Nous mecanismes per a investigar la presència de sectes a Espanya

La Policia Nacional ha posat en marxa un nou mecanisme per a investigar la presència de sectes a Espanya a través del correu sectasdestructivas@policia.es que, analitzat per especialistes de la Comissaria General d’Informació, es constitueix en un canal on qualsevol ciutadà puga comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

En l’última operació desenvolupada, els agents especialitzats han detingut a nou integrants d’una secta destructiva que, situada a la província de Castelló, estava liderada per una persona autodenominada “enviat de Déu”. Als arrestats se’ls imputa la seua presumpta participació en els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i delictes patrimonials, entre altres.

Secta liderada per un “enviat de Déu”

La investigació es va iniciar l’any passat quan la Policia Nacional va tindre coneixement de l’existència d’una comunitat aïllada i hermètica on, presumptament, amb pretextos esotèrics i sanatoris, s’estaven cometent diferents delictes i les víctimes dels quals tenien limitada o anul·lada la capacitat crítica i la voluntat.

El líder, autodenominat “enviat de Déu” i amb un caràcter autoritari i carismàtic, exercia tècniques de persuasió coercitiva sobre els seus seguidors des d’una posició de superioritat i utilitzant l’engany, arribant a anul·lar la seua voluntat. A aquest efecte, aconseguia mantindre uns privilegis per a ell i per a la seua família, tant econòmics com socials. Malgrat el seu actual estat de salut, el líder continuava exercint el seu rol en la secta.

Comissió de nombrosos delictes sexuals i reunions nocturnes denominada “escoles”

La comunitat, que s’hauria establit fa aproximadament 30 anys suposadament sota fins humanitaris i socials com una germanor d’amics, es va anar transformant, a poc a poc, en un grup de caràcter hermètic i aïllat, difícil d’abandonar, arribant a ser l’únic entorn conegut per a alguns dels seus integrants, i en el si dels quals es duien a terme també activitats constitutives de delictes sexuals.

El líder de la secta destructiva presumptament sotmetia als membres de la comunitat a extenuants jornades de treball dins i fora d’aquesta, a més de sol·licitar que realitzaren aportacions econòmiques sota suposats fins altruistes, desviant aqueixos diners per a augmentar el seu patrimoni familiar.

Nou detinguts, tres d’ells a la presó

Aquesta complexa operació va ser executada dimarts passat 15 de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, Comissaria General de Policia Judicial (Unitat d’Atenció a la Família i Dona Central-UFAM) i la Brigada Provincial d’Informació de Castelló, sota la Instrucció del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana.

A més de les detencions, els agents van practicar de manera simultània els registres d’una àmplia finca on residien i un domicili. Fruit d’aquests s’han intervingut 103 rellotges d’alta gamma i 15.000 euros al líder de la secta, així com divers material pseudo religiós i esotèric i documents sobre el funcionament de la secta.

Després de la posada a disposició judicial dels detinguts, la titular del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana va decretar l’ingrés a la presó del líder de l’organització i de dues dels seus col·laboradors.

Últimes notícies

Remuntada del Newcastle a Mestalla i derrota preocupant del València

El València ha perdut 1-2 davant el Newcastle en el Trofeu Taronja, en un partit marcat pel gol inicial d'Ugrinic i l'expulsió de Gayà. Un doblet de Wissa ha capgirat el marcador en una vesprada de pitos a Corberán i reclam de fitxatges.

El Levante tanca la pretemporada amb victòria solvent a Castelló

El Levante UD ha guanyat 1-3 el Castellón en l’últim amistós de pretemporada a porta tancada, amb un doblet d’Iván Romero i gol de Nacho Pérez.

Kiat Lim presencía per primera vegada un partit a Mestalla com a president del València

Kiat Lim ha presenciat per primera vegada un partit del València CF des del palco de Mestalla, en el Trofeu Taronja contra el Newcastle United, més d’un any després d’assumir la presidència.

El Villarreal tanca la pretemporada amb una victòria solvent a Turquia

El Villarreal ha tancat la pretemporada amb un triomf per 1-2 al camp del Galatasaray, en un duel molt obert i ple d’ocasions que ha pogut acabar en golejada grogueta.

L’augment d’humitat dona un respir en l’incendi forestal de Tírig i manté Catí confinada

L’incendi de Tírig es troba sectoritzat en dos sectors i continua en emergència nivell 2, amb Catí confinada. L’augment previst de la humitat fins al 70 % ha de facilitar les tasques d’extinció dels quasi 200 efectius terrestres desplegats.

L’onada de calor dispara les màximes fins als 41,6 °C a Ontinyent

Les màximes han superat este dissabte els 40 graus en diversos punts del sud de la província de València i la Marina Alta. Ontinyent ha registrat 41,6 graus i Carcaixent 41,3, entre les deu temperatures més altes d’Espanya.

Confinat el municipi de Catí per l’incendi forestal de Tírig

L’incendi forestal de Tírig ha obligat a confinar els veïns de Catí per precaució, amb avís massiu mitjançant Es-Alert. Els bombers continuen treballant en una orografia complicada i amb vegetació molt seca.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 38 °C a l’interior de València

Aemet ha activat per a diumenge l’avís groc per màximes de fins a 38 graus a l’interior de València i 36 al litoral sud d’Alacant, amb alertes també per tempestes i oratge advers a diverses comarques.