Nous mecanismes per a investigar la presència de sectes a Espanya

La Policia Nacional ha posat en marxa un nou mecanisme per a investigar la presència de sectes a Espanya a través del correu sectasdestructivas@policia.es que, analitzat per especialistes de la Comissaria General d’Informació, es constitueix en un canal on qualsevol ciutadà puga comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

En l’última operació desenvolupada, els agents especialitzats han detingut a nou integrants d’una secta destructiva que, situada a la província de Castelló, estava liderada per una persona autodenominada “enviat de Déu”. Als arrestats se’ls imputa la seua presumpta participació en els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i delictes patrimonials, entre altres.

Secta liderada per un “enviat de Déu”

La investigació es va iniciar l’any passat quan la Policia Nacional va tindre coneixement de l’existència d’una comunitat aïllada i hermètica on, presumptament, amb pretextos esotèrics i sanatoris, s’estaven cometent diferents delictes i les víctimes dels quals tenien limitada o anul·lada la capacitat crítica i la voluntat.

El líder, autodenominat “enviat de Déu” i amb un caràcter autoritari i carismàtic, exercia tècniques de persuasió coercitiva sobre els seus seguidors des d’una posició de superioritat i utilitzant l’engany, arribant a anul·lar la seua voluntat. A aquest efecte, aconseguia mantindre uns privilegis per a ell i per a la seua família, tant econòmics com socials. Malgrat el seu actual estat de salut, el líder continuava exercint el seu rol en la secta.

Comissió de nombrosos delictes sexuals i reunions nocturnes denominada “escoles”

La comunitat, que s’hauria establit fa aproximadament 30 anys suposadament sota fins humanitaris i socials com una germanor d’amics, es va anar transformant, a poc a poc, en un grup de caràcter hermètic i aïllat, difícil d’abandonar, arribant a ser l’únic entorn conegut per a alguns dels seus integrants, i en el si dels quals es duien a terme també activitats constitutives de delictes sexuals.

El líder de la secta destructiva presumptament sotmetia als membres de la comunitat a extenuants jornades de treball dins i fora d’aquesta, a més de sol·licitar que realitzaren aportacions econòmiques sota suposats fins altruistes, desviant aqueixos diners per a augmentar el seu patrimoni familiar.

Nou detinguts, tres d’ells a la presó

Aquesta complexa operació va ser executada dimarts passat 15 de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, Comissaria General de Policia Judicial (Unitat d’Atenció a la Família i Dona Central-UFAM) i la Brigada Provincial d’Informació de Castelló, sota la Instrucció del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana.

A més de les detencions, els agents van practicar de manera simultània els registres d’una àmplia finca on residien i un domicili. Fruit d’aquests s’han intervingut 103 rellotges d’alta gamma i 15.000 euros al líder de la secta, així com divers material pseudo religiós i esotèric i documents sobre el funcionament de la secta.

Després de la posada a disposició judicial dels detinguts, la titular del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana va decretar l’ingrés a la presó del líder de l’organització i de dues dels seus col·laboradors.

Últimes notícies

Paiporta s’ompli per exigir que Mazón deixe de ser aforat per la DANA

Centenars de persones han recorregut Paiporta, zona zero de la DANA de 2024, per homenatjar les 230 víctimes i exigir que Carlos Mazón deixe de ser aforat.

Set mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Forcall (Castelló)

Els serveis d’extinció treballen en un incendi forestal declarat a Forcall, als Ports, amb set mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres desplegats a la zona.

Acte solidari a Silla per recordar les víctimes de la dana amb música i reconeixements

Silla ha acollit el primer gran acte solidari de la Red Estatal de Apoyo a No Olvidar la Dana, amb actuacions artístiques, càrrecs institucionals i reconeixements a víctimes, voluntariat i entitats. La xarxa, que agrupa 125 organitzacions, ha anunciat que este és el primer pas d’una nova etapa de treball continuat.

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.