22.2 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, “que poden apuntar a una etiologia intencional“.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat “enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental”.

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Últimes notícies

Pérez Llorca parla de bona sintonia amb Vox després de reunir-se per al pacte d’investidura

Pérez Llorca ha mantingut una reunió amb la direcció de Vox per a buscar un pacte d'investidura i parla de 'bona sintonia'. El PP requerix els vots de Vox i el termini per a registrar la candidatura venç el 19 de novembre.

La jutgessa de la DANA incorpora més gravacions de teleassistència de víctimes de les riuades

El Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja ha afegit al sumari noves converses d'usuaris de teleassistència que van morir al no poder escapar de les riuades a l'Horta Sud. Les cintes apunten a una saturació del 112 i a accessos impossibles per als equips de rescat.

Pedro ‘Tiburón’ Acosta lidera amb autoritat la pràctica de MotoGP a Cheste

Pedro 'Tiburón' Acosta va marcar un 1.29.240 i va encapçalar la pràctica que decidix la passada directa a Q2 a Cheste; Bezzecchi i Morbidelli van completar el top-3. Bagnaia i Jorge Martín van quedar fora i hauran de passar per la Q1.

El Consell critica la fi de la pròrroga nuclear i reivindica el paper clau de Cofrentes

El Consell ha criticat la decisió de no prorrogar les centrals nuclears i ha defés que Cofrentes és clau per al subministrament i la competitivitat. Ha demanat revisar l'acord de tancament de 2019.

Alacant, Ministeri i Consell agilitzen la rehabilitació de la biblioteca Azorín

Ajuntament, Consell i Ministeri han alineat els últims tràmits per a la reforma interior de la biblioteca Azorín, la principal de la província. La coordinació tècnica pretén que les obres arranquen en poques setmanes i es compatibilitzen amb la protecció patrimonial de l'entorn.

Huit pianos de cua omplin de música les places de València

Huit pianos de cua s'han instal·lat en places de València i han acostat la música a tots els públics amb la iniciativa 'La teua ciutat s'ompli de pianos', emmarcada a València Music City.

Tres detinguts per l’homicidi d’un home després de robar-li el mòbil a Torrevieja

Tres jóvens de 21 i 22 anys han sigut detinguts per la mort d'un home suec de 30 anys després del robatori del seu mòbil. La víctima va ser arrossegada amb un cotxe i va morir quatre dies després.

Folgat marca el ritme en Moto2 i Moreira es queda fora de la segona classificació a Cheste

Daniel Holgado va ser el més ràpid en la pràctica oficial de Moto2 a Cheste i va batre dos vegades el rècord de la categoria. El líder Diogo Moreira va acabar 19é i haurà de passar per la primera classificació.