Investigades 15 persones per caçar ocells en Castelló de la Plana amb mètodes prohibits

 

La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Components de Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana, dins de les funcions que el Servici de Protecció de la Naturalesa té establides de prevenció de la seguretat ciutadana, i amb motiu de l’aplicació del Pla Acció Especial contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres (Tifies), han sorprés a diferents persones practicant la caça d’ocells a través de tres mètodes prohibits.

 

El ‘parany‘ consistix en la col·locació d’esparts impregnats en una substància adhesiva anomenada ‘lliga’ per a capturar als ocells; l»enfilat‘ és la captura de fringíl·lids vius per al cant amb xarxes abatibles, o amb xarxa japonesa, una malla molt fina que és invisible per als ocells.

 

L’ús de la lliga i de xarxes per a la captura d’animals es troba expressament prohibit tant per la Directiva 79/409/CEE, relativa a la conservació d’ocells silvestres, com per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, en tractar-se de mètodes de caça massius no selectius.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.