Els investigadors continuaran rastrejant plantes de fem després de la confessió de Jorge

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valencia, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo | EFE

Els investigadors continuaran fent registres este dijous en diferents abocadors i plantes de tractament de fem de Dos Aigües, Guadassuar, Quart de Poblet i Manises, després de la confessió de Jorge. El presumpte culpable de la mort de Marta Calvo s’entregà ahir a la Guàrdia Civil i assegurà que la trossejà i la tirà en diferents contenidors, tot i que no ha aclarit com la va matar ni si la va arribar a matar ell mateixa.

 

Després de la confessió, els investigadors van registrar ahir dimecres les plantes de Manises, Quart de Poblet i Guadassuar, ja que és a on va a parar el fem de Silla i Manuel, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. L’última estigué tancada des de les 11.30 del matí fins a les deu de la nit. Jorge afirmà que va repartir les restes de Marta en contenidors de Manuel, Carcaixent i Silla. Este dijous, continuaran els registres en Dos Aigües, a on s’arrepleguen els residus de Carcaixent.

 

Fonts expertes d’estes plantes de residus han assegurat que «és molt difícil» que no s’hagen detectat restes humanes, ja que el fem passa per un procés de control exhaustiu: primer manual i després automàtic. A demés, que els residus de major tamany són més fàcil de detectar en estos controls.

 

Una altra desapareguda en Carcaixent

Tot i que el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, afirmà ahir en una roda de premsa que, en un principi, la desaparició de Wafa no està relacionada amb la de Marta Calvo i «no contemplen la possibilitat de què haja patit cap tipo d’agressió, sinó que es tracta d’una desaparició voluntària», cada volta són més les pistes que fan saltar les alarmes.

 

Wafa

Wafa, de 19 anys, desapareguda en Carcaixent | INSTAGRAM

 

Wafa va desaparéixer el dia 17 de novembre en Carcaixent, a 20 minuts de Manuel, a on se li perdé la pista a Marta el 7 de novembre. La pista de Jorge, per la seua banda, es va perdre el 12 de novembre en el Puig, en l’Horta Nord (València), a on es va desfer del seu cotxe. A més, Jorge s’entregà dimecres de matinada en Carcaixent, localitat a on desaparegué Wafa.

 

Totes estes pistes han dut als investigadors a pensar que la desaparició de Wafa no seria voluntària, però el cas encara no s’ha traslladat a la unitat d’Homicidis. El xic amb qui Wafa compartia pis, que va ser el primer en alertar de què la xica no havia tornat a casa, ja ha sigut interrogat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.