Presumpte intent d’assassinat entre interns a la presó de Villena

Àrea d'Infermeria de la presó de Villena

Àrea d’Infermeria de la presó de Villena |

Segueixen els aldarulls a la presó de Villena. En este cas, l’associació professional de presons «Tu Abandono Me Puede Matar», ha informat a València Diari d’una reducció que va haver de realitzar-se el passat 27 de setembre.

«Els funcionaris van haver de reduir a un intern que va intentar assassinar el seu company de cel·la clavant-li dos estaques afilades», expliquen des de l’associació. A més, estes estaques les va fabricar l’intern a partir d’un pal d’escombra.

Este contratemps va tenir lloc al mòdul 2 de la presó, un departament custodiat tan sols per dos funcionaris. En ell es troben prop de 100 interns multireincidents, la majoria d’ells complint condemna per delictes molt violents contra els ciutadans: «agressions sexuals, assassinats, lesions, atracaments, robatoris en habitatges …» afirmen des de TAMPM.

Els fets van passar al voltant de les 15 h. A esta hora els interns ja estan dins les seues cel·les després de passar el matí fent diferents activitats. Tot d’una, sona una crida a l’intèrfon dels funcionaris. «Una veu angoixada estava demanant auxili: Ajuda funcionari, que em vol matar». Així ho expliquen des de la presó de Villena, on també es va escoltar «calla fill de puta que ho pagaràs tu perquè jo surta d’aquí, que estic fart de gitanos», afirmen escoltar.

 

Ganivet fer amb un llapis

 

Una de les estaques fabricades per l’intern | font penitenciària

 

En este moment els funcionaris van córrer a veure què estava passant i quan van obrir la cel·la es van trobar a la víctima tirada a terra demanant ajuda. Sobre ell, el seu agressor que el pressionava amb un dels pals afilats al pit, i l’altre al cap.

Després de diversos intents de convéncer l’agressor perquè lliurés les estaques, els funcionaris van haver de llançar-se sobre ell. Finalment, van poder reduir-lo, amb amenaces de l’agressor del tipus: «Si us acosteu ho rage i després a vosaltres».

 

Situació límit a la Presó de Villena

 

«Estos funcionaris es van jugar la seua vida per salvar la d’un intern», afirmen des de TAMPM, «i sense portar cap mitjà de protecció ni defensa de goma». A més, des de l’associació recorden que «és reglamentari el seu ús en estes situacions, però a pesar d’això, la Direcció del Centre i l’Administració Penitenciària persegueixen i expedienten els funcionaris que han hagut de fer-los servir en alguna ocasió».

Sense anar més lluny, fa menys d’un mes, tres funcionaris d’esta presó van patir un «linxament mediàtic per repel·lir l’atac d’un intern extremadament perillós en aïllament».

Els treballadors d’esta presó segueixen patint «una situació ingovernable, insostenible». Des de l’associació TAMPM es denuncia l’augment d’agressions tant físiques com verbals cap als funcionaris. A més, asseguren haver-hi un augment de baixes mèdiques per diversos trastorns psicològics, com estres, ansietat, por paralitzant …

 

Paper funcionaris presó de Villena

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.