Intenta agredir a un metge en Alacant per no fer-li una recepta

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Agents de la Policia Nacional han detingut a un home acusat de tirar-li una escopinyada i intentar agredir a un metge d’Urgències de l’Hospital General d’Alacant –perquè es va negar a fer-li una recepta– i a dos vigilants de seguretat –que van intervindre en l’incident–, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El suposat agressor, de 36 anys i nacionalitat espanyola, va ser localitzat i detingut en un control rutinari en l’Estació d’Autobusos d’Elx, des d’on pretenia abandonar la ciutat. En ser identificat, els policies van comprovar que estava sent buscat en relació a una investigació que s’estava tramitant en la Comissaria de Districte Nord d’Alacant.

 

Uns dies abans, l’home s’havia personat en el Servici d’Urgències de l’Hospital General Universitari d’Alacant, a on va exigir al facultatiu que l’estava atenent una recepta per a una medicació que el professional li va negar, al no poder subministrar-li-la.

 

Davant de tal negativa, segons la Policia, es va comportar «de manera extremadament violenta» i va arribar a amenaçar al metge amb agredir-lo, tirant-se-li damunt. En un moment donat, a més, li va escopir en la cara al doctor. La víctima va haver de cridar al servici de seguretat de l’hospital i van ser necessaris dos vigilants per a conseguir tranquil·litzar l’agressor. Posteriorment, en l’Hospital es va personar una patrulla de la Policia Nacional que va arreplegar les dades del pacient.

 

El metge va ser citat en la Comissaria Nord d’Alacant a on va prestar declaració. Després de la compareixença, els agents van centrar els seus esforços en localitzar al presumpte agressor per a procedir a la seua detenció com a presumpte autor d’un delicte d’atemptat, ja que els professionals de la sanitat pública estan considerats funcionaris públics quan exercixen les seues funcions en l’àmbit de la sanitat i l’educació. El detingut, acusat d’un delicte d’atemptat a un funcionari públic, va ser posat a la disposició del Jutjat d’Instrucció de Guàrdia d’Elx que el va posar en llibertat amb càrrecs.

 

L’interlocutor policial sanitari, una figura necessària

Per a evitar les agressions sanitàries, la Policia Nacional ha creat la figura de l’interlocutor policial sanitari. D’esta forma, es pretén garantir una atenció personalitzada als professionals sanitaris que patisquen violència o amenaces en el seu treball.

 

A nivell espanyol, l’interlocutor policial sanitari s’encarrega de coordinar, cooperar, desenrotllar i executar les actuacions relacionades amb qualsevol manifestació de violència o intimidació al personal sanitari públic. A més, és el punt de contacte permanent amb els representants dels centres mèdics, col·legis professionals i autoritats territorials competents. A nivell territorial, altres 60 agents despleguen esta funció en les principals ciutats de tota la geografia espanyola.

Últimes notícies

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.

Un cotxe en flames col·lapsa l’AP-7 a la Vila Joiosa en sentit València

L’incendi d’un vehicle en l’AP-7 a l’altura de la Vila Joiosa ha provocat llargues retencions en sentit València, tot i que no s’han registrat danys personals.

València reforçarà la seguretat al Jardí del Túria després d’agressions homòfobes

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha condemnat les agressions homòfobes al Jardí del Túria i ha anunciat més coordinació amb la Policia Local i el Servici d’Igualtat per prevenir nous casos.

Una avaria de senyalització obliga a parar uns minuts totes les línies de Metrovalencia

Un problema tècnic de senyalització i comunicacions ha obligat a detindre uns minuts la circulació de totes les línies de Metrovalencia i ha generat retards generalitzats, tot i que el servici ja s’ha restablit amb demores.