Intenta agredir a un metge en Alacant per no fer-li una recepta

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home acusat de tirar-li una escopinyada i intentar agredir a un metge d’Urgències de l’Hospital General d’Alacant –perquè es va negar a fer-li una recepta– i a dos vigilants de seguretat –que van intervindre en l’incident–, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El suposat agressor, de 36 anys i nacionalitat espanyola, va ser localitzat i detingut en un control rutinari en l’Estació d’Autobusos d’Elx, des d’on pretenia abandonar la ciutat. En ser identificat, els policies van comprovar que estava sent buscat en relació a una investigació que s’estava tramitant en la Comissaria de Districte Nord d’Alacant.

 

Uns dies abans, l’home s’havia personat en el Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari d’Alacant, a on va exigir al facultatiu que l’estava atenent una recepta per a una medicació que el professional li va negar, al no poder subministrar-li-la.

 

Davant de tal negativa, segons la Policia, es va comportar «de manera extremadament violenta» i va arribar a amenaçar al metge amb agredir-lo, tirant-se-li damunt. En un moment donat, a més, li va escopir en la cara al doctor. La víctima va haver de cridar al servici de seguretat de l’hospital i van ser necessaris dos vigilants per a conseguir tranquil·litzar l’agressor. Posteriorment, en l’Hospital es va personar una patrulla de la Policia Nacional que va arreplegar les dades del pacient.

 

El metge va ser citat en la Comissaria Nord d’Alacant a on va prestar declaració. Després de la compareixença, els agents van centrar els seus esforços en localitzar al presumpte agressor per a procedir a la seua detenció com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat, ja que els professionals de la sanitat pública estan considerats funcionaris públics quan exercixen les seues funcions en l’àmbit de la sanitat i l’educació. El detingut, acusat d’un delicte d’atemptat a un funcionari públic, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx que el va posar en llibertat amb càrrecs.

 

L’interlocutor policial sanitari, una figura necessària

Per a evitar les agressions sanitàries, la Policia Nacional ha creat la figura de l’interlocutor policial sanitari. D’esta forma, es pretén garantir una atenció personalitzada als professionals sanitaris que patisquen violència o amenaces en el seu treball.

 

A nivell espanyol, l’interlocutor policial sanitari s’encarrega de coordinar, cooperar, desenrotllar i executar les actuacions relacionades amb qualsevol manifestació de violència o intimidació al personal sanitari públic. A més, és el punt de contacte permanent amb els representants dels centres mèdics, col·legis professionals i autoritats territorials competents. A nivell territorial, altres 60 agents despleguen esta funció en les principals ciutats de tota la geografia espanyola.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La ratxa de Carlos Espí manté viu al Llevant davant el Getafe

Un gol de Carlos Espí en el minut 83 va donar al Llevant una victòria agònica davant el Getafe després de fallar dos penals i li permet seguir a quatre punts de la salvació.

El travesser i el VAR frenen al Llevant davant un Getafe que seguix amb vida

El Llevant va acariciar el gol amb un tret al travesser de Kareem Tunde i va veure com el VAR anul·lava una expulsió i una miqueta en un 0-0 que manté viu al Getafe.

Juí en l’Audiència d’Alacant a un home per agressió sexual a una menor de 14 anys

L'Audiència d'Alacant jutja a un home acusat d'agredir sexualment a una menor de 14 anys en 2023, per la qual cosa la Fiscalia sol·licita deu anys de presó de manera provisional.

Defensa Animal critica la volta del tir i arrossegament a Nàquera després de dos dècades sense celebrar-se

La Plataforma Defensa Animal denuncia la recuperació del tir i arrossegament a Nàquera després de 20 anys sense celebrar-se i alerta del sofriment que, al seu juí, suporten els cavalls durant estes proves.

Imanol Arias i María Barranco porten al Teatre Principal d’Alacant la comèdia Millor no dir-ho

La comèdia Millor no dir-ho, escrita per Salomé Lelouch i dirigida per Claudio Tolcachir, es representarà els dies 25 i 26 d'abril en el Teatre Principal d'Alacant amb Imanol Arias i María Barranco com a matrimoni protagonista.

Facephi reforça la seua expansió internacional amb una nova filial al Canadà

Facephi amplia la seua presència internacional amb una nova filial al Canadà per a reforçar la seua proximitat al mercat i respondre a l'augment de la demanda de solucions d'identitat digital i antifrau basades en IA.

Asaja preveu una campanya de nispros a l’alça malgrat uns costos que considera inassumibles

Asaja Alacant preveu una campanya de nispros de Callosa d'en Sarrià amb al voltant de 10.000 tones, però advertix que el fort increment de costos posa en risc la viabilitat del cultiu.

Tres anys i deu mesos de presó per cremar el cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai

L'Audiència d'Alacant condemna a un home a tres anys i deu mesos de presó per incomplir de forma reiterada una orde d'allunyament i calar foc al cotxe de la seua exparella per a donar-li un esglai, a més d'imposar-li una indemnització econòmica.