Nous mecanismes per a investigar la presència de sectes a Espanya

La Policia Nacional ha posat en marxa un nou mecanisme per a investigar la presència de sectes a Espanya a través del correu sectasdestructivas@policia.es que, analitzat per especialistes de la Comissaria General d’Informació, es constitueix en un canal on qualsevol ciutadà puga comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

En l’última operació desenvolupada, els agents especialitzats han detingut a nou integrants d’una secta destructiva que, situada a la província de Castelló, estava liderada per una persona autodenominada “enviat de Déu”. Als arrestats se’ls imputa la seua presumpta participació en els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i delictes patrimonials, entre altres.

Secta liderada per un “enviat de Déu”

La investigació es va iniciar l’any passat quan la Policia Nacional va tindre coneixement de l’existència d’una comunitat aïllada i hermètica on, presumptament, amb pretextos esotèrics i sanatoris, s’estaven cometent diferents delictes i les víctimes dels quals tenien limitada o anul·lada la capacitat crítica i la voluntat.

El líder, autodenominat “enviat de Déu” i amb un caràcter autoritari i carismàtic, exercia tècniques de persuasió coercitiva sobre els seus seguidors des d’una posició de superioritat i utilitzant l’engany, arribant a anul·lar la seua voluntat. A aquest efecte, aconseguia mantindre uns privilegis per a ell i per a la seua família, tant econòmics com socials. Malgrat el seu actual estat de salut, el líder continuava exercint el seu rol en la secta.

Comissió de nombrosos delictes sexuals i reunions nocturnes denominada “escoles”

La comunitat, que s’hauria establit fa aproximadament 30 anys suposadament sota fins humanitaris i socials com una germanor d’amics, es va anar transformant, a poc a poc, en un grup de caràcter hermètic i aïllat, difícil d’abandonar, arribant a ser l’únic entorn conegut per a alguns dels seus integrants, i en el si dels quals es duien a terme també activitats constitutives de delictes sexuals.

El líder de la secta destructiva presumptament sotmetia als membres de la comunitat a extenuants jornades de treball dins i fora d’aquesta, a més de sol·licitar que realitzaren aportacions econòmiques sota suposats fins altruistes, desviant aqueixos diners per a augmentar el seu patrimoni familiar.

Nou detinguts, tres d’ells a la presó

Aquesta complexa operació va ser executada dimarts passat 15 de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, Comissaria General de Policia Judicial (Unitat d’Atenció a la Família i Dona Central-UFAM) i la Brigada Provincial d’Informació de Castelló, sota la Instrucció del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana.

A més de les detencions, els agents van practicar de manera simultània els registres d’una àmplia finca on residien i un domicili. Fruit d’aquests s’han intervingut 103 rellotges d’alta gamma i 15.000 euros al líder de la secta, així com divers material pseudo religiós i esotèric i documents sobre el funcionament de la secta.

Després de la posada a disposició judicial dels detinguts, la titular del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana va decretar l’ingrés a la presó del líder de l’organització i de dues dels seus col·laboradors.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.