Els investigadors sospiten com va fer desaparéixer Tomás Gimeno a les seues filles

Hui, continuaran les labors de rastreig per a donar amb alguna pista d’Anna i Olivia, les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. El treball del vaixell Ángeles Alvariño està sent molt complicat pel rocós del terreny.

També s’estan reconstruint tots els moviments de Tomás Gimeno i així els investigadors podran confirmar si, com ja sospiten, el pare va poder utilitzar pedres per a llastrar els cossos d’Anna i Olivia al fons de la mar.

Un làser escàner, fonamental per a comprovar el volum real dels petates per a saber què anava dins

 

La Guàrdia Civil ha desembarcat en el port de la Marina de Tenerife amb un làser escàner. Una cambra que gira 360 graus per a captar escenaris en tres dimensions. En cada captura tarda 20 minuts.

L’han col·locada en el lloc on va aparcar el seu vehicle Tomás Gimeno i en el pantalà on tenia atracada la llanxa.

Tracten de gravar des de diferents angles l’escenari crucial per a la investigació. Es tracta de saber si el pare d’Olivia i Anna va poder embarcar a les seues filles ocultes en els embalums que portava. Tomas va aparcar el seu cotxe del qual va traure 6 embalums per a traslladar-los fins a la seua barca en tres viatges.

Tres viatges captats per les cambres en els quals se li va veure amb dos ‘petates’ sospitosos per la seua dimensió. Però en les imatges de vídeo no poden més que aproximar la grandària i volen saber el volum per a comprovar si les xiquetes podien estar dins.

Gràcies a la tecnologia 3D es pot confirmar si Tomás Gimeno portava a les xiquetes en els ‘petates’ i les va embarcar

 

Amb esta tècnica tindran volum real i per a això superposaran les imatges planes de les càmeres en l’escenari virtual que hui graven en tres dimensions. Podran calcular les dimensions exactes i reconfirmar les seues sospites. La possibilitat que Tomás portara a les seues filles dins d’eixos ‘petates’ i les embarcara.

A més l’anàlisi permetrà examinar la postura de Tomás Gimeno, com seria eixe trajecte del cotxe a la barca sense pes, o amb el pes de les seues filles.

O amb més pes fins i tot si com suposen portava pedres també per a llastrar-les. Tomás a més tenia les costelles encara convalescents. Es pot analitzar el grau d’inclinació del seu cos quan traslladava els embalums.

 

L’Ángeles Alvariño tindrà les mesures exactes dels objectes que busca

 

També servirà perquè l’Ángeles Alvariño tinga exactitud de les mesures dels objectes i embalums que busca en el fons de la mar. Això facilitarà la interpretació dels biòlegs que intenten desxifrar els ressons del sónar quan reboten en forma d’imatge. Abans de baixar el robot a gravar es poden garbellar moltes de les imatges del sónar si tenen més clar el que es busca.

Últimes notícies

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.