Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, «el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se», recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar «agitant els braços».

«De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos», rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. «Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques», respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara «entre el xiquet i la gossa» i que no els repetira això del seu fill.

«El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme«.

Mentrestant Víctor, amb «una mentalitat més innocent que la seua edat», semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, «derrotada» i «quasi en estat de xoc», va optar per la retirada. «Ens van xafar el dia». Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Últimes notícies

La Malva-rosa s’atura per a viure l’eclipsi total de sol

Milers de persones han convertit la platja de la Malva-rosa en un amfiteatre a cel obert per a seguir l’eclipsi solar total, en un ambient de silenci, emoció i festa que s’ha estés fins a Alboraia i Port Saplaya.

El Valencia Basket incorpora l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit

El Valencia Basket ha tancat l’arribada de l’alero finés Elias Valtonen amb un contracte no garantit per una campanya, ampliable fins a la temporada 2026-27 si es ratifica.

Una errada de Rivero castiga la unitat B del València contra el Terol

El València CF ha caigut 0-1 davant el CD Teruel en un amistós a Paterna, amb un equip ple de canterans, per una eixida en fals de Cristian Rivero.

Un incendi arrasa 34 vehicles a Peníscola i deixa diversos ferits

Un incendi iniciat en un cotxe a Peníscola ha acabat calcinant 34 vehicles i ha provocat diversos ferits, mentres els bombers han evitat que el foc afectara vivendes pròximes.

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.