L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, «que poden apuntar a una etiologia intencional«.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat «enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental».

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Últimes notícies

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.

Camarero atribuíx a la regularització de migrants l’aturada en la baixada de l’atur al juliol

La vicepresidenta del Consell, Susana Camarero, assegura que la regularització extraordinària de migrants ha frenat la tendència descendent de l’atur al juliol en la Comunitat Valenciana i reclama finançament extra a l’Estat per a reforçar els serveis públics d’ocupació.

Pla de recuperació urgent després de l’incendi a la Serra d’Espadà

La Generalitat ha iniciat amb els ajuntaments un pla de recuperació de la Serra d’Espadà després de l’incendi que ha cremat 9.568 hectàrees, amb actuacions prioritàries en infraestructures, serveis municipals i entorn natural.

Autocaravana completa en la Comunitat Valenciana per a vore l’eclipsi solar

Les autocaravanes s’han convertit en una alternativa als hotels per a vore l’eclipsi solar del 12 d’agost, amb el parc valencià ja completament llogat.
FILMOTECA D'ESTIU