Investigades 15 persones per caçar ocells en Castelló de la Plana amb mètodes prohibits

 

La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Components de Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana, dins de les funcions que el Servici de Protecció de la Naturalesa té establides de prevenció de la seguretat ciutadana, i amb motiu de l’aplicació del Pla Acció Especial contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres (Tifies), han sorprés a diferents persones practicant la caça d’ocells a través de tres mètodes prohibits.

 

El ‘parany‘ consistix en la col·locació d’esparts impregnats en una substància adhesiva anomenada ‘lliga’ per a capturar als ocells; l”enfilat‘ és la captura de fringíl·lids vius per al cant amb xarxes abatibles, o amb xarxa japonesa, una malla molt fina que és invisible per als ocells.

 

L’ús de la lliga i de xarxes per a la captura d’animals es troba expressament prohibit tant per la Directiva 79/409/CEE, relativa a la conservació d’ocells silvestres, com per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, en tractar-se de mètodes de caça massius no selectius.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els cinc funcionaris citats planten la comissió de Les Naus a Alacant

Els tècnics citats no han comparegut en la segona sessió i l’oposició reclama més documentació sobre l’adjudicació de vivendes públiques

Detinguda a València una cuidadora per vendre droga en casa d’una anciana

La dona, de 32 anys, va ser sorpresa quan intentava desfer-se de substàncies estupefaents en la vivenda on treballava com a cuidadora d’una anciana

Immobilitzen a València un autobús turístic després de donar positiu en cocaïna el conductor

El xofer havia d’arreplegar 25 turistes al centre històric després d’haver-los deixat visitant la ciutat

Detinguts dos joves per agredir persones migrants a Aldaia

Els arrestats, de 18 i 20 anys, estan acusats de delictes d’odi, lesions i contra la seguretat vial després d’atacs gravats en vídeo

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.