9.1 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Presumpte intent d’assassinat entre interns a la presó de Villena

Àrea d'Infermeria de la presó de Villena

Àrea d’Infermeria de la presó de Villena |

Segueixen els aldarulls a la presó de Villena. En este cas, l’associació professional de presons «Tu Abandono Me Puede Matar», ha informat a València Diari d’una reducció que va haver de realitzar-se el passat 27 de setembre.

«Els funcionaris van haver de reduir a un intern que va intentar assassinar el seu company de cel·la clavant-li dos estaques afilades», expliquen des de l’associació. A més, estes estaques les va fabricar l’intern a partir d’un pal d’escombra.

Este contratemps va tenir lloc al mòdul 2 de la presó, un departament custodiat tan sols per dos funcionaris. En ell es troben prop de 100 interns multireincidents, la majoria d’ells complint condemna per delictes molt violents contra els ciutadans: «agressions sexuals, assassinats, lesions, atracaments, robatoris en habitatges …» afirmen des de TAMPM.

Els fets van passar al voltant de les 15 h. A esta hora els interns ja estan dins les seues cel·les després de passar el matí fent diferents activitats. Tot d’una, sona una crida a l’intèrfon dels funcionaris. «Una veu angoixada estava demanant auxili: Ajuda funcionari, que em vol matar». Així ho expliquen des de la presó de Villena, on també es va escoltar «calla fill de puta que ho pagaràs tu perquè jo surta d’aquí, que estic fart de gitanos», afirmen escoltar.

 

Ganivet fer amb un llapis

 

Una de les estaques fabricades per l’intern | font penitenciària

 

En este moment els funcionaris van córrer a veure què estava passant i quan van obrir la cel·la es van trobar a la víctima tirada a terra demanant ajuda. Sobre ell, el seu agressor que el pressionava amb un dels pals afilats al pit, i l’altre al cap.

Després de diversos intents de convéncer l’agressor perquè lliurés les estaques, els funcionaris van haver de llançar-se sobre ell. Finalment, van poder reduir-lo, amb amenaces de l’agressor del tipus: «Si us acosteu ho rage i després a vosaltres».

 

Situació límit a la Presó de Villena

 

«Estos funcionaris es van jugar la seua vida per salvar la d’un intern», afirmen des de TAMPM, «i sense portar cap mitjà de protecció ni defensa de goma». A més, des de l’associació recorden que «és reglamentari el seu ús en estes situacions, però a pesar d’això, la Direcció del Centre i l’Administració Penitenciària persegueixen i expedienten els funcionaris que han hagut de fer-los servir en alguna ocasió».

Sense anar més lluny, fa menys d’un mes, tres funcionaris d’esta presó van patir un «linxament mediàtic per repel·lir l’atac d’un intern extremadament perillós en aïllament».

Els treballadors d’esta presó segueixen patint «una situació ingovernable, insostenible». Des de l’associació TAMPM es denuncia l’augment d’agressions tant físiques com verbals cap als funcionaris. A més, asseguren haver-hi un augment de baixes mèdiques per diversos trastorns psicològics, com estres, ansietat, por paralitzant …

 

Paper funcionaris presó de Villena

Últimes notícies

Convoquen una protesta davant Les Corts el dia de la investidura de Pérez Llorca

Acord Social Valencià convoca una protesta el 27 de novembre a les 10.30 davant Les Corts per a rebutjar la investidura de Juanfran Pérez Llorca. L'acció coincidix amb el ple i denúncia un continuisme en la gestió després de la DANA.

Finalitza sense incidents l’avís per vent a Castelló amb ratxes de fins a 80 km/h

Emergències ha tancat a les 15.00 l'avís groc per vent a la província. Aemet havia previst ratxes del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i 70 en el litoral nord.

Maíllo (IU) tatxa la condemna a Álvaro García Ortiz de colp d’Estat institucional

El coordinador federal d'IU ha denunciat que la sentència que inhabilita dos anys al fiscal general respon a una lògica institucional. També ha instat la joventut a assumir protagonisme polític.

La clínica dental d’Alzira que va tractar a la xiqueta morta no està autoritzada a anestesiar

Sanitat ha confirmat que la clínica que va tractar a la menor manca de permís per a tècniques d'anestèsia, inclosa la sedació intravenosa aplicada. El jutjat ha obert diligències, la inspecció ha suspés l'activitat i una altra xiqueta seguix en UCI.

El Reial Madrid visita a un Elx invicte a casa amb dubtes en defensa

El Reial Madrid torna a competir després de dos ensopegades i es mesura a un Elx que no ha perdut en el Martínez Valero. El líder necessita reaccionar en plena ratxa de partits fora.

Yolanda Díaz crida a mobilitzar-se per la democràcia i acusa ingerència del poder judicial

Yolanda Díaz ha anomenat a una mobilització serena i pacífica en defensa de la democràcia i ha denunciat ingerències del poder judicial. Sumar ha reclamat un espai d'unitat estable a l'esquerra del PSOE i ha defés PGE expansius.

Puente carrega contra el franquisme i demana al PP deixar de blanquejar la dictadura

Óscar Puente ha rebutjat que la dictadura tinga 'llums i ombres' i ha demanat al PP que deixe de blanquejar-la. Ha vinculat a més el cas del fiscal general amb un retrocés en Justícia.

Antoñito Molina plena el Roig Arena de València amb la seua gira Em Promet

Antoñito Molina ha convertit el Roig Arena en una celebració col·lectiva amb una de les últimes parades de la seua gira Em Promet, amb entrades esgotades i un repertori corejat.