16.3 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Incauten cinc armes de foc i desmantellen una plantació de marihuana a Benicarló

 

L’àrea d’investigació de la Guàrdia Civil de Benicarló ha detingut a tres persones com a presumptes autores d’un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a grup criminal en trobar en un habitatge on residien dos pares amb el seu fill una plantació de marihuana

 

La investigació va arrancar durant el present mes de juliol, quan els guàrdies civils van tindre coneixement d’una possible plantació il·legal al pati exterior d’un domicili en la localitat de Benicarló. Fruit de les investigacions i les labors de vigilància, així com de les perquisicions i proves obtingudes es va realitzar una entrada i registre a l’interior de l’immoble on els agents actuants van observar que la plantació estava distribuïda entre el pati i les diverses estades del domicili, trobant en la part exterior quasi 100 plantes en estat de floració de diferents grandàries. 

 

Ja a l’interior, els guàrdies civils van localitzar dos assecadors amb 72 plantes, més de 450 esqueixos distribuïts en tests, 7 quilos de cabdells de marihuana preparats i uns 200 grams de llavors de cànnabis

 

Van descobrir cinc armes en el domicili

Com a resultat de l’operació, a més es va aconseguir desmantellar tots els mitjans i elements necessaris per al seu cultiu confiscant productes fertilitzants, llums halògens, bàscules de precisió, extractors i divers material emprat per a la seua distribució, també es van confiscar 2.300 euros en bitllets i deu paquets de monedes de canvi que sumaven un total de 574 euros. 

 

A aquesta família se’ls atribueix un delicte contra la salut pública i un altre de pertinença a grup criminal, a més al pare se li fa responsable de l’autoria d’un presumpte delicte de tinença il·lícita d’armes, quan els guàrdies civils van descobrir en l’habitatge cinc armes llargues, una d’elles amb munició preparada per a fer foc i manipulada amb un silenciador, una arma curta d’aire comprimit i munició de diversos calibres. Els detinguts i les diligències instruïdes han sigut remeses al Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 4 de Vinaròs.

Últimes notícies

El Consell adapta l’Atenció Primària a la nova demanda: menys demores i més capacitat resolutiva

El Consell ha aprovat el decret que redissenya l'Atenció Primària en la Comunitat Valenciana. La norma agilitza cites, impulsa la digitalització i crea noves direccions.

Corberán esquiva parlar de Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va evitar pronunciar-se sobre Unai Núñez, però va confirmar que hi ha una operació molt avançada per a reforçar el centre de la saga. El club espera tancar-la en breu.

La Policia investiga noves filtracions de dades de Pérez Llorca i altres presidents

La Policia Nacional ha obert una investigació per noves filtracions de dades personals que afecten dirigents estatals i autonòmics. Els 'hackers' van difondre bases amb informació sensible en xarxes i fòrums, que s'haurien reactivat després del sinistre ferroviari de Adamuz

Corberán evita pronunciar-se sobre Unai Núñez i el València confia a tancar un central en hores

Corberán va defugir confirmar el nom del reforç per a la saga, però va assegurar que el València té una operació molt avançada i vol tancar-la en les pròximes hores.

El Govern aportarà 45.000 m³ d’arena a la platja de Tavernes després del temporal

Costas ha iniciat l'avaluació dels danys per la borrasca Harry en tot el litoral valencià. En Tavernes activarà emergències i aportarà 45.000 m³ d'arena abans de l'estiu.

Bernabé coordina amb el València Basket la visita del Maccabi i remet als antecedents

La Delegació del Govern manté converses amb el València Basket per a organitzar la visita del Maccabi Tel Aviv en Eurolliga. Bernabé va evitar avançar si serà a porta oberta o tancada i va recordar els precedents amb equips israelians.

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.