Els investigadors sospiten com va fer desaparéixer Tomás Gimeno a les seues filles

Hui, continuaran les labors de rastreig per a donar amb alguna pista d’Anna i Olivia, les dos xiquetes desaparegudes a Tenerife al costat del seu pare. El treball del vaixell Ángeles Alvariño està sent molt complicat pel rocós del terreny.

També s’estan reconstruint tots els moviments de Tomás Gimeno i així els investigadors podran confirmar si, com ja sospiten, el pare va poder utilitzar pedres per a llastrar els cossos d’Anna i Olivia al fons de la mar.

Un làser escàner, fonamental per a comprovar el volum real dels petates per a saber què anava dins

 

La Guàrdia Civil ha desembarcat en el port de la Marina de Tenerife amb un làser escàner. Una cambra que gira 360 graus per a captar escenaris en tres dimensions. En cada captura tarda 20 minuts.

L’han col·locada en el lloc on va aparcar el seu vehicle Tomás Gimeno i en el pantalà on tenia atracada la llanxa.

Tracten de gravar des de diferents angles l’escenari crucial per a la investigació. Es tracta de saber si el pare d’Olivia i Anna va poder embarcar a les seues filles ocultes en els embalums que portava. Tomas va aparcar el seu cotxe del qual va traure 6 embalums per a traslladar-los fins a la seua barca en tres viatges.

Tres viatges captats per les cambres en els quals se li va veure amb dos ‘petates’ sospitosos per la seua dimensió. Però en les imatges de vídeo no poden més que aproximar la grandària i volen saber el volum per a comprovar si les xiquetes podien estar dins.

Gràcies a la tecnologia 3D es pot confirmar si Tomás Gimeno portava a les xiquetes en els ‘petates’ i les va embarcar

 

Amb esta tècnica tindran volum real i per a això superposaran les imatges planes de les càmeres en l’escenari virtual que hui graven en tres dimensions. Podran calcular les dimensions exactes i reconfirmar les seues sospites. La possibilitat que Tomás portara a les seues filles dins d’eixos ‘petates’ i les embarcara.

A més l’anàlisi permetrà examinar la postura de Tomás Gimeno, com seria eixe trajecte del cotxe a la barca sense pes, o amb el pes de les seues filles.

O amb més pes fins i tot si com suposen portava pedres també per a llastrar-les. Tomás a més tenia les costelles encara convalescents. Es pot analitzar el grau d’inclinació del seu cos quan traslladava els embalums.

 

L’Ángeles Alvariño tindrà les mesures exactes dels objectes que busca

 

També servirà perquè l’Ángeles Alvariño tinga exactitud de les mesures dels objectes i embalums que busca en el fons de la mar. Això facilitarà la interpretació dels biòlegs que intenten desxifrar els ressons del sónar quan reboten en forma d’imatge. Abans de baixar el robot a gravar es poden garbellar moltes de les imatges del sónar si tenen més clar el que es busca.

Últimes notícies

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.

Les obres d’emergència en els col·legis afectats per la dana ja estan acabades

La Generalitat ha conclòs les obres d’emergència en més de 60 centres educatius de la província de València afectats per la dana d’octubre de 2024, amb una inversió superior als 21,5 milions d’euros.

Detingut a Alcoi per empadronar estrangers irregulars per 250 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi un home de 59 anys acusat d’empadronar estrangers en situació irregular al seu domicili per 250 euros. L’investigat hauria col·laborat en la permanència il·legal mitjançant empadronaments ficticis per a facilitar tràmits de documentació.

Un avi s’enfronta a 30 anys de presó per abusos sexuals als seus cinc néts a l’Horta Nord

Un home octogenari serà jutjat a València acusat d’abusar sexualment dels seus cinc néts menors durant més d’una dècada. La mateixa setmana, l’Audiència Provincial també jutjarà casos d’agressió sexual, homicidi en grau de temptativa i frau a la Seguretat Social.

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.