Investigades 15 persones per caçar ocells en Castelló de la Plana amb mètodes prohibits

 

La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Components de Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana, dins de les funcions que el Servici de Protecció de la Naturalesa té establides de prevenció de la seguretat ciutadana, i amb motiu de l’aplicació del Pla Acció Especial contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres (Tifies), han sorprés a diferents persones practicant la caça d’ocells a través de tres mètodes prohibits.

 

El ‘parany‘ consistix en la col·locació d’esparts impregnats en una substància adhesiva anomenada ‘lliga’ per a capturar als ocells; l»enfilat‘ és la captura de fringíl·lids vius per al cant amb xarxes abatibles, o amb xarxa japonesa, una malla molt fina que és invisible per als ocells.

 

L’ús de la lliga i de xarxes per a la captura d’animals es troba expressament prohibit tant per la Directiva 79/409/CEE, relativa a la conservació d’ocells silvestres, com per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, en tractar-se de mètodes de caça massius no selectius.

Últimes notícies

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.

García carrega contra les autonomies per “fer l’estruç” davant el malestar sanitari

La ministra de Sanitat acusa diverses comunitats d’eludir responsabilitats davant la precarietat del personal mèdic i defensa el nou estatut marc com la reforma laboral sanitària més ambiciosa en 23 anys.

Desmantellada una trama que ha estafat més d’un milió amb mòbils de gamma alta

Dotze persones han sigut detingudes en una operació policial a Barcelona, València, Saragossa i Madrid per una estafa massiva de mòbils de gamma alta que ha afectat centenars de clients d’una operadora.

Catalá reclama que es demanen també els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi

L’alcaldessa de València, María José Catalá, lamenta la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA, es declara indefensa i demana que es requerisquen igualment els missatges dels membres del Govern que estaven en el Cecopi.

Catalá reclama els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi pel cas de la DANA

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha denunciat indefensió per la publicació íntegra dels seus WhatsApp sobre la DANA i reclama que també s'arrepleguen els missatges dels membres del Govern presents en el Cecopi.