Sis persones investigades pel robatori de quaranta coloms de competició

Ejemplo de shortcode con estilo
L'Equip Roca d'Ibi ha investigat a sis persones pel robatori i furt de coloms de competició valorats en 50.000 euros

La Guàrdia Civil d’Alacant dins del pla establit per a evitar i previndre el robatori d’animals, ha desenvolupat l’operació Columbidae. S’han esclarit diversos delictes de robatoris i furts de coloms en localitats d’Alacant i València. L’operació ha conclòs amb la investigació de sis persones, dos d’ells menors d’edat, i s’ha donat compte a Fiscalia de Menors d’altres dos menors inimputables.

Durant els mesos de febrer i març la Guàrdia Civil va tindre coneixement d’un augment en els delictes relacionats amb la sostracció de coloms de competició en diverses localitats de la província d’Alacant.

Pel que per a esclarir la successió de robatoris que s’anaven produint, així com per a identificar i detindre als autors d’aquests fets, l’Equip Roca d’Ibi va donar va iniciar a l’operació Columbidae.

En una primera fase de l’operació, els agents juntament amb la col·laboració del servei d’inspecció de la Federació Columbicultura de la Comunitat Valenciana, van realitzar gestions i van donar amb un colomar clandestí que es trobava ocult en un barranc pròxim al costat de la ribera del riu Serpis en la localitat d’Alcoi.

El dia 11 d’abril, els agents, després de realitzar una inspecció d’aquest colomar, van recuperar 38 coloms de competició que es trobaven engabiats i en condicions de salubritat deplorables. Els ocells havien sigut sostrets en les localitats alacantines d’Ibi, Algueña i Gaianes, així com en la localitat valència de Benissoda. Per aquests fets es van investigar a dos menors d’edat i es va donar coneixement d’altres dos menors inimputables a la Fiscalia de Menors d’Alacant.

A continuació els agents van investigar altres quatre robatoris de coloms que havien patit en la localitat de Sax el mes de març. Després d’àrdues investigacions, les proves van portar als agents a una casa de camp ocupada de manera il·lícita que es trobava en la localitat de Petrer. En aquesta finca, els agents van comptar amb la col·laboració d’una de les víctimes dels robatoris, el qual va utilitzar un dels seus coloms com a reclam per a atraure a la resta de l’esbart que li havien sostret.

Després de comprovar que els ocells recuperats eren les denunciades com robades, van procedir a investigar a un matrimoni espanyol per l’ocupació de l’immoble a més de pel robatori dels coloms.

Finalment en la fase final de l’operació durant el mes de maig, els agents van comptar amb la col·laboració de l’Equip Roca de Torrevieja, i de manera conjunta van investigar a altres dos dones per un nou robatori d’aquesta mena d’ocells, aquesta vegada ocorregut en la localitat de Rojales també el mes de març.

L’explotació de l’operació s’ha saldat amb el resultat de sis persones investigades, totes elles de nacionalitat espanyola i d’edats compreses entre els 14 i 55 anys. Se’ls imputen deu delictes de robatori i un delicte de furt.

Les diligències juntament amb les persones investigades han sigut entregades a l’Autoritat Judicial competent, així com a Fiscalia de Menors d’Alacant.

Últimes notícies

Els mitjans valencians, clau per a la cohesió social i territorial

José Antonio Rovira ha reivindicat el paper dels mitjans valencians en la cohesió de la Comunitat Valenciana durant la Nit del Mitjans. La gala ha reconegut professionals, empreses i projectes de comunicació.

Juan Vidal reclama més protecció per als dissenyadors davant les còpies

El creador eldenc ha rebut el Premi Trayectoria al III Congrés Internacional de Disseny d’Elx i ha reclamat més protecció jurídica davant les còpies.

AVA reclama preus justos i aigua per al camp de Castelló

AVA-ASAJA reclama suport, rendibilitat i aigua per al camp. Pérez Llorca ha compromés el suport de la Generalitat i ha destacat 158 noves incorporacions agràries a Castelló.

València presenta una ruta per a impulsar els semiconductors europeus

VDS 2026 ha presentat a València una proposta compartida per a reforçar les capacitats del sector dels semiconductors. La trobada també ha anunciat un consell assessor internacional de Startup Valencia.

Dos testigos menores confirman que el bulo del Bar España se basó en amenazas

Dos testigos que eran menores cuando comenzó el bulo del Bar España han reiterado que los hechos eran falsos y que declararon bajo amenazas. El juicio se celebra en la Audiencia Provincial de Castellón.

La Mostra Viva reunirà veus mediterrànies a València del 27 d’octubre

La Mostra Viva del Mediterrani se celebrarà a València del 27 d’octubre al 6 de novembre. El festival ha presentat el cartell d’Amparo Carbonell i ha avançat part del programa.

El Constitucional frena tres preceptos de la ley valenciana de costas

El Tribunal Constitucional ha estimado parcialmente el recurso del presidente del Gobierno contra tres preceptos de la ley valenciana de costas. La decisión limita su aplicación en terrenos de dominio público marítimo-terrestre.

Sagunt suma 1.200 vivendes amb llicència i en preveu 300 més

Sagunt ha concedit llicències per a 1.200 vivendes i en preveu 300 més fins a final d’any. L’ICIO ha recaptat 4,8 milions d’euros fins al setembre.