15.1 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Nous mecanismes per a investigar la presència de sectes a Espanya

La Policia Nacional ha posat en marxa un nou mecanisme per a investigar la presència de sectes a Espanya a través del correu sectasdestructivas@policia.es que, analitzat per especialistes de la Comissaria General d’Informació, es constitueix en un canal on qualsevol ciutadà puga comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

En l’última operació desenvolupada, els agents especialitzats han detingut a nou integrants d’una secta destructiva que, situada a la província de Castelló, estava liderada per una persona autodenominada “enviat de Déu”. Als arrestats se’ls imputa la seua presumpta participació en els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i delictes patrimonials, entre altres.

Secta liderada per un “enviat de Déu”

La investigació es va iniciar l’any passat quan la Policia Nacional va tindre coneixement de l’existència d’una comunitat aïllada i hermètica on, presumptament, amb pretextos esotèrics i sanatoris, s’estaven cometent diferents delictes i les víctimes dels quals tenien limitada o anul·lada la capacitat crítica i la voluntat.

El líder, autodenominat “enviat de Déu” i amb un caràcter autoritari i carismàtic, exercia tècniques de persuasió coercitiva sobre els seus seguidors des d’una posició de superioritat i utilitzant l’engany, arribant a anul·lar la seua voluntat. A aquest efecte, aconseguia mantindre uns privilegis per a ell i per a la seua família, tant econòmics com socials. Malgrat el seu actual estat de salut, el líder continuava exercint el seu rol en la secta.

Comissió de nombrosos delictes sexuals i reunions nocturnes denominada “escoles”

La comunitat, que s’hauria establit fa aproximadament 30 anys suposadament sota fins humanitaris i socials com una germanor d’amics, es va anar transformant, a poc a poc, en un grup de caràcter hermètic i aïllat, difícil d’abandonar, arribant a ser l’únic entorn conegut per a alguns dels seus integrants, i en el si dels quals es duien a terme també activitats constitutives de delictes sexuals.

El líder de la secta destructiva presumptament sotmetia als membres de la comunitat a extenuants jornades de treball dins i fora d’aquesta, a més de sol·licitar que realitzaren aportacions econòmiques sota suposats fins altruistes, desviant aqueixos diners per a augmentar el seu patrimoni familiar.

Nou detinguts, tres d’ells a la presó

Aquesta complexa operació va ser executada dimarts passat 15 de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, Comissaria General de Policia Judicial (Unitat d’Atenció a la Família i Dona Central-UFAM) i la Brigada Provincial d’Informació de Castelló, sota la Instrucció del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana.

A més de les detencions, els agents van practicar de manera simultània els registres d’una àmplia finca on residien i un domicili. Fruit d’aquests s’han intervingut 103 rellotges d’alta gamma i 15.000 euros al líder de la secta, així com divers material pseudo religiós i esotèric i documents sobre el funcionament de la secta.

Després de la posada a disposició judicial dels detinguts, la titular del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana va decretar l’ingrés a la presó del líder de l’organització i de dues dels seus col·laboradors.

Últimes notícies

Nou focus de malaltia de Newcastle en una granja de pollastres a València

Confirmat per PCR un focus extremadament virulent en una granja de broilers de La Vall d'Albaida amb uns 75.000 animals, el quint de la temporada. S'han activat immobilització, sacrifici, zona de restricció i reforç de vacunació i bioseguretat.

Orihuela emprén accions judicials per a reclamar a la Generalitat la devolució del Llibre dels Repartiments

L'Ajuntament d'Orihuela iniciarà accions judicials per a recuperar el Llibre dels Repartiments, custodiat per la Biblioteca de Catalunya, després d'anys de requeriments rebutjats. El consistori contracta assessoria legal especialitzada per a sustentar la demanda.

La Generalitat tanca l’últim punt de residus de la DANA a L’Alcúdia després de gestionar 3.200 tones

La Generalitat ha clausurat l'últim punt d'apilament de residus a L'Alcúdia després de gestionar prop de 3.200 tones. L'operació s'emmarca en el pla autonòmic per a accelerar la recuperació i alleujar als municipis més afectats.

EMT València adjudica 58 cabines de vàter per a conductors amb una inversió de 1,56 milions

L'EMT de València ha adjudicat el subministrament de 58 cabines de vàter d'obra i fixes per a la seua plantilla, per 1,56 milions sense IVA. El pla combina noves instal·lacions i renovacions amb un calendari escalonat i reforç de personal mitjançant borses d'ocupació.

El temporal Harry colpeja platges de València i obliga a reforços i tancaments preventius

Aemet ha activat l'avís taronja per onatge en tota la Comunitat i els ajuntaments costaners de València han reforçat defenses i tancat accessos per a evitar riscos.

El Xúquer suma 11 hm³ i el Segura 1 hm³ en una setmana de repunt d’embassaments

Les reserves del Xúquer han augmentat en 11 hm³ i se situen en el 52,7%; les del Segura sumen 1 hm³ i aconseguixen el 26,7%. La reserva nacional puja al 57,2% amb 32.056 hm³.

PP i Vox s’obrin al fet que les víctimes de la dana declaren en la comissió de Les Corts

PP i Vox han expressat la seua disposició al fet que les associacions de víctimes de la dana compareguen en la comissió d'investigació de Les Corts. Compromís i PSPV han criticat que encara no hi haja data per a reprendre-la.

Desconvoquen la vaga de pescadors valencians després del pacte per a flexibilitzar el control

El sector valencià ha alçat els aturs després d'acordar amb el Govern flexibilitzar l'aplicació del reglament de control de la pesca. Les confraries vigilaran el compliment del pacte.