Investigades 15 persones per caçar ocells en Castelló de la Plana amb mètodes prohibits

Ejemplo de shortcode con estilo
  La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.   Components […]

 

La Guàrdia Civil investiga a 15 persones com a presumptes autors de delictes contra la flora i la fauna –tipificats en l’article 336 del Codi Penal– en ser sorpreses caçant ocells amb mitjans o arts prohibits, en concret pel ‘parany’, ‘enfilat’ i xarxa japonesa, segons ha informat l’institut armat en un comunicat.

 

Components de Seprona de la Guàrdia Civil de Castelló de la Plana, dins de les funcions que el Servici de Protecció de la Naturalesa té establides de prevenció de la seguretat ciutadana, i amb motiu de l’aplicació del Pla Acció Especial contra el Tràfic Il·legal i el Furtivisme Internacional d’Espècies Silvestres (Tifies), han sorprés a diferents persones practicant la caça d’ocells a través de tres mètodes prohibits.

 

El ‘parany‘ consistix en la col·locació d’esparts impregnats en una substància adhesiva anomenada ‘lliga’ per a capturar als ocells; l»enfilat‘ és la captura de fringíl·lids vius per al cant amb xarxes abatibles, o amb xarxa japonesa, una malla molt fina que és invisible per als ocells.

 

L’ús de la lliga i de xarxes per a la captura d’animals es troba expressament prohibit tant per la Directiva 79/409/CEE, relativa a la conservació d’ocells silvestres, com per la Llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat, en tractar-se de mètodes de caça massius no selectius.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.