Els investigadors continuaran rastrejant plantes de fem després de la confessió de Jorge

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valencia, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo | EFE

Els investigadors continuaran fent registres este dijous en diferents abocadors i plantes de tractament de fem de Dos Aigües, Guadassuar, Quart de Poblet i Manises, després de la confessió de Jorge. El presumpte culpable de la mort de Marta Calvo s’entregà ahir a la Guàrdia Civil i assegurà que la trossejà i la tirà en diferents contenidors, tot i que no ha aclarit com la va matar ni si la va arribar a matar ell mateixa.

 

Després de la confessió, els investigadors van registrar ahir dimecres les plantes de Manises, Quart de Poblet i Guadassuar, ja que és a on va a parar el fem de Silla i Manuel, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. L’última estigué tancada des de les 11.30 del matí fins a les deu de la nit. Jorge afirmà que va repartir les restes de Marta en contenidors de Manuel, Carcaixent i Silla. Este dijous, continuaran els registres en Dos Aigües, a on s’arrepleguen els residus de Carcaixent.

 

Fonts expertes d’estes plantes de residus han assegurat que «és molt difícil» que no s’hagen detectat restes humanes, ja que el fem passa per un procés de control exhaustiu: primer manual i després automàtic. A demés, que els residus de major tamany són més fàcil de detectar en estos controls.

 

Una altra desapareguda en Carcaixent

Tot i que el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, afirmà ahir en una roda de premsa que, en un principi, la desaparició de Wafa no està relacionada amb la de Marta Calvo i «no contemplen la possibilitat de què haja patit cap tipo d’agressió, sinó que es tracta d’una desaparició voluntària», cada volta són més les pistes que fan saltar les alarmes.

 

Wafa

Wafa, de 19 anys, desapareguda en Carcaixent | INSTAGRAM

 

Wafa va desaparéixer el dia 17 de novembre en Carcaixent, a 20 minuts de Manuel, a on se li perdé la pista a Marta el 7 de novembre. La pista de Jorge, per la seua banda, es va perdre el 12 de novembre en el Puig, en l’Horta Nord (València), a on es va desfer del seu cotxe. A més, Jorge s’entregà dimecres de matinada en Carcaixent, localitat a on desaparegué Wafa.

 

Totes estes pistes han dut als investigadors a pensar que la desaparició de Wafa no seria voluntària, però el cas encara no s’ha traslladat a la unitat d’Homicidis. El xic amb qui Wafa compartia pis, que va ser el primer en alertar de què la xica no havia tornat a casa, ja ha sigut interrogat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.

Les 16.000 persones evacuades busquen allotjament mentre el foc continua actiu a la Vall d’Uixó

La majoria de les 16.000 persones evacuades per l'incendi de la Vall d'Uixó s'han traslladat a cases de familiars o amics, mentre unes 500 han passat la nit en pavellons i instal·lacions municipals de localitats veïnes.

Els incendis forestals cremen més de 152.000 hectàrees a Espanya, sis vegades més que en 2025

Els incendis forestals han cremat 152.678 hectàrees a Espanya fins al 26 de juliol, sis vegades més que en el mateix període de 2025, i han disparat els grans focs i els anomenats incendis de sexta generació.

Alquiler més barat i més vivenda assequible: així serà el nou decret

El Govern central ultima un decret llei que preveu pròrrogues obligatòries de dos anys als contractes, regula l’alquiler de temporada i d’habitacions i establix incentius fiscals als propietaris que abaixen la renda. El text també puja l’IVA dels pisos turístics al 21 % i inclou canvis en la llei del sòl, encara en debat polític.

Les autonomies es mouen davant la pressió turística i el repunt dels pisos turístics

L’augment del turisme i dels pisos turístics ha intensificat el debat a Espanya, amb protestes més fortes a Balears, Canàries o Barcelona, mentre en la Comunitat Valenciana i altres territoris la contestació és mínima i se centra en l’habitatge.

Vint mitjans aeris es reforcen en l’incendi de la Vall d’Uixó i els terrestres es concentren en Betxí

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb més de 16.000 persones desallotjades i els treballs centrats ara en Betxí. Este diumenge s’incorporen vint mitjans aeris i es manté un ampli dispositiu terrestre, inclosa la UME.