Investigadors de la UPV i de la Fe, autors d’un nas elèctronic que permetrà detectar en tres minuts malalties digestives

Investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'Hospital Universitari de La Fe de València han desenvolupat un prototip de nas electrònic capaç de distingir entre pacients amb la malaltia de Crohn i colitis ulcerosa. Així, a l'igual que els gossos són capaços de ser entrenats per detectar algunes malalties mitjançant l'olfacte, la tecnologia també pot ajudar a crear dispositius electrònics capaços de realitzar esta funció.

 

  

A més a més, detecta si la malaltia està activa amb una precisió propera al 90%. Segons els investigadors «en un futur es podrà disposar d'este tipus d'equips en les consultes de digestiu i mitjançant un senzill anàlisi d'excrements realitzat en tres minuts, es podrà determinar l'estat del pacient». 

 

 

Altres possibles futurs usos 

D'altra banda, el sistema està sent provat per a altres aplicacions mèdiques com la detecció de càncer de pròstata. Igualment s'estan realitzant estudis amb resultats satisfactoris per a la detecció de la contaminació microbiana de l'aigua o el grau de maduració dels fruits amb importants aplicacions per la indústria agroalimentària. 

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.