Intervenen 12 tones de taronja recol·lectada sense autorització en Nules

 

Els agents de la Guàrdia Civil han intervingut en un magatzem de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), un total de 12 tones de taronges i investiguen a dos responsables d’estes instal·lacions, ja que pel que pareix recol·lectaven la fruita d’horts confrontants al que tenien autoritzat. En concret, l’equip ROCA investiga a dos homes de 30 i 58 anys d’edat per presumptes delictes contra el patrimoni i falsedat documental, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha reforçat la vigilància i les inspeccions d’instal·lacions agrícoles en el marc els servicis contra robatoris i furts en el camp i en plena campanya de recollida de taronja. En estes inspeccions es posa l’accent principalment en els documents d’acompanyament i traçabilitat agrària (DATA), que és d’obligat compliment des de l’any 2013 i permet registrar la traçabilitat del producte agrari.

 

En este context, l’actuació de la Guàrdia Civil va arrancar en una de les inspeccions contra la compravenda il·legal de taronges en un magatzem de la localitat Nules, a on es van localitzar 1.047 caixes de taronges d’uns 12 quilos cadascuna. Els guàrdies civils només van poder comprovar en dos documents DATA la certificació de 288 caixes, només una quinta part del total.

 

Més de 1.000 caixes confiscades

Els agents de l’equip ROCA van constatar que, a demés de no coincidir les dades dels documents aportats amb els quilos recollits, els responsables recol·lectaven la fruita d’horts confrontants a l’autoritzat en el DATA.

 

Per tals fets, els agents es van confiscar de 1.047 caixes que tenien un pes d’unes 12 tones, amb un valor aproximat de mercat de 2.500 euros i el seu destí era l’exportació a altres països europeus. Les diligències seran remeses a la disposició del Jutjat de Primera Instancia i Instrucció de Nules.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.