Presumpte intent d’assassinat entre interns a la presó de Villena

Àrea d'Infermeria de la presó de Villena

Àrea d’Infermeria de la presó de Villena |

Segueixen els aldarulls a la presó de Villena. En este cas, l’associació professional de presons «Tu Abandono Me Puede Matar», ha informat a València Diari d’una reducció que va haver de realitzar-se el passat 27 de setembre.

«Els funcionaris van haver de reduir a un intern que va intentar assassinar el seu company de cel·la clavant-li dos estaques afilades», expliquen des de l’associació. A més, estes estaques les va fabricar l’intern a partir d’un pal d’escombra.

Este contratemps va tenir lloc al mòdul 2 de la presó, un departament custodiat tan sols per dos funcionaris. En ell es troben prop de 100 interns multireincidents, la majoria d’ells complint condemna per delictes molt violents contra els ciutadans: «agressions sexuals, assassinats, lesions, atracaments, robatoris en habitatges …» afirmen des de TAMPM.

Els fets van passar al voltant de les 15 h. A esta hora els interns ja estan dins les seues cel·les després de passar el matí fent diferents activitats. Tot d’una, sona una crida a l’intèrfon dels funcionaris. «Una veu angoixada estava demanant auxili: Ajuda funcionari, que em vol matar». Així ho expliquen des de la presó de Villena, on també es va escoltar «calla fill de puta que ho pagaràs tu perquè jo surta d’aquí, que estic fart de gitanos», afirmen escoltar.

 

Ganivet fer amb un llapis

 

Una de les estaques fabricades per l’intern | font penitenciària

 

En este moment els funcionaris van córrer a veure què estava passant i quan van obrir la cel·la es van trobar a la víctima tirada a terra demanant ajuda. Sobre ell, el seu agressor que el pressionava amb un dels pals afilats al pit, i l’altre al cap.

Després de diversos intents de convéncer l’agressor perquè lliurés les estaques, els funcionaris van haver de llançar-se sobre ell. Finalment, van poder reduir-lo, amb amenaces de l’agressor del tipus: «Si us acosteu ho rage i després a vosaltres».

 

Situació límit a la Presó de Villena

 

«Estos funcionaris es van jugar la seua vida per salvar la d’un intern», afirmen des de TAMPM, «i sense portar cap mitjà de protecció ni defensa de goma». A més, des de l’associació recorden que «és reglamentari el seu ús en estes situacions, però a pesar d’això, la Direcció del Centre i l’Administració Penitenciària persegueixen i expedienten els funcionaris que han hagut de fer-los servir en alguna ocasió».

Sense anar més lluny, fa menys d’un mes, tres funcionaris d’esta presó van patir un «linxament mediàtic per repel·lir l’atac d’un intern extremadament perillós en aïllament».

Els treballadors d’esta presó segueixen patint «una situació ingovernable, insostenible». Des de l’associació TAMPM es denuncia l’augment d’agressions tant físiques com verbals cap als funcionaris. A més, asseguren haver-hi un augment de baixes mèdiques per diversos trastorns psicològics, com estres, ansietat, por paralitzant …

 

Paper funcionaris presó de Villena

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.