Intervenen 12 tones de taronja recol·lectada sense autorització en Nules

 

Els agents de la Guàrdia Civil han intervingut en un magatzem de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), un total de 12 tones de taronges i investiguen a dos responsables d’estes instal·lacions, ja que pel que pareix recol·lectaven la fruita d’horts confrontants al que tenien autoritzat. En concret, l’equip ROCA investiga a dos homes de 30 i 58 anys d’edat per presumptes delictes contra el patrimoni i falsedat documental, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha reforçat la vigilància i les inspeccions d’instal·lacions agrícoles en el marc els servicis contra robatoris i furts en el camp i en plena campanya de recollida de taronja. En estes inspeccions es posa l’accent principalment en els documents d’acompanyament i traçabilitat agrària (DATA), que és d’obligat compliment des de l’any 2013 i permet registrar la traçabilitat del producte agrari.

 

En este context, l’actuació de la Guàrdia Civil va arrancar en una de les inspeccions contra la compravenda il·legal de taronges en un magatzem de la localitat Nules, a on es van localitzar 1.047 caixes de taronges d’uns 12 quilos cadascuna. Els guàrdies civils només van poder comprovar en dos documents DATA la certificació de 288 caixes, només una quinta part del total.

 

Més de 1.000 caixes confiscades

Els agents de l’equip ROCA van constatar que, a demés de no coincidir les dades dels documents aportats amb els quilos recollits, els responsables recol·lectaven la fruita d’horts confrontants a l’autoritzat en el DATA.

 

Per tals fets, els agents es van confiscar de 1.047 caixes que tenien un pes d’unes 12 tones, amb un valor aproximat de mercat de 2.500 euros i el seu destí era l’exportació a altres països europeus. Les diligències seran remeses a la disposició del Jutjat de Primera Instancia i Instrucció de Nules.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.