Investigadors de la UPV i de la Fe, autors d’un nas elèctronic que permetrà detectar en tres minuts malalties digestives

Investigadors del Campus de Gandia de la Universitat Politècnica de València (UPV) i de l'Hospital Universitari de La Fe de València han desenvolupat un prototip de nas electrònic capaç de distingir entre pacients amb la malaltia de Crohn i colitis ulcerosa. Així, a l'igual que els gossos són capaços de ser entrenats per detectar algunes malalties mitjançant l'olfacte, la tecnologia també pot ajudar a crear dispositius electrònics capaços de realitzar esta funció.

 

  

A més a més, detecta si la malaltia està activa amb una precisió propera al 90%. Segons els investigadors «en un futur es podrà disposar d'este tipus d'equips en les consultes de digestiu i mitjançant un senzill anàlisi d'excrements realitzat en tres minuts, es podrà determinar l'estat del pacient». 

 

 

Altres possibles futurs usos 

D'altra banda, el sistema està sent provat per a altres aplicacions mèdiques com la detecció de càncer de pròstata. Igualment s'estan realitzant estudis amb resultats satisfactoris per a la detecció de la contaminació microbiana de l'aigua o el grau de maduració dels fruits amb importants aplicacions per la indústria agroalimentària. 

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.