Presumpte intent d’assassinat entre interns a la presó de Villena

Àrea d'Infermeria de la presó de Villena

Àrea d’Infermeria de la presó de Villena |

Segueixen els aldarulls a la presó de Villena. En este cas, l’associació professional de presons «Tu Abandono Me Puede Matar», ha informat a València Diari d’una reducció que va haver de realitzar-se el passat 27 de setembre.

«Els funcionaris van haver de reduir a un intern que va intentar assassinar el seu company de cel·la clavant-li dos estaques afilades», expliquen des de l’associació. A més, estes estaques les va fabricar l’intern a partir d’un pal d’escombra.

Este contratemps va tenir lloc al mòdul 2 de la presó, un departament custodiat tan sols per dos funcionaris. En ell es troben prop de 100 interns multireincidents, la majoria d’ells complint condemna per delictes molt violents contra els ciutadans: «agressions sexuals, assassinats, lesions, atracaments, robatoris en habitatges …» afirmen des de TAMPM.

Els fets van passar al voltant de les 15 h. A esta hora els interns ja estan dins les seues cel·les després de passar el matí fent diferents activitats. Tot d’una, sona una crida a l’intèrfon dels funcionaris. «Una veu angoixada estava demanant auxili: Ajuda funcionari, que em vol matar». Així ho expliquen des de la presó de Villena, on també es va escoltar «calla fill de puta que ho pagaràs tu perquè jo surta d’aquí, que estic fart de gitanos», afirmen escoltar.

 

Ganivet fer amb un llapis

 

Una de les estaques fabricades per l’intern | font penitenciària

 

En este moment els funcionaris van córrer a veure què estava passant i quan van obrir la cel·la es van trobar a la víctima tirada a terra demanant ajuda. Sobre ell, el seu agressor que el pressionava amb un dels pals afilats al pit, i l’altre al cap.

Després de diversos intents de convéncer l’agressor perquè lliurés les estaques, els funcionaris van haver de llançar-se sobre ell. Finalment, van poder reduir-lo, amb amenaces de l’agressor del tipus: «Si us acosteu ho rage i després a vosaltres».

 

Situació límit a la Presó de Villena

 

«Estos funcionaris es van jugar la seua vida per salvar la d’un intern», afirmen des de TAMPM, «i sense portar cap mitjà de protecció ni defensa de goma». A més, des de l’associació recorden que «és reglamentari el seu ús en estes situacions, però a pesar d’això, la Direcció del Centre i l’Administració Penitenciària persegueixen i expedienten els funcionaris que han hagut de fer-los servir en alguna ocasió».

Sense anar més lluny, fa menys d’un mes, tres funcionaris d’esta presó van patir un «linxament mediàtic per repel·lir l’atac d’un intern extremadament perillós en aïllament».

Els treballadors d’esta presó segueixen patint «una situació ingovernable, insostenible». Des de l’associació TAMPM es denuncia l’augment d’agressions tant físiques com verbals cap als funcionaris. A més, asseguren haver-hi un augment de baixes mèdiques per diversos trastorns psicològics, com estres, ansietat, por paralitzant …

 

Paper funcionaris presó de Villena

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.