Tres imputats pels delictes d’estafa i blanqueig de capitals a una empresa de Navarra

 

La Guàrdia Civil de Navarra ha imputat en qualitat d’investigats a 3 persones, com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals, després d’haver-se comprovat que van realitzar una sèrie de fraus a una empresa situada a Navarra. Tot això amb la intenció d’aconseguir diners mitjançant l’aplicació de tècniques informàtiques malicioses

 

Dins de l’Operació denominada “Txokolatada”, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una jove de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia). Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals

 

La investigació va tindre el seu origen el mes d’abril passat del 2021, quan es va recepcionar una denúncia en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Civil en Beriaín (Navarra), en la qual el gerent d’una empresa de la zona posava en coneixement que havia efectuat dos pagaments amb una suma total de 4.561 euros via transferència bancària a un supòsit proveïdor. Va ser amb una tercera factura, la que li va produir dubtes que podia estar sent víctima d’una estafa i el va posar en coneixement de la Guàrdia Civil. 

 

Tres detinguts, entre ells, una xica valenciana

L’Equip de Policia Judicial de Pamplona es va fer càrrec de les perquisicions, i van esbrinar que els diners transferits per l’empresa víctima de l’estafa, havia anat a parar a 3 comptes bancaris els titulars dels quals resideixen a Astúries, València i 
Bilbao. Pel que es va comptar amb la cooperació de les Unitats Orgàniques de Policia Judicial de la Guàrdia Civil a València i Astúries per a la localització i investigació dels seus titulars dels comptes, així com la identificació de les persones que operaven amb elles. 

 

La investigació ha estat dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Pamplona. El qual, davant les proves presentades, va ordenar el bloqueig de les quantitats que fins i tot romanien en els comptes bancaris d’ús delictiu i amb això recuperar part de l’estafat a l’empresa navarresa

 

Després de reunir les proves necessàries i localitzar als suposats autors, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una xica de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia).

 

“Man in the Middle”

Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals. Les indagacions realitzades van permetre corroborar com els autors de l’estafa havien utilitzat un mètode conegut com el “Man in the Middle”, on el ciberdelinquent introdueix un virus troià en l’equip informàtic del destinatari de l’email. Aquest troià està dissenyat per al robatori de dades i credencials bancàries, o d’un altre tipus, a través de fitxers o enllaços adjunts 
que tracten de convéncer als usuaris perquè premen sobre ells o els òbriguen. 

 

El perill radica en aqueixos enllaços o arxius adjunts, ja que si l’usuari prem o els obri, s’iniciarà una cadena d’execució del malware (suport informàtic maliciós), que acabarà instal·lat en el sistema, comprometent la seua seguretat, buscant com a objectiu principal les credencials i claus d’operacions bancàries, així com dades de caràcter personal o empresarial. 

 

Els autors, una vegada infectat el sistema informàtic de les empreses implicades, observen les seues comunicacions fins que detecten un requeriment de pagament, interceptant aquest email, modificant el mateix perquè figure un número de compte diferent i consumar així l‘estafa

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.