Investigadors de la UPV i de la Fe, autors d’un nas elèctronic que permetrà detectar en tres minuts malalties digestives

Investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'Hospital Universitari de La Fe de València han desenvolupat un prototip de nas electrònic capaç de distingir entre pacients amb la malaltia de Crohn i colitis ulcerosa. Així, a l'igual que els gossos són capaços de ser entrenats per detectar algunes malalties mitjançant l'olfacte, la tecnologia també pot ajudar a crear dispositius electrònics capaços de realitzar esta funció.

 

  

A més a més, detecta si la malaltia està activa amb una precisió propera al 90%. Segons els investigadors «en un futur es podrà disposar d'este tipus d'equips en les consultes de digestiu i mitjançant un senzill anàlisi d'excrements realitzat en tres minuts, es podrà determinar l'estat del pacient». 

 

 

Altres possibles futurs usos 

D'altra banda, el sistema està sent provat per a altres aplicacions mèdiques com la detecció de càncer de pròstata. Igualment s'estan realitzant estudis amb resultats satisfactoris per a la detecció de la contaminació microbiana de l'aigua o el grau de maduració dels fruits amb importants aplicacions per la indústria agroalimentària. 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.