21.6 C
València
Dimarts, 13 maig, 2025

El Tribunal Constitucional declara inconstitucional el segon estat d’alarma

 

- Advertisement -Telegram València Diari

El ple del Tribunal Constitucional ha declarat inconstitucional el segon estat d’alarma per haver-se prorrogat durant sis mesos de manera «no raonable» i «infundada», i per haver delegat funcions a les comunitats autònomes que excedien de les seues competències.

La sentència ha tirat endavant per sis vots a quatre, d’esta manera, la decisió compta amb els vots particulars del president del tribunal, Juan José González Rivas, i els magistrats Cándido Conde-Pumpido,  Juan  Antonio Xiol i María Luisa Balaguer.

El Tribunal Constitucional debatia sobre la constitucionalitat de tres qüestions: la pròrroga de 6 mesos de l’estat d’alarma esmentat i el corresponent control parlamentari al Govern, el model de «cogovernança» implantat per l’Executiu amb les comunitats autònomes i les mesures de confinament acordades durant el període temporal que va durar el segon estat d’alarma.

El TC ha declarat inconstitucionals tant la pròrroga de 6 mesos com la «cogovernança». A més, la pròrroga va ser autoritzada quan les mesures limitatives de drets inclosos a la sol·licitud no havien de ser aplicades immediatament pel Govern, ja que els presidents de les Comunitats Autònomes van ser els que van decidir, per la qual cosa aquella autorització es va donar sense saber quines mesures s’aplicarien per combatre la pandèmia.

Últimes notícies

El Ministeri de Drets Socials Investiga la denúncia sobre els Preus de les Entrades de Bad Bunny

El Ministeri de Drets Socials estudiarà la denúncia presentada per l'OCU sobre les elevades tarifes de les entrades dels concerts d'Bad Bunny, destacant la importància de la transparència en els preus finals.

Marcos Morau, Marina Monzó i Aarón Cobos: Talents valencians en els Premis Talía

Marcos Morau, Marina Monzó i Aarón Cobos s'han destacat en els Premis Talía 2023, representant la Comunitat Valenciana amb el seu excepcional talent artístic.

Úrsula von der Leyen destaca la necessitat d’un enfocament europeu davant dels desastres naturals després de reunir-se amb víctimes de la dana

La presidenta de la Comissió Europea, Úrsula von der Leyen, ha destacat la importància d'aprendre de la tragèdia de la dana per a futures preparacions de la UE davant dels desastres naturals, després de reunir-se amb víctimes a Brussel·les.

María José Catalá reafirma la seua voluntat de continuar com a alcaldessa de València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha manifestat la seua intenció de seguir liderant la ciutat en resposta a possibles ofertes per a succeir Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat.

La historiadora Teresa Vinyoles analitza la violència medieval contra les dones al Monestir de Valldigna

El Monestir de Valldigna acollirà una conferència de la historiadora Teresa Vinyoles sobre la violència que van patir les dones durant la baixa edat mitjana, amb una anàlisi detallada de les estructures socials que perpetuaven aquesta violència.

Almoradí demana a la Diputació solucions per prevenir inundacions al Saladar

L'Ajuntament d'Almoradí ha sol·licitat a la Diputació que estudie mesures per prevenir inundacions a la pedania del Saladar, destacant la necessitat d'infraestructures adequades per combatre els efectes de les pluges.

L’ONU expressa preocupacions sobre les deportacions massives dels EUA

L'Alt Comissionat de l'ONU denuncia que les deportacions massives dels EUA podrien violar drets humans fonamentals, citant casos alarmants de detencions arbitràries, sobretot de veneçolans i salvadorencs.

Cuatroochenta registra un increment del 26% en vendes i un 70% en EBITDA al primer trimestre de 2025

L'empresa tecnològica Cuatroochenta ha experimentat un notable increment del 26% en vendes i un sorprenent 70% en EBITDA durant el primer trimestre de 2025, amb un rendiment destacat que reflecteix una tendència de creixement sostenible.