17.4 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Els investigadors continuaran rastrejant plantes de fem després de la confessió de Jorge

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valencia, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo | EFE

Els investigadors continuaran fent registres este dijous en diferents abocadors i plantes de tractament de fem de Dos Aigües, Guadassuar, Quart de Poblet i Manises, després de la confessió de Jorge. El presumpte culpable de la mort de Marta Calvo s’entregà ahir a la Guàrdia Civil i assegurà que la trossejà i la tirà en diferents contenidors, tot i que no ha aclarit com la va matar ni si la va arribar a matar ell mateixa.

 

Després de la confessió, els investigadors van registrar ahir dimecres les plantes de Manises, Quart de Poblet i Guadassuar, ja que és a on va a parar el fem de Silla i Manuel, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. L’última estigué tancada des de les 11.30 del matí fins a les deu de la nit. Jorge afirmà que va repartir les restes de Marta en contenidors de Manuel, Carcaixent i Silla. Este dijous, continuaran els registres en Dos Aigües, a on s’arrepleguen els residus de Carcaixent.

 

Fonts expertes d’estes plantes de residus han assegurat que «és molt difícil» que no s’hagen detectat restes humanes, ja que el fem passa per un procés de control exhaustiu: primer manual i després automàtic. A demés, que els residus de major tamany són més fàcil de detectar en estos controls.

 

Una altra desapareguda en Carcaixent

Tot i que el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, afirmà ahir en una roda de premsa que, en un principi, la desaparició de Wafa no està relacionada amb la de Marta Calvo i «no contemplen la possibilitat de què haja patit cap tipo d’agressió, sinó que es tracta d’una desaparició voluntària», cada volta són més les pistes que fan saltar les alarmes.

 

Wafa

Wafa, de 19 anys, desapareguda en Carcaixent | INSTAGRAM

 

Wafa va desaparéixer el dia 17 de novembre en Carcaixent, a 20 minuts de Manuel, a on se li perdé la pista a Marta el 7 de novembre. La pista de Jorge, per la seua banda, es va perdre el 12 de novembre en el Puig, en l’Horta Nord (València), a on es va desfer del seu cotxe. A més, Jorge s’entregà dimecres de matinada en Carcaixent, localitat a on desaparegué Wafa.

 

Totes estes pistes han dut als investigadors a pensar que la desaparició de Wafa no seria voluntària, però el cas encara no s’ha traslladat a la unitat d’Homicidis. El xic amb qui Wafa compartia pis, que va ser el primer en alertar de què la xica no havia tornat a casa, ja ha sigut interrogat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 amb el nou model de finançament

La Comunitat Valenciana rebria 3.670 milions més en 2027 si s'aprova el nou sistema de finançament, un salt de quasi el 18%. S'insta el president a recaptar suports en el CPFF.

Corberán admet ràbia pel València en descens i recupera a Sadiq

El tècnic del València va assumir el moment exigent, va evitar parlar de permanència i va centrar el pla a sumar ja davant l'Elx. Va destacar l'estil arriscat del rival i la necessitat de fortalesa mental.

Feijóo afirma que Sánchez va suggerir a Mazón gestionar la dana des de València

Feijóo ha declarat davant la jutgessa que Mazón li va traslladar que Sánchez preferia que l'emergència per la dana es gestionara des de la Comunitat Valenciana, per la qual cosa no es va declarar l'emergència nacional.

Nou model de finançament autonòmic: claus, xifres i calendari

Hisenda ha presentat la seua proposta per a reformar un sistema caducat des de fa dotze anys. El pla preveu més recursos, més cessió tributària i nous ajustos.

Robles condecora a la unitat de transports de l’Exèrcit pel seu paper en la dana

Margarita Robles ha condecorat a deu membres de l'Agrupació de Transports núm. 1 pel seu suport logístic durant la dana a València. Defensa ha destacat la seua capacitat de desplegament i la importància dels seus mitjans pesats per a restablir la mobilitat.

El Consell defén el compromís de Feijóo amb València abans, durant i després de la dana

Miguel Barrachina ha assegurat que Feijóo s'ha implicat amb la Comunitat Valenciana abans, durant i després de la dana i ha recordat el 'Pla València' de 12.000 milions que, segons diu, el Govern seguix sense executar. Ha evitat valorar detalls judicials i ha dirigit les seues crítiques al PSOE i a Diana Morant.

La Generalitat busca contactar amb la família del pres valencià alliberat a Veneçuela

El Consell ha confirmat l'alliberament a Veneçuela d'Ernesto Gorbe Cardona i està establint contacte amb la seua família. Exteriors ha confirmat l'excarceració de cinc espanyols dins d'un nombre important d'alliberaments.

El València dona per perduda la temporada de Diakhaby i buscarà un central en el mercat

El València assumix que Mouctar Diakhaby no tornarà esta temporada després de la seua operació muscular. Carlos Corberán fixa com a prioritat fitxar un central al gener.