Sis persones investigades pel robatori de quaranta coloms de competició

La Guàrdia Civil d’Alacant dins del pla establit per a evitar i previndre el robatori d’animals, ha desenvolupat l’operació Columbidae. S’han esclarit diversos delictes de robatoris i furts de coloms en localitats d’Alacant i València. L’operació ha conclòs amb la investigació de sis persones, dos d’ells menors d’edat, i s’ha donat compte a Fiscalia de Menors d’altres dos menors inimputables.

Durant els mesos de febrer i març la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un augment en els delictes relacionats amb la sostracció de coloms de competició en diverses localitats de la província d’Alacant.

Pel que per a esclarir la successió de robatoris que s’anaven produint, així com per a identificar i detindre als autors d’aquests fets, l’Equip Roca d’Ibi va donar va iniciar a l’operació Columbidae.

En una primera fase de l’operació, els agents juntament amb la col·laboració del servei d’inspecció de la Federació Columbicultura de la Comunitat Valenciana, van realitzar gestions i van donar amb un colomar clandestí que es trobava ocult en un barranc pròxim al costat de la ribera del riu Serpis en la localitat d’Alcoi.

El dia 11 d’abril, els agents, després de realitzar una inspecció d’aquest colomar, van recuperar 38 coloms de competició que es trobaven engabiats i en condicions de salubritat deplorables. Els ocells havien sigut sostrets en les localitats alacantines d’Ibi, Algueña i Gaianes, així com en la localitat valència de Benissoda. Per aquests fets es van investigar a dos menors d’edat i es va donar coneixement d’altres dos menors inimputables a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

A continuació els agents van investigar altres quatre robatoris de coloms que havien patit en la localitat de Sax el mes de març. Després d’àrdues investigacions, les proves van portar als agents a una casa de camp ocupada de manera il·lícita que es trobava en la localitat de Petrer. En aquesta finca, els agents van comptar amb la col·laboració d’una de les víctimes dels robatoris, el qual va utilitzar un dels seus coloms com a reclam per a atraure a la resta de l’esbart que li havien sostret.

Després de comprovar que els ocells recuperats eren les denunciades com robades, van procedir a investigar a un matrimoni espanyol per l’ocupació de l’immoble a més de pel robatori dels coloms.

Finalment en la fase final de l’operació durant el mes de maig, els agents van comptar amb la col·laboració de l’Equip Roca de Torrevieja, i de manera conjunta van investigar a altres dos dones per un nou robatori d’aquesta mena d’ocells, aquesta vegada ocorregut en la localitat de Rojales també el mes de març.

L’explotació de l’operació s’ha saldat amb el resultat de sis persones investigades, totes elles de nacionalitat espanyola i d’edats compreses entre els 14 i 55 anys. Se’ls imputen deu delictes de robatori i un delicte de furt.

Les diligències juntament amb les persones investigades han sigut entregades a l’Autoritat Judicial competent, així com a Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.