Tres imputats pels delictes d’estafa i blanqueig de capitals a una empresa de Navarra

 

La Guàrdia Civil de Navarra ha imputat en qualitat d’investigats a 3 persones, com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals, després d’haver-se comprovat que van realitzar una sèrie de fraus a una empresa situada a Navarra. Tot això amb la intenció d’aconseguir diners mitjançant l’aplicació de tècniques informàtiques malicioses

 

Dins de l’Operació denominada “Txokolatada”, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una jove de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia). Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals

 

La investigació va tindre el seu origen el mes d’abril passat del 2021, quan es va recepcionar una denúncia en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Civil en Beriaín (Navarra), en la qual el gerent d’una empresa de la zona posava en coneixement que havia efectuat dos pagaments amb una suma total de 4.561 euros via transferència bancària a un supòsit proveïdor. Va ser amb una tercera factura, la que li va produir dubtes que podia estar sent víctima d’una estafa i el va posar en coneixement de la Guàrdia Civil. 

 

Tres detinguts, entre ells, una xica valenciana

L’Equip de Policia Judicial de Pamplona es va fer càrrec de les perquisicions, i van esbrinar que els diners transferits per l’empresa víctima de l’estafa, havia anat a parar a 3 comptes bancaris els titulars dels quals resideixen a Astúries, València i 
Bilbao. Pel que es va comptar amb la cooperació de les Unitats Orgàniques de Policia Judicial de la Guàrdia Civil a València i Astúries per a la localització i investigació dels seus titulars dels comptes, així com la identificació de les persones que operaven amb elles. 

 

La investigació ha estat dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Pamplona. El qual, davant les proves presentades, va ordenar el bloqueig de les quantitats que fins i tot romanien en els comptes bancaris d’ús delictiu i amb això recuperar part de l’estafat a l’empresa navarresa

 

Després de reunir les proves necessàries i localitzar als suposats autors, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una xica de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia).

 

“Man in the Middle”

Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals. Les indagacions realitzades van permetre corroborar com els autors de l’estafa havien utilitzat un mètode conegut com el “Man in the Middle”, on el ciberdelinquent introdueix un virus troià en l’equip informàtic del destinatari de l’email. Aquest troià està dissenyat per al robatori de dades i credencials bancàries, o d’un altre tipus, a través de fitxers o enllaços adjunts 
que tracten de convéncer als usuaris perquè premen sobre ells o els òbriguen. 

 

El perill radica en aqueixos enllaços o arxius adjunts, ja que si l’usuari prem o els obri, s’iniciarà una cadena d’execució del malware (suport informàtic maliciós), que acabarà instal·lat en el sistema, comprometent la seua seguretat, buscant com a objectiu principal les credencials i claus d’operacions bancàries, així com dades de caràcter personal o empresarial. 

 

Els autors, una vegada infectat el sistema informàtic de les empreses implicades, observen les seues comunicacions fins que detecten un requeriment de pagament, interceptant aquest email, modificant el mateix perquè figure un número de compte diferent i consumar així l‘estafa

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.