9.4 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, “el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se”, recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar “agitant els braços”.

“De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos”, rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. “Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques”, respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara “entre el xiquet i la gossa” i que no els repetira això del seu fill.

“El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme“.

Mentrestant Víctor, amb “una mentalitat més innocent que la seua edat”, semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, “derrotada” i “quasi en estat de xoc”, va optar per la retirada. “Ens van xafar el dia”. Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Últimes notícies

Mbappé decidix amb un doblet en La Ceràmica i reforça la recuperació del Reial Madrid

El Reial Madrid es va imposar 0-2 al Vila-real amb dos gols de Mbappé, el segon de penal en el descompte, i va consolidar la seua millora sota el comandament d'Álvaro Arbeloa.

El Vila-real avança una lesió en el tendó d’Aquil·les de Juan Foyth

El defensa argentí es va retirar als vint minuts davant el Reial Madrid amb molèsties en el tendó d'Aquil·les esquerre. El club espera proves i tem que siga greu.

Barcelona conquista la seua sexta Supercopa en un clàssic igualat 2-0

El Barcelona va véncer 2-0 al Reial Madrid i va alçar la seua sexta Supercopa, quinta consecutiva. Brugts va obrir el marcador i Alexia va sentenciar de penal després d'una final molt competida.

Eray Cömert es reivindica amb Unai Núñez ja en la graderia: ‘Porte sis mesos difícils’

El central suís va firmar un partit sòlid, va marcar i va ser clau en el triomf del València davant l'Espanyol, mentres el nouvingut Unai Núñez va seguir el xoc des de la graderia.

Corberán destaca el caràcter del València en el seu moment més difícil

Corberán es va felicitar per la reacció del València amb dos victòries seguides després de veure's en descens. Va subratllar el 3-2 a l'Espanyol i el valor anímic de guanyar a Mestalla.

Manolo González va carregar contra el VAR després del València-Espanyol i va reclamar falta prèvia en el penal

L'entrenador de l'Espanyol va carregar contra l'arbitratge després del València-Espanyol i va qüestionar la intervenció del VAR. Va reclamar una falta prèvia a Ramazani abans del penal a Beltrán que va precedir el 3-2.

El València s’imposa a l’Espanyol amb un penal en el 95 (3-2)

Ramazani va convertir un penal en el descompte per a decidir un partit que l'Espanyol va igualar dos vegades. El València va encadenar la seua segona victòria seguida per primera vegada en la temporada.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut assistides per inhalació lleu després de l'incendi d'una vivenda en el barri de Tres Forques. La Policia Nacional investiga l'origen i es remena una estufa com a hipòtesi inicial.