7.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Intervenen obres falsificades de Sorolla i Benlliure a subhasta a Madrid

 

El Grup de Patrimoni Històric de la Policia de la Generalitat ha participat en una operació que ha permès intervindre cinc obres falsificades d’artistes valencians com Joaquín Sorolla, Ignacio Pinazo, Genaro Lahuerta i José Benlliure que anaven a ser subhastades a Madrid.

    

La unitat adscrita al Cos Nacional de Policia a la Comunitat Valenciana va iniciar l’operació al juliol al costat de la Prefectura Superior de Policia de Balears i investiga a quatre persones com a suposades autores de delictes d’estafa i contra la propietat intel·lectual.

 

El preu d’eixida d’algunes de les obres era de més de 7.000 euros

  

Segons informa aquest dimarts la Generalitat, se’ls investiga per comercialitzar les obres a través d’una casa de subhastes de Madrid amb un preu d’eixida d’algunes de més de 7.000 euros.

    

Al llarg d’aquest any, el citat grup policial porta confiscats 1.672 objectes per valor de 237.407,75 euros, entre els quals es troben tant obres d’art falsificades com a objectes arqueològics sostrets de jaciments.

 

147 inspeccions realitzades en el 2018

  

Durant 2018 s’han intervingut 35 pintures, set escultures, cinc monedes, un rellotge, 43 taulells i 1.581 objectes arqueològics, campanes i peces de marfil.

  

En concret, al llarg d’aquest any s’han realitzat 147 inspeccions que han tingut com resultat la detenció d’una persona mentre que 47 han estat investigades per presumpte delicte d’estafa, contra la propietat intel·lectual i per robatori amb força.

    

En total, s’han identificat 631 persones i s’han controlat un total de 91 vehicles, segons les mateixes fonts.

 

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.