Presumpte intent d’assassinat entre interns a la presó de Villena

Àrea d'Infermeria de la presó de Villena

Àrea d’Infermeria de la presó de Villena |

Segueixen els aldarulls a la presó de Villena. En este cas, l’associació professional de presons «Tu Abandono Me Puede Matar», ha informat a València Diari d’una reducció que va haver de realitzar-se el passat 27 de setembre.

«Els funcionaris van haver de reduir a un intern que va intentar assassinar el seu company de cel·la clavant-li dos estaques afilades», expliquen des de l’associació. A més, estes estaques les va fabricar l’intern a partir d’un pal d’escombra.

Este contratemps va tenir lloc al mòdul 2 de la presó, un departament custodiat tan sols per dos funcionaris. En ell es troben prop de 100 interns multireincidents, la majoria d’ells complint condemna per delictes molt violents contra els ciutadans: «agressions sexuals, assassinats, lesions, atracaments, robatoris en habitatges …» afirmen des de TAMPM.

Els fets van passar al voltant de les 15 h. A esta hora els interns ja estan dins les seues cel·les després de passar el matí fent diferents activitats. Tot d’una, sona una crida a l’intèrfon dels funcionaris. «Una veu angoixada estava demanant auxili: Ajuda funcionari, que em vol matar». Així ho expliquen des de la presó de Villena, on també es va escoltar «calla fill de puta que ho pagaràs tu perquè jo surta d’aquí, que estic fart de gitanos», afirmen escoltar.

 

Ganivet fer amb un llapis

 

Una de les estaques fabricades per l’intern | font penitenciària

 

En este moment els funcionaris van córrer a veure què estava passant i quan van obrir la cel·la es van trobar a la víctima tirada a terra demanant ajuda. Sobre ell, el seu agressor que el pressionava amb un dels pals afilats al pit, i l’altre al cap.

Després de diversos intents de convéncer l’agressor perquè lliurés les estaques, els funcionaris van haver de llançar-se sobre ell. Finalment, van poder reduir-lo, amb amenaces de l’agressor del tipus: «Si us acosteu ho rage i després a vosaltres».

 

Situació límit a la Presó de Villena

 

«Estos funcionaris es van jugar la seua vida per salvar la d’un intern», afirmen des de TAMPM, «i sense portar cap mitjà de protecció ni defensa de goma». A més, des de l’associació recorden que «és reglamentari el seu ús en estes situacions, però a pesar d’això, la Direcció del Centre i l’Administració Penitenciària persegueixen i expedienten els funcionaris que han hagut de fer-los servir en alguna ocasió».

Sense anar més lluny, fa menys d’un mes, tres funcionaris d’esta presó van patir un «linxament mediàtic per repel·lir l’atac d’un intern extremadament perillós en aïllament».

Els treballadors d’esta presó segueixen patint «una situació ingovernable, insostenible». Des de l’associació TAMPM es denuncia l’augment d’agressions tant físiques com verbals cap als funcionaris. A més, asseguren haver-hi un augment de baixes mèdiques per diversos trastorns psicològics, com estres, ansietat, por paralitzant …

 

Paper funcionaris presó de Villena

Últimes notícies

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.