Els investigadors continuaran rastrejant plantes de fem després de la confessió de Jorge

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valencia, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo

Juan Carlos Fulgencio, delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, en la roda de premsa sobre el cas de Marta Calvo | EFE

Els investigadors continuaran fent registres este dijous en diferents abocadors i plantes de tractament de fem de Dos Aigües, Guadassuar, Quart de Poblet i Manises, després de la confessió de Jorge. El presumpte culpable de la mort de Marta Calvo s’entregà ahir a la Guàrdia Civil i assegurà que la trossejà i la tirà en diferents contenidors, tot i que no ha aclarit com la va matar ni si la va arribar a matar ell mateixa.

 

Després de la confessió, els investigadors van registrar ahir dimecres les plantes de Manises, Quart de Poblet i Guadassuar, ja que és a on va a parar el fem de Silla i Manuel, segons ha avançat ‘Levante-EMV’. L’última estigué tancada des de les 11.30 del matí fins a les deu de la nit. Jorge afirmà que va repartir les restes de Marta en contenidors de Manuel, Carcaixent i Silla. Este dijous, continuaran els registres en Dos Aigües, a on s’arrepleguen els residus de Carcaixent.

 

Fonts expertes d’estes plantes de residus han assegurat que «és molt difícil» que no s’hagen detectat restes humanes, ja que el fem passa per un procés de control exhaustiu: primer manual i després automàtic. A demés, que els residus de major tamany són més fàcil de detectar en estos controls.

 

Una altra desapareguda en Carcaixent

Tot i que el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, afirmà ahir en una roda de premsa que, en un principi, la desaparició de Wafa no està relacionada amb la de Marta Calvo i «no contemplen la possibilitat de què haja patit cap tipo d’agressió, sinó que es tracta d’una desaparició voluntària», cada volta són més les pistes que fan saltar les alarmes.

 

Wafa

Wafa, de 19 anys, desapareguda en Carcaixent | INSTAGRAM

 

Wafa va desaparéixer el dia 17 de novembre en Carcaixent, a 20 minuts de Manuel, a on se li perdé la pista a Marta el 7 de novembre. La pista de Jorge, per la seua banda, es va perdre el 12 de novembre en el Puig, en l’Horta Nord (València), a on es va desfer del seu cotxe. A més, Jorge s’entregà dimecres de matinada en Carcaixent, localitat a on desaparegué Wafa.

 

Totes estes pistes han dut als investigadors a pensar que la desaparició de Wafa no seria voluntària, però el cas encara no s’ha traslladat a la unitat d’Homicidis. El xic amb qui Wafa compartia pis, que va ser el primer en alertar de què la xica no havia tornat a casa, ja ha sigut interrogat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un xef mexicà triomfa al World Paella Day de València amb la millor paella internacional

El cuiner mexicà Froilán Mújica ha guanyat el World Paella Day 2026 a la millor paella internacional amb l’arròs ‘Arroz de la nostalgia’, en una final amb dotze xefs de tres continents a La Marina de València.

El PSPV promet un homenatge de la Generalitat a les víctimes de la DANA en 2027 i blindar la vivenda pública

El PSPV ha fixat com a compromisos per a 2027 un homenatge institucional de la Generalitat a les víctimes de la DANA, el blindatge de la vivenda pública, el reforç de la sanitat i l’educació i la signatura dels 3.700 milions de la nova financiació autonòmica.

El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat Diana Morant de no aprofitar el seu càrrec en el Govern per a exigir les inversions que, segons ell, l’Estat deu a Alacant. El popular ha enumerat infraestructures pendents i ha carregat contra la gestió de Pedro Sánchez i la posició del PSPV.

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.