Tres imputats pels delictes d’estafa i blanqueig de capitals a una empresa de Navarra

 

La Guàrdia Civil de Navarra ha imputat en qualitat d’investigats a 3 persones, com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals, després d’haver-se comprovat que van realitzar una sèrie de fraus a una empresa situada a Navarra. Tot això amb la intenció d’aconseguir diners mitjançant l’aplicació de tècniques informàtiques malicioses

 

Dins de l’Operació denominada “Txokolatada”, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una jove de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia). Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals

 

La investigació va tindre el seu origen el mes d’abril passat del 2021, quan es va recepcionar una denúncia en l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de la Guàrdia Civil en Beriaín (Navarra), en la qual el gerent d’una empresa de la zona posava en coneixement que havia efectuat dos pagaments amb una suma total de 4.561 euros via transferència bancària a un supòsit proveïdor. Va ser amb una tercera factura, la que li va produir dubtes que podia estar sent víctima d’una estafa i el va posar en coneixement de la Guàrdia Civil. 

 

Tres detinguts, entre ells, una xica valenciana

L’Equip de Policia Judicial de Pamplona es va fer càrrec de les perquisicions, i van esbrinar que els diners transferits per l’empresa víctima de l’estafa, havia anat a parar a 3 comptes bancaris els titulars dels quals resideixen a Astúries, València i 
Bilbao. Pel que es va comptar amb la cooperació de les Unitats Orgàniques de Policia Judicial de la Guàrdia Civil a València i Astúries per a la localització i investigació dels seus titulars dels comptes, així com la identificació de les persones que operaven amb elles. 

 

La investigació ha estat dirigida pel Jutjat d’Instrucció número 4 de Pamplona. El qual, davant les proves presentades, va ordenar el bloqueig de les quantitats que fins i tot romanien en els comptes bancaris d’ús delictiu i amb això recuperar part de l’estafat a l’empresa navarresa

 

Després de reunir les proves necessàries i localitzar als suposats autors, es va procedir a la imputació en qualitat d’investigats a una xica de 23 anys, veïna de València, a un xic de 23 anys, veí d’Astúries i a un home de 46 anys veí de Bilbao (Biscaia).

 

“Man in the Middle”

Totes imputades en qualitat d’investigades com a presumptes autores dels delictes d’estafa i blanqueig de capitals. Les indagacions realitzades van permetre corroborar com els autors de l’estafa havien utilitzat un mètode conegut com el “Man in the Middle”, on el ciberdelinquent introdueix un virus troià en l’equip informàtic del destinatari de l’email. Aquest troià està dissenyat per al robatori de dades i credencials bancàries, o d’un altre tipus, a través de fitxers o enllaços adjunts 
que tracten de convéncer als usuaris perquè premen sobre ells o els òbriguen. 

 

El perill radica en aqueixos enllaços o arxius adjunts, ja que si l’usuari prem o els obri, s’iniciarà una cadena d’execució del malware (suport informàtic maliciós), que acabarà instal·lat en el sistema, comprometent la seua seguretat, buscant com a objectiu principal les credencials i claus d’operacions bancàries, així com dades de caràcter personal o empresarial. 

 

Els autors, una vegada infectat el sistema informàtic de les empreses implicades, observen les seues comunicacions fins que detecten un requeriment de pagament, interceptant aquest email, modificant el mateix perquè figure un número de compte diferent i consumar així l‘estafa

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.