Els investigadors sospiten com va fer desaparéixer Tomás Gimeno a les seues filles

Hui, continuaran les labors de rastreig per a donar amb alguna pista d’Anna i Olivia, les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. El treball del vaixell Ángeles Alvariño està sent molt complicat pel rocós del terreny.

També s’estan reconstruint tots els moviments de Tomás Gimeno i així els investigadors podran confirmar si, com ja sospiten, el pare va poder utilitzar pedres per a llastrar els cossos d’Anna i Olivia al fons de la mar.

Un làser escàner, fonamental per a comprovar el volum real dels petates per a saber què anava dins

 

La Guàrdia Civil ha desembarcat en el port de la Marina de Tenerife amb un làser escàner. Una cambra que gira 360 graus per a captar escenaris en tres dimensions. En cada captura tarda 20 minuts.

L’han col·locada en el lloc on va aparcar el seu vehicle Tomás Gimeno i en el pantalà on tenia atracada la llanxa.

Tracten de gravar des de diferents angles l’escenari crucial per a la investigació. Es tracta de saber si el pare d’Olivia i Anna va poder embarcar a les seues filles ocultes en els embalums que portava. Tomas va aparcar el seu cotxe del qual va traure 6 embalums per a traslladar-los fins a la seua barca en tres viatges.

Tres viatges captats per les cambres en els quals se li va veure amb dos ‘petates’ sospitosos per la seua dimensió. Però en les imatges de vídeo no poden més que aproximar la grandària i volen saber el volum per a comprovar si les xiquetes podien estar dins.

Gràcies a la tecnologia 3D es pot confirmar si Tomás Gimeno portava a les xiquetes en els ‘petates’ i les va embarcar

 

Amb esta tècnica tindran volum real i per a això superposaran les imatges planes de les càmeres en l’escenari virtual que hui graven en tres dimensions. Podran calcular les dimensions exactes i reconfirmar les seues sospites. La possibilitat que Tomás portara a les seues filles dins d’eixos ‘petates’ i les embarcara.

A més l’anàlisi permetrà examinar la postura de Tomás Gimeno, com seria eixe trajecte del cotxe a la barca sense pes, o amb el pes de les seues filles.

O amb més pes fins i tot si com suposen portava pedres també per a llastrar-les. Tomás a més tenia les costelles encara convalescents. Es pot analitzar el grau d’inclinació del seu cos quan traslladava els embalums.

 

L’Ángeles Alvariño tindrà les mesures exactes dels objectes que busca

 

També servirà perquè l’Ángeles Alvariño tinga exactitud de les mesures dels objectes i embalums que busca en el fons de la mar. Això facilitarà la interpretació dels biòlegs que intenten desxifrar els ressons del sónar quan reboten en forma d’imatge. Abans de baixar el robot a gravar es poden garbellar moltes de les imatges del sónar si tenen més clar el que es busca.

Últimes notícies

Oratge estable este cap de setmana amb màximes a la baixa a la costa de València

L’últim dissabte d’agost deixarà cels rasos en la Comunitat Valenciana, mínimes en descens i màximes a la baixa al litoral de València però més altes en l’interior. Diumenge es mantindrà l’estabilitat, amb temperatures lleugerament més altes i vents fluixos de component sud.

Setembre obri el curs polític valencià amb debat clau i primàries en marxa

El mes de setembre obri un curs polític intens en la Comunitat Valenciana, marcat pel debat de Política general en Les Corts i per les primàries i moviments de candidats davant les eleccions municipals i autonòmiques de 2027.

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.