12.4 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Cau un grup internacional que introduïa droga en blocs de formigó

Agents de la Policia Nacional, en una operació conjunta amb la Guàrdia Civil, l’Agència Tributària i EUROPOL, han desarticulat una organització criminal internacional establerta a Espanya i els Països Baixos, i vinculada amb el cartell mexicà dels Beltrán Leyva, dedicada, presumptament, a la introducció de cocaïna i metamfetamina a Europa a través del Port de Barcelona.

Amb esta operació, la investigació de la qual s’ha prolongat al llarg de tres anys, s’ha aconseguit la major intervenció de la història de crystal meth, amb l’aprehensió d’un total de 2.549 quilograms de metamfetamina, 1.370 quilograms de cocaïna i 17.000 litres de productes químics per a la producció d’estupefaents.

L’operació, duta a terme a Barcelona, ​​Tarragona, la localitat toledana de Talavera de la Reina i València, a més dels Països Baixos i Turquia, ha conclòs amb la detenció de 16 persones.

Amb esta intervenció policial, es dona per desmantellada la principal via d´introducció a Europa d´estes substàncies estupefaents a través del Port de Barcelona. Els responsables controlaven una nova forma per introduir la droga, que consistia a crear habitacles ocults en blocs de formigó, convertint-la en indetectable davant dels controls portuaris.

Últimes notícies

Localitzen en el Palau de Llíria el quadre de Sorolla ‘La Camusa’, desaparegut en els 70

La Policia ha recuperat el retrat d'Isabel de Borbó pintat per Sorolla, al costat de dos obres de Moreno Carbonero, després de rastrejar la seua procedència a Llíria. Les peces van pertànyer a l'extinta Societat Espanyola d'Amics de l'Art i passaran a la disposició de l'Estat.

El BOE detalla la Comissió Mixta després de la dana i fixa la seua estrena el 18 de febrer

El BOE publica el Reial decret que crea la Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat Valenciana. La primera reunió està prevista per al 18 de febrer.

Kenneth encara el Benidorm Fest com a favorit amb ‘Els ulls no mentixen’

L'artista arriba al compte arrere del Benidorm Fest com un dels més votats en reproduccions amb 'Els ulls no mentixen', a punt del milió, i promet un directe explosiu.

Detinguts a València un notari i dos advocats per espoli a una octogenària amb alzheimer

La Policia Nacional ha arrestat a València a un notari, dos advocats i altres dos persones pel presumpte espoli del patrimoni d'una dona de 80 anys amb alzheimer. Les operacions van incloure vendes infravalorades, doble assessorament i un intent de suprimir el seu usdefruit.

Avís groc este dijous per ratxes de 80 km/h a Castelló, València i Alacant

Aemet ha establit avís groc per a este dijous per vent de l'oest amb ratxes de fins a 80 km/h a Castelló, València i Alacant, i per onatge en la costa.

El vent de ponent dispara hui les màximes en la Comunitat fins a 24 graus

Ratxes molt fortes de l'oest impulsen un ascens tèrmic fins a valors primaverals. A última hora baixarà la cota de neu i demà s'espera un descens de temperatures.

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.