12.4 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, “que poden apuntar a una etiologia intencional“.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat “enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental”.

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Últimes notícies

0-2: Carreras i Mbappé donen el triomf a un Reial Madrid gris a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 a Mestalla amb un golàs d'Álvaro Carreras i la sentència de Kylian Mbappé. El València no va provar a Courtois i la graderia es va desesperar.

Carreras obri el camí i Mbappé tanca el 0-2 del Reial Madrid a Mestalla

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al València en un dol pla: Álvaro Carreras va decidir amb una acció individual en el 65 i Kylian Mbappé va rematar en l'afegit; Mestalla va assenyalar a Corberán

El València-Reial Madrid registra la millor entrada del curs a Mestalla amb 47.515 espectadors

Mestalla va reunir 47.515 aficionats al València-Reial Madrid, la major assistència del curs. La dada va superar el rècord setmanal marcat en Copa davant l'Athletic.

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.