Intenta agredir a un metge en Alacant per no fer-li una recepta

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home acusat de tirar-li una escopinyada i intentar agredir a un metge d’Urgències de l’Hospital General d’Alacant –perquè es va negar a fer-li una recepta– i a dos vigilants de seguretat –que van intervindre en l’incident–, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El suposat agressor, de 36 anys i nacionalitat espanyola, va ser localitzat i detingut en un control rutinari en l’Estació d’Autobusos d’Elx, des d’on pretenia abandonar la ciutat. En ser identificat, els policies van comprovar que estava sent buscat en relació a una investigació que s’estava tramitant en la Comissaria de Districte Nord d’Alacant.

 

Uns dies abans, l’home s’havia personat en el Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari d’Alacant, a on va exigir al facultatiu que l’estava atenent una recepta per a una medicació que el professional li va negar, al no poder subministrar-li-la.

 

Davant de tal negativa, segons la Policia, es va comportar «de manera extremadament violenta» i va arribar a amenaçar al metge amb agredir-lo, tirant-se-li damunt. En un moment donat, a més, li va escopir en la cara al doctor. La víctima va haver de cridar al servici de seguretat de l’hospital i van ser necessaris dos vigilants per a conseguir tranquil·litzar l’agressor. Posteriorment, en l’Hospital es va personar una patrulla de la Policia Nacional que va arreplegar les dades del pacient.

 

El metge va ser citat en la Comissaria Nord d’Alacant a on va prestar declaració. Després de la compareixença, els agents van centrar els seus esforços en localitzar al presumpte agressor per a procedir a la seua detenció com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat, ja que els professionals de la sanitat pública estan considerats funcionaris públics quan exercixen les seues funcions en l’àmbit de la sanitat i l’educació. El detingut, acusat d’un delicte d’atemptat a un funcionari públic, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx que el va posar en llibertat amb càrrecs.

 

L’interlocutor policial sanitari, una figura necessària

Per a evitar les agressions sanitàries, la Policia Nacional ha creat la figura de l’interlocutor policial sanitari. D’esta forma, es pretén garantir una atenció personalitzada als professionals sanitaris que patisquen violència o amenaces en el seu treball.

 

A nivell espanyol, l’interlocutor policial sanitari s’encarrega de coordinar, cooperar, desenrotllar i executar les actuacions relacionades amb qualsevol manifestació de violència o intimidació al personal sanitari públic. A més, és el punt de contacte permanent amb els representants dels centres mèdics, col·legis professionals i autoritats territorials competents. A nivell territorial, altres 60 agents despleguen esta funció en les principals ciutats de tota la geografia espanyola.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.