Anuncios

El Tribunal Constitucional declara inconstitucional el segon estat d’alarma

 

El ple del Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional el segon estat d’alarma per haver-se prorrogat durant sis mesos de manera «no raonable» i «infundada», i per haver delegat funcions a les comunitats autònomes que excedien de les seues competències.

La sentència ha tirat endavant per sis vots a quatre, d’esta manera, la decisió compta amb els vots particulars del president del tribunal, Juan José González Rivas, i els magistrats Cándido Conde-Pumpido,  Juan  Antonio Xiol i María Luisa Balaguer.

Anuncios

El Tribunal Constitucional debatia sobre la constitucionalitat de tres qüestions: la pròrroga de 6 mesos de l’estat d’alarma esmentat i el corresponent control parlamentari al Govern, el model de «cogovernança» implantat per l’Executiu amb les comunitats autònomes i les mesures de confinament acordades durant el període temporal que va durar el segon estat d’alarma.

El TC ha declarat inconstitucionals tant la pròrroga de 6 mesos com la «cogovernança». A més, la pròrroga va ser autoritzada quan les mesures limitatives de drets inclosos a la sol·licitud no havien de ser aplicades immediatament pel Govern, ja que els presidents de les Comunitats Autònomes van ser els que van decidir, per la qual cosa aquella autorització es va donar sense saber quines mesures s’aplicarien per combatre la pandèmia.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.
Anuncios