Intervenen 12 tones de taronja recol·lectada sense autorització en Nules

 

Els agents de la Guàrdia Civil han intervingut en un magatzem de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), un total de 12 tones de taronges i investiguen a dos responsables d’estes instal·lacions, ja que pel que pareix recol·lectaven la fruita d’horts confrontants al que tenien autoritzat. En concret, l’equip ROCA investiga a dos homes de 30 i 58 anys d’edat per presumptes delictes contra el patrimoni i falsedat documental, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha reforçat la vigilància i les inspeccions d’instal·lacions agrícoles en el marc els servicis contra robatoris i furts en el camp i en plena campanya de recollida de taronja. En estes inspeccions es posa l’accent principalment en els documents d’acompanyament i traçabilitat agrària (DATA), que és d’obligat compliment des de l’any 2013 i permet registrar la traçabilitat del producte agrari.

 

En este context, l’actuació de la Guàrdia Civil va arrancar en una de les inspeccions contra la compravenda il·legal de taronges en un magatzem de la localitat Nules, a on es van localitzar 1.047 caixes de taronges d’uns 12 quilos cadascuna. Els guàrdies civils només van poder comprovar en dos documents DATA la certificació de 288 caixes, només una quinta part del total.

 

Més de 1.000 caixes confiscades

Els agents de l’equip ROCA van constatar que, a demés de no coincidir les dades dels documents aportats amb els quilos recollits, els responsables recol·lectaven la fruita d’horts confrontants a l’autoritzat en el DATA.

 

Per tals fets, els agents es van confiscar de 1.047 caixes que tenien un pes d’unes 12 tones, amb un valor aproximat de mercat de 2.500 euros i el seu destí era l’exportació a altres països europeus. Les diligències seran remeses a la disposició del Jutjat de Primera Instancia i Instrucció de Nules.

Últimes notícies

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.

Matt Costello deixa el Valencia Basket després de dos anys i apunta al Japó

Matt Costello no seguirà al Valencia Basket la pròxima temporada després de dos anys al club i podria fitxar pel Chiba Jets japonés, dirigit per l’exassistent taronja Adrian Kovacks.