Intervenen 12 tones de taronja recol·lectada sense autorització en Nules

 

Els agents de la Guàrdia Civil han intervingut en un magatzem de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), un total de 12 tones de taronges i investiguen a dos responsables d’estes instal·lacions, ja que pel que pareix recol·lectaven la fruita d’horts confrontants al que tenien autoritzat. En concret, l’equip ROCA investiga a dos homes de 30 i 58 anys d’edat per presumptes delictes contra el patrimoni i falsedat documental, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha reforçat la vigilància i les inspeccions d’instal·lacions agrícoles en el marc els servicis contra robatoris i furts en el camp i en plena campanya de recollida de taronja. En estes inspeccions es posa l’accent principalment en els documents d’acompanyament i traçabilitat agrària (DATA), que és d’obligat compliment des de l’any 2013 i permet registrar la traçabilitat del producte agrari.

 

En este context, l’actuació de la Guàrdia Civil va arrancar en una de les inspeccions contra la compravenda il·legal de taronges en un magatzem de la localitat Nules, a on es van localitzar 1.047 caixes de taronges d’uns 12 quilos cadascuna. Els guàrdies civils només van poder comprovar en dos documents DATA la certificació de 288 caixes, només una quinta part del total.

 

Més de 1.000 caixes confiscades

Els agents de l’equip ROCA van constatar que, a demés de no coincidir les dades dels documents aportats amb els quilos recollits, els responsables recol·lectaven la fruita d’horts confrontants a l’autoritzat en el DATA.

 

Per tals fets, els agents es van confiscar de 1.047 caixes que tenien un pes d’unes 12 tones, amb un valor aproximat de mercat de 2.500 euros i el seu destí era l’exportació a altres països europeus. Les diligències seran remeses a la disposició del Jutjat de Primera Instancia i Instrucció de Nules.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU