Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, «el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se», recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar «agitant els braços».

«De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos», rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. «Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques», respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara «entre el xiquet i la gossa» i que no els repetira això del seu fill.

«El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme«.

Mentrestant Víctor, amb «una mentalitat més innocent que la seua edat», semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, «derrotada» i «quasi en estat de xoc», va optar per la retirada. «Ens van xafar el dia». Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Últimes notícies

Isaac Noguera s’acomiada del València Basket agraït després d’un any dur a nivell personal

L’escorta català Isaac Noguera ha anunciat la seua eixida del València Basket amb un missatge en xarxes on es mostra feliç i agraït per una temporada històrica del club, però alhora difícil en l’àmbit personal.

Intervenen 80 quilos de cocaïna i armes a València en una macrooperació antidroga

La Policia Nacional ha intervingut a València 80 quilos de cocaïna, dos armes de foc i abundant munició en l’última fase d’una macrooperació estatal contra el tràfic de drogues a gran escala iniciada el 2024.

Detingut a Elx per agredir una sanitària mentre l’atenien en Urgències

La Policia Nacional ha detingut a Elx un home de 43 anys per agredir presumptament una treballadora sanitària en un hospital públic mentres era atés en el servici d’urgències. El cas s’investiga com un delicte d’atemptat contra agent de l’autoritat en ser empleada pública.

Les víctimes de l’accident de metro de 2006 passen el relleu a les de la DANA de València

Vint anys després de l’accident de metro de València, les expresidentes de l’AVM3J reivindiquen que cal continuar lluitant i anuncien que passen el testimoni a les víctimes de la DANA de 2024, amb qui compartiran l’acte d’homenatge del 3 de juliol.

Oratge estable i més calor lleugera en cap de setmana quasi ras en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb cel poc nuvolós o ras, temperatures sense canvis o en lleu ascens i vent fluix de component este, amb alguns ruixats amb tronada en l'interior diumenge.

Tres generacions fan vacances al Rototom: de l’Alma, de 5 anys, a la iaia Piedad, de 73

El Rototom Sunsplash, que celebra la 31a edició a Benicàssim en agost, s’ha consolidat com un festival familiar on conviuen xiquets, jóvens, pares i avis, com la família Abril, que viatja en autocaravana per gaudir d’una setmana completa d’activitats.

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.