L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

Ejemplo de shortcode con estilo
La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar […]

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, «que poden apuntar a una etiologia intencional«.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat «enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental».

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Últimes notícies

El futbol s’uneix al condol per Jesús de Miguel

Jesús de Miguel, davanter del CD Tenerife, ha mort als 30 anys després de rebre un fort colp durant un partit. Clubs i institucions han expressat el seu condol.

Un home de 81 anys, ferit en un robatori violent a Alacant

Un home de 21 anys ha sigut detingut a Alacant després d’assaltar una persona de 81 anys, furtar-li la bossa i causar-li una ferida de cinc centímetres.

El 87 % dels consumidors estaria disposat a pagar un 10 % més per una marca amb la qual manté una connexió emocional

Les marques que mantenen una connexió emocional amb els consumidors poden accelerar el seu creixement un 36 % en contextos favorables i esmorteir les caigudes un 53 %

Els colps mortals continuen sent poc habituals en el futbol professional

La mort de Jesús de Miguel després d’un colp en un partit ha recordat altres casos excepcionals en el futbol. La majoria de les morts sobtades en este esport tenen origen cardíac.

Jesús Owono afronta un moment difícil després de la mort de Jesús de Miguel

El porter internacional per Guinea Equatorial s’ha vist implicat en el xoc en què ha mort Jesús de Miguel. Repassem la trajectòria d’Owono des dels seus inicis fins al FC Andorra.

Educació i sindicats tornaran a negociar les plantilles el 10 de novembre

La Conselleria de Educación i els sindicats docents s’han citat el 10 de novembre per a parlar de les plantilles, després d’una reunió sense nous acords.

Els clubs valencians lamenten la mort de Jesús De Miguel

Els clubs valencians han expressat la seua consternació per la mort de Jesús De Miguel, jugador del Tenerife, després de rebre un colp en un partit contra l’Andorra.

El Castelló suspén l’entrenament per la mort de Jesús de Miguel

El Castelló ha cancel·lat la sessió prevista després de la mort de Jesús de Miguel, exjugador del club i futbolista del Tenerife. Cinc antics companys seus continuen en el primer equip.