14.1 C
València
Dissabte, 31 gener, 2026

Intenta agredir a un metge en Alacant per no fer-li una recepta

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home acusat de tirar-li una escopinyada i intentar agredir a un metge d’Urgències de l’Hospital General d’Alacant –perquè es va negar a fer-li una recepta– i a dos vigilants de seguretat –que van intervindre en l’incident–, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El suposat agressor, de 36 anys i nacionalitat espanyola, va ser localitzat i detingut en un control rutinari en l’Estació d’Autobusos d’Elx, des d’on pretenia abandonar la ciutat. En ser identificat, els policies van comprovar que estava sent buscat en relació a una investigació que s’estava tramitant en la Comissaria de Districte Nord d’Alacant.

 

Uns dies abans, l’home s’havia personat en el Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari d’Alacant, a on va exigir al facultatiu que l’estava atenent una recepta per a una medicació que el professional li va negar, al no poder subministrar-li-la.

 

Davant de tal negativa, segons la Policia, es va comportar «de manera extremadament violenta» i va arribar a amenaçar al metge amb agredir-lo, tirant-se-li damunt. En un moment donat, a més, li va escopir en la cara al doctor. La víctima va haver de cridar al servici de seguretat de l’hospital i van ser necessaris dos vigilants per a conseguir tranquil·litzar l’agressor. Posteriorment, en l’Hospital es va personar una patrulla de la Policia Nacional que va arreplegar les dades del pacient.

 

El metge va ser citat en la Comissaria Nord d’Alacant a on va prestar declaració. Després de la compareixença, els agents van centrar els seus esforços en localitzar al presumpte agressor per a procedir a la seua detenció com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat, ja que els professionals de la sanitat pública estan considerats funcionaris públics quan exercixen les seues funcions en l’àmbit de la sanitat i l’educació. El detingut, acusat d’un delicte d’atemptat a un funcionari públic, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx que el va posar en llibertat amb càrrecs.

 

L’interlocutor policial sanitari, una figura necessària

Per a evitar les agressions sanitàries, la Policia Nacional ha creat la figura de l’interlocutor policial sanitari. D’esta forma, es pretén garantir una atenció personalitzada als professionals sanitaris que patisquen violència o amenaces en el seu treball.

 

A nivell espanyol, l’interlocutor policial sanitari s’encarrega de coordinar, cooperar, desenrotllar i executar les actuacions relacionades amb qualsevol manifestació de violència o intimidació al personal sanitari públic. A més, és el punt de contacte permanent amb els representants dels centres mèdics, col·legis professionals i autoritats territorials competents. A nivell territorial, altres 60 agents despleguen esta funció en les principals ciutats de tota la geografia espanyola.

Últimes notícies

Dimitix la regidor d’Urbanisme d’Alacant després de ser adjudicatària d’una vivenda pública

Rocío Gómez ha anunciat la seua dimissió un dia després de conéixer-se que va ser adjudicatària d'una vivenda pública a la Platja de Sant Joan; el cas està sota investigació per possibles irregularitats.

Marcelino va assegurar que el dol davant Osasuna serà de ritme alt, intensitat i dificultat

El tècnic del Vila-real va assegurar este divendres que el xoc a Pamplona exigirà la millor versió, va subratllar la fortalesa local d'Osasuna i va confirmar diverses baixes.

El Consell insta el Govern a activar la clàusula de salvaguarda per a cítrics de Sud-àfrica

Comerç i Agricultura han remés un informe conjunt perquè l'Executiu sol·licite a Brussel·les l'activació de la salvaguarda. Assenyalen una caiguda del 24% en les exportacions de Castelló i demanen vigilància des d'octubre.

El Consell sosté que no hi ha risc de menor recaptació amb la rebaixa fiscal

Barrachina ha defés que la rebaixa fiscal no minvarà els ingressos en ampliar els límits de deduccions de l'IRPF amb retroactivitat a 1 de gener de 2025. També ha explicat el seu rebuig al decret òmnibus que inclou l'exempció d'ajudes per la DANA per mesclar matèries.

Pérez Llorca destaca l’impuls del Consell al progrés d’Ontinyent amb obres i servicis

El president Juanfran Pérez Llorca ha reafirmat el compromís de la Generalitat amb projectes clau a Ontinyent: hospital, Palacio de Justícia, Facultat de Veterinària i desdoblament de la CV-60. També s'impulsen corredors verds després de la dana.

Pérez Llorca demana que la Comissió Mixta de la DANA siga l’inici d’un enteniment

El president ha reclamat que la comissió que coordina la reconstrucció després de la DANA servisca per a superar la confrontació i centrar-se en la seguretat de les zones afectades. Ha admés que arriba molt tard i que potser hi ha assumptes sense solució.

Pérez Llorca demana al Govern explicacions i que rectifique per les indemnitzacions a víctimes de la DANA

El president ha exigit explicacions i una rectificació perquè les víctimes de la DANA no siguen tractades com de segona. A més, ha rebutjat la proposta de finançament autonòmic pel seu impacte fiscal en la Comunitat Valenciana.

El Consell acusa a Sánchez de tracte desigual: 72.000 a víctimes de la DANA a València enfront de 210.000 en Adamuz

Miguel Barrachina ha denunciat que les víctimes de la DANA en la Comunitat Valenciana han rebut 72.000 euros enfront dels 210.000 de l'accident ferroviari de Adamuz. També ha retret retards i ha demanat igualtat de tracte.