14.5 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Nous mecanismes per a investigar la presència de sectes a Espanya

La Policia Nacional ha posat en marxa un nou mecanisme per a investigar la presència de sectes a Espanya a través del correu sectasdestructivas@policia.es que, analitzat per especialistes de la Comissaria General d’Informació, es constitueix en un canal on qualsevol ciutadà puga comunicar fets relacionats garantint, en tot moment, l’anonimat i la confidencialitat.

En l’última operació desenvolupada, els agents especialitzats han detingut a nou integrants d’una secta destructiva que, situada a la província de Castelló, estava liderada per una persona autodenominada “enviat de Déu”. Als arrestats se’ls imputa la seua presumpta participació en els delictes de pertinença a grup criminal, delictes contra la llibertat i indemnitat sexual i delictes patrimonials, entre altres.

Secta liderada per un “enviat de Déu”

La investigació es va iniciar l’any passat quan la Policia Nacional va tindre coneixement de l’existència d’una comunitat aïllada i hermètica on, presumptament, amb pretextos esotèrics i sanatoris, s’estaven cometent diferents delictes i les víctimes dels quals tenien limitada o anul·lada la capacitat crítica i la voluntat.

El líder, autodenominat “enviat de Déu” i amb un caràcter autoritari i carismàtic, exercia tècniques de persuasió coercitiva sobre els seus seguidors des d’una posició de superioritat i utilitzant l’engany, arribant a anul·lar la seua voluntat. A aquest efecte, aconseguia mantindre uns privilegis per a ell i per a la seua família, tant econòmics com socials. Malgrat el seu actual estat de salut, el líder continuava exercint el seu rol en la secta.

Comissió de nombrosos delictes sexuals i reunions nocturnes denominada “escoles”

La comunitat, que s’hauria establit fa aproximadament 30 anys suposadament sota fins humanitaris i socials com una germanor d’amics, es va anar transformant, a poc a poc, en un grup de caràcter hermètic i aïllat, difícil d’abandonar, arribant a ser l’únic entorn conegut per a alguns dels seus integrants, i en el si dels quals es duien a terme també activitats constitutives de delictes sexuals.

El líder de la secta destructiva presumptament sotmetia als membres de la comunitat a extenuants jornades de treball dins i fora d’aquesta, a més de sol·licitar que realitzaren aportacions econòmiques sota suposats fins altruistes, desviant aqueixos diners per a augmentar el seu patrimoni familiar.

Nou detinguts, tres d’ells a la presó

Aquesta complexa operació va ser executada dimarts passat 15 de manera conjunta per la Comissaria General d’Informació, Comissaria General de Policia Judicial (Unitat d’Atenció a la Família i Dona Central-UFAM) i la Brigada Provincial d’Informació de Castelló, sota la Instrucció del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana.

A més de les detencions, els agents van practicar de manera simultània els registres d’una àmplia finca on residien i un domicili. Fruit d’aquests s’han intervingut 103 rellotges d’alta gamma i 15.000 euros al líder de la secta, així com divers material pseudo religiós i esotèric i documents sobre el funcionament de la secta.

Després de la posada a disposició judicial dels detinguts, la titular del Jutjat d’Instrucció número 6 de Castelló de la Plana va decretar l’ingrés a la presó del líder de l’organització i de dues dels seus col·laboradors.

Últimes notícies

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.

Omar Mascarell lidera el 3-1 i saca al Mallorca del descens

El Mallorca va véncer 3-1 a l'Elx amb una actuació decisiva d'Omar Mascarell, autor d'un gol i una assistència. El triomf el va traure de la zona de descens