Tres imputats pels delictes d’estafa i blanqueig de capitals a una empresa de Navarra

 

La Guàrdia Civil de Navarra ha imputat en qualitat d’investigats a 3 persones, com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals, després d’haver-se comprovat que van realitzar una sèrie de fraus a una empresa situada a Navarra. Tot això amb la intenció d’aconseguir diners mitjançant l’aplicació de tècniques informàtiques malicioses

 

Dins de l’Operació denominada “Txokolatada”, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una jove de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia). Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals

 

La investigació va tindre el seu origen el mes d’abril passat del 2021, quan es va recepcionar una denúncia en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Civil en Beriaín (Navarra), en la qual el gerent d’una empresa de la zona posava en coneixement que havia efectuat dos pagaments amb una suma total de 4.561 euros via transferència bancària a un supòsit proveïdor. Va ser amb una tercera factura, la que li va produir dubtes que podia estar sent víctima d’una estafa i el va posar en coneixement de la Guàrdia Civil. 

 

Tres detinguts, entre ells, una xica valenciana

L’Equip de Policia Judicial de Pamplona es va fer càrrec de les perquisicions, i van esbrinar que els diners transferits per l’empresa víctima de l’estafa, havia anat a parar a 3 comptes bancaris els titulars dels quals resideixen a Astúries, València i 
Bilbao. Pel que es va comptar amb la cooperació de les Unitats Orgàniques de Policia Judicial de la Guàrdia Civil a València i Astúries per a la localització i investigació dels seus titulars dels comptes, així com la identificació de les persones que operaven amb elles. 

 

La investigació ha estat dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Pamplona. El qual, davant les proves presentades, va ordenar el bloqueig de les quantitats que fins i tot romanien en els comptes bancaris d’ús delictiu i amb això recuperar part de l’estafat a l’empresa navarresa

 

Després de reunir les proves necessàries i localitzar als suposats autors, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una xica de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia).

 

“Man in the Middle”

Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals. Les indagacions realitzades van permetre corroborar com els autors de l’estafa havien utilitzat un mètode conegut com el “Man in the Middle”, on el ciberdelinquent introdueix un virus troià en l’equip informàtic del destinatari de l’email. Aquest troià està dissenyat per al robatori de dades i credencials bancàries, o d’un altre tipus, a través de fitxers o enllaços adjunts 
que tracten de convéncer als usuaris perquè premen sobre ells o els òbriguen. 

 

El perill radica en aqueixos enllaços o arxius adjunts, ja que si l’usuari prem o els obri, s’iniciarà una cadena d’execució del malware (suport informàtic maliciós), que acabarà instal·lat en el sistema, comprometent la seua seguretat, buscant com a objectiu principal les credencials i claus d’operacions bancàries, així com dades de caràcter personal o empresarial. 

 

Els autors, una vegada infectat el sistema informàtic de les empreses implicades, observen les seues comunicacions fins que detecten un requeriment de pagament, interceptant aquest email, modificant el mateix perquè figure un número de compte diferent i consumar així l‘estafa

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.