Els investigadors sospiten com va fer desaparéixer Tomás Gimeno a les seues filles

Hui, continuaran les labors de rastreig per a donar amb alguna pista d’Anna i Olivia, les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. El treball del vaixell Ángeles Alvariño està sent molt complicat pel rocós del terreny.

També s’estan reconstruint tots els moviments de Tomás Gimeno i així els investigadors podran confirmar si, com ja sospiten, el pare va poder utilitzar pedres per a llastrar els cossos d’Anna i Olivia al fons de la mar.

Un làser escàner, fonamental per a comprovar el volum real dels petates per a saber què anava dins

 

La Guàrdia Civil ha desembarcat en el port de la Marina de Tenerife amb un làser escàner. Una cambra que gira 360 graus per a captar escenaris en tres dimensions. En cada captura tarda 20 minuts.

L’han col·locada en el lloc on va aparcar el seu vehicle Tomás Gimeno i en el pantalà on tenia atracada la llanxa.

Tracten de gravar des de diferents angles l’escenari crucial per a la investigació. Es tracta de saber si el pare d’Olivia i Anna va poder embarcar a les seues filles ocultes en els embalums que portava. Tomas va aparcar el seu cotxe del qual va traure 6 embalums per a traslladar-los fins a la seua barca en tres viatges.

Tres viatges captats per les cambres en els quals se li va veure amb dos ‘petates’ sospitosos per la seua dimensió. Però en les imatges de vídeo no poden més que aproximar la grandària i volen saber el volum per a comprovar si les xiquetes podien estar dins.

Gràcies a la tecnologia 3D es pot confirmar si Tomás Gimeno portava a les xiquetes en els ‘petates’ i les va embarcar

 

Amb esta tècnica tindran volum real i per a això superposaran les imatges planes de les càmeres en l’escenari virtual que hui graven en tres dimensions. Podran calcular les dimensions exactes i reconfirmar les seues sospites. La possibilitat que Tomás portara a les seues filles dins d’eixos ‘petates’ i les embarcara.

A més l’anàlisi permetrà examinar la postura de Tomás Gimeno, com seria eixe trajecte del cotxe a la barca sense pes, o amb el pes de les seues filles.

O amb més pes fins i tot si com suposen portava pedres també per a llastrar-les. Tomás a més tenia les costelles encara convalescents. Es pot analitzar el grau d’inclinació del seu cos quan traslladava els embalums.

 

L’Ángeles Alvariño tindrà les mesures exactes dels objectes que busca

 

També servirà perquè l’Ángeles Alvariño tinga exactitud de les mesures dels objectes i embalums que busca en el fons de la mar. Això facilitarà la interpretació dels biòlegs que intenten desxifrar els ressons del sónar quan reboten en forma d’imatge. Abans de baixar el robot a gravar es poden garbellar moltes de les imatges del sónar si tenen més clar el que es busca.

Últimes notícies

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.