Intervenen 12 tones de taronja recol·lectada sense autorització en Nules

 

Els agents de la Guàrdia Civil han intervingut en un magatzem de Nules, en la comarca de la Plana Baixa (Castelló), un total de 12 tones de taronges i investiguen a dos responsables d’estes instal·lacions, ja que pel que pareix recol·lectaven la fruita d’horts confrontants al que tenien autoritzat. En concret, l’equip ROCA investiga a dos homes de 30 i 58 anys d’edat per presumptes delictes contra el patrimoni i falsedat documental, segons ha informat la Guàrdia Civil en un comunicat.

 

La Guàrdia Civil ha reforçat la vigilància i les inspeccions d’instal·lacions agrícoles en el marc els servicis contra robatoris i furts en el camp i en plena campanya de recollida de taronja. En estes inspeccions es posa l’accent principalment en els documents d’acompanyament i traçabilitat agrària (DATA), que és d’obligat compliment des de l’any 2013 i permet registrar la traçabilitat del producte agrari.

 

En este context, l’actuació de la Guàrdia Civil va arrancar en una de les inspeccions contra la compravenda il·legal de taronges en un magatzem de la localitat Nules, a on es van localitzar 1.047 caixes de taronges d’uns 12 quilos cadascuna. Els guàrdies civils només van poder comprovar en dos documents DATA la certificació de 288 caixes, només una quinta part del total.

 

Més de 1.000 caixes confiscades

Els agents de l’equip ROCA van constatar que, a demés de no coincidir les dades dels documents aportats amb els quilos recollits, els responsables recol·lectaven la fruita d’horts confrontants a l’autoritzat en el DATA.

 

Per tals fets, els agents es van confiscar de 1.047 caixes que tenien un pes d’unes 12 tones, amb un valor aproximat de mercat de 2.500 euros i el seu destí era l’exportació a altres països europeus. Les diligències seran remeses a la disposició del Jutjat de Primera Instancia i Instrucció de Nules.

Últimes notícies

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.

Jorge Bellver oferix el seu càrrec al president de la Generalitat després de ser imputat pel cas Azud

El director general de Transparència, Jorge Bellver, ha posat el seu càrrec a disposició del president de la Generalitat després que l’Audiència Provincial de Valencia haja confirmat la seua imputació en el cas Azud. També ha demanat la suspensió temporal de la seua militància en el PP de la Comunitat Valenciana.

Diego López passa per quiròfan a Madrid pel trencament del lligament del genoll dret

L’extrem del Valencia Diego López ha sigut operat a Madrid del trencament del lligament creuat anterior del genoll dret i romandrà en observació abans de rebre l’alta hospitalària.

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.