bancàries, o d’un altre tipus, a través de fitxers o enllaços adjunts 
que tracten de convéncer als usuaris perquè premen sobre ells o els òbriguen. 

 

El perill radica en aqueixos enllaços o arxius adjunts, ja que si l’usuari prem o els obri, s’iniciarà una cadena d’execució del malware (suport informàtic maliciós), que acabarà instal·lat en el sistema, comprometent la seua seguretat, buscant com a objectiu principal les credencials i claus d’operacions bancàries, així com dades de caràcter personal o empresarial. 

 

Els autors, una vegada infectat el sistema informàtic de les empreses implicades, observen les seues comunicacions fins que detecten un requeriment de pagament, interceptant aquest email, modificant el mateix perquè figure un número de compte diferent i consumar així l‘estafa

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.