El Tribunal Constitucional declara inconstitucional el segon estat d’alarma

 

El ple del Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional el segon estat d’alarma per haver-se prorrogat durant sis mesos de manera «no raonable» i «infundada», i per haver delegat funcions a les comunitats autònomes que excedien de les seues competències.

La sentència ha tirat endavant per sis vots a quatre, d’esta manera, la decisió compta amb els vots particulars del president del tribunal, Juan José González Rivas, i els magistrats Cándido Conde-Pumpido,  Juan  Antonio Xiol i María Luisa Balaguer.

El Tribunal Constitucional debatia sobre la constitucionalitat de tres qüestions: la pròrroga de 6 mesos de l’estat d’alarma esmentat i el corresponent control parlamentari al Govern, el model de «cogovernança» implantat per l’Executiu amb les comunitats autònomes i les mesures de confinament acordades durant el període temporal que va durar el segon estat d’alarma.

El TC ha declarat inconstitucionals tant la pròrroga de 6 mesos com la «cogovernança». A més, la pròrroga va ser autoritzada quan les mesures limitatives de drets inclosos a la sol·licitud no havien de ser aplicades immediatament pel Govern, ja que els presidents de les Comunitats Autònomes van ser els que van decidir, per la qual cosa aquella autorització es va donar sense saber quines mesures s’aplicarien per combatre la pandèmia.

Últimes notícies

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.

Arresten a Algorfa un fugitiu britànic buscat per tràfic de drogues i armes

La Policia Nacional ha detingut a Algorfa un ciutadà britànic de 27 anys, considerat objectiu criminal prioritari al seu país, reclamat per tràfic de drogues i ús d'armes de foc contra persones.

Els bombers contenen sense mitjans aeris el gran incendi de la Vall d’Uixó

Els bombers han refrescat tota la nit la zona cremada en l’incendi de la Vall d'Uixó, estabilitzat des de la vesprada d’ahir, amb 9.568 hectàrees afectades i sense mitjans aeris incorporats este dissabte.

Una start-up d’Elx crea una IA que automatitza la comunicació amb pacients en clíniques

Healthmate, una empresa d’Elx, ha creat una intel·ligència artificial que automatitza cites, recordatoris i gestions amb pacients en clíniques, fet que reduïx costos i millora l’atenció. La ferramenta ja treballa amb 100 clíniques d’Espanya i ha gestionat 800.000 missatges de 30.000 pacients.
FILMOTECA D'ESTIU