Investigadors de la UPV i de la Fe, autors d’un nas elèctronic que permetrà detectar en tres minuts malalties digestives

Investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'Hospital Universitari de La Fe de València han desenvolupat un prototip de nas electrònic capaç de distingir entre pacients amb la malaltia de Crohn i colitis ulcerosa. Així, a l'igual que els gossos són capaços de ser entrenats per detectar algunes malalties mitjançant l'olfacte, la tecnologia també pot ajudar a crear dispositius electrònics capaços de realitzar esta funció.

 

  

A més a més, detecta si la malaltia està activa amb una precisió propera al 90%. Segons els investigadors «en un futur es podrà disposar d'este tipus d'equips en les consultes de digestiu i mitjançant un senzill anàlisi d'excrements realitzat en tres minuts, es podrà determinar l'estat del pacient». 

 

 

Altres possibles futurs usos 

D'altra banda, el sistema està sent provat per a altres aplicacions mèdiques com la detecció de càncer de pròstata. Igualment s'estan realitzant estudis amb resultats satisfactoris per a la detecció de la contaminació microbiana de l'aigua o el grau de maduració dels fruits amb importants aplicacions per la indústria agroalimentària. 

  

 

Últimes notícies

Tallada la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló per un incendi pròxim a les vies

Un incendi en un camp al terme de Villanueva de Castellón ha obligat a tallar la L1 de Metrovalencia entre l’Alcúdia i Castelló i a posar autobusos alternatius.

Brancou Badio, a un pas de deixar el València Basket rumb a Panathinaikos

Brancou Badio ja és a Atenes per a passar el reconeixement mèdic amb el Panathinaikos, que preveu pagar la seua clàusula d’eixida del València Basket.

L’IVAM mostra l’evolució de l’Albufera amb Sorolla, fotos i vídeos en una gran exposició

L’IVAM exhibix fins al 18 de juliol més de 200 obres sobre l’Albufera, amb peces de Sorolla, fotografia històrica i projectes artístics actuals.

Anna rebrà 200.000 € per a recuperar la seua illa a l’Albufera

La Diputació de València invertirà 200.000 euros en la recuperació de l’illa de l’Albufera d’Anna i finançarà també una sala multiusos amb més d’1,1 milions d’euros del Pla Obert.

El Consell Jurídic Consultiu demana que la llei d’Acompanyament arribe abans i alerta de la seua complexitat

La presidenta del Consell Jurídic Consultiu, Margarita Soler, considera desitjable que la llei d’Acompanyament es presente amb més antelació i adverteix que modificar moltes normes en una sola llei és una tècnica deficient.

Sato s’entrena a soles a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València

El japonés Ryunosuke Sato ha fet treball individual a Paterna en el seu primer dia com a jugador del València CF i la seua incorporació al grup dependrà de com es trobe després d’un llarg viatge des de Tòquio.

Avisos reforçats a la Comunitat Valenciana per a evitar colps de calor en la faena

La Generalitat ha reforçat els avisos preventius a empreses, administracions i persones treballadores davant la continuïtat de l’ola de calor i el risc de colps de calor en la faena.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.