L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, “que poden apuntar a una etiologia intencional“.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat “enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental”.

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut de l’Arxiu de la Seda de València

La Policia de la Generalitat ha localitzat en internet un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut de l'Arxiu del Col·legi de l'Art Major de la Seda de València a inicis del segle XX i lloc a la venda per 71.900 euros.

Marcelino apel·la a la millor versió del Vila-real per a afermar la tercera plaça a Girona

Marcelino García Toral insistix que el Vila-real ha d'oferir la seua millor versió en el camp del Girona per a fer un pas clau en la lluita per la tercera plaça i la classificació a la Champions.

El Consell eleva un 22% les ajudes a la innovació fins a 59 milions d’euros

El Consell incrementa un 22% el pressupost d'ajudes del Ivace+i Innovació fins a 59 milions, amb menys tràmits i major impacte exigit en les empreses.

Localitzen en internet un manuscrit del segle XVII desaparegut a València fa més de cent anys

La Policia de la Generalitat ha localitzat en una web de compravenda un manuscrit del segle XVII del Gremi de Velluters, desaparegut del Col·legi de l'Art Major de la Seda a inicis del segle XX i lloc en venda per 71.900 euros.

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.