17.8 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Investigades 15 persones per caçar ocells en Castelló de la Plana amb mètodes prohibits

 

La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Components de Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana, dins de les funcions que el Servici de Protecció de la Naturalesa té establides de prevenció de la seguretat ciutadana, i amb motiu de l’aplicació del Pla Acció Especial contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres (Tifies), han sorprés a diferents persones practicant la caça d’ocells a través de tres mètodes prohibits.

 

El ‘parany‘ consistix en la col·locació d’esparts impregnats en una substància adhesiva anomenada ‘lliga’ per a capturar als ocells; l”enfilat‘ és la captura de fringíl·lids vius per al cant amb xarxes abatibles, o amb xarxa japonesa, una malla molt fina que és invisible per als ocells.

 

L’ús de la lliga i de xarxes per a la captura d’animals es troba expressament prohibit tant per la Directiva 79/409/CEE, relativa a la conservació d’ocells silvestres, com per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, en tractar-se de mètodes de caça massius no selectius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.