L’incendi de Sierra Bermeja va ser intencionat segurament amb un líquid inflamable

La Fiscalia de Medi Ambient considera que les primeres dades de la investigació de l’incendi de Sierra Bermeja, 10.000 hectàrees calcinades, prop de 3.000 persones desallotjades de diverses localitats i un bomber mort en el sud-oest de la província de Màlaga, apunten al fet que ha sigut provocat de manera intencionada, si bé és prompte per a disposar d’informació sobre l’autoria.

La Fiscalia ha informat en un comunicat dels primers esbrinaments que han dut a terme tant el Seprona com els agents forestals adscrits i que mostren l’existència de diversos focus inicials originats de forma pràcticament simultània i pròxims a sengles punts d’una carretera poc transitada, amb possibilitat d’estacionament de vehicles, “que poden apuntar a una etiologia intencional“.

El ministeri públic subratlla la gravetat de l’incendi declarat el dimecres 8 i que, fins al moment, ha costat la vida a un treballador dels equips d’extinció, ferides a altres dos persones, ha obligat a desallotjar a més d’un miler de veïns i ha provocat “enormes perjudicis des del punt de vista mediambiental”.

 

L’origen de l’incendi en Sierra Bermeja

 

Segons fonts a les quals ha tingut accés Antena 3, es van usar munts de fullaraca i pinyes a les quals es va calar foc amb un líquid accelerant, probablement gasolina. Es va usar algun tipus de líquid inflamable en l’origen del foc.

L’existència de diversos focus inicials de l’incendi en Sierra Bermeja, de manera simultània i en diferents punts d’una carretera sense circulació, indiquen que va ser intencionat, segons va avançar la Fiscalia. Els autors haurien utilitzat un líquid inflamable com la gasolina.

L’incendi de Sierra Bermeja ha entrat hui en la fase de control gràcies a la pluja que ha caigut després d’arrasar prop de 10.000 hectàrees. El foc s’ha cobrat la vida d’un bomber i ha provocat ferides de diferent consideració a diversos operaris.

Des de hui, els veïns de les sis localitats desallotjades, és a dir, Genalguacil, Jubrique, Faraján, Júzcar,  Alpandeire i Pujerra poden tornar a les seues cases. Prop de 3.000 persones van ser desallotjades durant estos dies.

Últimes notícies

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.

L’avís groc per vent de fins a 80 km/h continua actiu a l’interior nord de Castelló

L'avís groc per ratxes de vent de fins a 80 km/h es manté durant la nit i fins a les 10 hores del dimecres a l'interior nord de Castelló, amb pluja i tempestes localment intenses.