Anuncios

Investigadors de la UPV i de la Fe, autors d’un nas elèctronic que permetrà detectar en tres minuts malalties digestives

Investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'Hospital Universitari de La Fe de València han desenvolupat un prototip de nas electrònic capaç de distingir entre pacients amb la malaltia de Crohn i colitis ulcerosa. Així, a l'igual que els gossos són capaços de ser entrenats per detectar algunes malalties mitjançant l'olfacte, la tecnologia també pot ajudar a crear dispositius electrònics capaços de realitzar esta funció.

 

  

A més a més, detecta si la malaltia està activa amb una precisió propera al 90%. Segons els investigadors «en un futur es podrà disposar d'este tipus d'equips en les consultes de digestiu i mitjançant un senzill anàlisi d'excrements realitzat en tres minuts, es podrà determinar l'estat del pacient». 

 

 

Altres possibles futurs usos 

D'altra banda, el sistema està sent provat per a altres aplicacions mèdiques com la detecció de càncer de pròstata. Igualment s'estan realitzant estudis amb resultats satisfactoris per a la detecció de la contaminació microbiana de l'aigua o el grau de maduració dels fruits amb importants aplicacions per la indústria agroalimentària. 

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.

El PP exigix a Diana Morant que done explicacions després del processament del germà de Ximo Puig

El PP en Les Corts reclama a Diana Morant que trenque el seu silenci després del processament de Francis Puig per presumpte ús irregular de subvencions de la Generalitat i aclarisca la seua posició política.

PortCastelló suma quatre noves escales de creuers en 2027 amb el National Geographic Orion

PortCastelló ha tancat quatre noves escales del vaixell d'expedició National Geographic Orion per a 2027, amb parades lligades a visites a les els Columbrets i a un model de creuers sostenible.