Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, «el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se», recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar «agitant els braços».

«De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos», rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. «Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques», respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara «entre el xiquet i la gossa» i que no els repetira això del seu fill.

«El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme«.

Mentrestant Víctor, amb «una mentalitat més innocent que la seua edat», semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, «derrotada» i «quasi en estat de xoc», va optar per la retirada. «Ens van xafar el dia». Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Últimes notícies

València emprendrà accions legals pels responsables de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València acordarà este divendres iniciar accions judicials pels possibles responsables de l’incendi forestal d’El Saler i la seua alcaldessa reclama endurir les penes als piròmans a nivell estatal.

Les noves empreses en la Comunitat Valenciana creixen un 14,9 % al juliol i arriben a 1.549

La Comunitat Valenciana ha registrat al juliol 1.549 noves societats mercantils, un increment anual del 14,9 %, el tercer més alt d’Espanya, mentres les dissolucions han arribat a 139.

Els viatgers del transport urbà pugen un 3 % en la Comunitat Valenciana al juliol

El transport urbà per autobús i metro en la Comunitat Valenciana ha crescut un 3 % al juliol, fins als 16,9 milions de viatgers, segons l’INE. A Espanya, el transport públic també augmenta, tot i la caiguda del ferrocarril de llarga distància.

Detingut a Torrevella un fugititu reclamat per homicidi a Alemanya

La Guàrdia Civil ha detingut en una urbanització de Torrevella un home de 43 anys, de nacionalitat romanesa, reclamat a Alemanya per un possible homicidi i amb ordres judicials pendents a Espanya.

Pluges intenses de setembre descarreguen al sud de València i nord d’Alacant

Pluges fortes típiques de setembre han descarregat esta matinada i este matí al litoral sud de València i nord d’Alacant, amb fins a 40 litres per hora en alguns punts, encara que les tempestes ja s’han dissipat.

La indústria valenciana accelera en juliol amb un creixement del 4 %

La producció industrial ha augmentat en juliol un 4 % a la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana estatal, que s’ha quedat en un 2,6 %. El fort descens dels béns de consum durador ha llastat el conjunt d’Espanya, tot i l’augment de l’energia.

Aemet alerta de ruixats molt forts i pedra gran al litoral sud este dijous

Aemet ha pronosticat per a este dijous ruixats molt forts amb tronades i granís gran al litoral sud de la Comunitat Valenciana a primeres hores del dia, amb núvols que s’aniran trencant i temperatures a la baixa en moltes zones.

Mazón i Argüeso hauran de donar explicacions sobre la DANA al Congrés el 21 de setembre

L’expresident de la Generalitat Carlos Mazón i l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso compareixeran el 21 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, en plena pressió política perquè s’amplien les declaracions sobre la gestió de la tragèdia del 29 d’octubre de 2024.