Intenta agredir a un metge en Alacant per no fer-li una recepta

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home acusat de tirar-li una escopinyada i intentar agredir a un metge d’Urgències de l’Hospital General d’Alacant –perquè es va negar a fer-li una recepta– i a dos vigilants de seguretat –que van intervindre en l’incident–, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El suposat agressor, de 36 anys i nacionalitat espanyola, va ser localitzat i detingut en un control rutinari en l’Estació d’Autobusos d’Elx, des d’on pretenia abandonar la ciutat. En ser identificat, els policies van comprovar que estava sent buscat en relació a una investigació que s’estava tramitant en la Comissaria de Districte Nord d’Alacant.

 

Uns dies abans, l’home s’havia personat en el Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari d’Alacant, a on va exigir al facultatiu que l’estava atenent una recepta per a una medicació que el professional li va negar, al no poder subministrar-li-la.

 

Davant de tal negativa, segons la Policia, es va comportar «de manera extremadament violenta» i va arribar a amenaçar al metge amb agredir-lo, tirant-se-li damunt. En un moment donat, a més, li va escopir en la cara al doctor. La víctima va haver de cridar al servici de seguretat de l’hospital i van ser necessaris dos vigilants per a conseguir tranquil·litzar l’agressor. Posteriorment, en l’Hospital es va personar una patrulla de la Policia Nacional que va arreplegar les dades del pacient.

 

El metge va ser citat en la Comissaria Nord d’Alacant a on va prestar declaració. Després de la compareixença, els agents van centrar els seus esforços en localitzar al presumpte agressor per a procedir a la seua detenció com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat, ja que els professionals de la sanitat pública estan considerats funcionaris públics quan exercixen les seues funcions en l’àmbit de la sanitat i l’educació. El detingut, acusat d’un delicte d’atemptat a un funcionari públic, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx que el va posar en llibertat amb càrrecs.

 

L’interlocutor policial sanitari, una figura necessària

Per a evitar les agressions sanitàries, la Policia Nacional ha creat la figura de l’interlocutor policial sanitari. D’esta forma, es pretén garantir una atenció personalitzada als professionals sanitaris que patisquen violència o amenaces en el seu treball.

 

A nivell espanyol, l’interlocutor policial sanitari s’encarrega de coordinar, cooperar, desenrotllar i executar les actuacions relacionades amb qualsevol manifestació de violència o intimidació al personal sanitari públic. A més, és el punt de contacte permanent amb els representants dels centres mèdics, col·legis professionals i autoritats territorials competents. A nivell territorial, altres 60 agents despleguen esta funció en les principals ciutats de tota la geografia espanyola.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.