Intervenen obres falsificades de Sorolla i Benlliure a subhasta a Madrid

 

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia de la Generalitat ha participat en una operació que ha permès intervindre cinc obres falsificades d’artistes valencians com Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, Genaro Lahuerta i José Benlliure que anaven a ser subhastades a Madrid.

    

La unitat adscrita al Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana va iniciar l’operació al juliol al costat de la Prefectura Superior de Policia de Balears i investiga a quatre persones com a suposades autores de delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

 

El preu d’eixida d’algunes de les obres era de més de 7.000 euros

  

Segons informa aquest dimarts la Generalitat, se’ls investiga per comercialitzar les obres a través d’una casa de subhastes de Madrid amb un preu d’eixida d’algunes de més de 7.000 euros.

    

Al llarg d’aquest any, el citat grup policial porta confiscats 1.672 objectes per valor de 237.407,75 euros, entre els quals es troben tant obres d’art falsificades com a objectes arqueològics sostrets de jaciments.

 

147 inspeccions realitzades en el 2018

  

Durant 2018 s’han intervingut 35 pintures, set escultures, cinc monedes, un rellotge, 43 taulells i 1.581 objectes arqueològics, campanes i peces de marfil.

  

En concret, al llarg d’aquest any s’han realitzat 147 inspeccions que han tingut com resultat la detenció d’una persona mentre que 47 han estat investigades per presumpte delicte d’estafa, contra la propietat intel·lectual i per robatori amb força.

    

En total, s’han identificat 631 persones i s’han controlat un total de 91 vehicles, segons les mateixes fonts.

 

Últimes notícies

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.

Nit rècord de calor a Castelló de la Plana amb 27,2 graus, la més càlida en 115 anys

Castelló de la Plana ha viscut la nit més càlida des de 1911, amb 27,2 graus de mínima i una humitat molt alta, en una nova nit tòrrida a la Comunitat Valenciana a les portes d’una altra ona de calor.

Formació obligatòria en emergències i nou Fons de Resiliència proposats pel PSPV

El PSPV ha registrat en Les Corts una Proposició de Llei per a garantir formació obligatòria en emergències a tota la ciutadania i crear un Fons Valencià de Resiliència dotat amb el 2 % del pressupost autonòmic en protecció civil.

Temperatures de fins a 39 °C encenen l’avís taronja en el nord de València i el sud d’Alacant

Aemet ha activat hui l’avís taronja per calor extrema a l’interior nord de València i el litoral sud d’Alacant, amb màximes de fins a 39 graus.

Els pressupostos de la Generalitat de 2026 s’aprovaran a Les Corts amb els vots de Vox

El ple de Les Corts aprovarà dimecres que ve els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, gràcies al suport de Vox i amb el debat centrat en la controvertida ‘prioritat nacional’.

Els òptics valencians alerten que el relleu generacional està en risc i reclamen més presència en la sanitat pública

El nou president del COOCV, Rafael Pérez Cambrodí, adverteix que el relleu generacional en òptica-optometria està en perill i reclama més integració en la sanitat pública valenciana per a millorar la salut visual i atraure nous estudiants.