Increpen un jove autista per prendre el bany amb la seua gossa a Torrevella

 

Un grup de 10 persones ha increpat un jove autista de 15 anys per anar amb la seua gossa a prendre el bany a la platja de Cala Mosca, al municipi de Torrevella.

Víctor amb autisme sever i el seu inseparable Pam, una jove gossa de raça terranova que està sent entrenada per a assistir al seu amo, estaven ja en l’arena juntament amb la seua mare Victoria. Esta recorda com el seu fill estava a punt de ficar-se en l’aigua, “el meu xiquet és un com un peix, la qual cosa més li agrada és banyar-se”, recorda -de fet, s’havia llevat la samarreta-, quan un grup d’entre deu i dotze persones se’ls van acostar “agitant els braços”.

“De males maneres ens van dir que ens havíem d’anar, que esta no era una platja per a gossos”, rememora Victoria. Tècnicament no ho era, la mare els va recordar dos policies municipals més tard.

El que els va explicar esta dona, tant a un com a uns altres, és que el seu fill necessita a la seua gossa i que la normativa li empara. Li preguntem esta qüestió a María José Sanchez García, presidenta de l’Associació de Pares d’Alumnes amb Necessitats Educatives Especials (APANEE) de Torrevella, les xarxes socials de les quals van denunciar este incident. “Els gossos d’assistència estan permesos el seu accés a qualsevol lloc, excepte a intervencions quirúrgiques”, respon.

Per a això, és necessari que porten la seua senyalització corresponent, amb el seu jupetí i carnet, com era el cas. Així ho degueren veure els estiuejants que se’ls van tirar damunt. Victoria comenta que, malgrat que va aconseguir explicar-los que Víctor tenia una discapacitat i que el gos estava permés. Malgrat això, assegura que li van dir que triara “entre el xiquet i la gossa” i que no els repetira això del seu fill.

“El que més em va fer mal va ser que una dona em va dir amb sorna que quina pena li donava que tinguera un fill amb autisme“.

Mentrestant Víctor, amb “una mentalitat més innocent que la seua edat”, semblava que s’assabentava de la situació perquè va agafar la seua samarreta i li la va posar. La seua mare, “derrotada” i “quasi en estat de xoc”, va optar per la retirada. “Ens van xafar el dia”. Després van cridar a la policia i, juntament amb l’ensinistradora de Pam, es van tornar a la platja per a identificar als increpadors per a presentar una denúncia, però ja no estaven.
 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.