Els investigadors continuaran rastrejant plantes de fem després de la confessió de Jorge

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valencia, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo | EFE

Els investigadors continuaran fent registres este dijous en diferents abocadors i plantes de tractament de fem de Dos Aigües, Guadassuar, Quart de Poblet i Manises, després de la confessió de Jorge. El presumpte culpable de la mort de Marta Calvo s’entregà ahir a la Guàrdia Civil i assegurà que la trossejà i la tirà en diferents contenidors, tot i que no ha aclarit com la va matar ni si la va arribar a matar ell mateixa.

 

Després de la confessió, els investigadors van registrar ahir dimecres les plantes de Manises, Quart de Poblet i Guadassuar, ja que és a on va a parar el fem de Silla i Manuel, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. L’última estigué tancada des de les 11.30 del matí fins a les deu de la nit. Jorge afirmà que va repartir les restes de Marta en contenidors de Manuel, Carcaixent i Silla. Este dijous, continuaran els registres en Dos Aigües, a on s’arrepleguen els residus de Carcaixent.

 

Fonts expertes d’estes plantes de residus han assegurat que «és molt difícil» que no s’hagen detectat restes humanes, ja que el fem passa per un procés de control exhaustiu: primer manual i després automàtic. A demés, que els residus de major tamany són més fàcil de detectar en estos controls.

 

Una altra desapareguda en Carcaixent

Tot i que el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, afirmà ahir en una roda de premsa que, en un principi, la desaparició de Wafa no està relacionada amb la de Marta Calvo i «no contemplen la possibilitat de què haja patit cap tipo d’agressió, sinó que es tracta d’una desaparició voluntària», cada volta són més les pistes que fan saltar les alarmes.

 

Wafa

Wafa, de 19 anys, desapareguda en Carcaixent | INSTAGRAM

 

Wafa va desaparéixer el dia 17 de novembre en Carcaixent, a 20 minuts de Manuel, a on se li perdé la pista a Marta el 7 de novembre. La pista de Jorge, per la seua banda, es va perdre el 12 de novembre en el Puig, en l’Horta Nord (València), a on es va desfer del seu cotxe. A més, Jorge s’entregà dimecres de matinada en Carcaixent, localitat a on desaparegué Wafa.

 

Totes estes pistes han dut als investigadors a pensar que la desaparició de Wafa no seria voluntària, però el cas encara no s’ha traslladat a la unitat d’Homicidis. El xic amb qui Wafa compartia pis, que va ser el primer en alertar de què la xica no havia tornat a casa, ja ha sigut interrogat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.

Onze milions per a reforçar el control de la mosca de la fruita en la Comunitat

La Conselleria d'Agricultura ha destinat 11 milions este any al control de la mosca de la fruita mitjançant un pla integral que combina prevenció, vigilància i tractaments en més de 140.000 hectàrees.

Almassora accelera la neteja dels embornals davant possibles pluges intenses

L’Ajuntament d’Almassora ha activat un pla especial de revisió i neteja d’embornals i estacions de bombeig davant el risc de pluges intenses en les pròximes setmanes.

Queixa per la falta de cadires amfíbies en la platja accessible de Muchavista

El Síndic de Greuges ha obert una investigació per la manca d’una de les dos cadires amfíbies a la platja accessible de Muchavista, a El Campello, arran de la queixa d’una mare d’una jove amb discapacitat greu.

L’incendi de la Devesa-El Saler continua estabilitzat i sense rebrots importants

L’incendi forestal de la Devesa-El Saler, a València, continua estabilitzat este dissabte, amb el perímetre consolidat i sense rebrots importants durant la nit.

La hostaleria d’El Saler exigix ajudes per les pèrdues de l’incendi

SOS Hostelería ha reclamat a l’Ajuntament de València i a l’Agència Tributària mesures fiscals urgents per a més de vint locals d’El Saler afectats per l’incendi i els talls d’accessos en plena fi de vacacions.

Detinguda una parella a Alacant amb 400 grams de marihuana en patinet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home i una dona que circulaven en patinet amb 400 grams de marihuana i que, segons la investigació, regentaven una associació cannàbica amb més droga emmagatzemada al seu domicili.